din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2644 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » HG 1059/2013 pentru aprobarea Normelor metodologice ale programului de gestionare a cainilor fara stapan

HG 1059/2013 pentru aprobarea Normelor metodologice ale programului de gestionare a cainilor fara stapan

  Publicat: 30 Jan 2014       21877 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Hotarare nr. 1059/2013 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OUG 155/2001 privind aprobarea programului de gestionare a cainilor fara stapan

Publicat in Monitorul Oficial nr. 829 din 23 decembrie 2013

Totalitate a actiunilor: primire, pastrare, evidenta, manuire, eliberare, care compun activitatea de administrare,
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Folosirea bunurilor corporale si incorporale, folosire care antreneaza pierderea imediata sau treptata a utilitatilor lor.
Folosirea bunurilor corporale si incorporale, folosire care antreneaza pierderea imediata sau treptata a utilitatilor lor.
(gr. eu "bine, bun" si thanatos "moarte"). Provocarea de catre o persoana a mortii unui bolnav care sufera de o boala incurabila, la cererea acestuia.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind modificarea Codului de procedură penală
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este persoana fizica sau juridica titulara in exclusivitate sau in indiviziune a dreptului real asupra corpului de proprietate supus inscrierii.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Stirea, comunicarea de noutate, plus de cunostinte despre un obiect, o persoana sau un fenomen, prin care receptorul isi inlatura o stare de incertitudine.


Art. 45
(1) In scopul verificarii modului de aplicare a prevederilor ordonantei de urgenta de catre serviciile specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan, respectiv de catre operatorii serviciilor specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan, reprezentantii Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor si ai directiilor sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor judetene, respectiv a municipiului Bucuresti au acces in adaposturi, sali de tratamente, spatii de depozitare a cadavrelor, spatii de depozitare a hranei, alte anexe, precum si dreptul de a solicita si primi orice documente si de a verifica orice dotari ale serviciilor publice si ale adaposturilor, autovehicule, arme utilitare, stocuri de hrana, de medicamente si de substante dezinfectante.
(2) Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor si directiile sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor judetene, respectiv a municipiului Bucuresti vor elabora planuri de control pentru a verifica derularea planurilor de gestiune a populatiei de caini fara stapan elaborate si aplicate de catre serviciile specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan, respectiv de catre operatorii serviciilor specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan.
(3) Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor va pune la dispozitia consiliilor locale, respectiv a Consiliului General al Municipiului Bucuresti algoritmul de evaluare a fezabilitatii planului de actiune prevazut laart. 11.


Capitolul XIV - Evidentele obligatorii in adaposturile publice pentru cainii fara stapan si in adaposturile asociatiilor si fundatiilor pentru protectia animalelor


Art. 46
(1) La sediul adaposturilor publice si private pentru cainii fara stapan trebuie sa existe o evidenta a tuturor tratamentelor medicale efectuate si a numarului de animale moarte.
(2) In registre speciale, vizate de medicul veterinar de libera practica, organizat in conditiile legii, trebuie consemnate in mod obligatoriu urmatoarele datele: numarul unic de identificare, data si locul capturarii, data si ora cazarii in adapost, caracteristicile individuale ale animalului, numarul de caini fara stapan prinsi, revendicati, adoptati, mentinuti in adapost, adoptati la distanta, eutanasiati, motivul eutanasierii, substanta utilizata pentru eutanasiere, numele persoanei care realizeaza eutanasierea, numarul de identificare, numarul fisei de adoptie, data deparazitarii, data vaccinarii antirabice, data sterilizarii, precum si persoanele care au instrumentat manoperele respective.
(3) Registrele speciale in care sunt consemnate datele prevazute la alin. (2) sunt gestionate conform procedurilor stabilite de catre Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor.
(4) In plus fata de cele prevazute la alin. (1) si (2), la sediile adaposturilor publice si private pentru cainii fara stapan trebuie sa existe si urmatoarele evidente: registru consum medicamente, registru imunologic, registru consum toxice, registru gestionare substante utilizate pentru eutanasiere si acte de dezinfectie.
(5) Adaposturile publice si private pentru cainii fara stapan trebuie sa respecte prevederile Ordinului presedintelui Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor nr. 80/2005 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare si pentru siguranta alimentelor privind stabilirea documentelor si evidentelor veterinare necesare in cadrul activitatii de neutralizare a deseurilor de origine animala, cu modificarile si completarile ulterioare.
(6) Registrele prevazute la alin. (2) si (4) trebuie sa fie pastrate pe o perioada de cel putin 3 ani si trebuie sa fie puse la dispozitia autoritatilor competente atunci cand se efectueaza inspectiile oficiale sau la cererea acestora.


Capitolul XV - Dispozitii tranzitorii


Art. 47
(1) Cainii fara stapan care, pana la data intrarii in vigoare a prevederilor prezentelor norme metodologice, au fost identificati, sterilizati si pentru a caror ocrotire asociatiile de proprietari isi asuma in scris raspunderea, conform prevederilor Hotararii Guvernului nr. 955/2004 pentru aprobarea reglementarilor-cadru de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 71/2002 privind organizarea si functionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public si privat de interes local, care sunt tinuti intr-un spatiu detinut cu orice titlu, ingradit si autorizat de catre consiliul local, si care se identifica conform normelor metodologice referitoare la identificarea si inregistrarea cainilor, pana cel tarziu la data de 1 ianuarie 2015, nu vor fi ridicati de serviciile specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan, respectiv de operatorii serviciilor specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan.
(2) Adaposturile publice amenajate in afara unitatilor administrativ-teritoriale pe care le deservesc pot continua sa functioneze dupa data intrarii in vigoare a prevederilor prezentelor norme metodologice numai daca sunt inregistrate conform legislatiei in vigoare si daca respecta prevederile minime reglementate in anexa nr. 1 la ordonanta de urgenta .

Art. 48
Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentelor norme metodologice, acestea sunt aplicabile si in ceea ce priveste cainii care se afla deja in adaposturile publice.

Art. 49
(1) In cazul cainilor capturati si care sunt identificati prin alte mijloace de identificare decat microcip, prin care se poate stabili identitatea proprietarului, reprezentantii operatorilor serviciilor specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan au obligatia sa notifice proprietarul in termen de 24 de ore.
(2) Prevederile alin. (1) sunt aplicabile de la data intrarii in vigoare a prezentelor norme metodologice si pana la data de 1 ianuarie 2015.


Capitolul XVI - Dispozitii finale


Art. 50
(1) Serviciile pentru gestionarea cainilor fara stapan au obligatia de a raporta trimestrial directiilor sanitarveterinare si pentru siguranta alimentelor judetene, respectiv a municipiului Bucuresti numarul de caini capturati, revendicati, adoptati, adoptati la distanta, mentinuti in adaposturi si eutanasiati.
(2) Adaposturile private au obligatia de a raporta trimestrial directiilor sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor numarul de caini intrati in adapost, adoptati si eutanasiati, precum si numarul de caini existenti in adapost la data raportarii.

Art. 51
Serviciile pentru gestionarea cainilor fara stapan, odata cu fiecare reevaluare a numarului de caini fara stapan de pe raza teritoriului, raporteaza situatia la zi directiilor sanitarveterinare si pentru siguranta alimentelor pe raza carora functioneaza.

Art. 52
(1) Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor, prin organele abilitate, in colaborare cu reprezentantii organizatiilor neguvernamentale pentru protectia animalelor, monitorizeaza aplicarea prezentelor norme metodologice.
(2) Pentru efectuarea controalelor privind modul de aplicare a prevederilor prezentelor norme metodologice se pot realiza echipe mixte de control formate din persoane imputernicite, potrivit atributiilor de serviciu, din cadrul Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor si al Ministerului Afacerilor Interne.
(3) Pentru indeplinirea prevederilor prezentelor norme metodologice, persoanele imputernicite, potrivit atributiilor de serviciu, din cadrul Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor si al Ministerului Afacerilor Interne au acces in cladiri, adaposturi si alte locuri unde sunt tinute animale, precum si dreptul de a solicita orice informatie si documentele necesare controlului.

Art. 53




Afişează HG 1059/2013 pentru aprobarea Normelor metodologice ale programului de gestionare a cainilor fara stapan pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    HG 1059/2013    OUG 155/2001    Caini fara stapan    Eutanasiere

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.