EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2175
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Diverse Domenii juridice
» Legea nr. 58/2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 535/2004 privind prevenirea si combaterea terorismului
Legea nr. 58/2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 535/2004 privind prevenirea si combaterea terorismului
Publicat: 11 Apr 2019
4224 citiri
Secţiunea:
Diverse Domenii juridice
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea nr. 58/2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 535/2004 privind prevenirea si combaterea terorismului a fost publicata in
Monitorul Oficial
nr. 271 din 10.04.2019.
Ramura a economiei in cadrul careia se realizeaza circulatia marfurilor de la producator la consumator prin indeplinirea functiei de echilibru dintre oferta si cererea de produse si servicii.
Este organul judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care exercita atributiile ce revin acestui minister.
Institutie specializata care desfasoara o activitate complexa si care are ca functii: efectuarea de operatiuni intre titularii de conturi bancare
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Totalitatea infractiunilor savarsite pe un teritoriu determinat, intr-o anumita perioada.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
inseamna o persoana fizica sau juridica, autoritate publica, agentie sau organism altul decat persoana vizata, operatorul,
Act adoptat de organele de stat,
m) Ministerul Justitiei;
n) Ministerul Educatiei Nationale;
o) Ministerul Apelor si Padurilor;
p) Ministerul Turismului;
q) Ministerul pentru Mediul de Afaceri,
Comert
si Antreprenoriat;
r) Serviciul de Informatii Externe;
s) Serviciul de Protectie si Paza;
t) Serviciul de Telecomunicatii Speciale;
u)
Parchetul
de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie;
v)
Banca
Nationala a Romaniei;
w) Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor;
x) Comisia Nationala pentru Controlul Activitatilor Nucleare;
y) Ministerul Muncii si Justitiei Sociale;
z) Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii."
11. La articolul 6, dupa alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmatorul cuprins:
"(4) In cadrul mecanismului de cooperare interinstitutionala in format SNPCT, Consiliul Suprem de Aparare a Tarii exercita rolul de coordonator strategic."
12. Articolul 7 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 7
(1) In scopul prevenirii si combaterii actelor de terorism, autoritatile si institutiile publice componente ale SNPCT desfasoara activitati specifice, individual sau in cooperare, in conformitate cu atributiile si competentele lor legale si cu prevederile Protocolului general de organizare si functionare a Sistemului national de prevenire si combatere a terorismului, aprobat de Consiliul Suprem de Aparare a Tarii.
(2) Rolul de reprezentare la nivel tehnic a Romaniei la reuniunile si/sau grupurile de lucru la nivel european si/sau international este exercitat, independent sau in cooperare cu alte institutii din SNPCT, de catre persoane desemnate din cadrul:
a) Serviciului Roman de Informatii, pe linia prevenirii si combaterii terorismului;
b) Serviciului de Informatii Externe, pe linia evaluarilor strategice cu privire la evolutia fenomenului terorist international;
c) Ministerului Apararii Nationale, pe linia cooperarii politico- militare internationale in domeniul prevenirii si combaterii terorismului;
d) Ministerului Afacerilor Interne, pe linia cooperarii politienesti internationale in domeniul prevenirii si combaterii terorismului;
e) Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor, pe linia prevenirii si combaterii finantarii terorismului;
f) Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si
Justitie
- Directia de Investigare a Infractiunilor de
Criminalitate
Organizata si Terorism, pe linia cooperarii judiciare in materie penala;
g) celorlalte autoritati din cadrul SNPCT, in
functie
de formatul si specificul activitatii, cu informarea Serviciului Roman de Informatii."
13. Dupa articolul 7 se introduc doua noi articole, articolele 7
1
si 7
2
, cu urmatorul cuprins:
"Articolul 7
1
(1) Autoritatea nationala in domeniul insotitorilor inarmati la bordul aeronavelor si schimbului de informatii necesar in sustinerea activitatii acestora este Serviciul Roman de Informatii.
(2) In vederea prevenirii unor acte de terorism la bordul aeronavelor civile inmatriculate in Romania sau apartinand transportatorilor aerieni licentiati de statul roman, Serviciul Roman de Informatii asigura dispunerea si coordonarea insotitorilor inarmati la bordul aeronavelor, in conformitate cu politica nationala de securitate sau obligatiile asumate de Romania prin actele internationale la care este
parte
.
Articolul 7
2
(1) Activitatea de prevenire si combatere a terorismului, avand ca scop protejarea localurilor de misiune, localurilor consulare si a altor reprezentante oficiale ale Romaniei in strainatate, se realizeaza de catre Serviciul de Informatii Externe si Ministerul Afacerilor Externe.
(2) In cazul unui act de terorism indreptat impotriva obiectivelor prevazute la alin. (1), Serviciul de Informatii Externe sprijina interventia contraterorista realizata de catre institutiile competente din statul de rezidenta.
(3) Situatiile de criza terorista, in care sunt victime cetateni romani aflati in strainatate, sunt gestionate de Ministerul Afacerilor Externe si Serviciul de Informatii Externe, in conditiile metodologiei aprobate de Consiliul Suprem de Aparare a Tarii."
14. La articolul 10, partea introductiva si litera d) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"Articolul 10
Atributiile specifice, potrivit art. 7 alin. (1), pe linia prevenirii terorismului constau in:
. . . . . . . . . .
d) activitati de paza, protectie, ordine publica, control antiterorist de securitate si activitati speciale de descurajare realizate de catre autoritati publice din componenta SNPCT, pentru asigurarea securitatii factorilor umani si materiali, de pe teritoriul national, precum si a reprezentantelor oficiale ale Romaniei din strainatate, potential vizate de entitati teroriste;".
15. La articolul 10, dupa litera d) se introduce o noua litera, litera d1), cu urmatorul cuprins:
"d1) interviuri de securitate;".
16. La articolul 11, partea introductiva si litera b) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"Articolul 11
Atributiile specifice, potrivit art. 7 alin. (1), pe linia combaterii terorismului constau in:
. . . . . . . . . .
b) interventia antiterorista, in situatia iminentei producerii unui act de terorism, si, respectiv, interventia contraterorista, cand se desfasoara ori s-au produs acte de terorism;".
17. Dupa articolul 11 se introduce un nou articol, articolul 11
1
, cu urmatorul cuprins:
"Articolul 11
1
(1) In cazul iminentei sau producerii unui act de terorism pe teritoriul tarii, la propunerea directorului Serviciului Roman de Informatii, Consiliul Suprem de Aparare a Tarii poate emite o
hotarare
privind declararea situatiei de criza terorista.
Inapoi
1
2
3
4
5
Inainte
Afişează
Legea nr. 58/2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 535/2004 privind prevenirea si combaterea terorismului
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Legea nr. 58/2019
Legea 535/2004
Terorism
Prevenirea si combaterea Terorismului
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964