Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Codul muncii comentat 2019 Avocat Marius-Catalin Predut
Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » Ordonanta de urgenta nr. 105/2001 (Actualizata), privind frontiera de stat a Romaniei

Ordonanta de urgenta nr. 105/2001 (Actualizata), privind frontiera de stat a Romaniei

  Publicat: 25 Mar 2009       93697 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Ordonanta de urgenta nr. 105/2001 (Actualizata), privind frontiera de stat a Romaniei

Ultimele acte modificatoare
- Legea nr. 278/2006
- O.U.G. nr. 108/2006
- O.U.G. nr. 130/2008 publicata in MOF nr. 711 din 20/10/2008.

Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind modificarea Codului de procedură penală
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Ansamblul normelor care reglementeaza relatiile dintre mai multe state, respectiv relatiile din cadrul comunitatii internationale.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;

In temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din Constitutia Romaniei,

Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta .



CAPITOLUL I
Dispozitii generale

Art. 1. - In sensul prezentei ordonante de urgenta, expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:

a) frontiera de stat - linia reala sau imaginara care trece, in linie dreapta, de la un semn de frontiera la altul ori, acolo unde frontiera nu este marcata in teren cu semne de frontiera, de la un punct de coordonate la altul; la fluviul Dunarea si celelalte ape curgatoare frontiera de stat este cea stabilita prin acordurile, conventiile si intelegerile dintre Romania si statele vecine, cu luarea in considerare a faptului ca principiul general acceptat de dreptul international fluvial este acela ca frontiera trece pe mijlocul senalului navigabil principal, iar la apele curgatoare nenavigabile, pe la mijlocul panzei de apa; la Marea Neagra frontiera de stat trece pe la limita exterioara si limitele laterale ale marii teritoriale a Romaniei;

b) culoar de frontiera - fasia de teren situata de o parte si de alta a frontierei de stat, stabilita in baza acordurilor si conventiilor de frontiera incheiate de Romania cu statele vecine in scopul evidentierii si protejarii semnelor de frontiera;

c) fasie de protectie a frontierei de stat - fasia de teren constituita de-a lungul frontierei de stat in scopul protejarii semnelor de frontiera si asigurarii controlului accesului in apropierea liniei de frontiera;

c1) parti contractante - statele parti la Acordul dintre guvernele statelor Uniunii Economice a Belgiei, Olandei si Luxemburgului, Republicii Federale Germania si Republicii Franceze privind eliminarea treptata a controalelor la frontierele lor comune, semnat la 14 iunie 1985, precum si la Conventia de punere in aplicare a Acordului Schengen din 14 iunie 1985 dintre guvernele statelor din Uniunea Economica Benelux, Republicii Federale Germania si Republicii Franceze privind eliminarea treptata a controalelor la frontierele comune, adoptata la Schengen la 19 iunie 1990.

d) frontiere interne - frontierele comune terestre ale partilor contractante, precum si aeroporturile pentru zborurile interne si porturile pentru liniile regulate de pasageri, care au ca punct de plecare sau ca destinatie exclusiva alte porturi de pe teritoriile partilor contractante, fara escale in porturi din afara acestor teritorii;

e) frontiere externe - frontiera terestra si pe apa, precum si aeroporturile si porturile partilor contractante, daca nu sunt frontiere interne;

f) zbor intern - orice zbor care are ca punct de plecare sau ca destinatie exclusiva teritoriile partilor contractantate, fara aterizare pe teritoriul unui stat tert;

g) stat tert - orice alt stat decat partile contractante;

h) strain semnalat ca inadmisibil - strainul care se afla intr-o situatie de nepermitere a intrarii pe teritoriul Romaniei dintre cele prevazute de legislatia in vigoare privind regimul strainilor;

i) punct de trecere a frontierei - orice loc organizat si autorizat de Guvernul Romaniei pentru trecerea frontierei de stat;

j) punct de mic trafic - orice loc organizat si autorizat de Guvernul Romaniei pentru trecerea frontierei de stat a persoanelor din zona de frontiera, stabilit prin conventii si acorduri incheiate cu statele vecine;

k) control la frontiera - activitatea desfasurata de personalul autoritatilor competente pentru asigurarea respectarii conditiilor prevazute de lege pentru trecerea frontierei de stat a persoanelor, mijloacelor de transport, marfurilor si a altor bunuri;

l) infractiune de frontiera - fapta prevazuta de lege ca infractiune, savarsita in scopul trecerii ilegale peste frontiera de stat a persoanelor, mijloacelor de transport, marfurilor sau altor bunuri;

m) trecere ilegala a frontierei de stat - trecerea peste frontiera de stat in alte conditii decat cele prevazute de legea romana;

n) transportator - orice persoana fizica sau juridica care asigura, cu titlu profesional, transportul de persoane si bunuri pe cale aeriana, navala sau terestra;

o) regim de control al politiei de frontiera - totalitatea normelor prevazute de lege cu privire la verificarile desfasurate de politistii de frontiera asupra persoanelor, activitatilor sau imobilelor aflate in zonele de competenta ale politiei de frontiera, pentru constatarea si sanctionarea faptelor de incalcare a normelor prevazute de lege.



CAPITOLUL II
Frontiera de stat a Romaniei

Art. 2. - (1) Frontiera de stat a Romaniei delimiteaza teritoriul statului roman de teritoriul fiecaruia dintre statele vecine si marea teritoriala a Romaniei de zona contigua. In plan vertical frontiera de stat delimiteaza spatiul aerian si subsolul statului roman de spatiul aerian si subsolul fiecaruia dintre statele vecine.

(2) Frontiera de stat se stabileste prin lege, in conformitate cu prevederile tratatelor internationale, conventiilor sau intelegerilor incheiate de statul roman cu statele vecine.

(3) Frontiera de stat a Romaniei este marcata, de regula, in teren prin semne de frontiera, ale caror date topogeodezice sunt prevazute in documentele de demarcare bilaterale, incheiate de statul roman cu statele vecine.

Art. 3. - (1) Pentru protectia frontierei de stat si a semnelor de frontiera se constituie culoarul de frontiera si fasia de protectie a frontierei de stat .

(2) Culoarul de frontiera si latimea acestuia se convine de catre statul roman cu fiecare dintre statele vecine, astfel incat sa asigure vizibilitatea si protectia semnelor de frontiera.

(3) Fasia de protectie a frontierei de stat se stabileste de la linia de frontiera catre interior si are o latime de 20 metri. La frontiera de apa sau in locurile din imediata apropiere a frontierei de stat, in care terenurile sunt mlastinoase, supuse erodarilor sau avalanselor, fasia de protectie a frontierei de stat se constituie mai in adancime. Fasia de protectie a frontierei de stat se constituie si se marcheaza prin grija administratiei publice locale in colaborare cu Politia de Frontiera Romana.

(4) Nu se constituie fasie de protectie a frontierei de stat la tarmul Marii Negre, la Dunare, pe caile de comunicatie si in zonele cu lucrari hidrotehnice situate la frontiera.

Art. 4. - (1) Pentru asigurarea executarii pazei si controlului trecerii frontierei de stat se constituie zona de frontiera.

(2) Zona de frontiera cuprinde teritoriul aflat pe o adancime de 30 km fata de frontiera de stat si tarmul Marii Negre, catre interior.

(3) In judetele din interiorul tarii unde functioneaza aeroporturi si porturi deschise traficului international suprafata aeroportului sau a portului cu platformele, imobilele si instalatiile aferente reprezinta zona supusa regimului de control al politiei de frontiera.

(4) Fasiile de teren, situate pe o adancime de 10 km de o parte si de cealalta a malurilor Dunarii interioare, deschisa navigatiei internationale, inclusiv bratul Macin in intregime, sunt supuse regimului de control al politiei de frontiera.

CAPITOLUL III
Regimul juridic al frontierei de stat





Afişează Ordonanta de urgenta nr. 105/2001 (Actualizata), privind frontiera de stat a Romaniei pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   



Comentează: Ordonanta de urgenta nr. 105/2001 (Actualizata), privind frontiera de stat a Romaniei
Articole Juridice

Acoperirea prejudiciului moral si imbogatirea fara justa cauza. Criterii de acordare
Sursa: Irina Maria Diculescu

Autonomia locala. Principiu al administratiei publice in Noul Codul Administrativ (IV)
Sursa: Irina Maria Diculescu

Manevrarea echipamentului de catre persoane neautorizate. Lipsa instructajului SSM. Acordarea de daune morale salariatului
Sursa: Irina Maria Diculescu



Jurisprudenţă

Decizia CCR nr. 335/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 13 din Legea contenciosului administrativ
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

ICCJ: Situatia in care hotararea redactata de unul dintre membrii completului de recurs semnata pentru ceilalti membri de presedintele completului/ins
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Decizia CCR nr. 274/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor dispozitii ale art. 421 din Codul de procedura penala
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Ştiri Juridice