1. Ministerul Justitiei nu s-a substituit CSM exercitandu-si atributiile legale si rolul sau constitutional de a veghea la respectarea suprematiei legii in Romania, rol atribuit inclusiv prin prevederile art.2 si art.5 din HG 652/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Justitiei potrivit carora: a��Ministerul contribuie la buna functionare a sistemului judiciar si la asigurarea conditiilor infaptuirii justitiei ca serviciu public, apararea ordinii de drept si a drepturilor si libertatilor cetatenestia��.2. Ministerul Justitiei are dreptul de a sesiza CSM a�� Serviciul Inspectiei Judiciare, drept conferit de art. 45 (1) din Legea 317/2004 care arata ca: a��Orice persoana interesata, inclusiv conducatorii instantelor sau ai parchetelor, poate semnala Inspectiei judiciare aspecte in legatura cu activitatea ori conduita necorespunzatoare a judecatorilor sau procurorilor, cu incalcarea obligatiilor profesionale in raporturile cu justitiabilii ori cu savarsirea de catre acestia a unor abateri disciplinarea��. Acelasi drept este statuat si de art. 97 din Legea 303/2004 in care se arata: a��Orice persoana poate sesiza Consiliul Superior al Magistraturii, direct sau prin conducatorii instantelor ori ai parchetelor, in legatura cu activitatea sau conduita necorespunzatoare a judecatorilor sau procurorilor, incalcarea obligatiilor profesionale in raporturile cu justitiabilii ori savarsirea de catre acestia a unor abateri disciplinarea��.3. Ministerul Justitiei a solicitat CSM evaluari cu privire la respectarea de catre instante a caracterului obligatoriu al deciziilor Curtii Constitutionale in contextul solutionarii litigiilor care pun in discutie dispozitiile Legii 118/2010 si ale OUG 71/2009.4. Ministerul Justitiei nu poate fi obstructionat in exercitarea dreptului sau legal de a solicita efectuarea de verificari de catre Inspectia CSM, iar CSM si Inspectia Judiciara au obligatia de a efectua verificarile solicitate, cu respectarea tuturor rigorilor impuse de lege si deontologie, inclusiv a celor privind confidentialitatea unor proceduri impuse procedurilor in curs.5. Principiul independentei judecatorului este in directa legatura cu limitele constitutionale ale puterii judecatoresti. Asociatiile profesionale ale magistratilor sunt datoare sa promoveze suprematia legii, statul de drept, separatia puterilor in stat, iar principiul fundamental prevazut de art. 16 (2) din Constitutia Romaniei care statueaza ca a��Nimeni nu este mai presus de legea�� se aplica tuturor cetatenilor, autoritatilor si institutiilor!
Activitatea CSM in perioada 1 iulie -31 august 24 Sep 2013 | 1879
CONFERINTA: "Relatiile dintre serviciile de inspectie judiciara si judecatorii si procurorii din tarile Uniunii Europene" 06 Jun 2012 | 2653
Rezultatele concursului pentru functia de inspector din cadrul Inspectiei Judiciare de pe langa Plenul CSM 31 Mar 2012 | 2963
Jud. Alina Nicoleta Ghica a fost aleasa in functia de presedinte al CSM 07 Jan 2012 | 2832
Trei procurori au fost numiti inspectori judiciari la Serviciul de Inspectie Judiciara pentru Procurori 29 Nov 2011 | 2531
MJLC: Proiecte privind promovarea la ICCJ si extinderea raspunderii disciplinare a magistratilor 11 Nov 2011 | 2764
Raport al inspectiei judiciare. Lipsa caracterului unui act administrativ. Imposibilitatea atacarii lui pe calea contenciosului administrativ. Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie , Sectia de contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 341 din 30 ianuarie 2008