Astfel, Autoritatea de Concurenta solicita Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA (CNAIR) sa evite, pe cat posibil, situatiile in care se ajunge negocieri cu participantii la licitatii, avand in vedere ca de cele mai multe ori, in aceste cazuri, preturile de atribuire sunt mai mari comparativ cu cele ofertate in cadrul procedurilor de licitatia deschisa.
Ca urmare, CNAIR trebuie sa initieze organizarea licitatiilor deschise cu mai mult timp inainte, ceea ce ar permite derularea tuturor etapelor procedurii si nu s-ar ajunge in situatia de a invoca caracterul de urgenta al atribuirii serviciilor (cum e in cazul serviciilor de dezapezire), ceea ce ar impune trecere direct in faza de negociere .
In acelasi timp, CNAIR trebuie sa adopte o serie de masuri pentru a reduce gradul de contestare a a licitatiilor, avand in vedere ca, in urma contestatiilor, se suspenda procedurile, procesul de atribuire a serviciilor intarziind foarte mult. Acest lucru conduce la invocarea caracterului de urgenta si, implicit, demararea procedurilor de negociere directa.
Consiliul Concurentei solicita CNAIR sa adopte o serie de masuri prin care sa se asigure respectarea principiilor concurentiale in cadrul procedurilor de licitatie si care sa nu faciliteze realizarea unei intelegeri intre participantii la licitatii . Astfel, trebuie evitata prezenta simultana a companiilor participante la sediul autoritatii pe parcursul derularii procedurilor de negociere prin stabilirea unor intervale orare diferite pentru sedintele de negociere cu ofertantii, negocierea tuturor ofertelor depuse de o o companie in cadrul intervalului respectiv. In acelasi timp, Autoritatea de Concurenta sustine ca Formularul de oferta finala, document care se completeaza de catre ofertant ulterior sedintei de negociere si care reflecta valoarea finala a ofertei financiare, nu trebuie completat in prezenta companiilor concurente.
Aceste solicitari ale Consiliului Concurentei au rezultat in urma finalizarii investigatiei privind trucarea unor licitatii organizate de CNADNR (in prezent CNAIR), in anii 2012 si 2013, in vederea atribuirii serviciilor de intretinere curenta pe timp de iarna (deszapezire) a drumurilor nationale si autostrazilor aflate in administrarea Directiei Regionale Drumuri si Poduri Cluj.
In cadrul investigatiei, Consiliul Concuretei a sanctionat patru companii active in sectorul construtiei de drumuri si autostrazi, cu amenzi in valoare totala de 5,042,540 lei (aprox 1,1 milioane euro)
Autoritatea de Concurenta a constatat ca licitatiile deschise organizate erau fie anulate, ca urmare a depunerii de oferte neconforme/inacceptabile, fie suspendate, ca urmare a contestatiilor depuse, astfel, ajungandu-se la atribuirea serviciilor prin proceduri de negociere .
Desi companiile implicate au manifestat un interes crescut pentru procedurile de licitatie deschisa, in cadrul fiecarui lot fiind depuse mai multe oferte, in urma suspendarii sau anularii licitatilor, negocierile s-au derulat in lipsa presiunii concurentiale. Astfel, companiile fie au depus oferte fara a se concura, fie au depus oferte pentru mai multe loturi, dar negocierea s-a derulat fara ca participantii sa se concureze efectiv.
Sase companii care ofera servicii de food & beverage in incinta Aeroportului Otopeni amendate pentru fixarea preturilor, concurenta neloiala 27 Mar 2021 | 964
Consiliul Concurentei: Companiile pot actiona coordonat astfel incat sa evite deficitul de produse esentiale 23 Mar 2020 | 946
CONSILIUL CONCURENTEI avertizeaza companiile sa nu abuzeze de pozitia dominanta pe care o au 14 Mar 2020 | 673
Consiliul Concurentei a sanctionat compania farmaceutica Roche Romania SRL pentru abuz de pozitie dominanta pe piata unor produse oncologice din Romania 23 Jan 2020 | 897
Consiliul Concurentei a pus in dezbatere Ghidul privind conformarea cu regulile de concurenta de catre asociatiile de companii 29 Oct 2019 | 914
Consiliul Concurentei a lansat "Monitorul Preturilor Produselor Alimentare" 15 Oct 2019 | 942
Legea concurentei: raportarea amenzii la cifra de afaceri realizata in anul anterior – pedeapsa justa sau grava inechitate Sursa: Irina Maria Diculescu
Onorariile minime ale avocatilor. Si despre concurenta ... Sursa: Avocat drd. Janos Szekely - Baroul Satu-Mare
Definirea pietei relevante in cazurile de concentrare economica Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Piata relevanta Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Instantele nationale procedeaza la adresarea unei intrebari CJUE numai dupa analizarea necesitatii si pertinentei acesteia Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 1704/2019
RIL Admis - Decizia ICCJ nr. 7/2019 - Majorarile prevazute in art. 1 alin. (1) din OG 10/2007 au fost si raman incluse in indemnizatia bruta de incadrare si dupa data intrarii in vigoare a Legii 330/2009 Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
Incidenta regulilor de concurenta in activitatea notariala Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie: Decizia nr. 3415 din 30 octombrie 2015
Suspendarea actului administrativ. Conditii. Pronuntaţă de: Decizia nr. 2052 din 1iunie 2006, I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal