Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » OUG nr. 191/2020 pentru prelungirea termenelor privind depunerea unor documente prevazute in sarcina asociatiilor si fundatiilor, precum si a persoanelor juridice inregistrate in registrul comertului

OUG nr. 191/2020 pentru prelungirea termenelor privind depunerea unor documente prevazute in sarcina asociatiilor si fundatiilor, precum si a persoanelor juridice inregistrate in registrul comertului

  Publicat: 06 Nov 2020       275 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Ordonanta de urgenta nr. 191/2020 pentru prelungirea termenelor privind depunerea unor documente prevazute in sarcina asociatiilor si fundatiilor, precum si a persoanelor juridice inregistrate in registrul comertului

Monitorul Oficial, Partea I nr. 1013 din 30 octombrie 2020.

Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Mijloace de proba prevazute in cap . II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Este o tranzactie sau o serie de tranzactii cu valori mobiliare conferind persoanei sau grupului de persoane implicate, prin titlurile astfel dobandite, singure ori impreuna cu cele deja detinute ori controlate, o pozitie de control sau majoritara in participare la capitalul emitentului.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act adoptat de organele de stat,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Expresie numerica rezultata din compararea a doua niveluri ale aceluiasi indicator, proces, fenomen etc. aflat in situatii diferite (perioade sau locuri diferite).
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind modificarea Codului de procedură penală
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Reprezinta orice scriere care materializeaza pe hartie un act juridic, precum si orice obiect material care incorporeaza un asemenea act.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,

Avand in vedere ca, in contextul epidemiologic actual al masurilor adoptate de autoritati in scopul prevenirii raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2, au fost acordate perioade suplimentare pentru indeplinirea obligatiilor de depunere a declaratiilor privind beneficiarul real, precum si de completare a documentelor conform cerintelor prevazute la art. 6, 7, 16 si 17 din Ordonanta Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2005, cu modificarile si completarile ulterioare,


luand in considerare faptul ca ratiunile prevederii unei termen suplimentar pentru depunerea acestor declaratii se mentin si la acest moment, avand in vedere ca starea de alerta pe teritoriul Romaniei a fost prelungita, iar evolutia pandemiei de COVID-19, inclusiv la nivel international, are in continuare o dinamica impredictibila,


avand in vedere faptul ca in contextul epidemiologic actual un numar redus de societati, respectiv de asociatii si fundatii si-au indeplinit pana in prezent obligatiile prevazute de lege, iar pentru respectarea regulilor sanitare si de distantare sociala este necesara aplicarea, in continuare, a unor solutii destinate a limita interactiunea cu publicul la preluarea acestor declaratii, astfel incat activitatea autoritatilor publice competente sa se desfasoare in conditii de siguranta atat pentru solicitanti, cat si pentru personalul acestora,


tinand cont de faptul ca sanctiunea neindeplinirii obligatiilor de completare a documentelor conform cerintelor prevazute la art. 6, 7, 16 si 17 din Ordonanta Guvernului nr. 26/2000, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, este foarte severa, si anume dizolvarea prin hotarare judecatoreasca, la cererea Ministerului Public sau a oricarei alte persoane interesate,


avand in vedere ca mecanismul sanctionator sever ar fi declansat pentru o conduita care, in contextul epidemiologic actual si al evolutiei imprevizibile a pandemiei, nu poate fi imputata in totalitate celui supus obligatiei,


tinand cont de faptul ca, pentru reducerea la maximum a interactiunii intre persoane, este necesara mentinerea modalitatilor extinse de depunere a declaratiilor pe propria raspundere, pentru ca indeplinirea acestei obligatii de catre societati sa nu implice, in mod necesar, prezenta fizica la ghiseu,


in considerarea faptului ca neadoptarea acestor solutii ar putea avea consecinte negative asupra functionarii unui numar important de societati si asociatii, acestea putand intampina dificultati si intarzieri in realizarea demersurilor pentru identificarea beneficiarilor reali si, respectiv, a completarii documentelor, potrivit cerintelor prevazute la art. 6, 7, 16 si 17 din Ordonanta Guvernului nr. 26/2000, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, in contextul generat de masurile impuse de pandemia de COVID-19 luate de autoritati si avand in vedere ca situatia epidemiologica nu a inregistrat modificari care sa indice inlaturarea sau reducerea pericolului,


avand in vedere ca un numar mare de persoane juridice nu au putut sa isi indeplineasca obligatiile si ar trebui sa realizeze demersuri ce presupun inclusiv interactiune fizica in perioada scurta de timp pana la expirarea termenului, generand un nivel ridicat de risc din perspectiva raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2, ceea ce ar putea avea consecinte grave asupra sanatatii populatiei,


in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,


Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta .


Art. 1. -


(1) Termenul pana la care se depune declaratia privind beneficiarul real, prevazut la art. 344 alin. (4) din Ordonanta Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, este de maximum 90 de zile de la incetarea starii de alerta, declarata, in conditiile legii, in vederea prevenirii si combaterii efectelor pandemiei de COVID-19.


(2) Termenul prevazut la alin. (1) se aplica si obligatiei de completare a documentelor potrivit cerintelor prevazute la art. 6, 7, 16 si 17 din Ordonanta Guvernului nr. 26/2000, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel cum au fost stabilite prin art. 63 din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cu modificarile si completarile ulterioare.


Art. 2. -


(1) Termenul pana la care se depune declaratia privind beneficiarul real prevazut la art. 62 alin. (1) din Legea nr. 129/2019, cu modificarile si completarile ulterioare, este de maximum 90 de zile de la incetarea starii de alerta.


(2) In termenul prevazut la alin. (1), declaratiile privind beneficiarul real prevazute la art. 56 alin. (1) si (4) si la art. 62 alin. (1) din Legea nr. 129/2019, cu modificarile si completarile ulterioare, pot avea forma de inscris sub semnatura privata ori forma electronica si pot fi transmise la oficiul registrului comertului prin mijloace electronice, cu semnatura electronica, sau prin servicii de posta si curier.


(3) Declaratiile prevazute la alin. (2) pot fi date si in fata reprezentantului oficiului registrului comertului sau se pot depune, personal sau prin reprezentant, avand data certa, data de notarul public ori atestata de avocat.





Afişează OUG nr. 191/2020 pentru prelungirea termenelor privind depunerea unor documente prevazute in sarcina asociatiilor si fundatiilor, precum si a persoanelor juridice inregistrate in registrul comertului pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OUG191/2020    declaratia privind beneficiarul real    declaratia privind beneficiarul real asociatii

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.