din anul 2007, atuul tau de DREPT!
4036 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Parlamentul European cere reguli de etica profesionala pentru transparenta in afacerile europene

Parlamentul European cere reguli de etica profesionala pentru transparenta in afacerile europene

  Publicat: 20 Feb 2008       2065 citiri       Sursa: NewsIn  


Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Deputatii Parlamentului European au adoptat, marti, din proprie initiativa, un raport privind transparenta in afacerile financiare europene, prin care considera necesara introducerea de catre fiecare institutie a unui set de reguli de etica profesionala.

Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Totalitate a actiunilor: primire, pastrare, evidenta, manuire, eliberare, care compun activitatea de administrare,
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Prevazuta in sectiunea I, cap. II, t. II, C. proc. pen., partea generala,
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
(lat. fraus, fraudis). Inducere in eroare, inselaciune, act de rea-credinta savarsit sprea a realiza un profit material prin atingere adusa drepturilor altei persoane
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Aceste reguli ar trebui sa fie in conformitate cu natura institutiei si cu practicile curente privitoare la interesele financiare relevante, potrivit comunicatului institutiei. Pe langa aceasta, deputatii cer Comisiei Europene sa revizuiasca modul de alcatuire a grupurilor sale de experti pana la finalul acestui an.

Raportul a fost realizat de Jose Javier Pomes Ruiz (PPE-DE, ES), care a elaborat acest document in urma unor initiative ale Comisiei in materie de transparenta, considerate a fi, insa, suficiente de catre deputati.

Deputatii recomanda Comisiei sa imbunatateasca informatiile referitoare la beneficiarii platilor din cadrul Politicii Agricole Comune, efectuate in gestiune partajata, transmise cetatenilor, precum si perfectionarea bazei curente de date cu informatii din cele 14 state membre, desi Comisia nu isi asuma responsabilitatea in privinta corectitudinii informatiilor.

Raportul recomanda Comisiei sa isi organizeze paginile de internet destinate informarii cetatenilor asupra identitatii beneficiarilor finantarilor comunitare de orice tip, a contractelor, a subventiilor, cheltuielilor provenite din foldurile pentru agricultura sau Fondurile Structurale sau alte tipuri de finantare, astfel incat acestia sa aiba acces si la un motor de cautare elaborat pe baza unor criterii specifice, capabil sa ofere informatii cuprinzatoare, pentru a-si putea forma o imagine generala asupra diferitelor capitole bugetare.

Parlamentul European solicita, de asemenea, Comisiei sa isi asume responsabilitatea politica a publicarii informatiilor referitoare la beneficiarii finantarilor comunitare.

Normele deontologice ar urma sa tina seama de interesele si bunurile financiare, de activitatile sotului sau sotiei, de obligatia de a declara orice interes inainte de a participa la dezbatere sau vot, de activitatile externe - precum cele politice, onorifice sau cu privire la conferinte, publicatii. De asemena, normele ar trebui sa tina seama si de secretul profesional, de loialitate, misiuni, calatorii, normele care reglementeaza receptiile si reprezentarile in calitate profesionala, acceptarea de cadouri, decoratii sau distinctii, normele generale cu privire la impartialitate si conflictele de interese, de normele specifice privind incompatibilitatea dintre indatoririle persoanelor ce exercita functii publice si activitatile lor profesionale, anterioare sau prezente, precum si de restrictii privind angajamentele profesionale sau alte indatoriri dupa terminarea mandatului.

Deputatii cer Comisiei sa acorde autoritatii bugetare si publicului larg toate informatiile referitoare la numele si sumele provenite din recuperarile datorate sau creditate in bugetul Uniunii Europene (UE) si destinatia finala a acestora.

In raport se mai cere ca Parlamentul sa fie informat in mod constant de Comisie, inclusiv prin pagina de internet a acesteia, asupra situatiei generale a sumelor care vor fi recuperate, defalcate in functie de directia generala si asupra intervalului de timp de cand suma este restanta.

Parlamentul sugereaza Comisiei sa intocmeasca o lista neagra a fraudatorilor si a cazurilor de frauda inregistrate, alaturi de institutiile implicate, pentru a tine publicul la curent cu activitatea comunitara desfasurata impotriva fraudei. De asemena, se mentioneaza ca regulamentul financiar impune crearea unei baze centrale de date care sa cuprinda toti candidatii si ofertantii respinsi, care sa devina operationala de la 1 ianuarie 2009.

Printre solicitarile deputatilor se numara si revizuirea de catre Comisie a grupurilor sale de experti si luarea de masuri \"in vederea asigurarii unei reprezentari echilibrate a grupurilor de interese. Deputatii se asteapta ca pana la finele anului 2008, Executivul sa fi intocmit deja \"o procedura transparenta, deschisa, de selectare a membrilor noilor grupuri de experti, si sa informeze Parlamentul de noile criterii de selectie, nu mai tarziu de februarie 2009\", se mai arata in comunicat.


Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...