din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2488 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Financiar-Bancara » Legea nr. 297/2004, privind piata de capital

Legea nr. 297/2004, privind piata de capital

  Publicat: 17 Mar 2009       70909 citiri        Secţiunea: Legislatie Financiar-Bancara  


Legea nr. 297/2004, privind piata de capital

Text actualizat avandu-se in vedere urmatoarele acte:
- Legea nr. 208/2005
- O.G. nr. 41/2005
- Legea nr. 97/2006.

Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Institutie specializata care desfasoara o activitate complexa si care are ca functii: efectuarea de operatiuni intre titularii de conturi bancare
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Institutie specializata care desfasoara o activitate complexa si care are ca functii: efectuarea de operatiuni intre titularii de conturi bancare
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Termen sinonim cu arestarea preventiva,
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,

d) administrarea portofoliilor de conturi individuale ale investitorilor, pe baza discretionara, cu respectarea mandatului dat de acestia, atunci cand aceste portofolii includ unul sau mai multe instrumente financiare;

e) subscrierea de instrumente financiare in baza unui angajament ferm si/sau plasamentul de instrumente financiare;

2. servicii conexe:

a) custodia si administrarea de instrumente financiare;

b) inchirierea de casete de siguranta;

c) acordarea de credite sau imprumuturi de instrumente financiare unui investitor, in vederea executarii unor tranzactii cu instrumente financiare, in care respectiva societate de servicii de investitii financiare este implicata in tranzactii;

d) consultanta acordata societatilor cu privire la orice probleme legate de structura de capital, strategie industriala, precum si consultanta si servicii privind fuziunile si achizitiile de societati;

e) alte servicii privind subscrierea de instrumente financiare in baza unui angajament ferm;

f) consultanta de investitii cu privire la instrumentele financiare;

g) servicii de schimb valutar in legatura cu activitatile de servicii de investitii financiare prestate.

(2) C.N.V.M. va emite reglementari privind serviciile prestate conform art. 5 alin. (1).



CAPITOLUL III
Societatile de servicii de investitii financiare



Art. 6. - Societatile de servicii de investitii financiare, denumite in continuare S.S.I.F., sunt persoane juridice, constituite sub forma unor societati pe actiuni, emitente de actiuni nominative, conform Legii nr. 31/1990, care au obiect exclusiv de activitate prestarea de servicii de investitii financiare si care functioneaza numai in baza autorizatiei C.N.V.M.



Sectiunea 1
Capitalul initial



Art. 7. - (1) Capitalul initial al unei S.S.I.F. va fi determinat cu respectarea reglementarii C.N.V.M., emise in conformitate cu legislatia comunitara, si va fi de cel putin:

a) echivalentul in lei a 50.000 euro, calculat la cursul de referinta comunicat de Banca Nationala a Romaniei, daca S.S.I.F. presteaza serviciile de investitii financiare prevazute la art. 5 alin. (1) pct. 1 lit. a), b) si d), nu detine fondurile si/sau instrumentele financiare apartinand investitorilor, nu tranzactioneaza instrumente financiare pe cont propriu si nu subscrie in cadrul emisiunilor de valori mobiliare in baza unui angajament ferm;

b) echivalentul in lei a 125.000 euro, calculat la cursul de referinta comunicat de Banca Nationala a Romaniei, daca S.S.I.F. presteaza serviciile de investitii financiare prevazute la art. 5 pct. 1 lit. a), b) si d) si pct. 2 lit. a), b), d), f) si g), nu tranzactioneaza instrumente financiare pe cont propriu si nu subscrie in cadrul emisiunilor de valori mobiliare in baza unui angajament ferm;

c) echivalentul in lei a 730.000 euro, pentru S.S.I.F. autorizate sa presteze toate serviciile de investitii financiare prevazute la art. 5 alin. (1).

(2) Pana la data de 31 decembrie 2004, S.S.I.F. prevazute la alin. (1) lit. b) au obligatia sa-si majoreze capitalul initial cel putin pana la nivelul echivalentului in lei a 85.000 euro, iar S.S.I.F. prevazute la alin. (1) lit. c) au obligatia sa-si majoreze capitalul initial cel putin pana la nivelul echivalentului in lei a 315.000 euro, calculat la cursul de referinta comunicat de Banca Nationala a Romaniei.

(3) Pana la data de 31 decembrie 2005, S.S.I.F. prevazute la alin. (1) lit. b) au obligatia sa-si majoreze capitalul initial cel putin pana la nivelul echivalentului in lei a 105.000 euro, iar S.S.I.F. prevazute la alin. (1) lit. c) au obligatia sa-si majoreze capitalul initial cel putin pana la nivelul echivalentului in lei a 530.000 euro, calculat la cursul de referinta comunicat de Banca Nationala a Romaniei.

(4) Pana la data de 31 decembrie 2006, S.S.I.F. prevazute la alin. (1) lit. b) au obligatia sa-si majoreze capitalul initial cel putin pana la nivelul echivalentului in lei a 125.000 euro, iar S.S.I.F. prevazute la alin. (1) lit. c) au obligatia sa-si majoreze capitalul initial cel putin pana la nivelul echivalentului in lei a 730.000 euro, calculat la cursul de referinta comunicat de Banca Nationala a Romaniei.

(5) Capitalul initial va fi considerat ca parte din fondurile proprii, incluzand capitalul social subscris si varsat, precum si alte componente ale bilantului contabil, calculat conform metodologiei prevazute in reglementarile C.N.V.M., cu respectarea legislatiei comunitare aplicabile.

(6) In scopul respectarii cerintelor prevazute de legislatia comunitara, C.N.V.M. va modifica, prin ordin al presedintelui, nivelul capitalului initial al S.S.I.F.

(7) Cursul de referinta la care se face referire in acest articol este cel din ziua pentru care se face raportarea.

(8) S.S.I.F. prevazut la alin. (1) lit. b) poate detine instrumente financiare in cont propriu, daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

a) detinerea instrumentelor financiare in cont propriu a aparut numai ca urmare a unei erori a S.S.I.F. privind executarea corecta a ordinelor clientilor;

b) valoarea totala de piata a instrumentelor financiare detinute in cont propriu reprezinta maximum 15% din capitalul initial al respectivei societati;

c) S.S.I.F. respecta cerintele referitoare la adecvarea capitalului in conformitate cu legislatia comunitara;

d) detinerile de instrumente financiare in cont propriu au caracter accidental si provizoriu si sunt strict limitate la timpul necesar finalizarii respectivelor tranzactii.



Sectiunea a 2-a
Autorizarea, suspendarea si retragerea autorizatiei






Afişează Legea nr. 297/2004, privind piata de capital pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice