Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Codul muncii comentat 2019 Avocat Marius-Catalin Predut
Prima pagină » Jurisprudenţă » Drept Fiscal » Actele de control sau impunere intocmite de organele ministerului finantelor publice. Contestatie. Procedura administrativ jurisdictionala

Actele de control sau impunere intocmite de organele ministerului finantelor publice. Contestatie. Procedura administrativ jurisdictionala

  Publicat: 12 Jun 2007       766 citiri        Secţiunea: Drept Fiscal  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Persoana fizica sau juridica care a suferit prin fapta penala o vatamare fizica, morala sau materiala si nu participa ca parte in procesul penal.
Existenta unei jurisdictii administrative reglementata pentru contestarea legalitatii unui act administrativ, obliga persoana vatamata sa se adreseze mai intai jurisdictiei respective, nefiind admisibil sa se adreseze direct instantei de contencios administrativ.

Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Este calea de atac ordinara prin care la cererea procurorului si a partilor interesate se asigura repararea erorilor din hotararile judecatoresti pronuntate in fond, constituind al treilea grad de jurisdictie.
Reprezinta un mijloc de proba scris ce trebuie sa cuprinda mentiunile necesare si sa aiba forma ceruta de lege.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Act adoptat de organele de stat,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Activitate desfasurata de organele financiare, pentru stabilirea subiectelor impozabile, a obiectului impunerii, determinarea bazei impozabile, calcularea impozitului,
Persoana fizica sau juridica care a suferit prin fapta penala o vatamare fizica, morala sau materiala si nu participa ca parte in procesul penal.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Este calea de atac ordinara prin care la cererea procurorului si a partilor interesate se asigura repararea erorilor din hotararile judecatoresti pronuntate in fond, constituind al treilea grad de jurisdictie.
Reclamanta SC. N a solicitat ca pe calea contenciosului administrativ sa fie obligata Directia Generala a Finantelor Publice Neamt sa-i achite suma de 46.445.937 lei reprezentand penalitati de 0,3% pentru restituirea sumei de 113.431.712 lei ce-i fusese retinuta necuvenit.
Curtea de Apel Bacau - Sectia comerciala si de contencios administrativ, prin sentinta civila nr.41 din 10 aprilie 2001, a respins actiunea ca neintemeiata.
Reclamanta a declarat recurs.
Recursul este fondat, dar nu pentru considerentele de fond invocate de recurenta, ci in sensul celor ce vor fi aratate in continuare.
Prin procesul verbal nr.284 din 27 iulie 2000 incheiat de Perceptia Rurala Girov s-a constatat ca reclamantei i-a fost retinuta in plus suma de 167.593.160 lei, suma ce a fost restituita cu ordinul de plata nr.2221 din 1 august 2000.
Apreciind ca restituirea sumei s-a efectuat cu intarziere reclamanta a calculat penalitati de intarziere in valoare de 46.445.937 lei pe care le-a pretins prin adresa nr.198 din 26 septembrie 2000 inregistrata la Perceptia Rurala Girov.
La aceasta cerere, Perceptia Rurala Girov a raspuns, cu adresa nr.842 din 24 octombrie 2001, ca suma nu a fost niciodata calculata si retinuta.
Reclamanta a solicitat plata sumei de 46.455.937 lei, reprezentand penalitati de 0,3%, in conformitate cu prevederile art.23 din Legea nr.195/1998, si de la Directia Generala a Finantelor Publice Neamt, cu adresa nr.473 din 8 noiembrie 2000, care i-a raspuns prin adresa nr.4763 din 16 noiembrie 2000, ca nu are temei legal.
Rezulta ca nu a fost respectata procedura administrativ jurisdictionala impusa de dispozitiile Legii nr.105/1997 neexistand o hotarare a organului de control care in urma contestatiei sa fie solutionate prin dispozitia motivata a DGFP judetene.
Conform art.5 din Ordonanta de urgenta nr.13 din 16 ianuarie 2001 privind solutionarea contestatiilor impotriva masurilor dispuse prin actele de control sau impunere intocmite de organele Ministerului Finantelor Publice, contestatiile care au ca obiect sume al caror cuantum este de pana la 500 milioane lei se solutioneaza de organele specializate din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene, dupa caz, in a caror raza teritoriala isi are domiciliul sau sediul contestatorul.
Existenta unei jurisdictii administrative deschise pentru contestarea legalitatii unui act administrativ obliga persoana vatamata in dreptul sau interesul sau legitim sa se adreseze mai intai jurisdictiei respective.
Abia dupa epuizarea cailor administrative de atac devine posibila sesizarea instantei de contencios administrativ conform art.4 din Legea nr.29/1990.
Instanta s-a pronuntat asupra modului de aplicare a dispozitiilor art.23 din Legea nr.195/1998, privitor la prejudiciul invocat de reclamanta, ignorand lipsa actului administrativ jurisdictional care este dispozitia de solutionare emisa de DGFP Neamt si care formeaza obiectul principal al controlului judecatoresc.
Pentru corecta rezolvare a cauzei s-a admis recursul si s-a casat sentinta, cu trimiterea dosarului la Directia Generala a Finantelor Publice Neamt.

Pronuntata de: Decizia nr.348 din 1 februarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie


Citeşte mai multe despre:   



Comentează: Actele de control sau impunere intocmite de organele ministerului finantelor publice. Contestatie. Procedura administrativ jurisdictionala
Articole Juridice

Data incetarii de drept a contractului individual de munca atunci cand salariatul nu solicita reintegrarea aspecte de constitutionalitate si echitat
Sursa: Irina Maria Diculescu

Repunerea partilor in situatia anterioara prin anularea deciziei de concediere echitate sau discriminare fata de angajator?
Sursa: Irina Maria Diculescu

Validitatea inregistrarii unei marci corespunzand numelui unui alt jucator de fotbal celebru
Sursa: EuroAvocatura.ro



Ştiri Juridice

MApN a modificat Instructiunile privind chemarea/rechemarea in activitate, in corpul ofiterilor, al maistrilor militari sau al subofiterilor
14 May 2019 | 338

Legislaţie

Procedura si termenele de evaluare a cererilor de acord pentru finantare si de plata a ajutorului de minimis privind programul guvernamental "gROwth-
Ordinul Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza nr. 200/2019 privind procedura si termenele de e ...

Norma nr. 13/2019 privind cadrul unitar de desfasurare a auditului statutar la entitatile autorizate, reglementate si supravegheate de catre Autoritat
Publicata in Monitorul Oficial nr. 395 din 21.05.2019 ...

Decizia nr. 3/2019 privind modificarea si completarea Regulamentului de organizare si functionare a Colegiului Medicilor Dentisti din Romania
Decizia nr. 3/2019 privind modificarea si completarea Regulamentului de organizare si functionare a ...