Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
CAPITOLUL I Dispozitii generale
Art. 1. - Prezenta lege prevede si autorizeaza pentru anul bugetar 2009 veniturile pe capitole si subcapitole si cheltuielile pe destinatii pentru bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetul asigurarilor pentru somaj, bugetele institutiilor publice finantate partial din venituri proprii, precum si reglementari specifice exercitiului bugetar al anului 2009.
SECTIUNEA 1 Dispozitii referitoare la bugetul asigurarilor sociale de stat pe anul 2009
Art. 2. - (1) Sinteza bugetului asigurarilor sociale de stat detaliata la venituri pe capitole si subcapitole, iar la cheltuieli, pe parti, capitole, subcapitole, paragrafe si titluri, dupa caz, este prevazuta in anexa nr. 1/03.
(2) Bugetul asigurarilor sociale de stat aferent sistemului public de pensii se stabileste la venituri in suma de 40.130 milioane lei, la cheltuieli in suma de 39.909 milioane lei, cu un excedent de 221 milioane lei.
(3) Sistemul de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale se stabileste la venituri in suma de 294 milioane lei, iar la cheltuieli in suma de 54 milioane lei, cu un excedent de 240 milioane lei.
(4) Sinteza cheltuielilor bugetare pe surse de finantare, cu detalierea pe capitole, subcapitole, paragrafe, titluri de cheltuieli, articole si alineate, dupa caz, este prevazuta in anexa nr. 2/03.
(5) Sinteza proiectelor finantate/propuse la finantare in cadrul programelor aferente Politicii de coeziune a Uniunii Europene, politicilor comune agricola si de pescuit, precum si altor facilitati si instrumente postaderare si detalierea pe proiecte, numarul maxim de posturi si fondul aferent salariilor de baza si programul de investitii publice pe grupe de investitii si surse de finantare, detaliate, sunt prevazute in anexele nr. 3/03, 4/03 si 5/03.
Art. 3. - (1) Numarul total al locurilor la tratament balnear si odihna ce poate fi finantat din bugetul asigurarilor sociale de stat, precum si cel care poate fi acordat gratuit diverselor categorii sociale care au reglementat acest drept prin norme legale in vigoare se stabileste prin decizie a presedintelui Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale, cu incadrarea in fondurile aprobate prin buget, pana cel mai tarziu la 15 aprilie 2009.
(2) Fondurile alocate decontarii biletelor de odihna nu pot depasi 10% din totalul fondurilor aprobate pentru cheltuielile cu biletele de tratament balnear si odihna la capitolul "Asigurari si asistenta sociala", titlul "Asistenta sociala", alineatul "Ajutoare sociale in natura".
(3) Numarul locurilor la tratament balnear ce se acorda gratuit nu poate depasi 15% din numarul total al locurilor contractate.
(4) Tarifele practicate de unitatile de tratament din proprietatea Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale se stabilesc prin ordin al ministrului muncii, familiei si protectiei sociale, la propunerea presedintelui Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale.
(5) Diferenta dintre contravaloarea biletelor de odihna acordate salariatilor bugetari in anul 2008 si contributia incasata de la beneficiarii acestora ramane cheltuiala a bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2008.
SECTIUNEA a 2-a Dispozitii referitoare la bugetul asigurarilor pentru somaj pe anul 2009
Art. 4. - (1) Sinteza veniturilor si cheltuielilor bugetului asigurarilor pentru somaj, detaliata la venituri pe capitole si subcapitole, iar la cheltuieli, pe parti, capitole, subcapitole, paragrafe si titluri, dupa caz, este prevazuta in anexa nr. 1/04.
(2) Bugetul asigurarilor pentru somaj, aferent sistemului asigurarilor pentru somaj, se stabileste la venituri in suma de 1.454 milioane lei, la cheltuieli in suma de 1.521 milioane lei, cu un deficit de 67 milioane lei.
(3) Deficitul sistemului de asigurari pentru somaj ce se va inregistra la sfarsitul anului 2009 se acopera din disponibilitatile inregistrate de bugetul asigurarilor pentru somaj in anii precedenti.
(4) Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale instituit prin Legea nr. 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale, cu modificarile ulterioare, se stabileste la venituri in suma de 224 milioane lei, iar la cheltuieli in suma de 100 milioane lei, cu un excedent de 124 milioane lei.
(5) Sinteza cheltuielilor bugetare pe surse de finantare, cu detalierea pe capitole, subcapitole, paragrafe, titluri de cheltuieli, articole si alineate, dupa caz, este prevazuta in anexa nr. 2/04.
(6) Sinteza proiectelor finantate/propuse la finantare in cadrul programelor aferente Politicii de coeziune a Uniunii Europene, politicilor comune agricola si de pescuit, precum si altor facilitati si instrumente postaderare si detalierea pe proiecte, numarul maxim de posturi si fondul aferent salariilor de baza si programul de investitii publice pe grupe de investitii si surse de finantare, detaliate, sunt prevazute in anexele nr. 3/04, 4/04 si 5/04.
(7) Bugetele centrelor regionale de formare profesionala a adultilor, care functioneaza in subordinea Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, si detalierea pe centre a acestora sunt prevazute in anexa nr. 6/04.
CAPITOLUL II Responsabilitati in aplicarea prezentei legi
Art. 5. - (1) Se interzice ordonatorului principal de credite al bugetului asigurarilor sociale de stat si al bugetului asigurarilor pentru somaj sa efectueze virari de credite de la titlul "Proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile postaderare" la celelalte titluri de cheltuieli din cadrul aceluiasi capitol sau la alte capitole bugetare.
(2) Sumele prevazute la titlul "Proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile postaderare" nu pot fi redistribuite la alte naturi de cheltuieli cu ocazia rectificarilor bugetare pe parcursul anului 2009.
(3) In conditiile prevederilor Legii nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile ulterioare, pe parcursul intregului an, ordonatorul principal de credite poate efectua virari de credite bugetare intre titlurile, articolele si alineatele de cheltuieli din cadrul aceluiasi capitol sau de la alte capitole pentru asigurarea fondurilor necesare la titlul "Proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile postaderare".
(4) Din sumele prevazute la titlul "Proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile postaderare" se pot efectua cheltuieli curente si de capital pentru derularea corespunzatoare a proiectelor finantate de la acest titlu .
Art. 6. - Se interzice ordonatorului principal de credite al bugetului asigurarilor sociale de stat si al bugetului asigurarilor pentru somaj sa efectueze si sa aprobe redistribuiri de credite bugetare de la obiectivele de investitii in continuare, respectiv de la obiectivele de investitii noi, la pozitia "Alte cheltuieli de investitii", cuprinse in programele de investitii publice, anexe la aceste bugete.
Art. 7. - (1) In bugetul asigurarilor sociale de stat si al bugetului asigurarilor pentru somaj sunt prevazute, dupa caz, si sumele reprezentand contributia Guvernului Romaniei la realizarea programelor si proiectelor cu finantare internationala.
Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti