Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Jurisprudenţă » Contencios Administrativ » Actiune in constatarea intervenirii prescriptiei extinctive a raspunderii pentru faptele constatate printr-un raport de evaluare al ANI. Inadmisibilitate

Actiune in constatarea intervenirii prescriptiei extinctive a raspunderii pentru faptele constatate printr-un raport de evaluare al ANI. Inadmisibilitate

  Publicat: 11 Aug 2021       130 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Curtea a considerat ca, in situatia in care, prin art. 8 din Legea nr. 554/2004, legiuitorul a reglementat restrictiv care sunt cererile ce pot face obiectul actiunii cu solutionarea careia poate fi investita instanta de contencios administrativ, si, in conditiile in care cererea reclamantului de constatare a intervenirii prescriptiei extinctive a raspunderii pentru faptele constatate prin Raportul de evaluare A.N.I. definitiv nr. xxx/26.05.2015, si, pe cale de consecinta, a constatarii incetarii interdictiei prevazute de art. 25 alin. 2 din Legea nr. 176/2010, nu se incadreaza in niciuna din categoriile prevazute in textul de lege amintit anterior, actiunea de fata este inadmisibila.

Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Cauza de inlaturare a raspunderii pentru abateri de la regulile de convietuire sociala si a raspunderii contraventionale, disciplinare sau penale,
Desemneaza situatia in care un membru al completului de judecata este oprit, in cazurile expres prevazute de lege, sa participe la solutionarea unui anumit litigiu.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Persoana fizica sau juridica care a suferit prin fapta penala o vatamare fizica, morala sau materiala si nu participa ca parte in procesul penal.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Este modul de sesizare al organelor de urmarire penala facuta de catre o persoana sau organizatie publica, careia i s-a acuzat o vatamare prin infractiune.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Acoperire in natura sau prin echivalent banesc a prejudiciului cauzat unei persoane
Pagube, stricaciuni produse in contul cuiva ca urmare a unor evenimente neprevazute (incendiu, inundatie etc.).
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Codul de procedura civila reglementeaza judecata in fond a cauzelor civile, judecata care cunoaste trei faze (etape):

Prin cererea declinata de Tribunalul Vaslui, prin sentinta nr. XXX, Curtii de Apel Iasi


- Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal spre competenta solutionare, reclamantul AA a chemat in judecata pe paratii A.N.I. si Institutia Prefectului - Judetul Vaslui, solicitand constatarea interventiei prescriptiei extinctive cu privire la faptele constatate prin Raportul de evaluare ANI nr. xxx`` (``Raportul``) si, pe cale de consecinta, constatarea incetarii interdictiei prevazute de art. 25 alin. 2 din Legea nr. 176/2010.


Paratul A.N.I. a formulat intampinare, invocand exceptia inadmisibilitatii actiunii intrucat solicitarea reclamantului de a se constata intervenita prescriptia raspunderii administrative, pentru faptele care determina existenta starii de incompatibilitate stabilita prin raportul de evaluare intocmit de ANI din data de 26.05.2015, pentru anumite intervale de timp, in conditiile in care nu exista un act administrativ care sa dispuna cu privire la situatia juridica a reclamantului, apare ca fiind inadmisibila.


Procedand la solutionarea cu prioritate a exceptiei inadmisibilitatii actiunii, Curtea, in raport de obiectul actiunii constand in constatarea intervenirii prescriptiei extinctive a raspunderii pentru faptele constatate prin Raportul de evaluare A.N.I. definitiv nr. xxx/26.05.2015, si, pe cale de consecinta, a constatarii incetarii interdictiei prevazute de art. 25 alin. 2 din Legea nr. 176/2010, a apreciat ca exceptia procesuala absoluta peremptorie, invocata de paratul A.N.I., este intemeiata pentru motivele ce succed.


In cuprinsul cererii sale de chemare in judecata, reclamantul a aratat ca A.N.I. a efectuat un control, in urma caruia s-a intocmit Raportul de evaluare nr. xxx/26.05.2015, act administrativ ce constata incalcari ale regimului juridic al incompatibilitatii, sub regimul art. 87 alin. 1 lit. d) si lit. g) din Legea nr. 161/2003. Acest Raport a fost contestat in instanta, cererea lui fiind respinsa, definitiv, de ICCJ in anul 2018, prin Decizia yyy, pronuntata de Sectia de contencios administrativ si fiscal.


Curtea a consemnat ca, in conformitate cu prev. art. 8 alin. 1 din Legea nr. 554/2004, se poate adresa instantei de contencios administrativ persoana vatamata intr-un drept recunoscut de lege sau intr-un interes legitim printr-un act administrativ unilateral, nemultumita de raspunsul primit la plangerea prealabila sau care nu a primit niciun raspuns in termenul prevazut la art. 2 alin. (1) lit. h), pentru a solicita anularea in tot sau in parte a actului, repararea pagubei cauzate si, eventual, reparatii pentru daune morale. De asemenea se poate adresa instantei de contencios administrativ si cel care se considera vatamat intr-un drept sau interes legitim al sau prin refuzul nejustificat de solutionare a unei cereri, precum si prin refuzul de efectuare a unei anumite operatiuni administrative necesare pentru exercitarea sau protejarea dreptului sau interesului legitim.


Curtea a observat ca partile nici nu au sustinut si nici nu au dovedit ca a fost atrasa raspunderea reclamantului pentru faptele retinute prin Raportul de evaluare A.N.I. definitiv nr. xxx/26.05.2015 printr-un act administrativ emis in conditiile legii, motiv pentru care reclamantul nici nu a solicitat anularea unui astfel de act, ci constatarea intervenirii prescriptiei extinctive a raspunderii sale.


In acest context si in lumina prevederilor legale prezentate mai sus, Curtea a considerat ca, in situatia in care, prin art. 8 din Legea nr. 554/2004, legiuitorul a reglementat restrictiv care sunt cererile ce pot face obiectul actiunii cu solutionarea careia poate fi investita instanta de contencios administrativ, si, in conditiile in care cererea reclamantului de constatare a intervenirii prescriptiei extinctive a raspunderii pentru faptele constatate prin


Raportul de evaluare A.N.I. definitiv nr. xxx/26.05.2015, si, pe cale de consecinta, a constatarii incetarii interdictiei prevazute de art. 25 alin. 2 din Legea nr. 176/2010, nu se incadreaza in niciuna din categoriile prevazute in textul de lege amintit anterior, actiunea de fata este inadmisibila.


In raport de argumentele prezentate mai sus, Curtea a apreciat ca nu se mai impune cercetarea celorlalte argumente prezentate prin cererea de chemare in judecata .




Pronuntata de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Sentinta nr. 1/12 ianuarie 2021


Citeşte mai multe despre:   
Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Dialogurile MCP (VII): Legalitatea testarii obligatorii a salariatilor pentru prezenta la locul de munca
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Dialogurile MCP (VI): Activarea clauzei de neconcurenta
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Anularea executarii silite in cazul cesiunii de creanta
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati



Ştiri Juridice
Legislaţie

OUG 117/2021 pentru modificarea si completarea Codului muncii
Ordonanta de urgenta nr. 117/2021 pentru modificarea si completarea Legii nr. 53/2003 - Codul muncii ...

OUG 110/2021 privind acordarea unor zile libere platite parintilor si altor categorii de persoane in contextul raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2
Ordonanta de urgenta nr. 110/2021 privind acordarea unor zile libere platite parintilor si altor cat ...

Legea 226/2021 a consumatorului vulnerabil
Legea nr. 226/2021 privind stabilirea masurilor de protectie sociala pentru consumatorul vulnerabil ...