din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2596 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Decizii ale Curtii Constitutionale » Hotararea nr. 705/2019 - ajutor de minimis in sectorul apicol

Hotararea nr. 705/2019 - ajutor de minimis in sectorul apicol

  Publicat: 26 Sep 2019       3409 citiri        Secţiunea: Decizii ale Curtii Constitutionale  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Hotararea nr. 705/2019 privind aprobarea schemei "Ajutor de minimis pentru compensarea efectelor fenomenelor hidrometeorologice nefavorabile manifestate in perioada martie - mai 2019 asupra sectorului apicol" a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 774 din 24.09.2019.

Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Desemneaza persoana juridica, autoritatea publica locala, asociatia de persoane juridice/autoritati publice locale, care beneficiaza de finantare provenind din asistenta financiara nerambursabila, ca urmare a selectarii cererii de finantare.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Veriga organizatorica, compartiment in structura organizatorica a ministerelor si a celorlalte organe ale autoritatii centrale de stat,
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
(Legea 10 din 2001) 1. cu bunuri sau servicii - masura reparatorie alternativa const�nd in acordarea de bunuri si servicii, cu acceptul persoanei indreptatite, p�na la concurenta valorii imobilului preluat in mod abuziv.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Orice masura de sprijin acordata de catre stat sau de catre unitatile administrative-teritoriale, din resursele de stat sau resurse ale unitatilor administrative-teritoriale
Drept al uneia dintre persoanele care sunt subiect intr-un raport juridic de obligatie, denumita creditor, de a pretinde celeilalte parti, denumita debitor, indeplinirea obligatiei acesteia.
Drept al uneia dintre persoanele care sunt subiect intr-un raport juridic de obligatie, denumita creditor, de a pretinde celeilalte parti, denumita debitor, indeplinirea obligatiei acesteia.
Drept al uneia dintre persoanele care sunt subiect intr-un raport juridic de obligatie, denumita creditor, de a pretinde celeilalte parti, denumita debitor, indeplinirea obligatiei acesteia.
Inscris intocmit de organul competent si in conditiile prevazute de lege, in baza caruia se poate efectua executarea silita.
Data la care o obligatie devine exigibila si la care trebuie sa se plateasca o anumita suma, sa se presteze un serviciu,
Persoana fizica sau juridica care a primit o suma de bani sau alte valori de la creditor,
Drept al uneia dintre persoanele care sunt subiect intr-un raport juridic de obligatie, denumita creditor, de a pretinde celeilalte parti, denumita debitor, indeplinirea obligatiei acesteia.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Este actul juridic procesual, final si de dispozitie prin care se solutioneaza cauza penala de catre instanta de judecata, punandu-se, astfel, capat judecatii.

(3) Directiile pentru agricultura judetene sau a municipiului Bucuresti solicita Agentiei Nationale pentru Zootehnie "Prof. dr. G.K. Constantinescu" lista apicultorilor cu efectivele de albine inscrise in baza de date nationala apicola la data de 1 martie 2019.
(4) Dupa efectuarea verificarii prevazute la alin. (1) si informarea beneficiarilor asupra efectivelor inscrise in lista prevazuta la alin. (3), beneficiarii depun la directiile pentru agricultura judetene sau a municipiului Bucuresti cererea insotita de urmatoarele documente:
a) copie a BI/CI al/a solicitantului persoana fizica sau, dupa caz, imputernicire/procura notariala si o copie a BI/CI al/a reprezentantului legal;
b) copie a atestatului de producator in cazul beneficiarilor prevazuti la art. 5 lit. a);
c) copie a certificatului de inregistrare la registrul comertului/Registrul national al asociatiilor si fundatiilor sau a actului in baza caruia isi desfasoara activitatea, in cazul persoanelor juridice, precum si copie a BI/CI al/a imputernicitului persoana fizica;
d) dovada cont activ banca/trezorerie;
e) copia documentului de inregistrare/autorizare sanitar- veterinara, eliberat de catre directia sanitar-veterinara si pentru siguranta alimentelor judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti pe a carei raza teritoriala se desfasoara permanent activitatea stupinei.
(5) Documentele prevazute la alin. (4) lit. a) si c) sunt prezentate in original si copie, in vederea certificarii de reprezentantul directiei pentru agricultura judetene sau a municipiului Bucuresti prin inscrierea pe copie a sintagmei "conform cu originalul".
(6) In situatia in care beneficiarii prevazuti la art. 5 detin in exploatatie mai multe stupine care sunt situate pe raza mai multor unitati administrativ-teritoriale din judete diferite, acestia depun o singura cerere la directia pentru agricultura judeteana pe teritoriul careia beneficiarul detine numarul cel mai mare de familii de albine.
(7) Termenul final de depunere a cererilor si documentelor insotitoare prevazute la alin. (4) este data de 31 octombrie 2019.

Articolul 11
(1) Directiile pentru agricultura judetene sau a municipiului Bucuresti inregistreaza si verifica cererile impreuna cu documentele anexate si intocmesc Registrul judetean de evidenta a beneficiarilor de sprijin financiar prevazut de schema de ajutor de minimis, al carui model este prevazut in anexa nr. 2.
(2) Directiile pentru agricultura judetene sau a municipiului Bucuresti calculeaza si aproba sumele aferente reprezentand sprijin financiar, pentru fiecare beneficiar in parte, si se asigura ca sumele totale care se acorda solicitantului se incadreaza in plafonul maxim, conform art. 7 alin. (3).

Articolul 12
Directiile pentru agricultura judetene sau a municipiului Bucuresti intocmesc situatia centralizatoare cu sumele necesare pentru acordarea sprijinului financiar, conform modelului prevazut in anexa nr. 3, pe care o transmit Directiei generale buget-finante si fonduri europene din cadrul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, pana la data de 15 noiembrie 2019.

Articolul 13
Directia generala buget-finante si fonduri europene din cadrul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale transmite Ministerului Finantelor Publice cererea de deschidere a creditelor bugetare insotita de situatia centralizatoare a sumelor corespunzatoare ajutorului de minimis defalcate pentru fiecare directie pentru agricultura judeteana, conform modelului prevazut in anexa nr. 4.

Articolul 14
(1) Dupa aprobarea de catre Ministerul Finantelor Publice a deschiderii creditelor bugetare, din bugetul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale se alimenteaza conturile directiilor pentru agricultura judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
(2) In cazul intreprinderilor/intreprinderilor unice, astfel cum sunt definite la art. 3 lit. b) si c), care inregistreaza datorii la bugetul general consolidat al statului, sumele acordate cu titlu de ajutor de minimis se compenseaza cu sumele datorate bugetului general consolidat al statului, in conditiile Legii nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) In termen de 10 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, procedura de compensare prevazuta la alin. (2) se aproba prin ordin al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale si al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(4) Directiile pentru agricultura judetene sau a municipiului Bucuresti vireaza sumele cuvenite in conturile beneficiarilor, potrivit legislatiei in vigoare.

Articolul 15
(1) Registrele judetene de evidenta a beneficiarilor de sprijin financiar acordat potrivit prezentei hotarari se pastreaza la directiile pentru agricultura judetene sau a municipiului Bucuresti pe o perioada de 10 ani fiscali de la data la care a fost solicitat ajutorul .
(2) Directiile pentru agricultura judetene sau a municipiului Bucuresti intocmesc lista cuprinzand beneficiarii ajutoarelor de minimis si sumele acordate potrivit prezentei hotarari, precum si orice alte sume acordate acestor beneficiari prin alte scheme de minimis in exercitiul financiar actual si in cele doua exercitii financiare precedente.
(3) Lista se publica pe site-ul directiilor pentru agricultura judetene sau a municipiului Bucuresti si se transmite Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, pentru publicare pe site-ul oficial al institutiei.

CAPITOLUL IV
Dispozitii finale

Articolul 16
Ajutorul de minimis acordat in temeiul prezentei hotarari este avut in vedere pentru a fi dedus din orice schema viitoare de ajutor de minimis.

Articolul 17
(1) Se considera ajutor necuvenit sumele incasate prin incalcarea criteriilor de eligibilitate prevazute la art. 6, care trebuie sa fie recuperate potrivit prevederilor art. 7 alin. (4).
(2) Sumele reprezentand ajutor de minimis necuvenit, prevazut la alin. (1), reprezinta creante bugetare, pentru recuperarea acestora aplicandu-se in mod corespunzator dispozitiile Legii nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare. Deciziile de recuperare intocmite de catre directiile pentru agricultura judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, prin care se individualizeaza sumele de recuperat exprimate in moneda nationala, constituie titluri de creanta si cuprind elementele actului administrativ-fiscal prevazut de Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Titlurile de creanta pot fi contestate pe cale administrativa, potrivit legii, la organul emitent, iar, dupa solutionarea acestei contestatii, o noua contestatie poate fi depusa la sediul instantei judecatoresti competente, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
(4) Titlul de creanta constituie titlu executoriu la data expirarii termenului de scadenta prevazut in acesta.
(5) Titlurile executorii impreuna cu dovada comunicarii acestora catre debitor se transmit organelor fiscale competente subordonate Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in vederea recuperarii debitului, dupa expirarea termenului de contestare pentru titlurile de creanta necontestate sau dupa ramanerea definitiva a acestora in sistemul cailor administrative de atac ori dupa pronuntarea unei hotarari judecatoresti definitive.
(6) Cuantumul obligatiilor fiscale accesorii se calculeaza de catre directiile pentru agricultura judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, de la data scadentei si pana la data transmiterii catre organele fiscale competente subordonate Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, potrivit alin. (5), iar organele fiscale competente subordonate Agentiei Nationale de Administrare Fiscala vor calcula obligatii fiscale accesorii de la data transmiterii titlurilor executorii si pana la data stingerii sumelor prevazute in acestea.
(7) Obligatiile fiscale accesorii calculate de catre directiile pentru agricultura judetene, respectiv a municipiului Bucuresti vor fi individualizate intr-un titlu de creanta, prevederile alin. (2) - (5) aplicandu-se in mod corespunzator.
(8) In procedura insolventei, inscrierea creantei bugetare la masa credala se face de catre directiile pentru agricultura judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
(9) Sumele incasate potrivit prevederilor alin. (2) se fac venit la bugetul de stat .

Articolul 18
Anexele nr. 1-4 fac parte integranta din prezenta hotarare .





Afişează Hotararea nr. 705/2019 - ajutor de minimis in sectorul apicol pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Ajutor de minimis    Sectorul apicol    HG 705/2019

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.