Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Ştiri juridice » Consiliul Concurentei: Nu exista o abordare unitara privind parcarile publice cu plata

Consiliul Concurentei: Nu exista o abordare unitara privind parcarile publice cu plata

  Publicat: 25 Sep 2019       443 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Sustinerile si punctele de vedere ale partilor si procurorului exprimate in cursul procesului penal cu privire la solutionarea cauzei deduse judecatii.
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
Autoritatile administratiei publice locale nu au o abordare unitara in ceea ce priveste
infiintarea si administrarea parcarilor publice, astfel incat sa creasca eficienta gestionarii acestora si se reduca dezechilibrele dintre numarul autoturismelor si numarul locurilor de parcare este una dintre concluziile Consiliului Concurentei in urma derularii unei analize pe piata serviciilor de parcare publica cu plata la nivelul municipiilor resedinta de judet Brasov, Constanta, Iasi, Timisoara, Cluj-Napoca si Craiova.

1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
Banii folositi pentru a desfasura o afacere. Stoc de valori sau de active care, intrate in circuitul economic, pot genera venituri posesorilor lor.
Desemneaza o invitatie publica adresata de catre AM/OI unei categorii clar identificate de solicitanti, in vederea depunerii cererilor de finantare pentru proiecte, in cadrul unui domeniu de interventie al axelor prioritare din Programul Operational Regional 2007-2013 sau din Programele Operationale Sectoriale.
Suma de bani platita periodic de catre persoane care au concesionat anumite bunuri [mine, terenuri etc.] ori au contractat licente prin know-how.
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
Desemneaza o invitatie publica adresata de catre AM/OI unei categorii clar identificate de solicitanti, in vederea depunerii cererilor de finantare pentru proiecte, in cadrul unui domeniu de interventie al axelor prioritare din Programul Operational Regional 2007-2013 sau din Programele Operationale Sectoriale.
Metoda de conducere care consta in atribuirea temporara unui subordonat, de catre o persoana de conducere, a uneia din sarcinile sale de serviciu, insotita de autoritatea si responsabilitatea corespunzatoare.
Conform art. 301 Cod Penal, fabricarea ori punerea in circulatie a produselor care poarta denumiri de origine ori indicatii de provenienta false,
O situatie pe piata, in care vanzatorii unui produs sau serviciu actioneaza independent, pentru captarea clientelei, pentru a atinge un obiectiv comercial precis, adica un anumit nivel al beneficiilor, al volumului de vanzari si / sau al cotei de piata.
Metoda de conducere care consta in atribuirea temporara unui subordonat, de catre o persoana de conducere, a uneia din sarcinile sale de serviciu, insotita de autoritatea si responsabilitatea corespunzatoare.
Suma de bani platita periodic de catre persoane care au concesionat anumite bunuri [mine, terenuri etc.] ori au contractat licente prin know-how.

La nivelul municipiilor resedinta de judet analizate, in cinci cazuri (Iasi, Sibiu, Constanta, Drobeta-Turnu Severin si Targu Jiu) sunt peste trei autoturisme inmatriculate pe un loc amenajat pentru parcare, cea mai dificila situatie regasindu-se la Iasi, cu peste unsprezece autoturisme inmatriculate per un loc amenajat pentru parcare. Cel mai bine se situaza municipiile Timisoara, Brasov si Pitesti, unde exista un loc amenajat pentru parcare pentru mai putin de doua autoturisme inmatriculate.


Autoritatile administratiei publice municipale infiinteaza, organizeaza, coordoneaza, reglementeaza serviciile publice de parcare, stabilirea amplasamentelor facandu-se impreuna cu Politia Rutiera. Astfel, administratiile publice municipale decid daca gestioneaza in mod direct serviciile publice de parcare sau deleaga gestiunea unor operatori (cu capital public, privat sau mixt) prin negociere directa sau prin licitatie publica, incasand redeventa de la acestia.


In cazul municipiilor resedinta de judet Cluj-Napoca, Craiova si Iasi autoritatile publice municipale gestioneaza direct parcarile publice. Cu exceptia municipiilor Brasov, Piatra-Neamt si Resita - in cazul carora gestiunea serviciilor de administrare a parcarilor s-a atribuit prin licitatie publica, in cazul municipiilor Constanta, Timisoara, Focsani si Ramnicu Valcea, gestiunea serviciilor de administrare a parcarilor s-a atribuit direct unor operatori infiintati de autoritatile administratiei publice locale.


Astfel, concurenta intre furnizorii/prestatorii de servicii de parcare se poate manifesta doar cu ocazia derularii procedurilor de achizitie publica pentru desemnarea operatorilor care vor administra parcarile.


In urma analizei, Consiliul Concurentei a constatat ca, in unele cazuri, durata contractelor de delegare a gestiunii/concesiune pentru servicii de parcare este foarte mare, existand si posibilitatea de prelungire. De exemplu, in cazul municipiului Constanta durata contractului este de 30 de ani, la Timisoara este de 11 ani, prelungit apoi cu inca 5, iar la Resita de 10 ani.


In aceste conditii, pe perioada derularii contractului, piata este inchisa pentru concurenta .


Ca urmare, Autoritatea de concurenta recomanda autoritatilor publice locale sa compatibilizeze contractele si sa le limiteze la o perioada de 5 ani, incadrandu-se astfel in recomandarile legale (HG nr. 955/2004) si sa evite prelungirea nejustificata a duratei contractului de delegare a gestiunii/concesiune.


In ceea ce priveste redeventa platita de operatorii care au preluat gestiunea parcarilor publice cu plata, aceasta variaza de la un oras la altul, fara a exista o formula obiectiva si transparenta de calcul al beneficiilor unitatii administrativ teritoriale de pe urma operarii serviciului.




Citeşte mai multe despre:    Consiliul Concurentei    Paracre publica cu plata    Practica neunitara

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Consiliul Concurentei: Companiile pot actiona coordonat astfel incat sa evite deficitul de produse esentiale
23 Mar 2020 | 338

CONSILIUL CONCURENTEI avertizeaza companiile sa nu abuzeze de pozitia dominanta pe care o au
14 Mar 2020 | 248

Consiliul Concurentei a sanctionat compania farmaceutica Roche Romania SRL pentru abuz de pozitie dominanta pe piata unor produse oncologice din Romania
23 Jan 2020 | 365

Consiliul Concurentei a pus in dezbatere Ghidul privind conformarea cu regulile de concurenta de catre asociatiile de companii
29 Oct 2019 | 522

Consiliul Concurentei a lansat "Monitorul Preturilor Produselor Alimentare"
15 Oct 2019 | 484

Consiliul Concurentei solicita sa se acorde acces nediscriminatoriu la apele minerale de la Sangeorz-Bai
05 Oct 2019 | 407



Articole Juridice

Legea concurentei: raportarea amenzii la cifra de afaceri realizata in anul anterior pedeapsa justa sau grava inechitate
Sursa: Irina Maria Diculescu

Onorariile minime ale avocatilor. Si despre concurenta ...
Sursa: Avocat drd. Janos Szekely - Baroul Satu-Mare

Definirea pietei relevante in cazurile de concentrare economica
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Piata relevanta
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Jurisprudenţă

Instantele nationale procedeaza la adresarea unei intrebari CJUE numai dupa analizarea necesitatii si pertinentei acesteia
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 1704/2019

RIL Admis - Decizia ICCJ nr. 7/2019 - Majorarile prevazute in art. 1 alin. (1) din OG 10/2007 au fost si raman incluse in indemnizatia bruta de incadrare si dupa data intrarii in vigoare a Legii 330/2009
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Incidenta regulilor de concurenta in activitatea notariala
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie: Decizia nr. 3415 din 30 octombrie 2015

Suspendarea actului administrativ. Conditii.
Pronuntaţă de: Decizia nr. 2052 din 1iunie 2006, I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal