din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3082 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatia Domeniul Agricol » Legea nr. 407/2006, vanatorii si a protectiei fondului cinegetic

Legea nr. 407/2006, vanatorii si a protectiei fondului cinegetic

  Publicat: 16 Mar 2009       83408 citiri        Secţiunea: Legislatia Domeniul Agricol  


Legea nr. 407/2006, vanatorii si a protectiei fondului cinegetic.
Actul include modificarile din urmatoarele acte:
- Legea nr. 197/2007
- Legea nr. 215/2008 publicata in MOF nr. 757 din 10/11/2008
- O.U.G. nr. 154/2008 publicata in MOF nr. 787 din 25/11/2008.

Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Este dreptul subiectiv ce apartine statului sau unitatilor administrativ-teritoriale si are ca obiect bunurile care, fie prin natura lor, fie printr-o dispozitie a legii sunt de uz sau de utilitate publica.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este dreptul subiectiv ce apartine statului sau unitatilor administrativ-teritoriale si are ca obiect bunurile care, fie prin natura lor, fie printr-o dispozitie a legii sunt de uz sau de utilitate publica.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Forma a vinovatiei , reglementata in cap. I , t. II, art. 19, C. pen., partea generala.Legea arata ca fapta este savarsita cu intentie cand infractorul:
(lat. culpa "vina")Forma a vinovatiei, prevazuta in cap. I, t. II, art. 19, C. pen., partea generala.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Act adoptat de organele de stat,
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Totalitate a actiunilor: primire, pastrare, evidenta, manuire, eliberare, care compun activitatea de administrare,
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Imobil asupra caruia greveaza o servitute.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Infractiunea se consuma in momentul in care,
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.

c) direct, asociatiilor de proprietari constituite in scopul dobandirii dreptului de gestionare;

d) primariilor, pe teritoriul administrativ-teritorial al carora se gasesc terenurile, in cazul proprietatilor persoanelor fizice sau persoanelor juridice mai mici de 50 ha.

(5) Plata directa se face de catre gestionar, in temeiul facturilor emise de persoanele juridice sau pe baza dispozitiei de plata catre casieria gestionarului, in cazul persoanelor fizice.

(6) Sumele datorate proprietarilor privati, persoane fizice sau persoane juridice, si administratorilor terenurilor proprietate a statului se stabilesc in functie de:

a) categoria de teren avuta in proprietate sau in administrare;

b) ponderea suprafetei categoriei de teren avute in proprietate sau in administrare in suprafata totala a categoriei de teren respective din fondul cinegetic;

c) valoarea corespunzatoare a tarifului de gestionare pentru suprafata totala a categoriei de teren respectiv din fondul cinegetic.

(7) Administratorul padurilor proprietate publica a statului are obligatia sa asigure, cu titlu gratuit, in fondul forestier proprietate publica a statului, terenuri libere de vegetatie forestiera dintre cele existente la data intrarii in vigoare a prezentei legi, destinate, prin amenajamentul silvic, cultivarii, depozitarii si distribuirii hranei complementare a vanatului sau amplasarii constructiilor si instalatiilor vanatoresti, inclusiv a fazaneriilor existente la data intrarii in vigoare a prezentei legi, in suprafata de minimum:

a) 1 ha pentru 1.000 ha de padure in etajul altitudinal de munte;

b) 2 ha pentru 1.000 ha de padure in etajul altitudinal de deal;

c) 3 ha pentru 1.000 ha de padure in etajul altitudinal de campie.

(71) Gestionarii au obligatia de a prelua terenurile asigurate potrivit prevederilor alin. (7) pe baza unui document de predare-preluare, in prezenta reprezentantului administratorului.

(8) Proprietarii si detinatorii de terenuri cu orice titlu, precum si executantii de lucrari de orice natura pe terenurile din fondurile cinegetice sunt obligati sa ia masurile prevazute de lege pentru protectia faunei cinegetice si a mediului sau de viata si raspund pentru pagubele pe care le produc acestora prin actiuni ilicite savarsite cu intentie sau din culpa.



CAPITOLUL III
Protectia faunei de interes cinegetic



Art. 16. - (1) In vederea crearii bazei stiintifice pentru gestionarea durabila a faunei de interes cinegetic se infiinteaza, in cadrul institutului care realizeaza cercetarea stiintifica pentru silvicultura, o sectie de cercetari cinegetice.

(2) In subordinea institutului prevazut la alin. (1) functioneaza cate un stationar in fiecare regiune de dezvoltare economica.

(3) Atributiile si regulamentul de functionare a institutului prevazut la alin. (1) se stabilesc prin hotarare a Guvernului.

Art. 17. - (1) Gestionarii sunt obligati sa asigure gospodarirea faunei de interes cinegetic, cu respectarea principiului durabilitatii, pe baza studiilor de evaluare si a planurilor de management cinegetic intocmite pentru fiecare fond cinegetic, pentru perioada de valabilitate a contractului de gestionare.

(2) Studiile de evaluare a efectivelor speciilor admise la vanatoare se intocmesc anual de catre personalul cu specializare silvica sau cinegetica angajat al gestionarului fondurilor cinegetice si vor fi supuse aprobarii administratorului.

(21) Planurile de management cinegetic se intocmesc pentru o perioada de 10 ani de catre personalul cu specializare superioara silvica sau cinegetica angajat al gestionarului si se supun aprobarii administratorului in termen de 6 luni de la primirea in gestiune a fondurilor cinegetice.

(22) In situatia fondurilor cinegetice care se suprapun peste ariile naturale protejate, planurile de management cinegetic vor fi corelate cu planurile de management al ariilor naturale protejate.

(23) In fondurile cinegetice care cuprind si arii naturale protejate, evaluarea populatiilor din speciile prevazute in anexele nr. 1 si 2 se realizeaza impreuna cu reprezentantii administratiilor ariilor naturale protejate.

(3) Managementul populatiei faunei de interes cinegetic din suprafetele neincluse in fondurile cinegetice se face de catre consiliile locale, pentru intravilanul localitatilor, in baza hotararilor proprii, aprobate de agentia locala de protectie a mediului, respectiv de catre administratiile ariilor protejate, in baza hotararilor consiliilor stiintifice ale acestora, conform prevederilor din planul de management si, dupa caz, din regulamentul ariilor naturale protejate respective.

(4) Managementul populatiei faunei de interes cinegetic din parcuri nationale, rezervatii stiintifice, zone cu protectie stricta sau zone de protectie integrala din celelalte arii naturale protejate incluse in fonduri cinegetice se face de catre administratiile ariilor protejate, in baza hotararilor consiliilor stiintifice ale acestora, conform prevederilor din planul de management si, dupa caz, din regulamentul ariilor naturale protejate respective.

Art. 18. - Gestionarii sunt obligati sa asigure paza faunei de interes cinegetic, in conditiile legii, cu cel putin un paznic de vanatoare pe fond .

Art. 19. - (1) In scopul conservarii biodiversitatii, regimul juridic al vanarii mamiferelor si pasarilor, inclusiv a celor migratoare, este reglementat de prezenta lege si de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice.

(2) Speciile de mamifere si pasari, inclusiv cele migratoare, la care vanarea este interzisa, se supun derogarilor stabilite potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare.

(21) Evaluarea populatiilor din speciile prevazute in anexa nr. 2 se realizeaza de catre gestionar, sub coordonarea autoritatii publice centrale care raspunde de protectia mediului si a administratorului.

(3) Pisicile si cainii salbaticiti sau hoinari gasiti pe suprafetele fondurilor cinegetice se impusca fara restrictii si fara obligarea la despagubiri, iar fapta nu constituie infractiune .

(4) Pisicile si cainii care sunt in situatia prevazuta la alin. (3) se impusca de catre personalul de specialitate al gestionarului fondului cinegetic sau de vanatori, cu ocazia actiunilor organizate in acest scop, la care participa si personal de specialitate al gestionarului sau cu ocazia vanatorilor organizate.

(5) Vanatul recoltat in conditiile alin. (1) si (2), in baza autorizatiei de vanatoare individuale, se crotaliaza dupa recoltare, inainte de parasirea fondului cinegetic conform normelor stabilite de autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura.

Art. 20. - (1) In vederea conservarii faunei de interes cinegetic, administratorul, impreuna cu autoritatea publica centrala care raspunde de protectia mediului si cu gestionarul fondului cinegetic, delimiteaza in fiecare fond cinegetic una sau mai multe zone de liniste a faunei cinegetice, in care se iau masuri suplimentare de protectie prin planurile de management cinegetic.

(2) Suprafata zonelor de liniste a faunei cinegetice insumeaza minimum 10% din suprafata totala a fiecarui fond cinegetic.

(3) Acolo unde exista arii naturale protejate incadrate in alte categorii de management decat cele prevazute la art. 1 lit. j) sau coridoare ecologice de migratie ori habitate naturale de interes comunitar, zonele de liniste se constituie integral sau partial, dupa caz, in suprafata acestora.

Art. 21. - (1) Popularea cu exemplare din speciile de vanat inexistente in fondurile cinegetice din Romania se poate face numai daca:

a) anterior actiunii de populare au fost realizate experimente in Romania de catre sau sub supravegherea unei institutii de cercetare ori de invatamant superior cu activitate cinegetica;

b) ulterior experimentelor au fost realizate studii de impact avizate de autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura si aprobate de autoritatea publica centrala care raspunde de protectia mediului.

(2) Popularea cu exemplare importate din speciile din fauna de interes cinegetic indigene se realizeaza pe baza aprobarii date de autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura, in baza certificarii calitatii genetice a acestora, data de o institutie stiintifica cu activitate cinegetica, cu acordul autoritatii publice centrale care raspunde de protectia mediului.

(3) In functie de rezultatul experimentelor si al studiilor de impact, autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura face propuneri de completare a anexei nr. 1 sau 2, dupa caz, cu acordul autoritatii publice centrale care raspunde de protectia mediului.

Art. 22. - (1) Actiunea de capturare a vanatului viu este admisa in cadrul cotei de recolta aprobate, prin metode si mijloace reglementate care nu vatama exemplarul/exemplarele, numai sub directa indrumare a personalului de specialitate.

(2) Capturarea exemplarelor de fauna de interes cinegetic in scop de cercetare stiintifica se poate face si in perioadele in care vanatoarea este interzisa, cu conditia eliberarii exemplarului/exemplarelor capturat/capturate in teritoriul de unde a/au fost capturat/capturate si cu instiintarea autoritatii publice centrale care raspunde de protectia mediului. In acest caz, numarul exemplarelor eliberate nu diminueaza cota de recolta.

Art. 23. - (1) In scopul gestionarii durabile a faunei de interes cinegetic, se interzic:

a) popularea fondurilor cinegetice cu exemplare bolnave, degenerate sau provenind din crescatoriile de vanat destinate altor scopuri;





Afişează Legea nr. 407/2006, vanatorii si a protectiei fondului cinegetic pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice