din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2775 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » Ordinul 170/2015 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind contabilitatea in partida simpla

Ordinul 170/2015 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind contabilitatea in partida simpla

  Publicat: 27 Feb 2015       14540 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Ordinul 170/2015 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind contabilitatea in partida simpla

Publicat in Monitorul Oficial nr. 139 din 24 februarie 2015

Mijloace de plata formate din monede si bancnote.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Mijloace de plata formate din monede si bancnote.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Mijloace de plata formate din monede si bancnote.
Institutie specializata care desfasoara o activitate complexa si care are ca functii: efectuarea de operatiuni intre titularii de conturi bancare
Mijloace de plata formate din monede si bancnote.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Este o tranzactie sau o serie de tranzactii cu valori mobiliare conferind persoanei sau grupului de persoane implicate, prin titlurile astfel dobandite, singure ori impreuna cu cele deja detinute ori controlate, o pozitie de control sau majoritara in participare la capitalul emitentului.
Procedeu contabil cu ajutorul caruia se constata faptic existenta elementelor patrimoniale ale unitatii economice sau ale institutiei, din punct de vedere cantitativ si valoric.
Procedeu contabil cu ajutorul caruia se constata faptic existenta elementelor patrimoniale ale unitatii economice sau ale institutiei, din punct de vedere cantitativ si valoric.
Data calendaristica a unui inscris sub semnatura privata, care nu poate fi contestata de terti.
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Procedeu contabil cu ajutorul caruia se constata faptic existenta elementelor patrimoniale ale unitatii economice sau ale institutiei, din punct de vedere cantitativ si valoric.
Document care cuprinde enumerarea si descrierea existentei cantitative si valorice a mijloacelor pe care le poseda, le are in gestiune, in folosinta ori in raspundere al un moment dat, o persoana fizica sau juridica.
Procedeu contabil cu ajutorul caruia se constata faptic existenta elementelor patrimoniale ale unitatii economice sau ale institutiei, din punct de vedere cantitativ si valoric.
In cadrul grupurilor de societati, consta in impartirea puterii de decizie la o societate exploatata in comun, in virtutea unui acord intre asociati sau actionari.

- denumirea si numarul documentului justificativ care sta la baza inregistrarii operatiunii;

- explicatii privind natura operatiunii;

- suma incasata in numerar sau prin banca, ce rezulta din fiecare document justificativ;

- suma platita in numerar sau prin banca, ce rezulta din fiecare document justificativ.

Nr. pagina ......

REGISTRUL-JURNAL DE INCASARI SI PLATI

Nr. crt. Data operatiunii de incasare/plata Documentul (fel, numar) Incasari Plati

Numerar Banca Numerar Banca

0 1 2 3 4 5 6 7

14-1-1/b

REGISTRUL-INVENTAR

(cod 14-1-2/b)

Registrul-inventar serveste ca document contabil de inregistrare a elementelor de natura activelor si datoriilor inventariate (elementele patrimoniale, creantele si datoriile).

Registrul-inventar se intocmeste de catre persoanele care conduc contabilitatea in partida simpla, intr-un exemplar.

Registrul-inventar se completeaza la inceputul activitatii, la sfarsitul exercitiului financiar, precum si cu ocazia incetarii activitatii.

Registrul-inventar se completeaza prin inscrierea tuturor elementelor inventariate, element cu element, sau prin preluarea totalurilor din listele de inventariere a elementelor grupate dupa natura lor, potrivit optiunii persoanei respective. In acest caz, listele de inventariere se anexeaza la Registrul-inventar.

In cazul incetarii activitatii, Registrul-inventar se completeaza cu valoarea elementelor inventariate faptic la acea data .

In coloana 1 se inscrie numarul curent al fiecarei operatiuni inregistrate in ordine cronologica.

In coloana 2 se inscriu elementele inventariate, fie element cu element, fie denumirea grupei de elemente inventariate preluata din lista de inventariere.

In coloana 3 se inscrie valoarea de inventar reprezentata de:

- valoarea de intrare a elementelor patrimoniale inventariate, potrivit documentelor justificative, sau totalurile din listele de inventariere a elementelor patrimoniale grupate dupa natura lor;

- valoarea ramasa de incasat, respectiv de plata, rezultata in urma inventarierii creantelor si a datoriilor.

In conditiile conducerii evidentei contabile in partida simpla cu ajutorul tehnicii de calcul, Registrul-inventar se editeaza anual sau la cererea organului de control .

Registrul-inventar se arhiveaza impreuna cu documentele justificative care au stat la baza intocmirii lui.

Nr. pagina .......

REGISTRUL-INVENTAR

la data de ......................

Nr. crt. Denumirea elementelor inventariate Valoarea de inventar

1 2 3

14-1-2/b

Intocmit,





Afişează Ordinul 170/2015 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind contabilitatea in partida simpla pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Contabiliate    Contabilitate simpla    Contabilitate in partida simpla

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.



Articole Juridice

De la 1 martie 2015 persoanele care tin contabilitatea in partida simpla vor putea adopta sistemul partidei duble
Sursa: EuroAvocatura.ro