din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3953 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Financiar-Bancara » Legea nr. 297/2004, privind piata de capital

Legea nr. 297/2004, privind piata de capital

  Publicat: 17 Mar 2009       70977 citiri        Secţiunea: Legislatie Financiar-Bancara  


Legea nr. 297/2004, privind piata de capital

Text actualizat avandu-se in vedere urmatoarele acte:
- Legea nr. 208/2005
- O.G. nr. 41/2005
- Legea nr. 97/2006.

Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Este parte in procesul penal alaturi de inculpat, partea vatamata si partea responsabila civilmente, care exercita actiunea civila in cadrul procesului penal.
Debitor care se angajeaza alaturi de debitorul initial (numit delegant) sau in locul acestuia sa execute obligatia pe care delegantul o are fata de creditorul delegatar.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
(termen CNA). Ansamblul programelor de radiodifuziune sau de televiziune, al emisiunilor si al celorlalte elemente ale unor servicii specifice, furnizat de un radiodifuzor,
Ordonanta de Guvern nr.124/2000 pentru �completarea cadrului juridic privind dreptul de autor si drepturile conexe, prin adoptarea de masuri pentru combaterea pirateriei in domeniile audio si video, precum si a programelor pentru calculator�, instituie pentru persoanele care produc, distribuie, comercializeaza sau inchiriaza programe pentru calculator pe teritoriul Romaniei, obligatia sa comunice Oficiului Roman pentru Drepturile de Autor, urmatoarele:
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Banii folositi pentru a desfasura o afacere. Stoc de valori sau de active care, intrate in circuitul economic, pot genera venituri posesorilor lor.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
(Legea 10 din 2001) 1. cu bunuri sau servicii - masura reparatorie alternativa const�nd in acordarea de bunuri si servicii, cu acceptul persoanei indreptatite, p�na la concurenta valorii imobilului preluat in mod abuziv.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Efectuarea de incasari si pe aceasta baza lichidarea obligatiilor de plata prin intermediul conturilor deschise la banci, fara bani in numerar,
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Sunt instrumentele negociabile emise in forma materiala sau evidentiate prin inscrieri in cont, care confera detinatorilor lor drepturi patrimoniale asupra emitentului - drepturi de proprietate sau drepturi de creanta asupra acestuia - conform legii si in conditiile specifice de emisiune a acestora.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.

3. La articolul 7, dupa alineatul (2) se introduc alineatele (21) si (22) cu urmatorul cuprins:

"(21) Obligatia de pastrare a secretului de serviciu nu poate fi opusa C.N.V.M. in exercitarea atributiilor sale prevazute de lege.

(22) Informatiile de natura secretului profesional primite de catre C.N.V.M. in exercitarea atributiilor sale pot fi utilizate numai in urmatoarele situatii:

a) in scopul verificarii respectarii conditiilor impuse pentru acordarea autorizatiei entitatilor reglementate, pentru facilitarea supravegherii, pe baze consolidate sau neconsolidate a desfasurarii activitatii entitatii reglementate, in special a cerintelor de adecvare a capitalului, a procedurilor contabile si administrative si a mecanismelor de asigurare a controlului intern;

b) in scopul impunerii de sanctiuni;

c) in cadrul plangerilor administrative si actiunilor intentate impotriva actelor individuale emise de C.N.V.M."

4. La articolul 7, alineatul (15) va avea urmatorul cuprins:

"(15) Regulamentele si instructiunile emise de catre C.N.V.M. sunt aprobate prin ordin al presedintelui C.N.V.M. Ordinul de aprobare va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea . I. Textul integral al regulamentelor si instructiunilor aprobate va fi publicat, pentru opozabilitate, in Buletinul C.N.V.M."

5. La articolul 11, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:

"Art. 11. - (1) Membrii si angajatii care lucreaza sau care au lucrat la C.N.V.M., precum si reprezentantii si salariatii entitatilor carora C.N.V.M. le-a delegat una sau mai multe din prerogativele cu care a fost investita prin lege au obligatia sa respecte, in privinta informatiilor obtinute in cursul sau ca urmare a exercitarii atributiilor si care nu au devenit publice, regimul juridic aplicabil secretului de serviciu . In sensul prezentei legi, transmiterea de informatii in cadrul prevazut la art. 6 alin. (2) si (3) nu reprezinta o incalcare a acestei obligatii ."

6. La articolul 13, dupa alineatul (3) se introduc alineatele (4) si (5) cu urmatorul cuprins:

"(4) Cota prevazuta la alin. (2) lit. a) si e) se aplica si sistemelor alternative de tranzactionare.

(5) Cota prevazuta la alin. (2) lit. b) se aplica si altor organisme de plasament colectiv, altele decat O.P.C.V.M."

7. La articolul 14, dupa alineatul (3) se introduce alineatul (31) cu urmatorul cuprins:

"(31) In caz de necesitate, cheltuielile legate de organizarea si functionarea Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare vor fi finantate, partial sau integral, din bugetul de stat sau din fondurile speciale ale Guvernului."

Art. 290. - (1) Prezenta lege intra in vigoare in termen de 30 de zile de la data publicarii ei in Monitorul Oficiul al Romaniei, Partea I.

(2) C.N.V.M. va emite reglementarile in aplicarea prezentei legi, in termen de maximum 12 luni de la intrarea in vigoare a acesteia.

(3) Reglementarile emise de C.N.V.M. pana la intrarea in vigoare a prezentei legi raman in vigoare pana la adoptarea noilor reglementari emise in temeiul acesteia, cu exceptia dispozitiilor contrare.

(4) Dispozitiile legislatiei referitoare la societatile comerciale sunt aplicabile entitatilor reglementate de prezenta lege, in masura in care nu contravin acesteia.

Art. 291. - (1) La data intrarii in vigoare a prezentei legi se abroga:

a) Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 26/2002 privind organismele de plasament colectiv in valori mobiliare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 229 din 5 aprilie 2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 513/2002;

b) Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 27/2002 privind pietele reglementate de marfuri si instrumente financiare derivate, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 232 din 8 aprilie 2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 512/2002;

c) Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/2002 privind valorile mobiliare, serviciile de investitii financiare si pietele reglementate, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 238 din 9 aprilie 2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 525/2002, cu modificarile si completarile ulterioare;

d) art. 2 alin. (4) si art. 7 din Legea nr. 133/1996 pentru transformarea Fondurilor Proprietatii Private in societati de investitii financiare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 273 din 1 noiembrie 1996, si art. 4 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 54/1998 pentru finalizarea procesului de privatizare cu titlu gratuit, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 503 din 28 decembrie 1998, aprobata cu modificari prin Legea nr. 164/1999;

e) Ordonanta Guvernului nr. 20/1998 privind constituirea si functionarea fondurilor cu capital de risc, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 41 din 30 ianuarie 1998;

f) art. 162 alin. (1) din Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 33 din 29 ianuarie 1998, cu modificarile si completarile ulterioare;

g) Ordonanta Guvernului nr. 24/1993 privind reglementarea constituirii si functionarii fondurilor deschise de investitii si a societatilor de investitii ca institutii de intermediere financiara, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 210 din 30 august 1993, aprobata prin Legea nr. 83/1994;

h) orice alte dispozitii contrare.

Prezenta lege transpune urmatoarele directive ale Uniunii Europene:

a) Directiva nr. 93/22/CEE privind serviciile de investitii in domeniul valorilor mobiliare cu modificarile ulterioare, publicata in Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene nr. 141/11.06.1993;

b) Directiva nr. 97/9/CEE privind schemele de compensare a investitorilor, publicata in Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene nr. 84/26.03.1997;

c) Directiva nr. 85/611/CEE privind dispozitiile legale, reglementare si administrative cu privire la anumite organisme de plasament colectiv in valori mobiliare (OPCVM), publicata in Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene nr. 375/31.12.1985, cu modificarile ulterioare;

d) Directiva nr. 98/26/CEE a Parlamentului European si a Consiliului privind caracterul definitiv al decontarii in sistemele de plati si de decontare a instrumentelor financiare, publicata in Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene nr. 166/11.06.1998;

e) Directiva nr. 2003/71/CEE privind prospectele publicate atunci cand valorile mobiliare sunt oferite publicului sau admise la tranzactionare, care amendeaza Directiva 2001/34/CE, publicata in Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene nr. 345/31.12.2003;

f) Directiva nr. 2001/34/CEE privind admiterea valorilor mobiliare la cota oficiala a bursei si informatiile ce trebuie publicate cu privire la aceste valori mobiliare, publicata in Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene nr. 184/06.07.2001;

g) Directiva nr. 2003/6/CEE privind abuzul pe piata, publicata in Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene nr. 96/12.04.2003;

h) Directiva nr. 2002/65/CEE privind prestarea serviciilor financiare la distanta, publicata in Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene nr. 271/09.10.2002;

i) Directiva nr. 1993/6/CEE privind adecvarea capitalului firmelor de investitii si institutiilor de credit, publicata in Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene nr. 141/11.06.1993.



Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor articolului 75 si ale articolului 76 alineatul (1) din Constitutia Romaniei, republicata.

PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR PRESEDINTELE SENATULUI
VALER DORNEANU NICOLAE VACAROIU

Bucuresti, 28 iunie 2004.

Nr. 297.





Afişează Legea nr. 297/2004, privind piata de capital pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice