Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Codul muncii comentat 2019 Avocat Marius-Catalin Predut
Prima pagină » Ştiri juridice » LEGEA 50/1991. Autorizaţiile de construire vor avea caracter public

LEGEA 50/1991. Autorizaţiile de construire vor avea caracter public

  Publicat: 06 Dec 2008       6976 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Autorizaţia de construire şi anexele acesteia au caracter public şi se pun la dispoziţia publicului spre informare, pe pagina proprie de web a autorităţii administraţiei publice locale emitente sau prin afişare la sediul acesteia, după caz, potrivit unei Ordonanţe de Urgenţă aprobată în şedinţa de ieri a Guvernului.

Potrivit Legii 213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia, totalitatea bunurilor care formeaza obiectul dreptului de proprietate publica.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Noile reglementări modifică şi completează Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, care urmăreşte armonizarea legislaţiei naţionale, specifice autorizării executării lucrărilor de construcţii, cu legislaţia comunitară şi legislaţia română pentru protecţia mediului care transpune directivele europene în domeniu .
Actul normativ înlocuieşte sintagma „proiect” cu sintagma „documentaţie tehnică - D.T.” şi redefineşte termenul „autorizaţie”. Astfel, autorizaţia de construire constituie actul final de autoritate al administraţiei publice locale pe baza căruia este permisă executarea lucrărilor de construcţii, corespunzător măsurilor prevăzute de lege referitoare la amplasarea, conceperea, realizarea, exploatarea şi postulizarea (dezafectarea, demontarea şi demolarea) construcţiilor.
Autorizaţia de construire se emite după parcurgerea următoarelor etape:
Ř Emiterea certificatului de urbanism, urmare a cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii depusă de solicitant;
Ř Evaluarea iniţială a investiţiei şi stabilirea necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului de către autoritatea competentă pentru protecţia mediului;
Ř Notificarea de către solicitant a autorităţii administraţiei publice locale cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii, în situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului;
Ř Emiterea avizelor şi acordurilor stabilite prin certificatul de urbanism;
Ř Emiterea actului administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului, după caz;
Ř Elaborarea documentaţiei tehnice – D.T.;
Ř Depunerea documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice locale competente;
Ř Emiterea autorizaţiei de construire.
Actul normativ mai prevede că măsurile specifice pentru protecţia mediului stabilite prin actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului vor fi avute în vedere la elaborarea documentaţiei tehnice – D.T. şi nu pot fi modificate prin procedura de autorizare ori prin autorizaţia de construire.
În situaţia în care o investiţie urmează să se realizeze etapizat sau să se amplaseze pe terenuri aflate în raza teritorială a mai multor unităţi administrativ-teritoriale învecinate, evaluarea efectelor asupra mediului se realizează pentru întreaga investiţie.


Citeşte mai multe despre:   



Comentează: LEGEA 50/1991. Autorizaţiile de construire vor avea caracter public
Articole Juridice

Nulitate, cu efect retroactiv, a unui contract incheiat de banca cu un consumator. Competenta instantei.
Sursa: EuroAvocatura.ro

Dreptul Uniunii nu impune ca o persoana sa desfasoare o activitate salariata intr-un stat membru pentru a beneficia pe teritoriul acestui stat de pres
Sursa: EuroAvocatura.ro

La nivelul UE, interzicerea pe etape a tigaretelor si a tutunului de rulat aromate este valida
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

Analiza modului de individualizare a masurii disciplinare este de esenta controlului de legalitate, jurisdictia muncii neputand sa se rezume doar la a
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti Sectia a VII-a pentru cauze privind C.M.A.S., Decizia civila nr. 416/2017, in sedinta publica din 27 ianuarie 2017

Sporul acordat nelegal nu poate fi recuperat de angajator daca intra sub masura amnistiei fiscale si in cazul in care datoria salariatului nu este sca
Pronuntaţă de: Tribunalul Galati Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 153/2017, in sedinta publica din 21 februarie 2017

Nu este vorba de creante afectate de termen suspensiv in cazul creantelor constatate prin hotarare judecatoreasca, intrucat acestea sunt, de la data p
Pronuntaţă de: Tribunalul Caras Severin Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 470/2017, in sedinta publica din 14 martie 2017

Legislaţie

Regulamentul de organizare si functionare interna al Colegiului Psihologilor din Romania, din 24.11.2018
Hotararea nr. 4/2018 pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare interna al Colegiu ...

Regulamentul de organizare si functionare al Institutului National de Sanatate Publica
In Monitorul Oficial nr. 108 din 12.02.2019 a fost publicat Ordinul nr. 82/2019 pentru aprobarea org ...

Regulamentul de constatare, notificare si sanctionare a abaterilor de la reglementarile emise in domeniul energiei aplicabil activitatii de investigat
Regulamentul de constatare, notificare si sanctionare a abaterilor de la reglementarile emise in dom ...