din anul 2007, atuul tau de DREPT!
4454 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Ministerul Transporturilor: proiect pentru legiferarea companiilor de ridesharing. Conditiile in care acestea ar urma sa functioneze.

Ministerul Transporturilor: proiect pentru legiferarea companiilor de ridesharing. Conditiile in care acestea ar urma sa functioneze.

  Publicat: 27 May 2019       726 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Persoana fizica sau juridica, parte in contractul de asigurare, care, in temeiul acestui contract,
O situatie pe piata, in care vanzatorii unui produs sau serviciu actioneaza independent, pentru captarea clientelei, pentru a atinge un obiectiv comercial precis, adica un anumit nivel al beneficiilor, al volumului de vanzari si / sau al cotei de piata.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Ministerul Transporturilor a pus in dezbatere publica un proiect de lege cu privire la companiile de ridesharing, sugerand legiferarea acestora sub denumirea de "activitati de transport alternativ".
Avand in vedere in vedere evolutia pietei transportului de persoane in regim de taxi si modificarile aduse Legii nr. 38/2006 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere, cu modificarile si completarile ulterioare, luand in considerare aparitia pe piata a unor solutii inovative de transport, generate de progresul tehnologic, si avand in vedere ca transportul asigurat prin solutii inovative de transport contribuie la cresterea gradului de concurenta pe piata si faciliteaza interactiunea dintre cerere si oferta, Ministerul Transportului a propus urmatoarele reglementari:

inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Confirmare intr-o anumita functie
Sistem de organizare
Sunt tratate in t. III, (art. 208-221), C. pen. partea speciala,
(lat. culpa "vina")Forma a vinovatiei, prevazuta in cap. I, t. II, art. 19, C. pen., partea generala.
Sunt participanti in procesul penal, alaturi de parti si organele judiciare. Persoanele sunt martorii, experti, interpretii, traducatorii, substituitii procesuali etc.
Concept utilizate de stiintele comportamentale (psihologie, sociologie, psihologie judiciara), prin el intelegandu-se ansamblul actelor, reactiilor (glandulare, motorii, afective, verbale) prin care o persoana raspunde intr-o imprejurare data la solicitarile mediului inconjurator.
Denumire generica pentru toate felurile de monede si semne ale valorii. Au aparut din necesitatea de a facilita schimburile de marfuri.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Mijloace de plata formate din monede si bancnote.
Document justificativ care sta la baza operatiunilor de vanzare - cumparare, emisa de catre furnizor si care cuprinde:

Transportul alternativ de persoane este efectuat de un operator de transport alternativ autorizat, contra cost, pe baza de contract de transport alternativ incheiat intre pasager si operatorul de transport alternativ detinator al autoturismelor, care este intermediat de un operator al platformei digitale, conform prevederilor legii, printr -o platforma digitala.
Intermedierea transportului alternativ pe teritoriul Romaniei este supusa autorizarii de catre Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale, iar autorizatia emisa este valabila pe intreg teritoriul Romaniei.


Prin urmare, serviciile vor fi furnizate doar de catre companii autorizate, prin intermediul unor platforme digitale, care trebuie sa indeplineasca o serie de conditii:
a) tine evidenta automata a datelor de expirare a permiselor de conducere si a altor documente necesare si notifica automat operatorul de transport alternativ in scopul actualizarii documentelor incarcate pe platforma digitala;
b) propune si afiseaza traseul optim pana la destinatie utilizand tehnologie pe baza de GPS inainte de efectuarea cursei;
c) afiseaza tariful pentru efectuarea unei curse pe traseul stabilit in conditiile literei b) inaintea acceptarii cursei de catre pasager;
d) afiseaza numarul de inmatriculare al autoturismului cu care se efectueaza cursa;
e) monitorizeaza continuu prin GPS toate cursele;
f) ofera pasagerilor optiunea de a comunica cu conducatorul auto caruia i-a fost atribuita cursa si furnizeaza informatii privind localizarea si timpul estimat al sosirii;
g) permite pasagerilor sa raporteze operatorului orice incidente survenite pe parcursul cursei;
h) furnizeaza serviciu de suport / asistenta a pasagerilor de catre o echipa ce este disponibila si accesibila timp de 24 de ore pe zi, 7 zile pe saptamana pentru incidente survenite pe durata cursei;
i) permite decontarea pretului cursei.


Operatorii autorizati sa desfasoare activitati de intermediere a transportului alternativ, pe teritoriul Romaniei, vor achita catre Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale la fiecare 12 luni, un tarif de 50.000 LEI.


Autoturismele cu care se efectueaza transport alternativ trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
a) au maxim 5 locuri, inclusiv locul conducatorului auto;
b) au inspectia tehnica periodica (ITP) realizata la fiecare 6 luni;
c) la momentul cursei trebuie sa corespunda normelor tehnice privind siguranta circulatiei rutiere, protectia mediului si utilizarea conform destinatiei;
d) detin copia conforma a autorizatiei pentru transportul alternativ.


In trafic, autoturismele acceptate pe platforma digitala pentru efectuarea transportului alternativ vor avea afisat la vedere, pe parbriz in partea dreapta jos si pe luneta in partea dreapta jos, un ecuson rotund cu diametrul de 10 cm, pentru fiecare platforma digitala utilizata, continand urmatoarele elemente:
a) numarul de inmatriculare al autoturismului;
b) denumirea platformei digitale pe care este acceptat autoturismul.
Lipsa acestui ecuson poate fi sanctionata cu amenda de pana la 9.000 de lei.


Conducatorul auto care efectueaza transport alternativ trebuie sa indeplineasca in mod cumulativ urmatoarele conditii:
a) sa aiba varsta de cel putin 21 de ani si sa detina un certificat de atestare a pregatirii profesionale pentru transportul de persoane in regim de inchiriere eliberat de Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R.;
b) sa detina permis de conducere categoria B cu o vechime de cel putin 2 ani;
c) din certificatul de cazier judiciar al persoanei trebuie sa rezulte ca aceasta nu a fost condamnata pentru infractiuni contra sigurantei pe drumurile publice, infractiuni privind traficul si consumul de droguri, infractiuni contra vietii, sanatatii si integritatii corporale, traficul si exploatarea persoanelor vulnerabile, infractiuni contra libertatii si integritatii sexuale sau infractiuni contra patrimoniului.
d) sa fie apt din punct de vedere medical si psihologic pentru desfasurarea activitatii de transport persoane;
e) sa nu aiba suspendata exercitarea dreptului de a conduce in ultimul an pentru conducerea sub influenta bauturilor alcoolice sau a substantelor psihoactive sau sa nu fi fost implicata in accidente rutiere soldate, din culpa sa, cu decesul sau vatamarea grava a uneia sau mai multor persoane .


Conducatorii auto au urmatoarele obligatii:
a) sa aiba tinuta corespunzatoare, un comportament civilizat si preventiv in relatia cu clientul;
b) sa nu refuze efectuarea cursei in conditiile initial agreate;
c) sa nu solicite plata de catre pasager a unei alte sume de bani in schimbul activitatii de transport efectuate;
d) sa transporte bagajele clientilor, in cazul transportului de persoane, in limitele spatiului destinat pentru acestea, fara perceperea de tarife suplimentare;
e) sa se supuna controlului autoritatilor cu atributii in domeniu si sa prezinte la control, in timpul activitatii, documentele prevazute de prezenta ordonanta de urgenta si de legislatia in vigoare;
f) sa nu utilizeze mijloacele audio/video fara acordul clientului.
Proiectul prevede ca veniturile obtinute direct de la pasager, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, sa fie impozitati, prin obligativitatea ca operatorul de transport alternativ sa utilizeze un aparat de marcat electronic fiscal, de a emite si inmana bon fiscal pasagerului, precum si de a emite factura la solicitarea acestuia.



Citeşte mai multe despre:    Ridesharing    Proiect de OUG    Ministrul Transporturilor

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

MFP: Proiect de OUG privind scutirea de la plata impozitului a firmelor din industria HoReCa si a jocurilor de noroc
17 Jun 2020 | 1423

Ministerul Finantelor a publicat proiectul pentru OUG privind acordarea unor facilitati fiscale si pentru modificarea si completarea Codului fiscal
13 May 2019 | 730

Ministerul Finantelor propune scaderea TVA la alimente si reducerea birocratiei ANAF
08 May 2019 | 638

Proiect de Ordonanta de Urgenta a Guvernului pentru majorarea alocatiilor de stat pentru copii, incepand cu 1 martie 2019
17 Feb 2019 | 1014

Microintreprinderile vor beneficia de sistemul european de raportare financiara simplificat
24 Oct 2014 | 1870