Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Codul muncii comentat 2019 Avocat Marius-Catalin Predut
Prima pagină » Ştiri juridice » Consiliul Concurentei supune dezbaterii publice propunerea de angajamente formulate de FRF si LPF

Consiliul Concurentei supune dezbaterii publice propunerea de angajamente formulate de FRF si LPF

  Publicat: 20 Jan 2011       1291 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Consiliul Concurentei supune dezbaterii publice propunerea de angajamente pe care Federatia Romana de Fotbal (FRF) si Liga Profesionista de Fotbal (LPF) si le asuma in vederea remedierii mediului concurential posibil a fi afectat ca urmare a modului in care sunt vandute drepturile comerciale asupra competitiilor fotbalistice.

O situatie pe piata, in care vanzatorii unui produs sau serviciu actioneaza independent, pentru captarea clientelei, pentru a atinge un obiectiv comercial precis, adica un anumit nivel al beneficiilor, al volumului de vanzari si / sau al cotei de piata.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Conform art. 301 Cod Penal, fabricarea ori punerea in circulatie a produselor care poarta denumiri de origine ori indicatii de provenienta false,
O situatie pe piata, in care vanzatorii unui produs sau serviciu actioneaza independent, pentru captarea clientelei, pentru a atinge un obiectiv comercial precis, adica un anumit nivel al beneficiilor, al volumului de vanzari si / sau al cotei de piata.
Concept utilizate de stiintele comportamentale (psihologie, sociologie, psihologie judiciara), prin el intelegandu-se ansamblul actelor, reactiilor (glandulare, motorii, afective, verbale) prin care o persoana raspunde intr-o imprejurare data la solicitarile mediului inconjurator.
O situatie pe piata, in care vanzatorii unui produs sau serviciu actioneaza independent, pentru captarea clientelei, pentru a atinge un obiectiv comercial precis, adica un anumit nivel al beneficiilor, al volumului de vanzari si / sau al cotei de piata.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Monitorul Oficial al României este publicaţia oficială a statului român, în care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Practicile comerciale anticoncurentiale (inclusiv exploatarea incorecta a clientilor sau eliminarea concurentilor) in care o firma dominanta se poate angaja, pentru a-si mentine sau intari pozitia pe piata.
O firma ocupa o pozitie dominanta atunci cand este in masura sa actioneze independent de concurentii, clientii, furnizorii sai si, in final, de consumatorul final.
In sensul legislatiei comunitare antitrust, prin „intreprindere” se intelege orice entitate angajata intr-o activitate economica, adica o activitate constand in oferirea de bunuri sau de servicii pe o piata data, independent de statutul sau juridic si de modul de finantare.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Indicator care masoara rezultatele la nivel microeconomic, reprezentand volumul incasarilor din activitatea proprie intr-o perioada de timp, incasari efectuate la pretul pietei.
Indicator care masoara rezultatele la nivel microeconomic, reprezentand volumul incasarilor din activitatea proprie intr-o perioada de timp, incasari efectuate la pretul pietei.

Prin publicare Consiliul Concurentei urmareste sa realizeze un test de piata, respectiv sa verifice daca aceste propuneri de angajamente constituie solutia care sa conduca la inlaturarea situatiei care a dus la declansarea investigatiei.



in paralel cu investigatia aflata in derulare, autoritatea romana de concurenta a efectuat o evaluare preliminara a angajamentelor formulate de FRF si LPF in vederea remedierii problemelor care ar putea constitui incalcari ale legislatiei nationale si comunitare in domeniul concurentei.
Dupa analiza opiniilor formulate de catre terti, Consiliul Concurentei poate sa solicite partilor emitente modificarea propunerilor si poate sa decida acceptarea sau respingerea acestor angajamente, in situatia in care modificarile nu sunt operate in termenul specificat de autoritatea romana de concurenta . in acest ultim caz, se considera ca intreprinderea a renuntat la posibilitatea formularii de angajamente si autoritatea de concurenta va continua procedura de investigatie.
``Scopul principal urmarit de Consiliul Concurentei prin acceptarea de angajamente este acela de a rezolva cu rapiditate si eficient o problema survenita in piata ca urmare a unui comportament anticoncurential al unei intreprinderi. Totodata, prin acceptarea acestora avem in vedere impiedicarea repetarii unor practici anticoncurentiale, imbunatatirea mediului concurential si realizarea unei economii de procedura prin reducerea duratei si a costului unei investigatii`` a declarat domnul Bogdan Chiritoiu, Presedintele Consiliului Concurentei.
Autoritatea romana de concurenta invita persoanele fizice sau juridice interesate de modalitatea in care sunt vandute drepturile comerciale asupra competitiilor fotbalistice sa transmita punctul de vedere cu privire la angajamentele propuse de FRF si LPF. Acestea pot fi trimise pana la data de 4 februarie 2011, prin fax - la nr. 021.405.45.48, prin e-mail - la adresa servicii@consiliulconcurentei.ro sau prin posta - la adresa Consiliul Concurentei, Piata Presei Libere nr.1, corp D1, sector 1, Bucuresti, cod postal 013701, Oficiul Postal nr.33.

Procedura de angajamente a fost introdusa in legislatia in domeniul concurentei odata cu modificarea Legii concurentei nr. 21/1996, republicata, prin Ordonanta de Urgenta nr. 75/2010. Conditiile, termenele, modul de acceptare si evaluarea anjamentelor in cazul practicilor anticoncurentiale sunt prevazute in Instructiunile elaborate de Consiliul Concurentei in aplicarea legii (publicate in Monitorul Oficial nr. 11 din 05.01.2011).
Procedura de angajamente da posibilitatea intreprinderilor aflate in investigatie pentru posibile practici anticoncurentiale (intelegeri intre firme si practici concertate, respectiv exercitarea unui abuz de pozitie dominanta de catre o intreprindere pe o anumita piata) sa isi asume voluntar o serie de obligatii in vederea remedierii unor aspecte care ar putea constitui incalcari ale legislatiei nationale si comunitare in domeniul concurentei.
Initiativa formularii angajamentelor apartine exclusiv intreprinderilor fata de care Consiliul Concurentei are in derulare o investigatie pentru posibila incalcare a legii.
inchiderea unei investigatii printr-o decizie de acceptare a unor angajamente constituie o situatie de exceptie si este limitata la acele cazuri in care, prin asumarea voluntara si prin punerea in practica a obligatiilor asumate se restabileste mai repede si mai eficient mediul concurential decat s-ar fi realizat prin aplicarea de amenzi si/sau impunerea de masuri corective printr-o decizie de constatare a incalcarii legii.
Consiliul Concurentei poate accepta angajamentele propuse de parti, in masura in care acestea sunt suficiente pentru protectia concurentei si daca indeplinirea lor conduce la inlaturarea situatiei care a determinat declansarea investigatiei. Decizia de acceptare a angajamentelor are forta juridica obligatorie. Aceasta va specifica perioada pentru care intreprinderile isi asuma obligatiile si va detalia modul in care Consiliul Concurentei va monitoriza indeplinirea angajamentelor.
Neindeplinirea angajamentelor asumate conduce la aplicarea de sanctiuni (amenda intre 0,5 si 10% din cifra de afaceri realizata in anul anterior sanctionarii), amenzi cominatorii (pana la 5% din cifra de afaceri zilnica medie din anul financiar anterior santionarii) in cazul intarzierii punerii in aplicare a obligatiilor asumate sau poate determina Consiliul Concurentei sa redeschida, din oficiu sau la cerere, investigatia respectiva.



Citeşte mai multe despre:    Consiliul Concurentei    Liga Profesionista de Fotbal    Federatia Romana de Fotbal    Amenzi cominatorii



Comentează: Consiliul Concurentei supune dezbaterii publice propunerea de angajamente formulate de FRF si LPF
Alte titluri

Consiliul Concurentei: Majorarile preturilor la carburanti trebuie afisate simultan pentru ca firmele sa nu se influenteze reciproc
09 Jul 2019 | 67

Consiliul Concurentei solicita modificarea regulamentelor serviciului de alimentare cu apa si de canalizare
05 Jul 2019 | 91

Consiliul Concurentei lanseaza "Monitorul Preturilor Carburantilor"
01 Jul 2019 | 124

Consiliul Concurentei: Romania exporta mai mult in tarile din Vestul Europei decat in Est
22 Jun 2019 | 81

Consiliul Concurentei: Semestrul European si Directiva privind egalitatea de tratament. Aspecte discutate la reuniunea EPSCO de la Luxemburg.
14 Jun 2019 | 82

Consiliul Concurentei participa activ la lucrarile Comitetului Pentru Concurenta OCDE
07 Jun 2019 | 204



Articole Juridice

Onorariile minime ale avocatilor. Si despre concurenta ...
Sursa: Avocat drd. Janos Szekely - Baroul Satu-Mare

Definirea pietei relevante in cazurile de concentrare economica
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Piata relevanta
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Jurisprudenţă

RIL Admis - Decizia ICCJ nr. 7/2019 - Majorarile prevazute in art. 1 alin. (1) din OG 10/2007 au fost si raman incluse in indemnizatia bruta de incadrare si dupa data intrarii in vigoare a Legii 330/2009
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Incidenta regulilor de concurenta in activitatea notariala
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie: Decizia nr. 3415 din 30 octombrie 2015

Suspendarea actului administrativ. Conditii.
Pronuntaţă de: Decizia nr. 2052 din 1iunie 2006, I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal

Suspendarea actului administrativ. Conditii.
Pronuntaţă de: Decizia nr. 2052 din 1iunie 2006, I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal