Documentia pentru radierea sucursalelor infiintate de societati comerciale
1. Cerere de radiere (original);
2. Decizia asociatului unic/Hotararea adunarii generale a asociatilor/ actionarilor/ decizia consiliului de administratie/membrilor
directoratului, in cazul in care are conferite atributii in acest sens (original);
Pentru radierea sucursalelor apartinand RA si OC, se vor depune, dupa caz:
- hotararea consiliului de administratie, (original);
- pentru societatile cooperative, reglementate prin Legea nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei,
hotararea organului statutar (original);
- pentru organizatiile cooperatiste de credit: hotararea adunarii generale a membrilor cooperatori (original) (original).
3. Certificatul de inregistrare al sucursalei si anexa (originale);
4. Daca este cazul:
avizele prealabile prevazute de legile speciale (original);
- imputernicire speciala sau avocatiala pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (original).
5. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale:
- taxa judiciara de timbru, in original;
- timbre judiciare;
- taxa de registru;
- daca este cazul, tariful de publicare in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a sau Partea a VII-a.
In cazul sucursalelor persoanelor juridice straine, se va prezenta hotararea organului statutar al societatii cu sediul in strainatate (original sau copie certificata si, dupa caz, traducerea realizata de un traducator autorizat a carui semnatura sa fie
legalizata de un notar public) si certificatul eliberat de organul fiscal competent privind lipsa datoriilor sucursalei la bugetul de stat si la contributiile sociale (original).
Copiile de pe actele doveditoare vor fi certificate pentru conformitate cu originalele, sub semnatura, cu mentionarea in clar a numelui, de catre persoanele care, potrivit legii, pot intocmi si semna cererea .
Solutionarea cererii revine in competenta judecatorului delegat care poate cere administrarea si a altor acte doveditoare decat cele enumerate.
Documentele se depun la ORC in raza caruia firma isi stabileste sediul social, la ghiseu sau prin corespondenta.
Decizia asociatului unic/Hotararea AGA/decizia consiliului de administratie/directoratului va cuprinde: antetul firmei, nr. si data, semnaturile persoanelor abilitate; de asemenea, in preambul se va preciza modul de convocare AGA, precum si indeplinirea conditiilor de validitate a hotararii, conform dispozitiilor legale sau statutare; in cazul in care actul modificator este un act aditional in forma autentica, nu se va mai depune si hotararea adunarii generale in baza careia acesta a fost incheiat.
In decizia asociatului unic/hotararea AGA/decizia consiliului de administratie/directoratului si in actul aditional se va face mentiunea cu privire la incetarea activitatii sucursalei si la radierea acesteia; radierea sucursalei la ORC-ul la care este inregistrata firma - mama se face din oficiu, pe data radierii acesteia, in baza comunicarii transmise de ORC-ul la care a fost inregistrata sucursala;
Taxele legale pot fi achitate in numerar sau cu card bancar la casieriile ORC, precum si cu mandat postal, ordin de plata etc.
Daca s-a optat pentru transmiterea documentelor, care atesta inregistrarea in registrul comertului, prin posta, se percepe un tarif aprobat prin ordin al ministrului justitiei.

Citeşte mai multe despre:
Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Ştiri Juridice
Legislaţie OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice
ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor
HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
