din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3746 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Comerciala » Hotararea nr. 882/2010, privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor

Hotararea nr. 882/2010, privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor

  Publicat: 31 Aug 2010       22268 citiri        Secţiunea: Legislatie Comerciala  


Hotararea nr. 882/2010, privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 612 din 30/08/2010

Contract prin care este asigurata plata de catre debitor/garantul/garantii sai a obligatiilor sale fata de creditorul sau.
1. Aptitudine a persoanei de a-si da seama de sensul, importanta si urmarile actiunilor pe care le savarseste, precum si de a-si dirija liber vointa, potrivit cu scopurile urmarite.
Activitatea de portofoliu consta in a investi toate sau o parte din activele intreprinderii intr-un portofoliu de titluri,
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Modalitatea cea mai simpla de realizare a unei plati si reprezinta o dispozitie neconditionata data de emitentul acesteia unei banci receptoare de a plati unui beneficiar o anumita suma de bani, la o anumita data.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
In cadrul grupurilor de societati, consta in impartirea puterii de decizie la o societate exploatata in comun, in virtutea unui acord intre asociati sau actionari.
Act adoptat de organele de stat,
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Persoana care face parte din conducerea unei institutii,
(termen CNA). Ansamblul programelor de radiodifuziune sau de televiziune, al emisiunilor si al celorlalte elemente ale unor servicii specifice, furnizat de un radiodifuzor,
Este persoana numita intr-o functie publica.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
(termen CNA). Ansamblul programelor de radiodifuziune sau de televiziune, al emisiunilor si al celorlalte elemente ale unor servicii specifice, furnizat de un radiodifuzor,
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
In cadrul grupurilor de societati, consta in impartirea puterii de decizie la o societate exploatata in comun, in virtutea unui acord intre asociati sau actionari.
Folosirea bunurilor corporale si incorporale, folosire care antreneaza pierderea imediata sau treptata a utilitatilor lor.
In cadrul grupurilor de societati, consta in impartirea puterii de decizie la o societate exploatata in comun, in virtutea unui acord intre asociati sau actionari.
Folosirea bunurilor corporale si incorporale, folosire care antreneaza pierderea imediata sau treptata a utilitatilor lor.
Trasatura esentiala a infractiunii, prevazuta in cap. I, t. II, art. 19 , C. pen., partea generala. Ea priveste latura subiectiva a infractiunii,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Este actul juridic procesual, final si de dispozitie prin care se solutioneaza cauza penala de catre instanta de judecata, punandu-se, astfel, capat judecatii.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.

bb) asigura aplicarea sistemului de certificare pentru procesul Kimberley, ca autoritate desemnata;

cc) autorizeaza operatiunile cu metale pretioase si pietre pretioase, potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 190/2000 privind regimul metalelor pretioase si pietrelor pretioase in Romania, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

dd) stabileste si aproba marcile de certificare, de garantie proprie si de trasabilitate, pe baza de tarife proprii, potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 190/2000, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

ee) efectueaza expertize ale metalelor pretioase si ale pietrelor pretioase, potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 190/2000, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

ff) efectueaza operatiuni de marcare a bijuteriilor si obiectelor din metale pretioase, la cererea persoanelor fizice si juridice interesate;

gg) acorda consultanta de specialitate si sprijin in vederea realizarii de coduri de conduita, la solicitarea operatorilor economici;

hh) instituie procedurile legale corespunzatoare pentru incetarea practicilor comerciale incorecte;

ii) comunica Comisiei Europene masurile legislative adoptate in domeniile guvernate de directivele, regulamentele si deciziile comunitare transpuse, potrivit domeniilor sale de responsabilitate.

(2) Autoritatea indeplineste orice alte atributii stabilite prin acte normative pentru domeniul sau de activitate .

(3) Taxele si tarifele percepute de Autoritate se fac integral venit la bugetul de stat .

Art. 4. - (1) In exercitarea atributiilor ce ii revin, Autoritatea colaboreaza cu ministerele, cu alte organe de specialitate ale administratiei publice centrale si locale si cu organismele neguvernamentale.

(2) Pentru indeplinirea atributiilor stabilite prin lege, Autoritatea are acces la informatiile necesare, de la Oficiul National al Registrului Comertului, Autoritatea Nationala a Vamilor, Agentia Nationala de Administrare Fiscala, Inspectoratul General al Politiei de Frontiera, in baza unui protocol incheiat cu aceste institutii, precum si de la institutiile financiar-bancare, in conditiile legii.

Art. 5. - (1) Autoritatea este condusa de un presedinte, ajutat de 2 vicepresedinti, numiti prin decizie a primului-ministru.

(2) Functiile de presedinte si vicepresedinte sunt asimilate cu functia de secretar de stat si, respectiv, subsecretar de stat .

(3) Presedintele Autoritatii are calitatea de ordonator secundar de credite.

(4) Presedintele Autoritatii conduce activitatea acesteia si o reprezinta in raporturile cu Guvernul, cu ministerele, cu celelalte autoritati ale administratiei publice centrale si locale, cu institutii nationale si internationale si cu persoane juridice si fizice romane si straine.

(5) In exercitarea atributiilor sale, presedintele Autoritatii emite ordine si instructiuni. Ordinele si instructiunile cu caracter normativ se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, in conditiile legii.

(6) Vicepresedintii indeplinesc atributiile si insarcinarile delegate de presedinte prin ordin .

Art. 6. - (1) Structura organizatorica a Autoritatii este prevazuta in anexa nr. 1. In cadrul acesteia, prin ordin al presedintelui, se pot organiza si alte servicii, compartimente, precum si birouri si colective temporare, conform actelor normative in vigoare.

(2) Atributiile si sarcinile directiilor, serviciilor, compartimentelor si unitatilor subordonate din aparatul Autoritatii se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare al acesteia, care se aproba prin ordin al presedintelui.

(3) Numarul maxim de posturi in Autoritate este de 707, exclusiv demnitarii, din care pentru aparatul central 120, iar pentru comisariatele judetene pentru protectia consumatorilor 587.

(4) Autoritatea are un secretar general, inalt functionar public, numit in conditiile legii, care indeplineste atributiile stabilite prin regulamentul de organizare si functionare, precum si orice alte atributii incredintate de presedinte, conform actelor normative in vigoare.

(5) In cazul in care presedintele nu isi poate exercita atributiile curente, acestea sunt indeplinite de catre vicepresedinte.

(6) Autoritatea indruma si controleaza activitatea tuturor structurilor teritoriale si desfasoara actiuni operative pe intregul teritoriu al tarii, in baza sarcinilor si atributiilor stabilite de presedinte.

(7) Autoritatea, prin conducerea si structurile sale, urmareste modul de realizare a atributiilor incredintate structurilor teritoriale si stabileste toate masurile operative pentru optimizarea activitatii de supraveghere si control .

Art. 7. - (1) Autoritatea are in subordine, ca entitati cu personalitate juridica, comisariatele judetene pentru protectia consumatorilor, Comisariatul pentru Protectia Consumatorilor al Municipiului Bucuresti si Centrul National pentru Incercarea si Expertizarea Produselor "Larex" Bucuresti. Organizarea si functionarea Centrului National pentru Incercarea si Expertizarea Produselor "Larex" Bucuresti sunt reglementate prin hotarare a Guvernului. Entitatile cu personalitate juridica din subordinea Autoritatii sunt prevazute in anexa nr. 2.

(2) Comisariatele judetene pentru protectia consumatorilor si Comisariatul pentru Protectia Consumatorilor al Municipiului Bucuresti sunt organizate ca structuri teritoriale, cu competente limitate teritorial, si sunt conduse de comisari-sefi.

(3) Comisarii-sefi au calitatea de ordonatori tertiari de credite si indeplinesc in aceasta calitate toate atributiile legale care le revin pentru comisariatul judetean respectiv.

(4) Functiile publice de conducere de comisar-sef si comisar- sef adjunct sunt asimilate din punct de vedere salarial cu functia publica de conducere de sef serviciu .

(5) In structura Comisariatului pentru Protectia Consumatorilor al Municipiului Bucuresti functioneaza Laboratorul pentru analiza calitatii vinurilor si bauturilor alcoolice.

(6) Structura organizatorica detaliata a Autoritatii, a comisariatelor judetene, normativele de personal, criteriile de constituire a compartimentelor, statele de functii, precum si atributiile acestora se stabilesc prin ordin al presedintelui Autoritatii, conform actelor normative in vigoare.

Art. 8. - (1) Autoritatea are personal specializat pentru supraveghere si control, avand calitatea de functionar public cu statut specific, care poate lua masuri de sanctionare, de suspendare/sistare a activitatii ca urmare a constatarii incalcarii legislatiei de protectie a consumatorilor si a masurilor stabilite prin procesele-verbale de constatare a contraventiei.

(2) In exercitarea atributiilor de serviciu, personalul imputernicit al Autoritatii are dreptul sa aplice sigilii sau semne distinctive cu valoare de sigiliu, in conditiile prevazute de lege, si este investit cu autoritatea publica a statului, pe timpul si in legatura cu indeplinirea atributiilor, precum si a obligatiilor de serviciu .

(3) Personalul Autoritatii beneficiaza de protectia legii si este aparat de orice ingerinta sau amestec in activitatea sa, de natura sa ii influenteze libertatea de apreciere, de executie, de decizie sau de control .

(4) Personalul Autoritatii se legitimeaza cu legitimatia al carei model este aprobat prin ordin al presedintelui.

Art. 9. - (1) Personalul Autoritatii imputernicit sa efectueze controale si verificari este obligat sa pastreze secretul profesional in legatura cu aspectele tehnologice, economice si comerciale de care ia cunostinta in exercitarea atributiilor de serviciu, conform actelor normative in vigoare.

(2) Procedura de control si procedura de rezolvare a reclamatiilor consumatorilor se stabilesc prin ordin al presedintelui.

Art. 10. - (1) Autoritatea are in dotare 103 autoturisme, cu un consum lunar normat de 180 litri/autoturism, din care 3 autoturisme in dotarea Directiei generale metale pretioase, pietre pretioase si proces Kimberley si 95 de autoturisme pentru comisariatele judetene pentru protectia consumatorilor, pentru desfasurarea activitatilor specifice de supraveghere si control .

(2) Autoritatea poate avea in dotare si o autospeciala blindata pentru transportul de valori, cu un consum normat lunar de 180 litri, pentru Directia generala metale pretioase, pietre pretioase si proces Kimberley.

Art. 11. - Contravaloarea marfurilor si a esantioanelor prelevate in cadrul actiunilor de control efectuate potrivit dispozitiilor prezentei hotarari, precum si a cheltuielilor ocazionate de incercarea si verificarea produselor in laboratoare se suporta de Autoritate, daca in urma controlului nu se constata vinovatia operatorului economic. In caz contrar, cheltuielile se suporta de operatorul economic.

Art. 12. - In scopul realizarii rolului si atributiilor ce ii revin, Autoritatea poate beneficia de consultanta si asistenta din tara sau din strainatate, precum si de programe de formare si perfectionare profesionala a personalului sau, in limita fondurilor bugetare acordate sau a altor surse atrase din tara ori din strainatate, potrivit legii.

Art. 13. - (1) Autoritatea se reorganizeaza in conformitate cu prevederile prezentei hotarari, in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a acesteia.

(2) Incadrarea in numarul maxim de posturi stabilit potrivit art. 6 alin. (3) se face in termenele si cu procedurile prevazute de lege pentru fiecare categorie de personal.

Art. 14. - (1) Personalul structurilor subordonate Autoritatii se preia/se transfera, in limita posturilor aprobate, de catre comisariatele judetene pentru protectia consumatorilor si Comisariatul pentru Protectia Consumatorilor al Municipiului Bucuresti.

(2) Comisariatele judetene pentru protectia consumatorilor preiau de la comisariatele regionale pentru protectia consumatorilor desfiintate, pe baza de protocol de predare- preluare, cladirile, spatiile si terenurile aferente, precum si toate celelalte bunuri aflate in patrimoniu, necesare desfasurarii activitatii specifice, inclusiv fondurile financiare, existente la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.

Art. 15. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare .

Art. 16. - Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga:

a) Hotararea Guvernului nr. 284/2009 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 182 din 24 martie 2009, cu modificarile ulterioare;

b) Hotararea Guvernului nr. 633/2003 privind infiintarea pe langa Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor a unei activitati finantate integral din venituri proprii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I nr. 407 din 11 iunie 2003.

Art. 17. - In anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 1.634/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 3 din 4 ianuarie 2010, cu modificarile ulterioare, punctul C se modifica si va avea urmatorul cuprins:





Afişează Hotararea nr. 882/2010, privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Noutati legislative 2010    Monitorul Oficial 2010    HG 882/2010    ANPC    Protectia consumatorilor

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.