din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3809 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Regulamente » Regulamentul privind numirea in functii de conducere a procurorilor si revocarea din aceste functii, din 09.04.2019

Regulamentul privind numirea in functii de conducere a procurorilor si revocarea din aceste functii, din 09.04.2019

  Publicat: 13 Apr 2019       2449 citiri        Secţiunea: Regulamente  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Publicat in Monitorul Oficial nr. 279 din 11.04.2019 si aprobat prin hotararea csm nr. 234/2019.

Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Persoana care face parte din parchet si care exercita atributiile ce revin acestei institutii judiciare.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Lista recapitulativa de marfuri,
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Persoana care face parte din parchet si care exercita atributiile ce revin acestei institutii judiciare.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Candidat - persoana care participa la alegeri in urma propunerilor inaintate de competitori electorali sau in nume propriu pentru a obtine un mandat de deputat sau de senator,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Metoda de conducere care consta in atribuirea temporara unui subordonat, de catre o persoana de conducere, a uneia din sarcinile sale de serviciu, insotita de autoritatea si responsabilitatea corespunzatoare.
Act normativ care cuprinde principiile si regulile referitoare la desfasurarea procesului civil.
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Candidat - persoana care participa la alegeri in urma propunerilor inaintate de competitori electorali sau in nume propriu pentru a obtine un mandat de deputat sau de senator,
Mijloace de proba, prevazute in cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.Potrivit legii, inscrisurile pot servi ca mijloace de proba, daca in continutul lor se arata fapte sau imprejurari de natura sa contribuie la aflarea adevarului.
Oragn judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care executa atributiile ce revin acestui minister.
Competenta profesionala reprezinta capacitatea de a realiza activitatile cerute la locul de munca la nivelul calitativ specificat in standardul ocupational.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.

(6) Supraveghetorii predau lucrarile scrise, sub semnatura, presedintelui comisiei de organizare a concursului, care le amesteca si le numeroteaza.

Articolul 24
(1) Evaluarea si notarea lucrarilor la testarea scrisa se realizeaza prin procesare electronica.
(2) Pe timpul corectarii, coltul lucrarii nu se desigileaza.
(3) Rezultatul testarii scrise se publica simultan pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii.

Articolul 25
(1) Candidatul nemultumit de nota obtinuta la lucrarea scrisa poate formula contestatie in termen de 3 zile de la publicarea rezultatelor pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii. Contestatiile se transmit prin fax Institutului National al Magistraturii.
(2) Candidatii pot contesta numai notele la propriile lucrari.
(3) Lucrarile scrise se recorecteaza de catre alti 2 membri ai comisiei de examinare, dintre care un procuror si un specialist in management si organizare institutionala.
(4) In vederea solutionarii contestatiilor, lucrarile scrise vor fi renumerotate si resigilate, fiind inscrise intr-un borderou separat.
(5) Nota obtinuta in urma contestatiei este definitiva si nu poate fi mai mica decat nota contestata.
(6) Rezultatele in urma contestatiilor se publica simultan pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii.

Articolul 26
(1) Nota finala a concursului sau examenului reprezinta media aritmetica dintre nota de la proiect si nota de la proba scrisa.
(2) Pe baza notei finale se intocmeste tabelul de clasificare a candidatilor, care se publica pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii, prin folosirea codurilor atribuite candidatilor conform art. 14 alin. (4).
(3) Functia de conducere vacanta va fi ocupata de candidatul care a obtinut cea mai mare nota finala.
(4) In caz de medii egale, departajarea candidatilor se face in functie de nota obtinuta la testarea scrisa, iar daca si acestea sunt egale, va fi avuta in vedere vechimea cea mai mare in functia de procuror.
(5) In circumscriptiile parchetelor unde o minoritate nationala are o pondere de cel putin 50% din numarul locuitorilor, la medii egale, au prioritate candidatii cunoscatori ai limbii acelei minoritati.
(6) Pentru a ocupa functia pentru care candideaza, procurorul trebuie sa obtina cel putin media 7 (sapte), iar notele, atat la proiect, cat si la testarea scrisa, trebuie sa fie cel putin 5 (cinci).

Articolul 27
(1) Sectia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii valideaza rezultatul concursului sau examenului pentru numirea in functii de conducere a procurorilor, in termen de 15 zile de la afisarea rezultatelor finale.
(2) Sectia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii poate invalida, in tot sau in parte, concursul sau examenul, in cazurile in care constata ca nu au fost respectate conditiile prevazute de lege ori de regulament cu privire la organizarea concursului sau examenului ori ca exista dovada savarsirii unei fraude.

SECTIUNEA a 4-a
Dispozitii finale

Articolul 28
(1) Numirea procurorilor care indeplinesc conditia prevazuta la art. 48 alin. (10) din Legea nr. 303/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si care au obtinut rezultatul cel mai bun la concurs sau, dupa caz, au fost declarati admisi la examen in functiile pentru care au candidat se face pe o perioada de 3 ani, cu posibilitatea reinvestirii o singura data, in conditiile prevazute de lege si de prezentul regulament.
(2) Inainte de numirea in functiile de conducere, Sectia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii solicita Consiliului National pentru Studierea Arhivelor Securitatii si Consiliului Suprem de Aparare a Tarii sa verifice si sa comunice daca procurorul a facut parte din serviciile de informatii sau a colaborat cu acestea.
(3) In cazul in care procurorul ataca in instanta, in conditiile legii, comunicarea Consiliului National pentru Studierea Arhivelor Securitatii sau a Consiliului Suprem de Aparare a Tarii, procedura de numire in functia de conducere se suspenda pana la solutionarea definitiva a cauzei. Pe aceasta perioada functia de conducere va fi ocupata prin delegare.

Articolul 29
Toate termenele stabilite in cadrul prezentului regulament se calculeaza potrivit art. 181 si urmatoarele din Codul de procedura civila.

Articolul 30
Pentru cazurile in care in prezentul capitol se prevede afisarea pe paginile de internet ale parchetelor, procurorii generali sau, dupa caz, prim-procurorii parchetelor transmit documentele prim-grefierului sau, dupa caz, grefierului- sef ori grefierului insarcinat cu activitatea de registratura, pentru a fi publicate de indata, indicand perioada pentru care vor fi afisate. In momentul publicarii, precum si al retragerii documentului, grefierul noteaza ora si data afisarii sau ale retragerii pe document, sub semnatura sa, transmitand de indata documentul retras procurorului general ori, dupa caz, prim-procurorului.

Articolul 31
(1) Toate documentele intocmite pentru concurs se pastreaza in arhiva Consiliului Superior al Magistraturii, prin grija Directiei resurse umane si organizare.
(2) Lucrarile de concurs se pastreaza in original la dosarele profesionale ale candidatilor.

Articolul 32
Dispozitiile prezentului capitol se aplica in mod corespunzator in cazul organizarii concursului sau examenului pentru numirea in functii de conducere a procurorilor militari.

CAPITOLUL II
Numirea procurorilor in alte functii de conducere decat cele care se ocupa prin concurs sau examen

Articolul 33
(1) Numirea procurorilor, in temeiul art. 49 alin. (9) din Legea nr. 303/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in alte functii de conducere decat cele care se ocupa prin concurs sau examen, la parchetele de pe langa judecatorii, parchetele de pe langa tribunale si parchetele de pe langa curtile de apel, se face de catre Sectia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, cu recomandarea conducatorului parchetului unde urmeaza sa fie numit procurorul. Pot fi numiti in aceste functii procurorii care au calificativul "foarte bine" la ultima evaluare, nu au fost sanctionati disciplinar in ultimii 3 ani si indeplinesc conditiile de vechime prevazute de lege.
(2) Fiecare candidatura este insotita de curriculum vitae, declaratiile prevazute la art. 6 alin. (4), un proiect privind exercitarea atributiilor specifice functiei de conducere, 10 lucrari intocmite de candidat in compartimentele in care si-a desfasurat activitatea si de orice alte inscrisuri considerate relevante.
(3) Pe baza candidaturilor depuse, conducatorul parchetului consulta procurorii sectiei pentru care s-a depus candidatura, cu respectarea confidentialitatii optiunilor, si consemneaza rezultatul intr-un referat, semnat si datat.
(4) Dupa consultarea procurorilor, conducatorul parchetului solicita avizul consultativ al colegiului de conducere al acestui parchet.
(5) Avizul colegiului de conducere trebuie sa fie motivat, pe baza elementelor privind competenta profesionala a candidatului si a perceptiei pe care colegii o au asupra acestuia.
(6) In cazul in care pentru aceeasi functie au fost depuse mai multe candidaturi, conducatorul parchetului, pe baza aprecierilor proprii, a rezultatelor consultarii procurorilor sectiei si a avizului motivat al colegiului de conducere, selecteaza una dintre candidaturi, pe care o inainteaza procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.
(7) Motivarea recomandarii candidaturii procurorului selectat trebuie sa cuprinda o analiza a candidaturilor depuse, temeiurile care au justificat selectia si motivele respingerii celorlalte candidaturi.





Afişează Regulamentul privind numirea in functii de conducere a procurorilor si revocarea din aceste functii, din 09.04.2019 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Numirea procurorilor in functii de conducere    Posturi vacante    Revocarea din functie a procurorilor   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.