Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Dicţionar Juridic » Drept Comercial » Bon de predare

Bon de predare, Drept Comercial

(Bon de transfer, restituire) Formular tipizat fara regim special.

(Cod 14-3-3A)

Format 1/2 A4, tiparit pe ambele fete, in blocuri a 100 de file.

1. In cazul utilizarii ca bon de predare a produselor finite la depozit.

Serveste ca:

- document de predare la magazie a produselor finite;

- document justificativ pentru incarcare in gestiune;

- document justificativ de inregistrare in evidenta magaziei si in contabilitate;

- sursa de date pentru urmarirea realizarii productiei;

- sursa de date pentru calculul si plata salariilor.

Se intocmeste in doua exemplare, pe masura predarii la magazie a produselor, de catre sectie, atelier etc.

Daca operatiile de predare-primire a produselor nu pot fi suspendate in timpul inventarierii magaziei de produse finite, comisia de inventariere trebuie sa inscrie pe documentul respectiv mentiunea "primit in timpul inventarierii".

Circula:

- la inginerul-sef, directorul tehnic sau conducatorul societatii respective, pentru certificarea executarii efective a produselor de natura masinilor, utilajelor, instalatiilor sau altor mijloace fixe de aceeasi natura, semnandu-se pentru realitate in caseta "Vizat C.T.C.";

- la magazia de produse finite, semnandu-se de predare de catre sectie (atelier) si de primire in gestiune de catre gestionar (ambele exemplare);

- la compartimentul C.T.C. pentru efectuarea controlului tehnic de calitate, semnandu-se pentru certificarea acestui control (ambele exemplare);

- la compartimentul financiar-contabil pentru efectuarea inregistrarilor in contabilitatea sintetica si analitica (exemplarul 1);

- la compartimentul care urmareste realizarea productiei (exemplarul 2).

Se arhiveaza:

- la compartimentul financiar-contabil sau persoana care conduce evidenta (exemplarul 1);

- la compartimentul care urmareste realizarea productiei (exemplarul 2).

2. In cazul utilizarii ca bon de predare a materialelor refolosibile la magazie

Serveste ca:

- document de predare la magazie a materialelor refolosibile rezultate din sectiile de fabricatie principale si auxiliare;

- document justificativ pentru incarcare in gestiune;

- document justificativ de inregistrare in evidenta magaziei si in contabilitate.

Se intocmeste in doua exemplare, pe masura predarii la magazie a materialelor refolosibile de catre sectii, ateliere etc. si se semneaza de seful sectiei care dispune predarea.

Circula:

- la magazia de materiale refolosibile, semnandu-se de predare de catre delegatul sectiei, atelierului etc. si de primire in gestiune de catre gestionar (ambele exemplare);

- la compartimentul financiar-contabil sau persoana care conduce evidenta, pentru efectuarea inregistrarilor in contabilitatea sintetica si analitica (exemplarul 1 pentru evidenta materialelor si exemplarul 2 pentru evidenta costurilor).

Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil (ambele exemplare).

3. In cazul utilizarii ca bon de predare a semifabricatelor la magazie

Serveste ca:

- document de predare la magazie sau intre sectii a semifabricatelor rezultate din productie;

- document justificativ pentru incarcare in gestiune;

- document justificativ de inregistrare in evidenta magaziei si in contabilitate;

- sursa de date pentru calculul si plata salariilor.

Se intocmeste in doua exemplare, pe masura predarii la magazie a semifabricatelor de catre sectie, atelier etc.

Daca operatiile de predare-primire a semifabricatelor nu pot fi suspendate in timpul inventarierii magaziei de semifabricate, comisia de inventariere trebuie sa inscrie pe documentul respectiv mentiunea "primit in timpul inventarierii".

Circula:

- la magazia de semifabricate pentru predarea cantitatilor prevazute, semnandu-se de predare de catre delegatul sectiei care face predarea si de primire in gestiune de catre gestionar (ambele exemplare);

- la compartimentul C.T.C. pentru efectuarea controlului tehnic de calitate, semnandu-se pentru certificarea acestui control (ambele exemplare);

- la compartimentul financiar-contabil pentru efectuarea inregistrarilor in contabilitatea sintetica si analitica (exemplarul 1, direct de la magazie);

- la compartimentul care urmareste realizarea productiei (exemplarul 2).

Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil (ambele exemplare).

4. In cazul utilizarii ca bon de transfer intre doua gestiuni aflate in incinta unitatii

Serveste ca:

- dispozitie de transfer a valorilor materiale de la o gestiune la alta in incinta unitatii;

- document justificativ pentru scadere din gestiunea predatorului si de incarcare in gestiunea primitorului.

Se intocmeste in doua exemplare, pe masura ce se efectueaza transferuri, de catre organul care dispune transferul, care semneaza la rubrica corespunzatoare. Transferul se efectueaza numai intre gestiuni din incinta aceleiasi unitati. In cazul gestiunilor dispersate teritorial se intocmeste Aviz de insotire a marfii (cod 14-3-6A).

Circula:

- la magazia predatoare pentru eliberarea cantitatilor prevazute, semnandu-se de predare de catre gestionar (ambele exemplare);

- la delegatul magaziei primitoare care semneaza de primire pe exemplarul 1 si retine exemplarul 2;

- la compartimentul financiar-contabil, ambele exemplare, care, dupa confruntarea lor, stau la baza efectuarii inregistrarilor in evidenta magaziilor.

Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil.

5. In cazul utilizarii ca bon de restituire

Serveste ca:

- dispozitie de restituire la magazie a valorilor materiale nefolosite (materiale si semifabricate) de sectiile de fabricatie principale si auxiliare;

- document justificativ de incarcare in gestiunea primitorului;

- document justificativ de inregistrare in evidenta magaziei si in contabilitate.

Se intocmeste in doua exemplare, pe masura restituirii la magazie a valorilor materiale, de organul care efectueaza restituirea (sectii, ateliere etc.) si care semneaza la rubrica corespunzatoare.

Nu se completeaza rubrica "Unitatea".

Circula:

- la magazie, pentru primirea cantitatilor restituite, semnandu-se de predare de catre delegatul sectiei (atelierului etc.) care face restituirea si de primire de catre gestionar (ambele exemplare);

- la compartimentul financiar-contabil, pentru efectuarea inregistrarilor in contabilitatea sintetica si analitica (exemplarul 1 pentru evidenta materialelor, exemplarul 2 pentru evidenta costurilor).

Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil (ambele exemplare).

Vezi si Normele Metodologice 0/04 din 3 martie 1998 la Ordinul nr. 425 din 3 martie 1998 pentru aprobarea Normelor metodologice de intocmire si utilizare a formularelor tipizate, comune pe economie, care nu au regim special, privind activitatea financiara si contabila, precum si a modelelor acestora.




Alţi termini definiţi în cadrul categoriei Drept Comercial: Actiune nominativa legata, ARIERATE, Avansuri acordate furnizorilor (furnizori-debitori), Cheltuielile unitatii, Clauze de mentinere a puterii de cumparare a monedei de plata, Clauze referitoare la calitate, Client al bursei, Comision, Comision la rascumparare , Creante legate de participatii, Depozit la termen in eurodolari , Emblema, Facturier, Garantie de buna functionare si durabilitate, Imobilizari neprofesionale, Imprumut in suspensie, Instrument de plata electronica, Legea procedurii, Lex contractus, Procedura de atribuire,







Articole Juridice

Suspendarea functionarilor publici pentru savarsirea de infractiuni. Efecte si remedii. Legalitatea desfasurarii unei activitati in domeniul privat
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Sarcina dovedirii faptului ca un pasager a fost informat despre anularea zborului, cu indicarea momentului precis, revine operatorului de transport ae
Sursa: EuroAvocatura.ro

Serviciul oferit de Uber nu poate fi calificat drept "serviciu al societatii informationale"
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

CCR. Neconstitutionalitatea art. 453 alin. (3) si (4) CPP ref. la posibilitatea revizuirii hotararii de achitare
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Hotararea in Cauza Serban impotriva Romaniei din 5 iulie 2016
Pronuntaţă de: CEDO

Decizia ICCJ 5/2017. Medicul sef de sectie din cadrul unui spital public are calitatea de functionar public in sensul legii penale
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Ştiri Juridice
Legislaţie

Legea 50/2017 privind modificarea Legii-cadru salarizarii unitare a personalului platit din fonduri publice
Legea nr. 50/2017 privind modificarea Legii-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitara a persona ...

Legea 24/2017 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata
Legea nr. 24/2017 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata Publicata in ...

Legea 34/2017 privind instalarea infrastructurii pentru combustibili alternativi
Legea nr. 34/2017 privind instalarea infrastructurii pentru combustibili alternativi Publicata Mo ...