din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2001 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » Legea 258/2013 pentru modificarea si completarea OUG nr. 155/2001 privind aprobarea programului de gestionare a cainilor fara stapan

Legea 258/2013 pentru modificarea si completarea OUG nr. 155/2001 privind aprobarea programului de gestionare a cainilor fara stapan

  Publicat: 27 Sep 2013       19599 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea 258/2013 pentru modificarea si completarea OUG nr. 155/2001 privind aprobarea programului de gestionare a cainilor fara stapan

PUBLICATA IN MONITORUL OFICIAL NR. 601 din 26 septembrie 2013

Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Cuprinde regulile care guverneaza organizarea unui stat dat si raporturile dintre acel stat si agentii sai, pe de o parte, si ceilalti participanti la astfel de raporturi juridice, pe de alta.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Cuprinde regulile care guverneaza organizarea unui stat dat si raporturile dintre acel stat si agentii sai, pe de o parte, si ceilalti participanti la astfel de raporturi juridice, pe de alta.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Una dintre pedepsele principale, prevazuta in cap. II, t. II, art. 53, C. pen., partea generala.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Una dintre pedepsele principale, prevazuta in cap. II, t. II, art. 53, C. pen., partea generala.
Una dintre pedepsele principale, prevazuta in cap. II, t. II, art. 53, C. pen., partea generala.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere

(1) Incredintarea cainilor spre revendicare si adoptie se face numai dupa ce acestia au fost consultati de catre medicul veterinar de libera practica, deparazitati, vaccinati antirabic, sterilizati si identificati prin microcipare sau prin alt mijloc de identificare stabilit de catre Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor. Cainii revendicati sau adoptati vor fi sterilizati, exceptie facand cainii cu regim special, astfel cum sunt definiti in normele metodologice de aplicare a prezentei ordonante de urgenta.
(2) Revendicarea si adoptia cainilor de catre solicitanti se fac pe baza unei declaratii-angajament, al carei model este prevazut in anexele nr. 4 si 5.
(3) Adoptia cainilor din adaposturi se face cu respectarea cumulativa a urmatoarelor conditii: a) prezentarea de catre adoptator a dovezii spatiului din care sa rezulte conditiile corespunzatoare de crestere si adapostire a cainilor;
b) prezentarea de catre adoptator a dovezii resurselor materiale pentru cresterea si intretinerea cainilor;
c) prezentarea de catre adoptator a acordului asociatiilor de proprietari sau, dupa caz, a vecinilor, in cazul adoptarii a mai mult de 2 caini;
d) inregistrarea, imediat dupa adoptie, a cainilor in Registrul de evidenta a cainilor cu stapan.
(4) Proprietarii sau detinatorii de caini, persoane fizice sau persoane juridice, au obligatia identificarii acestora prin microcipare sau prin alt mijloc de identificare stabilit de catre Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor.
10. Articolul 9 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
Articolul 9

Cadavrele cainilor eutanasiati sau cele colectate de pe strazi vor fi incinerate, cu respectarea normelor sanitar-veterinare in vigoare, interzicandu-se folosirea lor pentru obtinerea de piei, grasimi, carne, faina proteica si de alte produse.
11. Articolul 10 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
Articolul 10

Adaposturile publice din cadrul serviciilor specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan, precum si adaposturile asociatiilor si fundatiilor pentru protectia animalelor tin registre speciale, vizate de medicul veterinar de libera practica, organizat in conditiile legii, in care se mentioneaza urmatoarele: data capturarii, data si ora cazarii in adapost, caracteristicile individuale ale animalului, numarul de caini prinsi, revendicati, adoptati, returnati si eutanasiati, motivul eutanasierii, substanta utilizata si numele persoanei care realizeaza eutanasia, numarul de microcip sau al mijlocului alternativ de identificare, stabilit de catre Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor, numarul fisei de adoptie, data deparazitarii, data vaccinarii antirabice, data sterilizarii, data predarii cadavrelor la societatile care vor executa incinerarea, precum si persoanele care au instrumentat manoperele respective.
12. Articolul 11 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
Articolul 11

(1) Actiunile de capturare, adapostire, deparazitare, vaccinare, sterilizare, revendicare/adoptie se realizeaza cu respectarea normelor si masurilor sanitar-veterinare referitoare la protectia animalelor, iar la acestea vor participa si reprezentanti ai asociatiilor si fundatiilor pentru protectia animalelor.
(2) Reprezentatii asociatiilor si fundatiilor pentru protectia animalelor vor participa la actiunile prevazute la alin. (1), atat in cadrul adaposturilor publice din cadrul serviciilor specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan, cat si in cadrul adaposturilor private care sunt in parteneriat cu consiliile locale.
13. Articolul 12 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
Articolul 12

Serviciile publice pentru gestionarea cainilor fara stapan la nivel local, precum si adaposturile apartinand organizatiilor si fundatiilor pentru protectia animalelor au obligatia de a comunica lunar directiilor sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor judetene si a municipiului Bucuresti numarul de caini inregistrati si numarul de microcip sau al mijlocului alternativ de identificare, stabilit de catre Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor. Toate datele sunt centralizate la nivel national de catre Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor.
14. Dupa articolul 13 se introduc 6 noi articole , articolele 13 ind. 1-13 ind. 6, cu urmatorul cuprins:
Articolul 13 ind. 1

Persoanele juridice de drept public sau de drept privat care cresc sau adapostesc provizoriu caini sunt direct raspunzatoare, prin reprezentantul lor legal, de respectarea legislatiei sanitar-veterinare in vigoare si a prevederilor prezentei ordonante de urgenta.
Articolul 13 ind. 2
Este obligatorie sterilizarea cainilor cu sau fara stapan apartinand rasei comune, metisii acestora, exceptie facand exemplarele cu regim special prevazute in normele metodologice de aplicare a prezentei ordonantei de urgenta.
Articolul 13 ind. 3
(1) Proprietarii, detinatorii temporari ai cainilor, persoane fizice si persoane juridice de drept public sau de drept privat, adaposturile publice si ale asociatiilor si fundatiilor pentru protectia animalelor care dau spre revendicare si adoptie caini au obligatia sa ii inregistreze in Registrul de evidenta a cainilor cu stapan.
(2) Unitatile medical-veterinare inregistrate, care efectueaza actiunea de microcipare a cainilor, au obligatia de a comunica Registrului de evidenta a cainilor cu stapan, in termen de 5 zile de la data implantului, numarul de microcip.
(3) Numarul microcipului este trecut de catre medicii veterinari, in mod obligatoriu, in carnetul de sanatate al cainelui si in pasaportul cainelui, dupa caz, ambele documente avand serii si numere unice, conform normelor stabilite de catre Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor.
(4) Registrul de evidenta a cainilor cu stapan este gestionat de catre Colegiul Medicilor Veterinari.
(5) Identificarea cainilor cu stapan este obligatorie si se suporta de catre apartinator.
Articolul 13 ind. 4
Actiunea de vaccinare antirabica a cainilor cu stapan si a celor ce urmeaza sa fie dati spre adoptie se efectueaza numai dupa identificarea acestora.
Articolul 13 ind. 5
In adaposturile serviciilor de gestionare a cainilor fara stapan, dupa examinarea acestora de catre medicul veterinar, vor fi recuperate exemplarele clinic sanatoase, neagresive, cu boli usor tratabile, fara diferente de sex, varsta, talie, precum si exemplarele cu regim special.
Articolul 13 ind. 6
Proprietarii si detinatorii de caini au obligatia de a mentine igiena in spatiile publice, in spatiile adiacente acestora, in holurile si caile de acces ale spatiilor locative.
15. Articolul 14 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
Articolul 14

(1) Constituie contraventii urmatoarele fapte si se sanctioneaza dupa cum urmeaza: a) nerespectarea dispozitiilor prevazute la art. 4 alin. (4) si art. 13 ind. 3, cu amenda de la 2.000 lei la 5.000 lei;
b) nerespectarea dispozitiilor prevazute la art. 1, 3, art. 4 alin. (1)-(3), art. 6 alin. (1), art. 7 alin. (5), art. 8 alin. (1) si (4), art. 13 ind. 1, 13 ind. 2, 13 ind. 4, 13 ind. 5 si 13 ind. 6, precum si a conditiilor prevazute in declaratia-angajament, cu exceptia abandonului, cu amenda de la 5.000 lei la 10.000 lei;
c) nerespectarea dispozitiilor prevazute la art. 2 alin. (1) si (2), precum si la art. 10, cu amenda de la 10.000 lei la 20.000 lei;
d) impiedicarea participarii reprezentantilor asociatiilor si fundatiilor pentru protectia animalelor la actiunile prevazute la art. 11, cu amenda de la 10.000 lei la 20.000 lei.
(2) Constituie infractiuni urmatoarele fapte si se pedepsesc dupa cum urmeaza: a) nerespectarea dispozitiilor art. 6 alin. (2), precum si cruzimile fata de animale, prevazute la art. 6 alin. (2) din Legea nr. 205/2004 privind protectia animalelor, cu modificarile si completarile ulterioare, cu inchisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amenda penala de la 1.000 lei la 10.000 lei si confiscarea cainilor; b) nerespectarea dispozitiilor art. 9, cu inchisoare de la un an la 3 ani;
c) nerespectarea dispozitiilor art. 13, cu inchisoare de la 2 la 5 ani.
16. Articolul 15 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
Articolul 15

Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac, dupa caz, de persoane imputernicite, potrivit atributiilor de serviciu, din cadrul Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor, Ministerului Afacerilor Interne, precum si de inspectorii serviciilor specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan din unitatile administrativ-teritoriale, conform normelor metodologice de aplicare a prezentei ordonante de urgenta.
17. La anexa nr. 1 litera A, punctul 3 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
3. Pardoselile trebuie sa fie in panta, cu scurgerea spre exterior sau in canalizare, pentru a impiedica acumularea apei pe zonele de acces. Pardoselile trebuie sa fie facute din materiale care pot fi usor curatate si dezinfectate.




Afişează Legea 258/2013 pentru modificarea si completarea OUG nr. 155/2001 privind aprobarea programului de gestionare a cainilor fara stapan pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 258/2013    OUG 155/2001    Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.