Articolul 11(1) Conducerea unitatii de invatamant raspunde de fundamentarea si elaborarea proiectului planului de scolarizare la nivelul unitatii de invatamant, cu respectarea prevederilor prezentei metodologii.(2) In proiectul planului de scolarizare se propun doar clase pentru nivelul/filiera/profilul/specializarea/calificarea profesionala/programul de studii/forma de invatamant pentru care unitatea de invatamant are, prin ordin de ministru, autorizare de functionare provizorie/acreditare. De asemenea, in conformitate cu prevederile Legii educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, in fundamentarea proiectului planului de scolarizare se va tine cont inclusiv de locatie si capacitatea institutionala.(3) Proiectul planului de scolarizare este dezbatut in consiliul profesoral al unitatii de invatamant, pe baza unei analize a nivelurilor educationale propuse, structurate pe filiere, profiluri, specializari, domenii si calificari profesionale.(4) Proiectul planului de scolarizare este aprobat de consiliul de administratie al unitatii de invatamant, dupa care se inainteaza inspectoratului scolar spre analiza .(5) Prin exceptie de la alin. (3) si (4), pentru unitatile de invatamant nou-infiintate sau constituite in cadrul procesului de reorganizare, proiectul planului de scolarizare se realizeaza de catre inspectoratul scolar.
Articolul 12(1) Consiliul de administratie al inspectoratului scolar analizeaza propunerile transmise de unitatea de invatamant, opereaza sau nu modificari si intocmeste proiectul planului de scolarizare la nivel judetean, pe care il inainteaza spre aprobare la Ministerul Educatiei Nationale.(2) In situatia in care autoritatile administratiei publice locale nu transmit propuneri privind organizarea retelei scolare din raza lor de competenta sau nu intreprind demersurile necesare privind organizarea retelei scolare, in acord cu prevederile art. 61 alin. (2) din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, consiliul de administratie al inspectoratului scolar va fundamenta proiectul planului de scolarizare, pentru unitatile de invatamant aflate in aceasta situatie, pe baza actului administrativ (hotararea consiliului local, hotarare judecatoreasca etc.) valabil la momentul respectiv.(3) Unitatile de invatamant sunt informate in scris daca la nivelul consiliului de administratie al inspectoratului scolar au fost operate modificari in proiectul planului de scolarizare propus.(4) Datele referitoare la proiectul planului de scolarizare pentru reteaua unitatilor de invatamant preuniversitar de stat si particular pentru anul scolar 2020-2021 se incarca integral in aplicatia informatica dedicata - Sistemul informatic integrat al invatamantului din Romania (SIIIR).(5) Pe baza precizarilor transmise de Ministerul Educatiei Nationale, inspectoratul scolar inainteaza proiectul planului de scolarizare separat pentru fiecare tip de invatamant (de stat si particular).
Articolul 13Proiectul planului de scolarizare pentru invatamantul preuniversitar de stat profesional, liceal (filiera tehnologica) si postliceal contine, in mod obligatoriu, avizul Comitetului local de dezvoltare a parteneriatului social (CLDPS) si al coordonatorului regional al Centrului National de Dezvoltare a Invatamantului Profesional si Tehnic (CNDIPT).
Articolul 14Pentru modul de fundamentare a proiectului planului de scolarizare, precum si defalcarea acestuia in profil teritorial pentru unitatile de invatamant preuniversitar de stat, limbi de predare, filiere, profiluri, specializari, domenii, calificari profesionale si forme de invatamant, precum si de exactitatea datelor transmise raspund inspectorii scolari generali si inspectorii scolari generali adjuncti care au atributii privind reteaua scolara.
Articolul 15Ministerul Educatiei Nationale analizeaza proiectul planului de scolarizare inaintat de fiecare inspectorat scolar, pe niveluri si forme de invatamant, opereaza sau nu modificari si intocmeste proiectul de hotarare a Guvernului privind aprobarea cifrelor de scolarizare pentru invatamantul preuniversitar de stat .
Articolul 16Cifrele de scolarizare aprobate prin hotarare a Guvernului au caracter maximal. Ministerul Educatiei Nationale repartizeaza global fiecarui inspectorat scolar, pe niveluri de invatamant si pe forme de organizare, cifrele de scolarizare.
Articolul 17In termen de 10 zile de la primirea acestora de la Ministerul Educatiei Nationale, inspectoratele scolare aproba si repartizeaza fiecarei unitati de invatamant cifrele de scolarizare defalcate pe niveluri de invatamant, limba de predare, filiere, profiluri, domenii ale pregatirii de baza, specializari si calificari profesionale autorizate/acreditate, prin ordin de ministru, numar de formatiuni de studiu.
Articolul 18(1) La aprobarea numarului de posturi pentru unitatile de invatamant preuniversitar de stat de la nivelul fiecarui judet in parte/municipiului Bucuresti, comunicat inspectoratelor scolare, Ministerul Educatiei Nationale tine seama de modificarile determinate in structura numarului de posturi, de planurile-cadru in vigoare, precum si de necesitatea asigurarii serviciilor de sprijin educational prevazute de lege.(2) Adresa de inaintare a proiectului planului de scolarizare de catre inspectoratele scolare la Ministerul Educatiei Nationale are urmatorul continut: "Prezentul proiect al planului de scolarizare pentru reteaua unitatilor de invatamant preuniversitar de stat pentru anul scolar 2020-2021 a fost intocmit cu incadrarea stricta in numarul de posturi aprobat inspectoratului scolar de catre Ministerul Educatiei Nationale. Inspectoratul scolar a luat toate masurile cu privire la incadrarea unitatilor de invatamant in bugetul calculat pe baza legislatiei in vigoare."
CAPITOLUL IIEvidenta efectivelor de prescolari si elevi din unitatile de invatamant preuniversitar particular autorizate sa functioneze provizoriu/acreditate
Articolul 19(1) Conducerile unitatilor de invatamant preuniversitar particular:a) intocmesc proiectul planului de scolarizare pe fiecare nivel de invatamant, mentionand distinct numarul de copii/elevi pe fiecare nivel de invatamant/limba de predare/filiera/profil/specializare/calificare profesionala/domeniu al pregatirii de baza/domeniu pentru fiecare program de studii/pentru fiecare forma de invatamant/pentru fiecare locatie autorizat(a)/acreditat(a) prin ordin de ministru;b) transmit inspectoratelor scolare proiectele planurilor de scolarizare stabilite la nivelul unitatii de invatamant respective, pe niveluri de invatamant/limba de predare/filiere/profiluri/specializari/calificari profesionale/domenii ale pregatirii de baza/domenii;c) inainteaza inspectoratului scolar, separat, prin proiectul planului de scolarizare, datele referitoare la nivelurile de invatamant/specializarile/calificarile profesionale acreditate, care vor fi scolarizate in anul scolar 2020-2021 in unitatea de invatamant, in vederea asigurarii finantarii de la bugetul de stat, conform legislatiei in vigoare.(2) Inspectoratele scolare verifica si aproba proiectele planurilor de scolarizare propuse de catre unitatile de invatamant particular in raport cu capacitatea de scolarizare a unitatii de invatamant, validand numarul de elevi/prescolari pe nivel de invatamant, filiera, profil, specializare/domeniu, pentru elevii si prescolarii cu varsta peste 3 ani din invatamantul general obligatoriu particular si confesional acreditat, precum si pentru cei din invatamantul profesional si liceal acreditat, particular si confesional, din unitatea de invatamant.(3) Inspectoratele scolare transmit centralizat proiectul planului de scolarizare al unitatilor de invatamant preuniversitar particular la Ministerul Educatiei Nationale.(4) Datele referitoare la nivelurile de invatamant/limba de predare/specializarile/calificarile profesionale pentru care unitatile de invatamant particular sunt autorizate/acreditate, prin ordin de ministru, se centralizeaza la nivel de inspectorat scolar si se introduc in SIIIR.
CAPITOLUL IIIEmiterea avizului conform pentru organizarea retelei scolare
SECTIUNEA 1Termeni si definitii
Articolul 20In intelesul prezentei metodologii, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:a) avizul conform pentru organizarea retelei scolare - este actul emis de catre inspectoratele scolare la solicitarea formulata de catre autoritatile administratiei publice locale in vederea organizarii retelei scolare a unitatilor de invatamant preuniversitar de stat si particular, respectiv de Ministerul Educatiei Nationale la solicitarea formulata de catre consiliile judetene/consiliile locale si ale sectoarelor municipiului Bucuresti, cu consultarea partenerilor sociali, in vederea organizarii retelei scolare pentru invatamantul special de nivel liceal si special de nivel postliceal;b) unitate de invatamant cu personalitate juridica (PJ) - reprezinta orice unitate de invatamant autorizata sa functioneze provizoriu/acreditata din sistemul national de invatamant preuniversitar, avand ca elemente definitorii: actul de infiintare (ordin al ministrului/hotarare a autoritatilor administratiei publice locale sau judetene, dupa caz/hotarare judecatoreasca/orice alt act emis in acest sens si care respecta prevederile legislatiei in vigoare), act de mentinere a acreditarii, patrimoniu (sediu, dotari corespunzatoare, adresa), cod de identificare fiscala (CIF), stampila cu stema Romaniei si denumirea Ministerului Educatiei Nationale si cont la Trezoreria Statului/banca (pentru unitatile de invatamant particular);c) structura scolara arondata (AR) - este unitatea de invatamant fara personalitate juridica, subordonata unei/unui unitati de invatamant cu personalitate juridica (PJ)/furnizor de educatie autorizat, reprezentand o locatie a acesteia/acestuia;d) furnizorul de educatie (FE) - este unitatea de invatamant/institutia de invatamant/organizatia interesata - autorizata sa functioneze provizoriu - care are dreptul de organizare a admiterii, precum si de organizare si desfasurare a procesului de invatamant, pe baza evaluarii externe realizate, in conditiile legii, de catre Agentia Romana de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Preuniversitar;e) retea scolara locala - totalitatea unitatilor de invatamant preuniversitar autorizate sa functioneze provizoriu/acreditate, a unitatilor de invatamant preuniversitar infiintate in structura universitatilor de stat si a furnizorilor de educatie autorizati sa functioneze provizoriu din raza de competenta a autoritatilor administratiei publice locale;f) retea scolara judeteana/a municipiului Bucuresti - totalitatea unitatilor de invatamant preuniversitar autorizate sa functioneze provizoriu/acreditate, a unitatilor de invatamant preuniversitar infiintate in structura universitatilor de stat si a furnizorilor de educatie autorizati sa functioneze provizoriu care functioneaza la nivelul unui judet/al municipiului Bucuresti;g) retea scolara nationala - totalitatea unitatilor de invatamant preuniversitar autorizate sa functioneze provizoriu/acreditate, a unitatilor de invatamant preuniversitar infiintate in structura universitatilor de stat si a furnizorilor de educatie autorizati sa functioneze provizoriu, cuprinse in sistemul national de invatamant preuniversitar;h) organizarea retelei scolare - este procesul de cuprindere a unitatilor de invatamant preuniversitar autorizate/acreditate de stat si particular, precum si a furnizorilor de educatie autorizati sa functioneze provizoriu care functioneaza in anul scolar urmator pe raza unitatii administrativ-teritoriale respective. Actul administrativ prin care se organizeaza reteaua scolara a localitatii/judetului/sectorului municipiului Bucuresti este hotararea consiliului local/consiliului judetean/ordinul de ministru, dupa caz, emise in baza prevederilor legislatiei in vigoare;i) reorganizarea unitatilor de invatamant preuniversitar - este operatiunea juridica in care pot fi implicate una sau mai multe persoane juridice, ce are ca efecte constituirea de noi unitati de invatamant, modificarea ori incetarea acestora. Reorganizarea persoanei juridice se realizeaza prin fuziune sau divizare .
Admiterea cererii de inscriere la concurs nu putea avea semnificatia unui acord tacit din partea angajatorului pentru incheierea contractului de munca in conditiile vizate de candidat Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 227 din data de 4 Februarie 2020