Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Articole juridice » Drept Fiscal » Inchirierea sau subinchirierea bunurilor prin derularea unui numar mai mare de 5 contracte

Inchirierea sau subinchirierea bunurilor prin derularea unui numar mai mare de 5 contracte

  Publicat: 17 May 2008       4699 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro        Secţiunea: Drept Fiscal  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Din anul 2008 inchirierea sau subinchirierea bunurilor de catre persoane fizice printr-un numar de mai mult de 5 contracte se impoziteaza ca si veniturile din activitati independente.

Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Persoana fizica sau juridica obligata prin lege sa plateasca impozit.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Activitate desfasurata de organele financiare, pentru stabilirea subiectelor impozabile, a obiectului impunerii, determinarea bazei impozabile, calcularea impozitului,
Activitate desfasurata de organele financiare, pentru stabilirea subiectelor impozabile, a obiectului impunerii, determinarea bazei impozabile, calcularea impozitului,
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Cheltuielile care intervin in derularea proiectelor finantate din instrumentele structurale, implementate de organisme, autoritati, institutii sau societati comerciale din sectorul public,
Persoana fizica sau juridica obligata prin lege sa plateasca impozit.
Loc in care persoana fizica isi are locuinta statornica sau principala.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Acesta reglementare nu este noua ea fiind publicata prin Ordinul ANAF nr. 2333 / 2007 in Monitorul Oficial, Partea I nr. 868 din 19/12/2007.

Astfel daca in anul precedent au fost indeplinite conditiile pentru calificarea veniturilor din cedarea folosintei bunurilor in categoria venituri din activitati independente, contribuabilii au obligatia declararii venitului estimat pana la data de 15 ianuarie a anului curent. Aceasta declarare de catre contribuabil va fi verificata de organul fiscal. In cazul nedeclararii, organul fiscal va notifica contribuabilul, aplicand totodata si prevederile legale prevazute in cazul neindeplinirii obligatiilor declarative, adica avertisiment sau amenda.

La stabilirea numarului de contracte de 5 se vor lua in calcul contractele de inchiriere sau subinchiriere aflate in derulare la data de 31 decembrie a anului precedent (2007) celui de impunere (2008), exceptand totusi contractele de arendare a bunurilor agricole.

Diferenta dintre cele metode de impunere este data de modul in care se calculeaza impozitul datorat bugetului de stat . Astfel in cazul impunerii veniturilor realizate ca venituri din cedarea folosintei bunurilor, impozitul se aplica dupa deducerea din venituri a unei cote de 25% ca si cheltuieli . Impunerea veniturilor realizate ca si venituri din activitati independente presupune calcularea venitului net ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile aferente realizarii venitului, deductibile, pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla.

Astfel daca un contribuabil va fi impus pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor prin sistemul “activitatilor independente” va trebui sa calculeze venitul net prin luarea cumulat a tuturor veniturilor si cheltuielilor realizate la nivelul tuturor contractelor de inchiriere/subinchiriere aflate in derulare in anul de raportare.

In cazul in care la sfarsitul anului fiscal nu mai sunt indeplinite conditiile, adica contribuabilul nu mai are in derulare mai mult de 5 contracte, acesta va declara incepand cu anul fiscal urmator venitul net realizat din inchiriere/subinchiriere potrivit regulilor aplicabile pentru categoria veniturilor din cedarea folosintei bunurilor.

Persoanele fizice fara domiciliu fiscal in Romania care indeplinesc aceste conditii, iar bunurile inchiriate/subinchiriate se afla in raza teritoriala a mai multor organe fiscale au obligatia sa desemneze o sursa principala de venit, in functie de care vor indeplini obligatiile fiscale prevazute de OANAF nr. 2333 / 2007.



Citeşte mai multe despre:   



Comentează: Inchirierea sau subinchirierea bunurilor prin derularea unui numar mai mare de 5 contracte
Jurisprudenţă

Conditiile grele de lucru la care a facut referire expertul cu privire la activitatea generala nu pot constitui un argument suficient pentru incadrare
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Ploiesti Sectia I Civila, Decizia nr. 114/2017, in sedinta publica din 18 ianuarie 2017

Suprimarea pentru viitor a unui premiu nu afecteaza dreptul fundamental al salariatului de a primi contraprestatie pentru munca depusa. Repertoriu Dec
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Ploiesti Sectia I Civila, Decizia nr. 268/2017, in sedinta publica din 01 februarie 2017

Simpla existenta a conditiilor grele de munca intr-un sector de activitate nu este un motiv pentru acordarea automata a grupei de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Ploiesti Sectia I Civila, Decizia civila nr. 301/2017, in sedinta publica din 02 februarie 2017



Ştiri Juridice

Rectificare privind cuprinsul OUG nr. 114/2018
18 Jan 2019 | 302

16 iunie instituita prin lege ca Ziua Limbii Romani
11 Jan 2019 | 559

Tezele de doctorat se vor transmite atat in format tiparit, cat si digital Bibliotecii Nationale
11 Jan 2019 | 596

Legislaţie

Legea nr. 28/2019 privind aprobarea Programului de sustinere a producatorilor din sectorul pescuitului si acvaculturii
Legea nr. 28/2019 privind aprobarea Programului de sustinere a producatorilor din sectorul pescuitul ...

Criteriile generale pentru stabilirea nivelului de trai rezonabil, din 18.12.2018
Emise prin Decizia nr. 7/2018 a presedintelui Comisiei de Insolventa la Nivel Central, in temeiul ar ...

Procedura privind raspunderea extinsa a producatorului (in domeniul colectarii deseurilor)
In Monitorul Oficial nr. 39 din 15.01.2019 a fost publicat Ordinul Ministrului Mediului nr. 1362/201 ...