- un membru propus de Ministerul Administratiei si Internelor;
- un membru propus de Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor;
- un membru propus de Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei;
- un membru propus de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor;
- un membru propus de Federatia Autoritatilor Locale din Romania;
- un membru propus de organizatiile sindicale cu reprezentativitate la nivel national din sectorul serviciilor de utilitati publice;
- un membru propus de asociatiile patronale cu reprezentativitate la nivel national din sectorul serviciilor de utilitati publice;
- un membru propus de asociatiile cu reprezentativitate la nivel national ale utilizatorilor serviciilor de utilitati publice;
- un membru propus de asociatiile profesionale cu reprezentativitate la nivel national din sectorul serviciilor de utilitati publice. (3) Secretariatul consiliului consultativ este asigurat de catre o persoana desemnata prin ordin al presedintelui A.N.R.S.C. (4) Consiliul consultativ armonizeaza interesele operatorilor din domeniul serviciilor de utilitati publice cu cele ale utilizatorilor si cu cele ale autoritatilor administratiei publice locale, evalueaza impactul reglementarilor A.N.R.S.C. si face propuneri de imbunatatire a acestora, potrivit Regulamentului de organizare si functionare al A.N.R.S.C. (5) Consiliul consultativ se intruneste cel putin o data pe trimestru sau la cererea presedintelui A.N.R.S.C. pentru analizarea actelor normative ce urmeaza sa fie aprobate prin ordin al presedintelui sau pentru dezbaterea problemelor privind domeniul de activitate al institutiei. (6) Sarcinile si atributiile membrilor consiliului consultativ se stabilesc in Regulamentul de organizare si functionare al A.N.R.S.C. Art. 18 (1) In cadrul A.N.R.S.C. functioneaza directii, servicii sau compartimente. Structura organizatorica a A.N.R.S.C. se stabileste prin regulamentul de organizare si functionare. (2) In structura A.N.R.S.C. se organizeaza si functioneaza agentii teritoriale fara personalitate juridica, conform zonelor de dezvoltare regionala. (3) Sediile, sarcinile, atributiile si competentele, precum si modul de coordonare a agentiilor teritoriale se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare. (4) Repartizarea numarului de posturi pentru aparatul central si agentiile teritoriale se face prin regulamentul de organizare si functionare. (5) Prefectii, impreuna cu consiliile judetene, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucuresti si consiliile locale, vor acorda sprijin A.N.R.S.C. pentru asigurarea spatiilor necesare desfasurarii activitatii agentiilor sale teritoriale. Art. 19 (1) Personalul A.N.R.S.C. este constituit din salariati angajati pe baza de contract individual de munca . Conditiile de incompatibilitate stabilite la art. 16 alin. (2) sunt aplicabile si personalului. (2) Atributiile, sarcinile si raspunderile individuale ale personalului A.N.R.S.C. se stabilesc, pe baza regulamentului de organizare si functionare, prin fisa postului. (3) Salarizarea personalului A.N.R.S.C. se stabileste in conformitate cu reglementarile legale in vigoare. (4) Angajarea, promovarea, precum si modificarea sau incetarea raporturilor de munca ale personalului din aparatul propriu al A.N.R.S.C. se fac in conformitate cu reglementarile legale in vigoare, cu prevederile regulamentului de organizare si functionare si ale contractului colectiv de munca si se aproba prin decizie a presedintelui, in conditiile legii. Art. 20 (1) A.N.R.S.C. are urmatoarele competente si atributii privind serviciile de utilitati publice din sfera sa de reglementare; a) elaboreaza si stabileste reglementari sectoriale de nivel secundar si tertiar cu caracter obligatoriu; b) acorda, modifica, suspenda sau retrage licentele ori autorizatiile, dupa caz; c) solicita autoritatilor administratiei publice locale programe pentru reabilitarea, modernizarea si dezvoltarea serviciilor de utilitati publice si a infrastructurii tehnico-edilitare aferente, dupa caz; d) elaboreaza metodologii de calcul pentru stabilirea, ajustarea si modificarea preturilor si tarifelor; e) elibereaza, in conditiile legii, avizul de specialitate cu privire la stabilirea, ajustarea sau modificarea preturilor si tarifelor pentru serviciile de utilitati publice care functioneaza in conditii de monopol; f) avizeaza proiectele de acte normative elaborate si promovate de alte autoritati ale administratiei publice centrale, cu impact asupra domeniului sau de activitate; g) organizeaza sistemul informational de culegere, prelucrare si sinteza a datelor cu privire la serviciile de utilitati publice din sfera sa de reglementare, la infrastructura tehnico-edilitara aferenta acestora, precum si la activitatea operatorilor; h) intocmeste si gestioneaza baza de date necesara desfasurarii activitatii proprii si pentru furnizarea de informatii Guvernului, ministerelor sau altor autoritati centrale si locale interesate; i) organizeaza sistemul de monitorizare, evaluare si control in teritoriu privind modul de aplicare a prevederilor prezentei legi si a legislatiei sectoriale specifice fiecarui serviciu; j) monitorizeaza aplicarea si respectarea de catre operatori si autoritatile administratiei publice locale a legislatiei primare din domeniu, a reglementarilor emise in aplicarea acesteia, a sistemului de preturi si tarife in vigoare si aplica sanctiuni in cazul nerespectarii acestora; k) monitorizeaza respectarea si indeplinirea de catre operatori a obligatiilor si masurilor stabilite in conditiile de emitere sau de mentinere a licentei ori autorizatiei; l) elaboreaza regulamentele-cadru, caietele de sarcini-cadru si contractele-cadru de furnizare/prestare pentru serviciile din sfera sa de reglementare si le aproba prin ordin al presedintelui; m) elaboreaza si adopta criterii si indicatori de performanta care sa permita monitorizarea, compararea si evaluarea modului de furnizare/prestare a serviciilor; n) sesizeaza ministerul de resort si Consiliul Concurentei cu privire la incalcarea prevederilor legale referitoare la concurenta ori de cate ori constata nerespectarea reglementarilor cu privire la concurenta si transparenta; o) propune autoritatilor administratiei publice locale, ministerului de resort si Consiliului Concurentei masuri pentru restrangerea ariilor in care se manifesta conditii de monopol, precum si pentru prevenirea abuzului de pozitie dominanta pe piata, in vederea limitarii efectelor caracterului de monopol al serviciilor; p) initiaza si organizeaza programe de instruire si pregatire profesionala in domeniile de activitate reglementate;
Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti