Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Codul muncii comentat 2019 Avocat Marius-Catalin Predut
Prima pagină » Jurisprudenţă » Dreptul Muncii » Incepand cu anul 2010, nu mai vorbim de o indemnizatie de conducere, ci de un salariu de baza aferent functiei de conducere. Istoricul reglementarilor privind indemnizatia de conducere

Incepand cu anul 2010, nu mai vorbim de o indemnizatie de conducere, ci de un salariu de baza aferent functiei de conducere. Istoricul reglementarilor privind indemnizatia de conducere

  Publicat: 25 Feb 2019       207 citiri        Secţiunea: Dreptul Muncii  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
inseamna o persoana fizica sau juridica stabilita in Uniune, desemnata in scris de catre operator sau persoana imputernicita de operator in temeiul articolului 27 din GDPR,
(Subsidiary) Companie in care peste 50% din actiunile cu drept de vot (voting shares) sunt detinute de catre o alta companie, denumita companie mama (parent company).
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Prin cererea adresata pe rolul Tribunalului Suceava, la data de 25 mai 2016 si inregistrata sub nr. x, reclamantul S_ C_, prin reprezentant legal Uniunea Sindicala Teritoriala a C.N.S. „Cartel ALFA” – Filiala Suceava, a chemat in judecata pe parata _, solicitand obligarea acesteia la:
- plata diferentelor de drepturi banesti cuvenite reclamantei, reprezentand indemnizatia de conducere pentru o perioada de 3 ani anterior depunerii cererii in instanta de judecata, pana la pronuntarea sentintei;
- actualizarea sumelor datorate de parat cu rata inflatiei, incepand cu data de la care erau scadente si pana la data platii efective;
- plata dobanzii legale pentru sumele indicate la punctele 1 si 2, incepand cu data inregistrarii cererii la instanta de judecata si pana la data platii efective;
- obligarea paratei la modificarea si, respectiv, avizarea statului de personal, incepand cu data scadenta, eliberarea unei Decizii de reincadrare, in sensul includerii pe acesta a indemnizatiei de conducere, asa cum este prevazut de legislatie.

Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
(Acting in concert) Atunci cand doi sau mai multi investitori actioneaza in baza unei intelegeri cu scopul atingerii unui obiectiv comun - de exemplu, obtinerea unei pozitii de control sau majoritare intr-o companie detinuta public prin cumpararea actiunilor companiei respective de pe piata secundara.
Infractiune constand in conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul fara permis de conducere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Birou electoral - organism care se constituie pentru buna organizare si desfasurare a alegerilor la nivel national,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Birou electoral - organism care se constituie pentru buna organizare si desfasurare a alegerilor la nivel national,
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Birou electoral - organism care se constituie pentru buna organizare si desfasurare a alegerilor la nivel national,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Dovada scrisa prin care
1. (ca probe noi in apel si recurs) orice inscrisuri avand legatura cu obiectul litigiului si fiind de natura sa lamureasca anumite aspecte ale raporturilor dintre impricinati, dar pe care partea interesata, indiferent din ce motive, nu le-a infatisat primei instante pentru ca aceasta sa le poata lua in considerare cu ocazia solutionarii pricinii.
Act procesual pe care paratul are facultatea sa-l indeplineasca inainte de a incepe dezbaterea orala a procesului
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Data la care o obligatie devine exigibila si la care trebuie sa se plateasca o anumita suma, sa se presteze un serviciu,
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
Infractiune constand in conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul fara permis de conducere
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Suma de bani ce se acorda unei persoane pentru suportarea unor cheltuieli suplimentare (de deplasare, detasari etc) sau pentru efectuarea de activitati in afara programului obisnuit de lucru
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Birou electoral - organism care se constituie pentru buna organizare si desfasurare a alegerilor la nivel national,
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
A fost promulgat la 11.09.1865
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Desemneaza orice persoana care este asigurata, in baza unei asigurari obligatorii sau facultative continue, impotriva unuia sau mai multor riscuri ce corespund ramurilor unui regim de securitate sociala care se aplica salariatilor.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Componentele structurale ale actului juridic civil, adica elementele sale constitutive, care pot fi comune tuturor actelor civile
Suma de bani ce se acorda unei persoane pentru suportarea unor cheltuieli suplimentare (de deplasare, detasari etc) sau pentru efectuarea de activitati in afara programului obisnuit de lucru
Data la care o obligatie devine exigibila si la care trebuie sa se plateasca o anumita suma, sa se presteze un serviciu,
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
A fost promulgat la 11.09.1865
Denumire generica pentru toate felurile de monede si semne ale valorii. Au aparut din necesitatea de a facilita schimburile de marfuri.
Pagube, stricaciuni produse in contul cuiva ca urmare a unor evenimente neprevazute (incendiu, inundatie etc.).
Data la care o obligatie devine exigibila si la care trebuie sa se plateasca o anumita suma, sa se presteze un serviciu,
Efect negativ, cu caracter patrimonial sau nepatrimonial, produs unei persoane prin fapta ilicita a altei persoane ori prin actiunea lucrurilor sau animalelor care se afla sub paza juridica a altei persoane.
Persoana care, in cadrul unui raport juridic de obligatie este indreptatita sa pretinda unei alte persoane, denumita debitor, executarea unei prestatii determinate; de a da, de a face ori de a nu face ceva.
Data la care o obligatie devine exigibila si la care trebuie sa se plateasca o anumita suma, sa se presteze un serviciu,
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Denumire generica pentru toate felurile de monede si semne ale valorii. Au aparut din necesitatea de a facilita schimburile de marfuri.
Denumire generica pentru toate felurile de monede si semne ale valorii. Au aparut din necesitatea de a facilita schimburile de marfuri.
Data la care o obligatie devine exigibila si la care trebuie sa se plateasca o anumita suma, sa se presteze un serviciu,
Data la care o obligatie devine exigibila si la care trebuie sa se plateasca o anumita suma, sa se presteze un serviciu,
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
(Force majeure) Clauza intr-un contract care exonereaza de raspunderea contractuala acea parte la contract care nu si-a putut indeplini, partial sau integral,
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Denumire generica pentru toate felurile de monede si semne ale valorii. Au aparut din necesitatea de a facilita schimburile de marfuri.
Efect negativ, cu caracter patrimonial sau nepatrimonial, produs unei persoane prin fapta ilicita a altei persoane ori prin actiunea lucrurilor sau animalelor care se afla sub paza juridica a altei persoane.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Reprezinta orice scriere care materializeaza pe hartie un act juridic, precum si orice obiect material care incorporeaza un asemenea act.
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
Dovada scrisa prin care
Contract incheiat intre un salariat si o unitate economica sau institutie prin care cel dintai se obliga sa presteze in favoarea celui din urma o anumita munca, in schimbul unui salariu.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Codul de procedura civila reglementeaza judecata in fond a cauzelor civile, judecata care cunoaste trei faze (etape):
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Parte dintr-un proces
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Componentele structurale ale actului juridic civil, adica elementele sale constitutive, care pot fi comune tuturor actelor civile
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Reprezentare grafica, sintetica, a structurii organizatorice a unei unitati, cuprinzand compartimentele ei
Parte dintr-un proces
Act procesual pe care paratul are facultatea sa-l indeplineasca inainte de a incepe dezbaterea orala a procesului
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Infractiune constand in conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul fara permis de conducere
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Infractiune constand in conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul fara permis de conducere
Infractiune constand in conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul fara permis de conducere
Suma de bani ce se acorda unei persoane pentru suportarea unor cheltuieli suplimentare (de deplasare, detasari etc) sau pentru efectuarea de activitati in afara programului obisnuit de lucru
Salariul reprezinta contraprestatia muncii depuse de salariat in baza contractului individual de munca.
Salariul reprezinta contraprestatia muncii depuse de salariat in baza contractului individual de munca.
Unitate de baza a organizarii administrativ-teritoriale a statului, alcatuita dintr-unul sau mai multe sate si
Suma de bani ce se acorda unei persoane pentru suportarea unor cheltuieli suplimentare (de deplasare, detasari etc) sau pentru efectuarea de activitati in afara programului obisnuit de lucru
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Componentele structurale ale actului juridic civil, adica elementele sale constitutive, care pot fi comune tuturor actelor civile
Componentele structurale ale actului juridic civil, adica elementele sale constitutive, care pot fi comune tuturor actelor civile
Componentele structurale ale actului juridic civil, adica elementele sale constitutive, care pot fi comune tuturor actelor civile
Suma de bani ce se acorda unei persoane pentru suportarea unor cheltuieli suplimentare (de deplasare, detasari etc) sau pentru efectuarea de activitati in afara programului obisnuit de lucru
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
inseamna o persoana fizica sau juridica stabilita in Uniune, desemnata in scris de catre operator sau persoana imputernicita de operator in temeiul articolului 27 din GDPR,
(Cartel) Grup de companii sau de tari care actioneaza impreuna pentru a influenta oferta si pretul anumitor bunuri sau servicii, regland (carteland) in acest fel productia si marketingul.
(Subsidiary) Companie in care peste 50% din actiunile cu drept de vot (voting shares) sunt detinute de catre o alta companie, denumita companie mama (parent company).
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
inseamna o persoana fizica sau juridica stabilita in Uniune, desemnata in scris de catre operator sau persoana imputernicita de operator in temeiul articolului 27 din GDPR,
(Cartel) Grup de companii sau de tari care actioneaza impreuna pentru a influenta oferta si pretul anumitor bunuri sau servicii, regland (carteland) in acest fel productia si marketingul.
(Subsidiary) Companie in care peste 50% din actiunile cu drept de vot (voting shares) sunt detinute de catre o alta companie, denumita companie mama (parent company).

In motivare, a aratat ca este angajat al Primariei Comunei B_ pe functia de bibliotecar incepand cu data de 13 februarie 2012, fiind singurul bibliotecar al comunei, acesta asigurand si conducerea bibliotecii, conform adeverintei nr. 1542/11.03.2016, anexata la actiune .


Fata de prevederile art. 52 lit. b si art. 53 din Legea nr. 334/2002, apreciaza ca este indreptatit la plata indemnizatiei de conducere .


In sustinere, a facut trimitere la punctul A din Anexa Legii nr. 334/2002, intitulat ``Biblioteca comunala``, unde se prevede ca postul de bibliotecar - un post/unitate pana la 2500 locuitori - reprezinta functia de responsabil de biblioteca si se asimileaza cu functia de sef de birou .


Art. 44 alin. 2 din Legea nr. 334/2002 precizeaza ca pot fi angajati/angajate in biblioteca persoane cu studii medii sau studii superioare de alt profil, cu obligatia de a urma pana la maxim 2 ani de la angajare una din formele de pregatire profesionala prevazute de lege.


Functia de bibliotecar comunal este asimilata, neconditionat de alte elemente, aceleia de sef serviciu sau sef birou .


Pe langa prevederile art. 52 din Legea bibliotecarilor, Anexa 1 prevede clar ca postul de bibliotecar reprezinta functia de responsabil de biblioteca si se asimileaza cu functia de sef birou .


In conformitate cu dispozitiile Legii nr. 215/2004, primarul propune Consiliului Local statul de functii, organizarea, salarizarea pe fiecare categorie de personal. Legea nr. 334/2002 fiind o lege speciala trebuia aplicata cu prioritate, astfel obligatia de a plati toate drepturile salariale revine paratei (sporul pretins de reclamant - indemnizatia de conducere - este un drept salarial) - unitate administrativ teritoriala (reprezentata de primar - care are si calitate de ordonator de credite).


Din adeverinta nr. 1542/11.03.2016 si din copia dupa contractul individual de munca rezulta ca reclamantul lucreaza pe postul de bibliotecar in cadrul bibliotecii comunale.


In drept, a invocat art. 52 lit. b si art. 53 din Legea nr. 334/2002 si Legea nr. 2015/2004.


In dovedire, s-au depus inscrisuri .


Legal citata, parata nu a depus intampinare.


Prin sentinta civila nr. 1042 din 22 septembrie 2016 Tribunalul Suceava a admis in parte actiunea; a obligat parata sa plateasca reclamantului indemnizatia de conducere corespunzatoare functiei de bibliotecar responsabil, incepand cu data de 25.05.2013 si pana la data pronuntarii hotararii, actualizata cu indicele de inflatie, calculat de la data scadentei dreptului si pana la data platii efective, precum si dobanda legala aferenta, calculata incepand cu data de 25.05.2016 si pana la data Platii efective; a respins capatul de cerere privind modificarea, respectiv avizarea statului de personal incepand cu data scadenta si emiterea unei decizii de reincadrare, ca neintemeiat.


Pentru a hotari astfel, prima instanta a retinut ca reclamantul este salariatul paratei __, incadrat in functia de bibliotecar din 13.02.2012 si a solicitat obligarea angajatorului, la 1. plata sporului/indemnizatiei prevazuta de lege pentru responsabilul de biblioteca, functie asimilata cu cea de sef de birou, pentru o perioada de 3 ani anterioara cererii de chemare in judecata, in speta, 25 mai 2013; 2. actualizarea sumelor datorate de parata cu rata inflatiei, incepand cu data scadentei pana la plata efectiva; 3. dobanda legala pentru sumele indicate la punctele 1 si 2 din cerere, incepand cu data inregistrarii cererii de chemare in judecata si pana la plata efectiva; 4. obligarea paratei la modificarea si respectiv avizarea statului de personal si a statului de functii incepand cu data scadenta, eliberarea unei decizii de reincadrare pe functia de bibliotecar, in sensul includerii pe aceasta a indemnizatiei de conducere .


Referitor la primul capat de cerere, tribunalul a retinut urmatoarele:


Potrivit art. 23 din Legea bibliotecilor nr. 334/2002, republicata, se prevede ca, din categoria bibliotecilor publice fac parte: a) Biblioteca Metropolitana Bucuresti; bibliotecile judetene; bibliotecile municipale si ora?ene?ti; bibliotecile comunale.


Potrivit art. 52 litera b) din acelasi act normativ, in cazul bibliotecilor fara personalitate juridica si/sau al filialelor, conducerea bibliotecilor este asigurata de un director sau de un bibliotecar responsabil, cu functie de sef de serviciu sau sef de birou, avand dreptul la indemnizatie de conducere, potrivit prevederilor legale. In anexa 1 la Legea nr.334/2002 se stabileste ca postul de bibliotecar reprezinta functia de responsabil de biblioteca si se asimileaza cu functia de sef birou .


In speta, sunt aplicabile criteriile stabilite de Anexa 1 litera a - biblioteci comunale (un post de bibliotecar/unitate pana la 2500 locuitori, fiind evident ca reclamantul a indeplinit si functia de responsabil de biblioteca, asimilata cu cea de sef de birou, astfel incat acesta este indreptatit la plata indemnizatiei de conducere prevazut la art.52 litera b) enuntat mai sus.


Potrivit art. 268 alin. 1 lit. c) din Codul muncii, republicat, cererile in vederea solutionarii unui conflict de munca pot fi formulate in termen de 3 ani de la data nasterii dreptului la actiune, in situatia in care obiectul litigiului consta in plata unor drepturi salariale neacordate sau a unor despagubiri catre salariat .


Asa fiind, tribunalul a admis capatul 1 din cererea reclamantei, privind obligarea paratei la plata indemnizatia de conducere, pe care ar fi platit-o unui bibliotecar responsabil cu functie de sef de serviciu ori sef de birou, incepand cu data de 5 mai 2013 si pana la data prezentei sentinte.


Cuantumul indemnizatiei se va stabili avandu-se in vedere aplicarea etapizata a Legii nr.284/2010, privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, prin legile anuale: in anul 2013, potrivit art.1 din OUG nr.84/2012, se mentine in plata nivelul acordat pentru luna decembrie 2012 pentru toate drepturile prevazute la art. 1 si art. 3 - 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 19/2012 privind aprobarea unor masuri pentru recuperarea reducerilor salariale, aprobata cu modificari prin Legea nr. 182/2012; in anul 2014, conform art.(1) alin. (1) din OUG nr.103/2013, cuantumul sporurilor, indemnizatiilor, in anul 2014, se mentine la acelasi nivel cu cel ce s-a acordat personalului platit din fonduri publice pentru luna decembrie 2013, in masura in care personalul si-a desfasurat activitatea in aceleasi conditii; in anul 2015, potrivit art.1 din OUG nr.83/2014, cuantumul sporurilor/indemnizatiilor, se mentine la acelasi nivel cu cel ce s-a acordat personalului platit din fonduri publice pentru luna decembrie 2014, in masura in care personalul si-a desfasurat activitatea in aceleasi conditii; in anul 2016, potrivit art.1 din OUG nr.57/2015, cuantumul sporurilor/indemnizatiilor, compensatiilor si al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare care fac parte, potrivit legii, din salariul brut, solda lunara bruta /salariul lunar brut, indemnizatia bruta de incadrare se mentine la acelasi nivel cu cel ce se acorda personalului platit din fonduri publice pentru luna decembrie 2015, in masura in care personalul isi desfasoara activitatea in aceleasi conditii .


Prin capatul 2 de cerere, reclamantul a solicitat plata sumei rezultata din reactualizarea drepturilor salariale solicitate cu titlu de indemnizatie de conducere, de la scadenta pana la data efectiva a Platii, iar prin capatul 3 de cerere, a solicitat dobanda legala calculata, pe de o parte, la cuantumul drepturilor salariale neacordate, iar pe de alta parte, la cuantumul sumei rezultata din actualizarea cu rata inflatiei a drepturilor banesti neacordate.


Potrivit art. 166 alin. 4 Codul muncii, intarzierea nejustificata a Platii salariului poate determina obligarea angajatorului la plata daunelor-interese pentru repararea prejudiciului produs salariatului.


In Noul Cod civil, aplicabil cu data de 01 octombrie 2011, se regasesc urmatoarele reglementari: in art. 1.530, se prevede dreptul creditorului la daune-interese pentru repararea prejudiciului pe care debitorul i l-a cauzat si care este consecinta directa si necesara a neexecutarii fara justificare sau, dupa caz, culpabile a obligatiei; potrivit art. 1.531 Noul Cod civil, creditorul are dreptul la repararea integrala a prejudiciului pe care l-a suferit din faptul neexecutarii; art. 1535 alin. (1) din Noul Cod civil, stabileste ca, in cazul in care o suma de bani nu este platita la scadenta, creditorul are dreptul la daune moratorii, de la scadenta pana in momentul Platii, in cuantumul convenit de parti sau, in lipsa, in cel prevazut de lege, fara a trebui sa dovedeasca vreun prejudiciu.


Dobanda legala solicitata de reclamant are natura dobanzii penalizatoare in intelesul art. 1 alin. 3 din OG nr. 13/2011, finalitatea acordarii unor astfel de dobanzi constand in acoperirea prejudiciului suferit de creditor ca urmare a neindeplinirii unei obligatii banesti la termenul de scadenta.


Fata de aceste dispozitii legale, tribunalul a apreciat ca parata datoreaza daune-interese constand in dobanda legala penalizatoare pentru drepturile salariale recunoscute reclamantului prin prezenta sentinta, calculata incepand cu data scadentei, si pana la data Platii efective. Aceste daune-interese reprezinta contravaloarea lipsei de folosinta a sumelor de bani neacordate reclamantului.


Totodata, s-a notat ca indexarea nu reprezinta o valoare economica primita in plus de salariat, cum este cazul dobanzii, iar finalitatea ei consta in pastrarea aceleiasi valori economice a sumelor de bani primite cu mult timp dupa data scadenta. ratiunea indexarii este justificata de faptul ca salariatul care nu isi primeste la data scadenta drepturile banesti rezultate din raporturile de munca integral, este prejudiciat intrucat, fenomenul economic infla?ionist ii reduce, in termeni economici reali, valoarea sumei achitata ulterior scadentei.


De altfel, fata de considerentele Deciziei nr. 2/2014 pronuntata de Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sec?iile Unite este mentionat ca dobanda legala solicitata poate fi acordata chiar si in conditiile reactualizarii cu indicele preturilor de consum, tocmai in considerarea caracterului creantei detinuta de catre reclamanta.


Debitorul poate fi exonerat de obligatia de a repara integral prejudiciul cauzat prin executarea cu intarziere a creantei numai daca face dovada interventiei unui caz fortuit sau a unui caz de forta majora.


Asa fiind, actualizarea sumelor datorate cu rata inflatiei este o masura cu caracter compensatoriu care urmareste pastrarea valorii reale a obligatiilor banesti pana la data Platii efective. Aceasta masura nu este insa de natura sa acopere si prejudiciul cauzat creditorului prin lipsa de folosinta a sumelor de bani pe perioada cuprinsa intre data cand acesta era indreptatit sa le incaseze si data Platii efective, prejudiciu care este legal prezumat si care justifica plata dobanzilor penalizatoare, motiv pentru care este admisibil cumulul dobanzii legale moratorii cu actualizarea creantei, dupa cum a statuat si I.C.C.J. - Sectiile Unite prin Decizia nr. 2/2014.


fata de considerentele de fapt si de drept prezentate, instanta a admis capatul 2 de cerere, referitor la actualizarea creantei de la data scadentei pana la efectuarea platii, si a admis in parte capatul 3 de cerere, in sensul ca a obligat parata sa plateasca reclamantului dobanda numai pentru suma indicata la capatul 1 de cerere (indemnizatia de conducere) calculata incepand cu data inregistrarii cererii la instanta, 5 mai 2016, si pana la data Platii efective.


Cererea privind dobanda pentru suma indicata la capatul 2 de cerere (dobanda la suma indexata cu rata inflatiei) a fost respinsa, pentru urmatoarele argumente:


Prin dobanda se intelege si orice alta prestatie, sub orice titlu sau denumire, la care debitorul se obliga drept echivalent al folosintei capitalului.


O.G. nr. 13/2011 prevede ca dobanzile remuneratorii se pot capitaliza si pot produce dobanzi.


Dobanda remuneratorie trebuie sa fie stabilita prin act scris, intrucat in absenta acestui inscris se datoreaza numai dobanda legala. Nivelul dobanzii conventionale se determina prin raportare la dobanda legala in vigoare la data stipularii.


Potrivit art. 1489 alin. 2 din Noul Cod civil, este admis anatocismul la dobanzile scadente, respectiv debitorul poate fi obligat sa plateasca creditorului dobanda la dobanda, dar numai in baza unui act scris prin care debitorul se obliga in acest sens.


In lipsa unui astfel de inscris, instanta nu a putut obliga parata sa plateasca reclamantei dobanda intr-un cuantum mai mare decat cel rezultat din cumulul dobanzii legale moratorii cu actualizarea creantei, Asa cum s-a aratat mai sus.


Capatul 4 de cerere, prin care reclamantul solicita obligarea paratei la modificarea si respectiv avizarea statului de personal incepand cu data scadentei drepturilor recunoscute prin prezenta sentinta, iar pe de alta parte, eliberarea unei decizii de reincadrare, in sensul includerii pe aceasta a indemnizatiei de conducere, nu a fost admis pentru urmatoarele considerente:


Potrivit inscrisurilor depuse la dosarul cauzei: adeverinta - fila 10 dosar; contract de munca - fila 11 dosar, reclamantul este incadrata in functia de bibliotecar.


In ce priveste emiterea unei decizii de reincadrare, tribunalul a retinut ca acest atribut nu incumba paratei - unitate administrativ teritoriala - aceasta avand doar obligatia de a plati drepturile salariale, din bugetul sau, sinand cont de postul ocupat de reclamant si de incadrarea salariala.


Data de cele ce preced, instanta a admis in parte cererea de chemare in judecata .


Impotriva acestei sentinte a declarat apel parata solicitand schimbarea in tot a sentintei si respingerea actiunii ca nefondata.


In motivare, a aratat ca interpretarea instantei de fond in sensul ca in Anexa 1 la Legea nr. 334/2002 se stabileste ca postul de bibliotecar reprezinta functia de responsabil de biblioteca si se asimileaza cu functia de sef birou nu poate fi corecta.


Legea bibliotecarilor nr. 334/2002 reglementeaza doar organizarea, clasificarea si functionarea bibliotecilor, fara sa contina prevederi privind salarizarea personalului, iar dispozitiile legale in temeiul carora se solicita acordarea sporului de conducere sunt art. 52 si art. 53 din cap. V, care legifereaza modul de conducere al bibliotecilor, stabilesc cine este responsabil, cine exercita prerogativele administrative specific bibliotecilor. Mentiunile din subsolul anexei la care au facut referire nu pot constitui temei legal pentru acordarea drepturilor de natura salariala, cu nesocotirea legii cadru care reglementeaza salarizarea din sectorul bugetar.


Legea nr. 334/2002 prevede un capitol distinct, respectiv cap. 5, referitor la conducerea bibliotecilor. Cum reclamantul intimat nu a indeplinit aceste atributii de conducere, coordonare, desemnate ca atare, faptul ca a fost singurul angajat al bibliotecii nu poate fi asimilat si interpretat ca fiind si director al unitatii respective. S-ar crea un precedent, in sensul ca toti bibliotecarii comunali sa aiba aceste prerogative de sef birou (fara sa aiba in fi?a postului atributii concrete) si sa solicite in consecinta drepturi de natura salariala specifice.


In cazul personalului din autoritati si institutii publice, finantate integral de la bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, personalului din autoritati si institutii publice finantate din venituri proprii si subven?ii acordate de la bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, drepturile salariale se acorda in concordan?a cu prevederile O.U.G. nr. 83/2014 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2015, precum si alte masuri in domeniul cheltuielilor publice.


In anul 2015, cuantumul brut al salariilor de baza/soldelor functiei de baza/salariilor functiei de baza/indemnizatiilor de incadrare de care beneficiaza personalul platit din fonduri publice se mentine la acelasi nivel cu cel ce se acorda pentru luna decembrie 2014 in masura in care personalul isi desfasoara activitatea in aceleasi conditii si nu se aplica valoarea de referinta si coeficientii de ierarhizare corespunzatore claselor de salarizare prevazuti in anexele la Legea-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, cu modificarile ulterioare.


Cuantumul sporurilor, indemnizatiilor, compensatiilor si al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare care fac parte, potrivit legii, din salariul brut, solda lunara bruta/salariul lunar brut, indemnizatia bruta de incadrare se mentine la acelasi nivel cu cel ce se acorda personalului platit din fonduri publice pentru luna decembrie 2014, in masura in care personalul isi desfasoara activitatea in aceleasi conditii . In cazul schimbarii conditiilor in care isi desfasoara activitatea, personalul beneficiaza de drepturile corespunzatoare noilor conditii, la nivelul acordat pentru functiile similare in plata din institutia/autoritatea publica in care acesta este incadrat.


Cu privire la sporul de conducere, conform prevederilor art. 52 al. 2 lit. b din Legea nr. 334/2002, conducerea bibliotecilor este asigurata in cazul bibliotecilor fara personalitate juridica si/sau al filialelor de un director sau de un bibliotecar responsabil, cu functia de sef de serviciu sau sef de birou, avand dreptul la indemnizatia de conducere corespunzatoare, potrivit prevederilor legale. Or, in speta, reclamantul nu conduce niciun compartiment, birou sau alta structura organizatorica, fiind singur, isi desfasoara activitatea in mod individual, nefiind in organigrama un alt post la biblioteca.


Reclamantul intimat a depus intampinare prin care a solicitat respingerea apelului ca nefondat.


Apelanta a comunicat cu adresa nr. 1296/13.03.2017 relatiile solicitate de instanta privind cuantumul salariului reclamantului-intimat si modul de calcul al acestuia.


Verificand, in limitele motivelor de apel, conform art. 477, art. 479 alin. 1 C.pr.civ., stabilirea situatiei de fapt si aplicarea de catre prima instanta a dispozitiilor legale incidente in cauza, Curtea retine urmatoarele:


In conformitate cu dispozitiile art. 52 din Legea nr. 334/2002: ``Conducerea bibliotecilor este asigurata dupa cum urmeaza:


a) in cazul bibliotecilor cu personalitate juridica, de catre un director general sau director, care poate avea unul sau mai multi adjuncti;


b) in cazul bibliotecilor fara personalitate juridica si/sau al filialelor, de un director sau de un bibliotecar responsabil, cu functia de sef de serviciu sau sef de birou, avand dreptul la indemnizatia de conducere corespunzatoare, potrivit prevederilor legale.``


Prima instanta a concluzionat ca reclamantul-intimat, care a ocupat postul de bibliotecar /unitate pana la 2500 locuitori a indeplinit si functia de responsabil de biblioteca care se asimileaza cu functia de sef birou, avand dreptul la indemnizatia de conducere .


Dispozitiile art. 52 lit. ``b`` si ale art. 53 din Legea nr. 334/2002 prevad dreptul la acordarea indemnizatiei de conducere, insa in conditiile legii.


Iar prin Legea nr. 330/2009 a fost reglementat, incepand cu data de 1 ianuarie 2010, un sistem unitar de salarizare pentru personalul din sectorul bugetar platit din bugetul general consolidat al statului, stabilindu-se ca incepand cu data intrarii in vigoare, in tot sau in parte, a acestei legi, drepturile salariale ale personalului bugetar sunt si raman in mod exclusiv cele prevazute in lege. In conformitate cu dispozitiile art. 30 alin. 1 din Legea nr. 330/x: ``Incepand cu 1 ianuarie 2010, sporurile, acordate prin legi sau hotarari ale Guvernului, si, dupa caz, indemnizatiile de conducere, care potrivit legii faceau parte din salariul de baza, din soldele functiilor de baza, respectiv din indemnizatiile lunare de incadrare, prevazute in notele din anexele la prezenta lege, se introduc in salariul de baza, in soldele functiilor de baza, respectiv in indemnizatiile lunare de incadrare corespunzatoare functiilor din luna decembrie 2009, atat pentru personalul de execu?ie, cat si pentru functiile de conducere .``


Potrivit art. 5 alin. 5 din O.G. nr. 1/2010 privind unele masuri de reincadrare in functii a unor categorii de personal din sectorul bugetar si stabilirea salariilor acestora, precum si alte masuri in domeniul bugetar: ``In toate cazurile, in salariul de baza al functiilor de conducere este inclusa indemnizatia de conducere .``


Prin urmare, incepand cu data de 1 ianuarie 2010, in cazul functiilor de conducere nu mai vorbim de o indemnizatie de conducere, ci de un salariu de baza aferent functiei de conducere, salariu de baza care include si indemnizatia de conducere acordata pentru aceste functii anterior intrarii in vigoare a Legii nr. 330/2009 (pentru functia de sef birou in administratia publica locala la nivel de comuna se prevedea o indemnizatie de conducere de 15% prin O.U.G. nr. 24/2000-Anexa 6/2 lit. c pct. 1.2-2, act normativ abrogat de la 1.01.2010 prin art. 48 alin. 1 pct. 5 din Legea nr. 330/2009).


Prima instanta a retinut in considerente ca la stabilirea indemnizatiei de conducere se va avea in vedere aplicarea etapizata a Legii nr. 284/2010.


Avand in vedere ca reclamantul-intimat a fost angajat incepand cu data de 13.02.2012 (astfel cum rezulta din contractul individual de munca nr. 2/9.02.2012 de la f. 11-13 dosar fond), in privinta salarizarii acestuia sunt aplicabile dispozitiile art. 2 din O.U.G. nr. 80/2010 astfel cum a fost aprobata prin Legea nr. 283/2011, conform carora ``In anul 2012, pentru personalul nou-incadrat pe functii, pentru personalul numit/incadrat in aceeasi institutie/autoritate publica pe functii de acelasi fel, precum si pentru personalul promovat in functii sau in grade/trepte, salarizarea se face la nivelul de salarizare in plata pentru functiile similare din institutia/autoritatea publica in care acesta este incadrat``.


Iar pentru nivelul de salarizare in plata pentru functiile similare din cadrul institutiei angajatoare erau incidente prevederile art. 1 alin. 1 din O.U.G. nr. 80/2010 astfel cum a fost aprobata prin Legea nr. 283/2011: ``In anul 2012, cuantumul brut al salariilor de baza/soldelor functiei de baza/salariilor functiei de baza/indemnizatiilor de incadrare se mentine la acelasi nivel cu cel ce se acorda personalului platit din fonduri publice pentru luna decembrie 2011.`` In conformitate cu dispozitiile art. 1 alin. 1 din O.U.G. nr. 19/2012: ``Cuantumul brut al salariilor de baza/soldelor functiei de baza/salariilor functiei de baza/indemnizatiilor de incadrare de care beneficiaza personalul platit din fonduri publice se majoreaza in doua etape, astfel:


a) cu 8%, incepand cu data de 1 iunie 2012, fata de nivelul acordat pentru luna mai 2012;


b) cu 7,4%, incepand cu data de 1 decembrie 2012, fata de nivelul acordat pentru luna noiembrie 2012.


(2) Cuantumul sporurilor, indemnizatiilor, compensatiilor si al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare care fac parte, potrivit legii, din salariul brut, solda lunara bruta/salariul lunar brut, indemnizatia bruta de incadrare, de care beneficiaza personalul platit din fonduri publice, se majoreaza potrivit alin. (1), in masura in care personalul isi desfasoara activitatea in aceleasi conditii.``


In conformitate cu dispozitiile art. 4 alin. 2 din Legea nr. 285/2010: ``In anul 2011 nu se aplica valoarea de referinta si coeficientii de ierarhizare corespunzatori claselor de salarizare prevazuti in anexele la Legea-cadru privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, denumita in continuare lege-cadru.`` In conformitate cu dispozitiile art. 1 din Legea nr. 285/2010: ``Incepand cu 1 ianuarie 2011, cuantumul brut al salariilor de baza/soldelor functiei de baza/salariilor functiei de baza/indemnizatiilor de incadrare, astfel cum au fost acordate personalului platit din fonduri publice pentru luna octombrie 2010, se majoreaza cu 15%.``


Potrivit art. 1 din O.U.G. nr. 84/2012: ``In anul 2013 se mentin in plata la nivelul acordat pentru luna decembrie 2012 drepturile prevazute la art. 1 si art. 3 - 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 19/2012 privind aprobarea unor masuri pentru recuperarea reducerilor salariale, aprobata cu modificari prin Legea nr. 182/2012``.


In conformitate cu dispozitiile art. 1 alin. 1 si 2 din OUG 103/2013: ``In anul 2014, cuantumul brut al salariilor de baza/soldelor functiei de baza/salariilor functiei de baza/indemnizatiilor de incadrare de care beneficiaza personalul platit din fonduri publice se mentine la acelasi nivel cu cel ce se acorda pentru luna decembrie 2013 in masura in care personalul isi desfasoara activitatea in aceleasi conditii si nu se aplica valoarea de referinta si coeficientii de ierarhizare corespunzatori claselor de salarizare prevazuti in anexele la Legea-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, cu modificarile ulterioare.


(2) In anul 2014, cuantumul sporurilor, indemnizatiilor, compensatiilor si al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare care fac parte, potrivit legii, din salariul brut, solda lunara bruta/salariul lunar brut, indemnizatia bruta de incadrare se mentine la acelasi nivel cu cel ce se acorda personalului platit din fonduri publice pentru luna decembrie 2013, in masura in care personalul isi desfasoara activitatea in aceleasi conditii .``


In conformitate cu dispozitiile art. 1 alin. 1 si 2 din O.U.G. nr. 83/2014: ``(1) In anul 2015, cuantumul brut al salariilor de baza/soldelor functiei de baza/salariilor functiei de baza/indemnizatiilor de incadrare de care beneficiaza personalul platit din fonduri publice se mentine la acelasi nivel cu cel ce se acorda pentru luna decembrie 2014 in masura in care personalul isi desfasoara activitatea in aceleasi conditii si nu se aplica valoarea de referinta si coeficientii de ierarhizare corespunzatori claselor de salarizare prevazuti in anexele la Legea-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, cu modificarile ulterioare.


(2) In anul 2015, cuantumul sporurilor, indemnizatiilor, compensatiilor si al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare care fac parte, potrivit legii, din salariul brut, solda lunara bruta/salariul lunar brut, indemnizatia bruta de incadrare se mentine la acelasi nivel cu cel ce se acorda personalului platit din fonduri publice pentru luna decembrie 2014, in masura in care personalul isi desfasoara activitatea in aceleasi conditii .``


Potrivit art. 1 alin. 1 si 2 din O.U.G. nr. 57/2015: ``In anul 2016, cuantumul brut al salariilor de baza/soldelor functiei de baza/salariilor functiei de baza/indemnizatiilor de incadrare de care beneficiaza personalul platit din fonduri publice se mentine la acelasi nivel cu cel ce se acorda pentru luna decembrie 2015, in masura in care personalul isi desfasoara activitatea in aceleasi conditii si nu se aplica valoarea de referinta si coeficientii de ierarhizare corespunzatori claselor de salarizare prevazuti in anexele la Legea-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare.


(2) In anul 2016, cuantumul sporurilor, indemnizatiilor, compensatiilor si al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare, care fac parte, potrivit legii, din salariul brut, solda lunara bruta/salariul lunar brut, indemnizatia lunara bruta de incadrare, se mentine la acelasi nivel cu cel ce se acorda personalului platit din fonduri publice pentru luna decembrie 2015, in masura in care personalul isi desfasoara activitatea in aceleasi conditii .``


Se constata asadar, din expunerea actelor normative care au reglementat salarizarea personalului bugetar (categorie din care face parte si reclamantul-intimat) in perioada 2011-2016, ca salariul de referinta in toata aceasta perioada porneste de la salariul stabilit in conformitate cu dispozitiile Legii nr. 330/2009. Or, asa cum s-a aratat la inceputul expunerii, in conceptia Legii nr. 330/2009, pentru functiile de conducere a fost reglementat salariul de baza care includea si indemnizatia de conducere, neexistand reglementata o indemnizatie de conducere pentru functia de sef birou sau sef serviciu, astfel incat pretentiile reclamantului-intimat de plata a unei asemenea indemnizatii este lipsita de suport legal, criticile apelantei fiind intemeiate sub acest aspect.


Legea nr. 334/2002 invocata de reclamantul-intimat nu constituie temei legal pentru acordarea indemnizatiei de conducere decat in corelare cu alte acte normative (fata de includerea sintagmei ``in conditiile legii`` in cuprinsul art. 52 lit. b), respectiv cele care reglementeaza salarizarea personalului bugetar, iar acestea din urma (enumerate in paragrafele anterioare) nu mai prevad acordarea unei indemnizatii de conducere distincte pentru functia de sef birou din cadrul primariilor).


Ca urmare, in temeiul art. 480 alin. 2 C.pr.civ., Curtea va admite apelul si va schimba in tot sentinta primei instante, in sensul ca va respinge actiunea ca nefondata.



PENTRU ACESTE MOTIVE


IN NUMELE LEGII,


D E C I D E:



Admite apelul declarat de parata _ B_ V_, CUI x, cu sediul in __, _, jud. Suceava, impotriva sentintei civile nr. 1042 din 22 septembrie 2016 pronuntata de Tribunalul Suceava in dosar nr. x, in contradictoriu cu reclamantul S_ C_, CNP x, domiciliat in __, prin reprezentant legal Uniunea Teritoriala a C.N.S. Cartel Alfa - Filiala Suceava, cu sediul ales in mun. Suceava, __ nr. 20A, parter-Casa de Cultura a Sindicatelor Suceava, jud. Suceava.


Schimba in tot sentinta civila nr. 1042 din 22 septembrie 2016 pronuntata de Tribunalul Suceava, in sensul ca:


Respinge actiunea formulata de reclamantul S_ C_, CNP x, domiciliat in __, prin reprezentant legal Uniunea Teritoriala a C.N.S. Cartel Alfa - Filiala Suceava, cu sediul ales in mun. Suceava, __ nr. 20A, parter-Casa de Cultura a Sindicatelor Suceava, jud. Suceava, in contradictoriu cu parata _ B_ V_, CUI x, cu sediul in __, _, jud. Suceava, ca nefondata.


Definitiva.



Pronuntata de: Curtea de Apel Suceava Sectia I Civila, Decizia civila nr. 234/2017, in sedinta publica din 23 martie 2017


Citeşte mai multe despre:    Indemnizatie de conducere bibliotecar    Cine asigura conducerea bibliotecilor drepturi salariale suplimentare    Salariu de baza aferent functiei de conducere    Bibliotecar sef birou    Indemnizatie de conducere Legea cadru 330/2009



Comentează: Incepand cu anul 2010, nu mai vorbim de o indemnizatie de conducere, ci de un salariu de baza aferent functiei de conducere. Istoricul reglementarilor privind indemnizatia de conducere
Alte Speţe