din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3862 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Regulamente » Regulamentul privind numirea in functii de conducere a procurorilor si revocarea din aceste functii, din 09.04.2019

Regulamentul privind numirea in functii de conducere a procurorilor si revocarea din aceste functii, din 09.04.2019

  Publicat: 13 Apr 2019       2448 citiri        Secţiunea: Regulamente  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Publicat in Monitorul Oficial nr. 279 din 11.04.2019 si aprobat prin hotararea csm nr. 234/2019.

Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Infractiune constand in conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul fara permis de conducere
Candidat - persoana care participa la alegeri in urma propunerilor inaintate de competitori electorali sau in nume propriu pentru a obtine un mandat de deputat sau de senator,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Candidat - persoana care participa la alegeri in urma propunerilor inaintate de competitori electorali sau in nume propriu pentru a obtine un mandat de deputat sau de senator,
Totalitatea infractiunilor savarsite pe un teritoriu determinat, intr-o anumita perioada.
Totalitatea infractiunilor savarsite pe un teritoriu determinat, intr-o anumita perioada.
Oragn judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care executa atributiile ce revin acestui minister.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Totalitatea infractiunilor savarsite pe un teritoriu determinat, intr-o anumita perioada.
Magistrat care, potrivit legii, are atributii de a solutiona cauze penale, civile si administrative in cadrul unei instante judecatoresti.
Persoana care face parte din parchet si care exercita atributiile ce revin acestei institutii judiciare.
Scurta (auto) biografie care cuprinde toate datele privind starea civila, situatia profesionala etc., a unei persoane (care participa la un concurs, la un examen etc.).
Candidat - persoana care participa la alegeri in urma propunerilor inaintate de competitori electorali sau in nume propriu pentru a obtine un mandat de deputat sau de senator,
Mijloace de proba, prevazute in cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.Potrivit legii, inscrisurile pot servi ca mijloace de proba, daca in continutul lor se arata fapte sau imprejurari de natura sa contribuie la aflarea adevarului.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Zile in care se cuprinde intreg intervalul de timp dintre momentul inceperii si implinirii termenului, inclusiv prima si ultima zi a termenului.
Inlaturarea efectelor actului juridic civil, datorita ingratitudinii manifestate de cel gratificat sau a neexecutarii culpabile a unor sarcini asumate.
Totalitatea infractiunilor savarsite pe un teritoriu determinat, intr-o anumita perioada.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Mijloace de proba, prevazute in cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.Potrivit legii, inscrisurile pot servi ca mijloace de proba, daca in continutul lor se arata fapte sau imprejurari de natura sa contribuie la aflarea adevarului.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Infractiune constand in conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul fara permis de conducere
Inlaturarea efectelor actului juridic civil, datorita ingratitudinii manifestate de cel gratificat sau a neexecutarii culpabile a unor sarcini asumate.
Infractiune constand din raportul sexual cu o persoana de sex feminine care nu a implinit carsta de 14 ani.
Infractiune constand in conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul fara permis de conducere
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Infractiune constand in conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul fara permis de conducere
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Infractiune constand in conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul fara permis de conducere
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Inlaturarea efectelor actului juridic civil, datorita ingratitudinii manifestate de cel gratificat sau a neexecutarii culpabile a unor sarcini asumate.
Infractiune constand in conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul fara permis de conducere
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Totalitatea infractiunilor savarsite pe un teritoriu determinat, intr-o anumita perioada.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.

(8) Procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, dupa insusirea recomandarii primite, formuleaza o propunere motivata de numire in functie, pe care o transmite Consiliului Superior al Magistraturii, insotita de candidatura depusa de procurorul selectat, precum si de inscrisurile prevazute la alin. (2), de avizul motivat al colegiului de conducere, de referatul privind consultarea procurorilor sectiei si de recomandarea prevazuta la alin. (1).

Articolul 34
(1) Directia resurse umane si organizare intocmeste, pe baza propunerii formulate, in termen de cel mult 15 zile, un referat in care consemneaza:
a) evolutia carierei profesionale a procurorului propus pentru numire, cu evidentierea calificativului acordat la ultima evaluare si, daca este cazul, a mentiunii privind sanctiunile disciplinare aplicate in ultimii 3 ani;
b) indeplinirea conditiilor de vechime stabilite de lege pentru functia cu privire la care a fost depusa candidatura;
c) depunerea declaratiilor prevazute la art. 6 alin. (4) si a rezultatului verificarilor efectuate de Consiliul National pentru Studierea Arhivelor Securitatii si de Consiliul Suprem de Aparare a Tarii, daca acesta s-a primit in termenul prevazut de lege;
d) continutul avizului motivat al colegiului de conducere si al consultarii procurorilor sectiei la care s-a propus numirea in functia de conducere .
(2) Procurorul propus pentru numirea in functia de conducere va sustine in fata Sectiei un interviu care consta in:
a) sustinerea planului managerial sub urmatoarele aspecte:
(i) prezentarea sintetica a sectiei pentru a carei conducere candideaza;
(ii) identificarea unor eventuale disfunctii si vulnerabilitati, precum si a solutiilor propuse pentru prevenirea si inlaturarea acestora;
(iii) propuneri pentru imbunatatirea activitatii manageriale a sectiei pentru a carei conducere candideaza;
(iv) compatibilitatea planului managerial intocmit de candidat cu cel al conducatorului unitatii de parchet, daca este cazul;
b) verificarea aptitudinilor manageriale si de comunicare, vizand in esenta capacitatea de organizare, rapiditatea in luarea deciziilor, rezistenta la stres, autoperfectionarea, capacitatea de analiza, sinteza, previziune, strategie si planificare pe termen scurt, mediu si lung, initiativa, capacitatea de adaptare rapida, capacitatea de relationare si comunicare;
c) verificarea cunostintelor specifice functiei pentru care s-a depus candidatura.
(3) Interviul poate fi realizat si prin videoconferinta.
(4) Membrii Sectiei pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii pot adresa candidatului intrebari referitoare la conduita si deontologia profesionala, precum si la imprejurari rezultate din cuprinsul propunerii motivate intocmite de procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie sau al avizului motivat primit din partea colegiului de conducere si pot consulta ultimul raport de evaluare a activitatii profesionale a candidatului.
(5) La interviu poate participa si un psiholog, care, prin intermediul presedintelui de sedinta, poate adresa intrebari candidatului.
(6) In situatia reinvestirii in functia de conducere, Sectia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii poate avea in vedere rezultatele evaluarilor anterioare ale activitatii candidatului intocmite de conducerea parchetului, precum si rezultatele controalelor tematice efectuate de Inspectia Judiciara cu privire la indeplinirea atributiilor manageriale de catre candidat.
(7) Dispozitiile art. 28 se aplica in mod corespunzator.

Articolul 35
(1) Numirea procurorilor, in temeiul art. 55 din Legea nr. 303/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in alte functii de conducere in cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, al Directiei Nationale Anticoruptie si al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism se face de catre Sectia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, a procurorului sef al Directiei Nationale Anticoruptie sau a procurorului-sef al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism, dupa caz, cu recomandarea conducatorului sectiei, sau, dupa caz, al serviciului din cadrul acestui parchet sau al acestei directii.
(2) Pot fi numiti in functiile de conducere prevazute la alin. (1) procurorii care nu au fost sanctionati disciplinar in ultimii 3 ani si au o vechime in functie de minimum 10 ani.
(3) Prevederile art. 33 alin. (2) - (7) se aplica in mod corespunzator.
(4) Procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, procurorul-sef al Directiei Nationale Anticoruptie, respectiv procurorul-sef al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism, dupa insusirea recomandarii primite, formuleaza propunere motivata de numire in functie, pe care o transmite Consiliului Superior al Magistraturii, insotita de candidatura depusa de procurorul selectat, precum si avizul colegiului de conducere, de referatul privind consultarea procurorilor sectiei, serviciului sau biroului, dupa caz, si de recomandarea prevazuta la alin. (1).
(5) Prevederile art. 34 se aplica in mod corespunzator.

Articolul 36
(1) Numirea procurorilor in conditiile art. 54 alin. (1) din Legea nr. 303/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se face de Presedintele Romaniei, la propunerea ministrului justitiei, cu avizul Sectiei pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii, dintre procurorii care au o vechime minima de 15 ani in functia de judecator sau procuror.
(2) In vederea emiterii avizului, impreuna cu propunerea ministrului justitiei, se depun la Consiliul Superior al Magistraturii declaratiile prevazute la art. 6 alin. (4), un proiect privind exercitarea atributiilor specifice functiei de conducere pentru care se emite avizul, un curriculum vitae al candidatului, 10 lucrari intocmite de candidat in compartimentele in care si-a desfasurat activitatea si orice alte inscrisuri considerate relevante.
(3) Dispozitiile art. 34 se aplica in mod corespunzator.
(4) Avizul se emite de catre Consiliul Superior al Magistraturii in termen de 30 de zile .

CAPITOLUL III
Revocarea din functia de conducere a procurorilor

Articolul 37

(1) Revocarea din functia de conducere a procurorilor, numiti in conditiile art. 49 si ale art. 55 din Legea nr. 303/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru motivul prevazut la art. 51 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 303/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se face in baza verificarilor efectuate de Inspectia Judiciara. In cazul in care propunerea de revocare este formulata de adunarea generala, de catre procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, procurorul sef al Directiei Nationale Anticoruptie, procurorul sef al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism sau, dupa caz, de catre conducatorul parchetului, Sectia pentru procurori o trimite Inspectiei Judiciare pentru efectuarea verificarilor.

(2) In urma verificarilor efectuate la parchet, Inspectia Judiciara intocmeste un raport pe care il prezinta Sectiei pentru procurori.
(3) Dupa primirea raportului, presedintele Sectiei pentru procurori fixeaza un termen pentru dezbaterea acestuia, dispunand citarea procurorului cu functie de conducere si comunicarea raportului, in vederea luarii la cunostinta si, eventual, pentru a formula obiectii.
(4) Procurorul are dreptul sa solicite administrarea probei cu inscrisuri in aparare.
(5) La termenul fixat, Sectia pentru procurori dezbate raportul si eventualele obiectii formulate de procurorul cu functie de conducere . Daca apreciaza necesar, sectia poate decide completarea raportului Inspectiei Judiciare cu privire la aspectele sesizate in cuprinsul propunerii de revocare sau intocmirea unui nou raport .
(6) In situatia in care se constata exercitarea necorespunzatoare a atributiilor manageriale privind organizarea eficienta, comportamentul si comunicarea, asumarea responsabilitatilor si aptitudinile manageriale, Sectia pentru procurori dispune revocarea procurorului din functia de conducere .
(7) Revocarea din functia de conducere a procurorilor pentru motivele prevazute la art. 51 alin. (2) lit. a) si c) din Legea nr. 303/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se face in baza verificarilor efectuate de Directia resurse umane si organizare, cu citarea procurorului cu functie de conducere .
(8) Hotararea se redacteaza in termen de 20 de zile de la pronuntare si se comunica de indata procurorului revocat din functia de conducere .
(9) Hotararea Sectiei pentru procurori poate fi atacata la sectia de contencios administrativ a curtii de apel competente, conform dreptului comun.
(10) Pana la finalizarea procedurii de revocare din functia de conducere, Sectia pentru procurori poate dispune suspendarea procurorului din functia de conducere .
(11) Hotararea prin care se dispune suspendarea din functia de conducere se motiveaza in termen de 5 zile de la pronuntare si poate fi atacata cu contestatie la Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia de contencios administrativ si fiscal, in termen de 5 zile de la comunicare, fara indeplinirea procedurii prealabile.

Articolul 38
(1) Revocarea procurorilor din functiile de conducere prevazute la art. 54 din Legea nr. 303/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se face de catre Presedintele Romaniei, la propunerea ministrului justitiei, care se poate sesiza din oficiu, la cererea adunarii generale sau, dupa caz, a procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, a procurorului sef al Directiei Nationale Anticoruptie ori a procurorului sef al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism, cu avizul Sectiei pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii, pentru motivele prevazute la art. 51 alin. (2) din Legea nr. 303/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Dupa primirea propunerii ministrului justitiei, insotita de rezultatul verificarilor efectuate in conditiile art. 69 alin. (1) si (2) din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciara, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, presedintele Sectiei pentru procurori fixeaza un termen pentru dezbaterea acesteia, dispunand citarea procurorului cu functie de conducere si comunicarea propunerii, in vederea luarii la cunostinta si, eventual, pentru a formula aparari.





Afişează Regulamentul privind numirea in functii de conducere a procurorilor si revocarea din aceste functii, din 09.04.2019 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Numirea procurorilor in functii de conducere    Posturi vacante    Revocarea din functie a procurorilor   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.