EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2001
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Contencios Administrativ
» Legea 258/2013 pentru modificarea si completarea OUG nr. 155/2001 privind aprobarea programului de gestionare a cainilor fara stapan
Legea 258/2013 pentru modificarea si completarea OUG nr. 155/2001 privind aprobarea programului de gestionare a cainilor fara stapan
Publicat: 27 Sep 2013
19599 citiri
Secţiunea:
Contencios Administrativ
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea 258/2013 pentru modificarea si completarea OUG nr. 155/2001 privind aprobarea programului de gestionare a cainilor fara stapan
PUBLICATA IN
MONITORUL OFICIAL
NR. 601 din 26 septembrie 2013
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Cuprinde regulile care guverneaza organizarea unui stat dat si raporturile dintre acel stat si agentii sai, pe de o parte, si ceilalti participanti la astfel de raporturi juridice, pe de alta.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Cuprinde regulile care guverneaza organizarea unui stat dat si raporturile dintre acel stat si agentii sai, pe de o parte, si ceilalti participanti la astfel de raporturi juridice, pe de alta.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Una dintre pedepsele principale, prevazuta in cap. II, t. II, art. 53, C. pen., partea generala.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Una dintre pedepsele principale, prevazuta in cap. II, t. II, art. 53, C. pen., partea generala.
Una dintre pedepsele principale, prevazuta in cap. II, t. II, art. 53, C. pen., partea generala.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
(1) Incredintarea cainilor spre revendicare si adoptie se face numai dupa ce acestia au fost consultati de catre medicul veterinar de libera practica, deparazitati, vaccinati antirabic, sterilizati si identificati prin microcipare sau prin alt mijloc de identificare stabilit de catre Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor. Cainii revendicati sau adoptati vor fi sterilizati, exceptie facand cainii cu regim special, astfel cum sunt definiti in normele metodologice de aplicare a prezentei ordonante de urgenta.
(2) Revendicarea si adoptia cainilor de catre solicitanti se fac pe baza unei declaratii-angajament, al carei model este prevazut in anexele nr. 4 si 5.
(3) Adoptia cainilor din adaposturi se face cu respectarea cumulativa a urmatoarelor conditii: a) prezentarea de catre adoptator a dovezii spatiului din care sa rezulte conditiile corespunzatoare de crestere si adapostire a cainilor;
b) prezentarea de catre adoptator a dovezii resurselor materiale pentru cresterea si intretinerea cainilor;
c) prezentarea de catre adoptator a acordului asociatiilor de proprietari sau, dupa caz, a vecinilor, in cazul adoptarii a mai mult de 2 caini;
d) inregistrarea, imediat dupa adoptie, a cainilor in Registrul de evidenta a cainilor cu stapan.
(4) Proprietarii sau detinatorii de caini, persoane fizice sau persoane juridice, au
obligatia
identificarii acestora prin microcipare sau prin alt mijloc de identificare stabilit de catre Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor.
10. Articolul 9 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
Articolul 9
Cadavrele cainilor eutanasiati sau cele colectate de pe strazi vor fi incinerate, cu respectarea normelor sanitar-veterinare in vigoare, interzicandu-se folosirea lor pentru obtinerea de piei, grasimi, carne, faina proteica si de alte produse.
11. Articolul 10 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
Articolul 10
Adaposturile publice din cadrul serviciilor specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan, precum si adaposturile asociatiilor si fundatiilor pentru protectia animalelor tin registre speciale, vizate de medicul veterinar de libera practica, organizat in conditiile legii, in care se mentioneaza urmatoarele: data capturarii, data si ora cazarii in adapost, caracteristicile individuale ale animalului, numarul de caini prinsi, revendicati, adoptati, returnati si eutanasiati, motivul eutanasierii, substanta utilizata si numele persoanei care realizeaza eutanasia, numarul de microcip sau al mijlocului alternativ de identificare, stabilit de catre Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor, numarul fisei de adoptie, data deparazitarii, data vaccinarii antirabice, data sterilizarii, data predarii cadavrelor la societatile care vor executa incinerarea, precum si persoanele care au instrumentat manoperele respective.
12. Articolul 11 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
Articolul 11
(1) Actiunile de capturare, adapostire, deparazitare, vaccinare, sterilizare, revendicare/adoptie se realizeaza cu respectarea normelor si masurilor sanitar-veterinare referitoare la protectia animalelor, iar la acestea vor participa si reprezentanti ai asociatiilor si fundatiilor pentru protectia animalelor.
(2) Reprezentatii asociatiilor si fundatiilor pentru protectia animalelor vor participa la actiunile prevazute la alin. (1), atat in cadrul adaposturilor publice din cadrul serviciilor specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan, cat si in cadrul adaposturilor private care sunt in parteneriat cu consiliile locale.
13. Articolul 12 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
Articolul 12
Serviciile publice pentru gestionarea cainilor fara stapan la nivel local, precum si adaposturile apartinand organizatiilor si fundatiilor pentru protectia animalelor au
obligatia
de a comunica lunar directiilor sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor judetene si a municipiului Bucuresti numarul de caini inregistrati si numarul de microcip sau al mijlocului alternativ de identificare, stabilit de catre Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor. Toate datele sunt centralizate la nivel national de catre Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor.
14. Dupa articolul 13 se introduc 6 noi articole , articolele 13 ind. 1-13 ind. 6, cu urmatorul cuprins:
Articolul 13 ind. 1
Persoanele juridice de
drept
public
sau de
drept
privat care cresc sau adapostesc provizoriu caini sunt direct raspunzatoare, prin reprezentantul lor legal, de respectarea legislatiei sanitar-veterinare in vigoare si a prevederilor prezentei ordonante de urgenta.
Articolul 13 ind. 2
Este obligatorie sterilizarea cainilor cu sau fara stapan apartinand rasei comune, metisii acestora, exceptie facand exemplarele cu regim special prevazute in normele metodologice de aplicare a prezentei ordonantei de urgenta.
Articolul 13 ind. 3
(1) Proprietarii, detinatorii temporari ai cainilor, persoane fizice si
persoane juridice
de
drept
public
sau de
drept
privat, adaposturile publice si ale asociatiilor si fundatiilor pentru protectia animalelor care dau spre revendicare si adoptie caini au
obligatia
sa ii inregistreze in Registrul de evidenta a cainilor cu stapan.
(2) Unitatile medical-veterinare inregistrate, care efectueaza actiunea de microcipare a cainilor, au
obligatia
de a comunica Registrului de evidenta a cainilor cu stapan, in
termen
de 5 zile de la data implantului, numarul de microcip.
(3) Numarul microcipului este trecut de catre medicii veterinari, in mod obligatoriu, in carnetul de sanatate al cainelui si in pasaportul cainelui, dupa caz, ambele documente avand serii si numere unice, conform normelor stabilite de catre Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor.
(4) Registrul de evidenta a cainilor cu stapan este gestionat de catre Colegiul Medicilor Veterinari.
(5) Identificarea cainilor cu stapan este obligatorie si se suporta de catre apartinator.
Articolul 13 ind. 4
Actiunea de vaccinare antirabica a cainilor cu stapan si a celor ce urmeaza sa fie dati spre adoptie se efectueaza numai dupa identificarea acestora.
Articolul 13 ind. 5
In adaposturile serviciilor de gestionare a cainilor fara stapan, dupa examinarea acestora de catre medicul veterinar, vor fi recuperate exemplarele clinic sanatoase, neagresive, cu boli usor tratabile, fara diferente de sex, varsta, talie, precum si exemplarele cu regim special.
Articolul 13 ind. 6
Proprietarii si detinatorii de caini au
obligatia
de a mentine igiena in spatiile publice, in spatiile adiacente acestora, in holurile si caile de acces ale spatiilor locative.
15. Articolul 14 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
Articolul 14
(1) Constituie contraventii urmatoarele fapte si se sanctioneaza dupa cum urmeaza: a) nerespectarea dispozitiilor prevazute la art. 4 alin. (4) si art. 13 ind. 3, cu
amenda
de la 2.000 lei la 5.000 lei;
b) nerespectarea dispozitiilor prevazute la art. 1, 3, art. 4 alin. (1)-(3), art. 6 alin. (1), art. 7 alin. (5), art. 8 alin. (1) si (4), art. 13 ind. 1, 13 ind. 2, 13 ind. 4, 13 ind. 5 si 13 ind. 6, precum si a conditiilor prevazute in declaratia-angajament, cu exceptia abandonului, cu
amenda
de la 5.000 lei la 10.000 lei;
c) nerespectarea dispozitiilor prevazute la art. 2 alin. (1) si (2), precum si la art. 10, cu
amenda
de la 10.000 lei la 20.000 lei;
d) impiedicarea participarii reprezentantilor asociatiilor si fundatiilor pentru protectia animalelor la actiunile prevazute la art. 11, cu
amenda
de la 10.000 lei la 20.000 lei.
(2) Constituie infractiuni urmatoarele fapte si se pedepsesc dupa cum urmeaza: a) nerespectarea dispozitiilor art. 6 alin. (2), precum si cruzimile fata de animale, prevazute la art. 6 alin. (2) din Legea nr. 205/2004 privind protectia animalelor, cu modificarile si completarile ulterioare, cu
inchisoare
de la 6 luni la 3 ani sau cu
amenda
penala de la 1.000 lei la 10.000 lei si confiscarea cainilor; b) nerespectarea dispozitiilor art. 9, cu
inchisoare
de la un an la 3 ani;
c) nerespectarea dispozitiilor art. 13, cu
inchisoare
de la 2 la 5 ani.
16. Articolul 15 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
Articolul 15
Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac, dupa caz, de persoane imputernicite, potrivit atributiilor de serviciu, din cadrul Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor, Ministerului Afacerilor Interne, precum si de inspectorii serviciilor specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan din unitatile administrativ-teritoriale, conform normelor metodologice de aplicare a prezentei ordonante de urgenta.
17. La
anexa
nr. 1 litera A, punctul 3 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
3. Pardoselile trebuie sa fie in panta, cu scurgerea spre exterior sau in canalizare, pentru a impiedica acumularea apei pe zonele de acces. Pardoselile trebuie sa fie facute din materiale care pot fi usor curatate si dezinfectate.
Inapoi
1
2
3
4
Inainte
Afişează
Legea 258/2013 pentru modificarea si completarea OUG nr. 155/2001 privind aprobarea programului de gestionare a cainilor fara stapan
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Legea 258/2013
OUG 155/2001
Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964