din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3658 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » OUG 88/2013privind adoptarea unor masuri fiscal-bugetare pentru indeplinirea unor angajamente convenite cu organismele internationale, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative

OUG 88/2013privind adoptarea unor masuri fiscal-bugetare pentru indeplinirea unor angajamente convenite cu organismele internationale, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative

  Publicat: 23 Sep 2013       9798 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
OUG 88/2013privind adoptarea unor masuri fiscal-bugetare pentru indeplinirea unor angajamente convenite cu organismele internationale, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative

PUBLICATA IN MONITORUL OFICIAL NR. 593 din 20 septembrie 2013

Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Procedura juridica prin care un act sau un inscris este recunoscut in mod legal de catre o autoritate notariala.
Debitor care se angajeaza alaturi de debitorul initial (numit delegant) sau in locul acestuia sa execute obligatia pe care delegantul o are fata de creditorul delegatar.
Curtea aplica prevederile Conventiei europene a drepturilor omului. Verificarea respectarii de catre state a drepturilor si garantiilor prevazute de Conventie, reprezinta misiunea Curtii.
Conform Ordonantei Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor (care a abrogat Legea 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor),
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Conform Ordonantei Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor (care a abrogat Legea 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor),
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
(Force majeure) Clauza intr-un contract care exonereaza de raspunderea contractuala acea parte la contract care nu si-a putut indeplini, partial sau integral,
(Audit) Operatiunea de examinare profesionista a documentelor financiare ale unei companii cu scopul de a stabili daca inregistrarile si rapoartele ei sunt valide si daca informatiile au fost inregistrate in contabilitate si prezentate in rapoartele financiare in mod legal si corect.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.

Entitatile publice au obligatia raportarii situatiilor financiare si altor tipuri de rapoarte, denumite in continuare rapoarte, stabilite pe baza datelor din evidenta sau contabilitatea proprie, potrivit procedurii de functionare a sistemului.
Articolul 25
Sistemul national de raportare va accepta doar rapoartele care respecta structura stabilita si sunt validate din punctul de vedere al respectarii procedurii de functionare a sistemului. Sistemul national de raportare comunica entitatii publice, in format electronic, o notificare prin care accepta sau respinge rapoartele transmise in sistem, care cuprinde si motivarea respingerii. Rapoartele respinse se retransmit de catre entitatile publice intr-o forma care respecta procedura de functionare a sistemului.
Articolul 26
Rapoartele prevazute la art. 24 contin in mod obligatoriu semnatura sau o modalitate de autentificare stabilita prin procedura de functionare a sistemului, apartinand conducatorului entitatii publice sau persoanei careia i-au fost delegate aceste atributii, in conditiile legii. Raspunderea pentru legalitatea si corectitudinea datelor raportate apartine conducatorului entitatii publice sau persoanei careia i s-au delegat aceste atributii .
Sectiunea a 8-a
Sanctiuni
Articolul 27
Depasirea cu mai mult de 10 zile a termenelor prevazute in prezentul capitol si in procedura de functionare a sistemului de catre entitatile publice constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 2.000 lei la 5.000 lei.
Articolul 28
Refuzul entitatilor publice de a raporta datele, informatiile, rapoartele si formularele conform procedurii de functionare a sistemului, cu mai mult de 30 de zile fata de termenele prevazute in prezentul capitol si in procedura de functionare a sistemului, constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 10.000 lei la 30.000 lei.
Articolul 29
Constatarea contraventiilor prevazute la art. 27 si 28 si aplicarea sanctiunilor se realizeaza de catre persoane imputernicite din cadrul Ministerului Finantelor Publice sau structurilor teritoriale ale acestuia, conform procedurii de functionare a sistemului.
Articolul 30
(1) Contraventiilor prevazute la art. 27 si 28 le sunt aplicabile dispozitiileOrdonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Contravenientul poate achita, pe loc sau in termen de 48 de ore de la data incheierii procesului-verbal ori, dupa caz, de la data comunicarii acestuia, jumatate din minimul amenzii prevazute in prezentul capitol, agentul constatator facand mentiune despre aceasta posibilitate in procesul-verbal
Articolul 31
Sanctiunile prevazute la art. 27 si 28 se aplica conducatorului entitatii publice sau persoanelor carora le-au fost delegate aceste atributii, in conditiile legii.
Sectiunea a 9-a
Dispozitii finale
Articolul 32
Conducatorul entitatii publice sau persoana careia i-au fost delegate aceste atributii are obligatia verificarii si validarii atat a rapoartelor transmise, cat si a rapoartelor generate de sistemul national de raportare apartinand acesteia sau entitatilor publice subordonate/coordonate. Tipurile de rapoarte supuse procesului de verificare si validare, metodologia de lucru in relatia cu sistemul national de raportare si termenele de verificare si validare a rapoartelor sunt aprobate prin procedura de functionare a sistemului.
Articolul 33
(1) Entitatile publice pot efectua plati din bugetul propriu si pot incheia angajamente legale noi numai cu conditia respectarii prevederilor prezentului capitol si a procedurii de functionare a sistemului.
(2) Monitorizarea respectarii dispozitiilor prevazute la alin. (1) se realizeaza prin sistemul national de raportare, care limiteaza accesul la functionalitatile sistemului privind inregistrarea angajamentelor legale si efectuarea platilor prin Trezoreria Statului in cazul nerespectarii prevederilor alin. (1).
(3) Sistemul national de raportare permite entitatilor publice reluarea functionalitatilor care le-au fost limitate numai dupa respectarea prevederilor prezentului act normativ si a procedurii de functionare a sistemului. Pentru situatii de forta majora sau de caz fortuit, aprobate prin procedura de functionare a sistemului, se poate permite accesul temporar la functionalitatile care au fost limitate.
Articolul 34
Entitatile publice sau autoritatile competente pot solicita modificarea raportarilor sau datelor transmise numai pentru cazurile si in conditiile stabilite in procedura de functionare a sistemului.
Articolul 35
In anumite situatii in care o entitate publica refuza transmiterea anumitor rapoarte sau date catre sistemul national de raportare, Ministerul Finantelor Publice poate intocmi raportul in numele acesteia pe baza datelor obtinute in urma unor actiuni de audit sau control ale autoritatilor cu atributii in acest sens, numai pentru cazurile si in conditiile stabilite in procedura de functionare a sistemului.
Articolul 36
In termen de 15 zile lucratoare de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, prin ordin emis de ministrul finantelor publice, se aproba procedura privind registrul entitatilor publice, care urmeaza a fi introdusa in procedura de functionare a sistemului.
Capitolul II
Criterii de prioritizare a proiectelor de investitii publice semnificative
Sectiunea 1
Obiective generale si specifice
Articolul 37
Obiectivele generale ale prevederilor prezentului capitol constau in:
a) alinierea portofoliului proiectelor de investitii in continuare, precum si a investitiilor noi ce se finanteaza din fonduri publice cu prioritatile Guvernului;
b) asigurarea includerii in cadrul proiectelor finantate din fonduri publice a celor cu beneficii economice si sociale ridicate.
Articolul 38
Obiectivele specifice ale prevederilor prezentului capitol constau in:
a) crearea unui sistem care sa gestioneze investitiile publice din Romania, stabilind pasii de urmat in prioritizarea acestora;
b) asigurarea faptului ca proiectele individuale respecta obiectivele generale urmarite si ca realizarea acestora poate fi efectuata in intervalul de timp prevazut si in limita fondurilor publice previzionate;
c) asigurarea ca proiectele ce urmeaza a fi finantate in urma prioritizarii se incadreaza in resursele bugetare prevazute pentru fiecare an si in strategia fiscal-bugetara;
d) reducerea intarzierilor in implementarea proiectelor, asigurandu-se ca acestea vor fi finalizate conform duratelor de realizare aprobate;
e) consolidarea procesului de luare a deciziilor de catre Guvern in ceea ce priveste investitiile publice corelat cu procesul de elaborare a legilor bugetare anuale;
f) consolidarea capacitatii institutionale a entitatilor publice de a elabora, executa si evalua investitiile publice.
Sectiunea a 2-a
Definitii




Afişează OUG 88/2013privind adoptarea unor masuri fiscal-bugetare pentru indeplinirea unor angajamente convenite cu organismele internationale, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OUG 88/2013    Disciplina fiscala    Codul fiscal    Fonduri europene

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.



Articole Juridice

OUG 88/2013: Despre perceperea contributiilor sociale obligatorii pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor
Sursa: EuroAvocatura.ro