din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2809 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » OUG 36/2012 privind unele masuri de reorganizare si pentru modificarea Legii nr. 202/1998 privind organizarea Monitorului Oficial al Romaniei

OUG 36/2012 privind unele masuri de reorganizare si pentru modificarea Legii nr. 202/1998 privind organizarea Monitorului Oficial al Romaniei

  Publicat: 23 Jul 2012       4942 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Ordonanta de urgenta nr. 36/2012 privind unele masuri de reorganizare si pentru modificarea Legii nr. 202/1998 privind organizarea Monitorului Oficial al Romaniei

Publicata in Monitorul Oficial nr. 436 din 30 iunie 2012

Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Activitatea organizata sau autorizata de o autoritate publica, in scopul satisfacerii, dupa caz, a unui interes public.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Persoana fizica sau juridica, parte in contractul de asigurare, care, in temeiul acestui contract,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Organ legislativ compus din doua camere si care poarta denumiri diferite (Adunarea Nationala si Senat in Franta, Bundestag si Budesrat in Germania, Camera Comunelor si Camera Lorzilor in Anglia, Congres in S.U.A.etc.).
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Potrivit Legii 213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia, totalitatea bunurilor care formeaza obiectul dreptului de proprietate publica.
Stirea, comunicarea de noutate, plus de cunostinte despre un obiect, o persoana sau un fenomen, prin care receptorul isi inlatura o stare de incertitudine.
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind modificarea Codului de procedură penală
Colectiv format din persoane fizice avand o organizare de sine statatoare, concretizata in structura de productie, de conceptie si functionala,
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Totalitate a actiunilor: primire, pastrare, evidenta, manuire, eliberare, care compun activitatea de administrare,
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Activitatea organizata sau autorizata de o autoritate publica, in scopul satisfacerii, dupa caz, a unui interes public.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Persoana fizica sau juridica, parte in contractul de asigurare, care, in temeiul acestui contract,
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Reprezinta date in forma electronica care sunt atasate sau logic asociate cu alte date in forma electronica si care servesc ca metoda de identificare.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice

Prin Legea nr. 202/1998 privind organizarea Monitorului Oficial al Romaniei, republicata, Monitorul Oficial al Romaniei este publicatie oficiala a statului roman, in care se publica actele prevazute de Constitutia Romaniei, republicata, si de alte acte normative, iar editarea Monitorului Oficial al Romaniei constituie un serviciu public asigurat de catre Regia Autonoma "Monitorul Oficial", care functioneaza sub autoritatea Camerei Deputatilor.
Potrivit art. 74 din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul are drept de initiativa legislativa, pe care o exercita prin transmiterea proiectului de lege catre Camera parlamentara competenta sa il adopte, ca prima Camera sesizata.
Conform art. 108 din Legea fundamentala, Guvernul are rol esential in organizarea executarii legilor, adoptand hotarari in acest sens.
Totodata, Guvernul adopta ordonante in temeiul unei legi speciale de abilitare, in limitele si in conditiile prevazute de aceasta.
De asemenea, conform art. 115 din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul poate adopta ordonante de urgenta in situatii extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata.
In baza rolului sau constitutional, Guvernul desfasoara o foarte ampla activitate de adoptare a hotararilor necesare organizarii executarii legilor adoptate de Parlament.

Totodata, in virtutea delegarii legislative, Guvernul este abilitat periodic, in timpul vacantelor parlamentare, sa legifereze in anumite domenii, asigurand permanenta si coerenta acestei activitati esentiale pentru functionarea statului roman.
Potrivit normelor Legii nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului Romaniei si a ministerelor, cu modificarile si completarile ulterioare, primul-ministru, in indeplinirea atributiilor ce ii revin, emite decizii care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nepublicarea atragand inexistenta deciziilor.
Conform prevederilor aceleiasi legi, ministerele sunt organe de specialitate ale administratiei publice centrale, care realizeaza politica guvernamentala in domeniile respective de activitate si care sunt conduse de ministri, membri ai Guvernului.
In exercitarea atributiilor ce le revin, ministrii emit ordine si instructiuni, cele cu caracter normativ, foarte numeroase, fiind publicate in Monitorul Oficial al Romaniei.
Prezentarea prevederilor constitutionale si legale, precum si continutul publicatiei oficiale a statului roman contureaza amploarea deosebita a activitatii de legiferare, lato sensu, realizata de structurile puterii executive din Romania.

Pentru a ilustra aceasta situatie, mentionam ca in ultimii 2 ani au fost publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, anual, aproximativ 3.000 de acte emise de Guvern (hotarari, ordine, ordonante, ordonante de urgenta) si aproximativ 400 de acte ale Parlamentului (hotarari, legi).
Potrivit celor prezentate reiese fara echivoc ca o mare parte a actelor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei apartin Guvernului, ceea ce impune o responsabilizare a acestuia in organizarea si functionarea institutiei care asigura serviciul public in domeniu .
Dat fiind rolul Guvernului in realizarea plliticii interne si exercitarii conducerii generale a administratiei publice, acesta este primul responsabil de garantarea dreptului la informatie consacrat de art. 31 din Constitutia Romaniei, republicata.
Concluzia care se impune, de urgenta, este aceea ca trebuie sa existe o legatura directa, nemijlocita, exercitata prin Secretariatul General al Guvernului, in calitatea sa de structura care asigura derularea operatiunilor tehnice aferente actelor de guvernare, intre institutiile publice executive, care aplica legile adoptate de Parlament, si entitatea care asigura editarea publicatiei oficiale a statului roman, respectiv Regia Autonoma "Monitorul Oficial".
Activitatea concreta, de zi cu zi, a publicarii in Monitorului Oficial al Romaniei a actelor emise de Guvern si de catre organele de specialitate ale administratiei publice centrale a evidentiat, in timp, necesitatea organizarii si functionarii Regiei Autonome "Monitorul Oficial" sub autoritatea Guvernului, exercitata prin Secretariatul General al Guvernului.
Neadoptarea masurilor organizatorice sus-mentionate poate conduce la disfunctionalitati majore in activitatea de editare a publicatiei oficiale a statului roman, cu consecinte deosebit de negative asupra intregii societati.
In considerarea faptului ca aspectele sus-aratate constituie o situatie extraordinara a carei reglementare nu poate fi amanata, impunandu-se adoptarea de masuri imediate pe calea ordonantei de urgenta,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta .

Art. I
(1) Regia Autonoma "Monitorul Oficial", care functioneaza sub autoritatea Camerei Deputatilor, se reorganizeaza ca regie autonoma sub autoritatea Guvernului Romaniei, exercitata prin Secretariatul General al Guvernului.
(2) Regia Autonoma "Monitorul Oficial" este persoana juridica care desfasoara activitate de interes public national si functioneaza pe baza de gestiune economica si autonomie financiara.

Art. II
Legea nr. 202/1998 privind organizarea Monitorului Oficial al Romaniei, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 470 din 8 iulie 2009, se modifica dupa cum urmeaza:

1. Articolul 2 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 2
Editorul Monitorului Oficial al Romaniei este Guvernul Romaniei."

2. La articolul 3, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
"Art. 3
(1) Editarea Monitorului Oficial al Romaniei constituie un serviciu public asigurat de catre Regia Autonoma A�Monitorul OficialA�, care functioneaza sub autoritatea Guvernului Romaniei, exercitata prin Secretariatul General al Guvernului."

3. Articolul 12 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 12
(1) Actele care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I si Partea a II-a, se inainteaza Secretariatului General al Guvernului pe suport hartie, in copie certificata, de catre autoritatile emitente, sub semnatura conducatorului acestora sau a loctiitorului sau, si pot fi transmise si prin e-mail, in fisier electronic certificat prin semnatura electronica de catre emitenti.
(2) Secretariatul General al Guvernului transmite Regiei Autonome A�Monitorul OficialA�, spre publicare, actele prevazute la alin. (1)."

4. Articolul 13 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 13
Autoritatile emitente au obligatia de a comunica neintarziat, in scris, Secretariatului General al Guvernului date, informatii si precizari, solicitate de aceasta institutie publica sau de Regia Autonoma A�Monitorul OficialA�, necesare indeplinirii cerintelor de publicare."

5. Articolul 14 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 14





Afişează OUG 36/2012 privind unele masuri de reorganizare si pentru modificarea Legii nr. 202/1998 privind organizarea Monitorului Oficial al Romaniei pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OUG 36/2002    Legea 202/1998    Monitorul Oficial

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.