din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3674 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Diverse Domenii juridice » Legea nr. 69/2000, Legea educatiei fizice si sportului

Legea nr. 69/2000, Legea educatiei fizice si sportului

  Publicat: 18 Mar 2009       37608 citiri        Secţiunea: Diverse Domenii juridice  


Legea nr. 69/2000, Legea educatiei fizice si sportului

Ultimele acte modificatoare:
- O.U.G. nr. 205/2005
- Legea nr. 124/2006
- Legea nr. 241/2007.

Cuprinde regulile care guverneaza organizarea unui stat dat si raporturile dintre acel stat si agentii sai, pe de o parte, si ceilalti participanti la astfel de raporturi juridice, pe de alta.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,

e) alte venituri, in conditiile legii;

f) sumele ramase din exercitiul financiar precedent.

g) venituri obtinute din valorificarea bunurilor aflate in patrimoniul acestora.

Art. 71. - (1) Sursele de finantare a federatiilor sportive nationale provin din:

a) sume destinate finantarii programelor sportive proprii si inscrise in contractele incheiate cu organele administratiei publice centrale sau locale, dupa caz;

b) venituri obtinute din activitati economice realizate in legatura cu scopul si obiectul de activitate ale acestora;

c) cotizatii, taxe, contributii, penalitati, potrivit prevederilor statutelor si regulamentelor proprii;

d) donatii si sponsorizari;

e) 20% din incasarile realizate din pronosticurile sportive, ca urmare a utilizarii de competitii de gen pentru ramura respectiva, organizate in campionatele nationale din alte tari, de federatiile si organismele sportive internationale, precum si in \"Cupa Romaniei\";

f) 10% din indemnizatiile de transferuri interne si internationale ale sportivilor, care se constituie in sursa de finantare a activitatii sportive pentru copii si juniori, inclusiv a celor din cluburile scolare;

g) alte venituri, in conditiile legii;

h) sume ramase din exercitiul financiar precedent.

i) venituri obtinute din valorificarea bunurilor aflate in patrimoniul acestora.

(2) Sursele de finantare a cluburilor sportive provin din:

a) subventii de la bugetul de stat si bugetele locale acordate cluburilor sportive de drept public de catre organele administratiei publice centrale si/sau locale in subordinea carora se afla, precum si de organele administratiei publice locale din unitatea administrativ-teritoriala respectiva;

b) sume destinate finantarii programelor sportive ale cluburilor sportive de drept privat si inscrise in contractele incheiate cu directiile pentru tineret si sport judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, sau cu organele administratiei publice locale, dupa caz;

c) venituri obtinute din activitati economice realizate in legatura directa cu scopul si obiectul de activitate ale acestora;

d) cotizatii, contributii si penalitati aplicate membrilor sai, sportivilor, antrenorilor si celorlalti tehnicieni, potrivit statutelor si regulamentelor proprii;

e) sume obtinute din transferurile sportivilor;

f) donatii si sponsorizari;

g) alte venituri, in conditiile legii;

h) sume ramase din exercitiul financiar precedent.

i) venituri obtinute din valorificarea bunurilor aflate in patrimoniul acestora;

j) venituri obtinute din participarea la competitiile si demonstratiile sportive.

(3) Sursele de finantare a asociatiilor sportive fara personalitate juridica se asigura prin:

a) aportul membrilor;

b) repartizarea unor sume pentru activitatea sportiva din bugetul de venituri si cheltuieli al institutiilor sau unitatilor in cadrul carora s-au constituit;

c) alte surse.

Art. 72. - Sursele de finantare a asociatiilor judetene si ale municipiului Bucuresti, pe ramuri de sport, se asigura din:

a) sume destinate finantarii programelor sportive proprii si inscrise in contractele incheiate cu directiile pentru tineret si sport judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, sau cu organe ale administratiei publice locale, dupa caz;

b) cotizatii, taxe, contributii, penalitati, potrivit statutelor si regulamentelor proprii;

c) veniturile obtinute din activitatile economice realizate in legatura cu scopul si obiectul de activitate ale acestora;

d) donatii si sponsorizari;

e) alte venituri, in conditiile legii;

f) sume ramase din exercitiul financiar precedent.

Art. 73. - (1) Cluburile sportive profesioniste organizate ca societati comerciale sportive pe actiuni realizeaza venituri proprii din activitatile prevazute la art. 31 alin. (1).

(2) Gestionarea patrimoniului propriu si exercitiul financiar al cluburilor sportive profesioniste se conduc potrivit reglementarilor aplicabile pentru societatile comerciale.

Art. 74. - Sursele de finantare a ligilor profesioniste, pe ramuri de sport, provin din:

a) cotizatii, taxe, contributii, penalitati, potrivit statutelor si regulamentelor proprii;

b) veniturile obtinute din activitatile realizate in legatura directa cu statutul si obiectul de activitate ale acestora;

c) donatii si sponsorizari;

d) 20% din incasarile nete ramase dupa deducerea taxei asupra jocurilor la sistemele de pronosticuri sportive, organizate cu utilizarea competitiei sportive profesioniste respective;

e) 5% din incasarile rezultate din vanzarea biletelor de intrare la competitiile sportive oficiale organizate de liga;

f) 2% din incasarile rezultate din contractele incheiate de cluburile sportive profesioniste pentru reclama, publicitate si drepturi TV;

g) alte venituri, in conditiile legii;

h) sume ramase din exercitiul financiar precedent.

Art. 75. - Sursele de finantare a Comitetului Olimpic Roman se constituie din:

a) sume de la bugetul de stat;

b) timbrul olimpic, reprezentand 10% din valoarea tuturor biletelor de acces la manifestarile sportive;

c) venituri provenite din incasarile Regiei Autonome \"Loteria Nationala\", stabilite potrivit legii;





Afişează Legea nr. 69/2000, Legea educatiei fizice si sportului pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice