Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Proprietate Intelectuala » Regulament din 2010 de aplicare a Legii nr. 84/1998 privind marcile si indicatiile geografice

Regulament din 2010 de aplicare a Legii nr. 84/1998 privind marcile si indicatiile geografice

  Publicat: 05 Dec 2010       34458 citiri        Secţiunea: Legislatie Proprietate Intelectuala  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Regulament din 2010 de aplicare a Legii nr. 84/1998 privind marcile si indicatiile geografice

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 809 din 03/12/2010

Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Dispozitie cuprinsa in testament prin care testatorul dispune ca dupa decesul sau ca o anumita persoana sa primeasca intreaga mostenire (legat universal),
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Ansamblul complex de masuri si actiuni realizate pentru a raspunde nevoilor sociale ale persoanelor, familiilor, grupurilor sau comunitatilor,
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.

CAPITOLUL I
Dispozitii generale



ARTICOLUL 1
Definitii



(1) In sensul prezentului regulament, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarea semnificatie:

a) lege - Legea nr. 84/1998 privind marcile si indicatiile geografice, republicata;

b) regulament - Regulamentul de aplicare a Legii nr. 84/1998 privind marcile si indicatiile geografice, republicata;

c) OSIM - Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci;

d) BOPI - Buletinul Oficial de Proprietate Industriala pe hartie sau in format electronic, publicat si pe pagina web a OSIM;

e) OMPI - Organizatia Mondiala de Proprietate Intelectuala;

f) Gazeta OMPI - publicatia oficiala OMPI privind marcile inregistrate international;

g) OHIM - Oficiul de Armonizare in Piata Interna;

h) Clasificarea de la Nisa - clasificarea instituita prin Aranjamentul de la Nisa privind clasificarea internationala a produselor si serviciilor in vederea inregistrarii marcilor din 15 iunie 1957, revizuit la Stockholm la 14 iulie 1967 si la Geneva la 13 mai 1977 si modificat la 2 octombrie 1979, si la care Romania a aderat prin Legea nr. 3/1998 privind aderarea Romaniei la aranjamentele instituind o clasificare internationala in domeniul proprietatii industriale;

i) Clasificarea de la Viena - clasificarea instituita prin Aranjamentul de la Viena care instituie clasificarea internationala a elementelor figurative ale marcilor, intocmit la Viena la 12 iunie 1973 si modificat la 1 octombrie 1985 si la care Romania a aderat prin Legea nr. 3/1998;

j) regulament comun - Regulamentul de aplicare a Aranjamentului de la Madrid, ratificat de Romania prin Decretul nr. 1.176/1968, si Protocolului referitor la aranjament privind inregistrarea internationala a marcilor, adoptat la Madrid la 27 iunie 1989, ratificat de Romania prin Legea nr. 5/1998;

k) persoana interesata - orice persoana care are un interes legitim legat de o cerere de inregistrare a marcii sau de o marca inregistrata si ale carei interese ar putea fi prejudiciate;

l) utilizarea marcii - comercializarea intr-un volum important si serios, precum si orice activitati de promovare a produselor si/sau serviciilor la care se refera marca, inclusiv publicitatea si prezentarea acestora in targuri si expozitii;

m) intinderea utilizarii - cantitatea de produse si/sau servicii carora marca se aplica si care sunt comercializate pe teritoriul Romaniei sau la export;

n) aria geografica - zona de cunoastere la nivelul teritoriului Romaniei a marcii notorii;

o) gradul de cunoastere a marcii notorii - masura in care segmentul de public consumator are cunostinta de existenta marcii.

(2) Termenii si expresiile definite in art. 3 din lege au acelasi inteles in prezentul regulament.



ARTICOLUL 2
Aria de aplicare a legii



(1) Legea este aplicabila tuturor marcilor individuale, colective sau de certificare, fie ca sunt marci de produse sau de servicii .

(2) Indicatiile geografice ale produselor sunt protejate in Romania conform dispozitiilor legii, reglementarilor comunitare si conventiilor internationale la care Romania este parte.



ARTICOLUL 3
Marca - semn susceptibil de reprezentare grafica



(1) Poate constitui o marca orice semn susceptibil de reprezentare grafica, conform art. 2 din lege.



Afişează Regulament din 2010 de aplicare a Legii nr. 84/1998 privind marcile si indicatiile geografice pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Noutati legislative 2010    Monitorul Oficial 2010    Legea 84/1998    Marca verbala    Indicatii geografice    Marca combinata    OSIM



Comentează: Regulament din 2010 de aplicare a Legii nr. 84/1998 privind marcile si indicatiile geografice