Ca urmare, tinand cont de recomandarile Comitetul National pentru Situatii Speciale de Urgenta in vederea reducerii aglomerarii in spatii comerciale, companiile pot lua masuri pentru reducerea programului de functionare.
In acelasi timp, administratorii platformelor de comert pot impune masuri pentru limitarea cresterilor nejustificate ale preturilor pentru produsele si serviciile de baza .
Consiliul Concurentei urmareste foarte atent comportamentul companiilor si atrage atentia de a nu se folosi de aceasta situatie de criza pentru:
- a creste preturile fara o justificare obiectiva
- a face schimb de informatii sensibile (preturile practicate, politica comerciala etc)
- a exclude concurenti de pe piata
- a abuza de pozitia dominanta
- a face intelegeri anticoncurentiale (in vederea eliminarii comercializarii unui anumit produs/serviciu, fixare preturi, de impartire a clientilor si teritoriilor)
Consiliul Concurentei a pus in dezbatere Ghidul privind conformarea cu regulile de concurenta de catre asociatiile de companii 29 Oct 2019 | 956
C. Concurentei a finalizat inca doua investigatii pe piata farmaceutica 19 Mar 2012 | 2468
Consiliul Concurentei a extins investigatia privind trucarea unor licitatii organizate de Transgaz si Romgaz 15 Nov 2011 | 2625
Consiliul Concurentei a amendat companiile farmaceutice Baxter, Belupo si distribuitorii acestora cu 7,8 milioane lei 12 Oct 2011 | 2491
Consiliul Concurentei a declansat o investigatie pe pietele comercializarii de echipamente electrice si electronice 18 Oct 2010 | 1226