din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3397 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » Legea nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19

Legea nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19

  Publicat: 25 May 2020       5859 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Legea nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19

Prevazuta in cap. IV, t. III, art. 64, C. pen., partea generala,
Prevazuta in cap. IV, t. III, art. 64, C. pen., partea generala,
Prevazuta in cap. IV, t. III, art. 64, C. pen., partea generala,
Prevazuta in cap. IV, t. III, art. 64, C. pen., partea generala,
Puterile publice existente in stat.
Persoana fizica sau juridica, parte in contractul de asigurare, care, in temeiul acestui contract,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Persoana care cumpara frecvent produsele sau serviciile unei firme, sau dintr-un magazin, consumator obisnuit al unui local.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.

Puneri in aplicare (1)

(3) Masurile pentru diminuarea impactului tipului de risc sunt:

a) restrangerea sau interzicerea organizarii si desfasurarii unor mitinguri, demonstratii, procesiuni, concerte sau a altor tipuri de intruniri, in spatii deschise, precum si a unor intruniri de natura activitatilor culturale, stiintifice, artistice, religioase, sportive sau de divertisment, in spatii inchise;

b) restrangerea sau interzicerea circulatiei persoanelor si vehiculelor in locurile si, dupa caz, in intervalele orare stabilite;

c) interzicerea iesirii din zonele stabilite si, dupa caz, in intervalele orare stabilite sau instituirea carantinei asupra unor cladiri, localitati sau zone geografice;

d) restrangerea sau interzicerea efectuarii de catre operatori a transporturilor rutiere, feroviare, maritime, fluviale, aeriene sau cu metroul pe rutele si, dupa caz, in intervalele orare stabilite;

e) inchiderea temporara a unor puncte de trecere a frontierei de stat;

f) limitarea sau suspendarea pe durata determinata a activitatii unor institutii sau operatori economici;

g) participarea cetatenilor si a operatorilor economici la unele activitati in folosul comunitatilor locale.

Art. 6. -

Hotararile prin care se declara ori se prelungeste starea de alerta, precum si cele prin care se stabileste aplicarea unor masuri pe durata starii de alerta cuprind:

a) baza legala;

b) perioada starii de alerta;

c) masuri pentru cresterea capacitatii de raspuns, asigurarea rezilientei comunitatilor si diminuarea impactului tipului de risc necesar a fi aplicate, conditiile concrete de aplicare si destinatarii acestor masuri;

d) institutiile si autoritatile publice care pun in aplicare sau urmaresc respectarea aplicarii masurilor, dupa caz.

Art. 7. -

Masurile aplicate pe durata starii de alerta se reevalueaza in cazul instituirii starii de urgenta potrivit art. 93 din Constitutia Romaniei, republicata, in baza analizei factorilor de risc prevazuti la art. 2.

Art. 8. -

(1) Pe durata starii de alerta se poate suspenda consumul produselor alimentare si bauturilor alcoolice si nealcoolice in spatiile comune de servire a mesei din restaurante, hoteluri, moteluri, pensiuni, cafenele sau alte localuri publice, atat in interiorul, cat si la terasele din exteriorul acestora.

(2) Pe durata starii de alerta poate fi permisa prepararea hranei si comercializarea produselor alimentare si bauturilor alcoolice care nu se consuma in spatiile mentionate la alin. (1), cu exceptia teraselor unde se respecta masurile de protectie sanitara.

Art. 9. -

(1) Pe durata starii de alerta se pot suspenda activitatile de comercializare cu amanuntul a produselor si serviciilor in centrele comerciale in care isi desfasoara activitatea mai multi operatori economici, cu acordul CNSSU.

Derogari (1)

(2) Masura prevazuta la alin. (1) nu se aplica in cazul centrelor comerciale mici, de sub 15.000 mp, cu magazine individuale din incinta de sub 500 mp fiecare.

(3) Prin exceptie de la alin. (1), sunt permise urmatoarele activitati comerciale:

a) vanzarea produselor electronice si electrocasnice, doar daca operatorii economici asigura livrarea acestora la domiciliul/sediul cumparatorului;

b) activitatea desfasurata de operatorii economici din cadrul centrelor comerciale care au accesul asigurat direct din exteriorul incintei si este intrerupta comunicarea cu restul complexului;

c) activitatea desfasurata de catre magazinele agroalimentare, farmacii, cabinetele stomatologice, curatatorii de haine si centrele de ingrijire personala, precum si vanzarea produselor si serviciilor de optica medicala.

(4) Personalul care desfasoara activitatile prevazute la alin. (2) si (3) are obligatia de a purta in permanenta masca ce va fi schimbata la un interval de cel mult 4 ore, iar operatorul economic va asigura masti pentru acestia, precum si solutii de dezinfectie a mainilor in zona de acces in incinta. Purtarea mastilor de protectie de catre client si respectarea normelor de distantare la case de marcat sunt obligatorii.

SECTIUNEA a 2-a

Domeniul sanatatii

Art. 10. -

Pe durata starii de alerta, Ministerul Sanatatii coordoneaza activitatile de prevenire si combatere a efectelor pandemiei de COVID-19 in cadrul unitatilor sanitare publice, dupa caz.

Art. 11. -

Pe durata starii de alerta, posturile vacante sau temporar vacante din cadrul Ministerului Sanatatii si unitatilor aflate in subordinea, coordonarea si sub autoritatea Ministerului Sanatatii, inclusiv functiile publice de executie si conducere, pot fi ocupate de functionari publici sau personal contractual, prin numire, fara concurs. Numirea se face prin ordin al ministrului sanatatii si inceteaza de drept in cel mult 30 de zile de la data incetarii starii de alerta.

Art. 12. -

(1) Pe durata starii de alerta, pentru neindeplinirea grava a atributiilor de serviciu de natura a pune in pericol persoanele si masurile de prevenire si combatere a efectelor pandemiei de COVID-19, pot fi suspendate din functii persoanele cu functii de conducere din cadrul Ministerului Sanatatii si din unitatile sanitare publice aflate in subordinea, sub autoritatea Ministerului Sanatatii.

(2) Posturile devenite vacante temporar prin aplicarea suspendarii prevazute la alin. (1) pot fi ocupate de functionari publici sau personal contractual, prin numire, fara concurs, prin ordin al ministrului sanatatii.

(3) Suspendarea din functie dispusa in conditiile alin. (1) si numirea dispusa in conditiile alin. (2) inceteaza de drept la incetarea starii de alerta.

Art. 13. -

Pe durata starii de alerta, prin ordin comun al ministrului sanatatii si ministrului afacerilor interne se poate institui:

a) obligativitatea purtarii mastii de protectie in spatiile publice inchise, spatiile comerciale, mijloacele de transport in comun si la locul de munca;

b) obligativitatea organizarii activitatii institutiilor si autoritatilor publice, operatorilor economici si profesionistilor, astfel incat sa se asigure la intrarea in sediu, in mod obligatoriu, triajul epidemiologic si dezinfectarea obligatorie a mainilor, atat pentru personalul propriu, cat si pentru vizitatori. Pentru personalul propriu triajul epidemiologic consta in masurarea temperaturii prin termometru noncontact, iar pentru vizitatori triajul se realizeaza prin masurarea temperaturii.

Art. 14. -

Pe durata starii de alerta, pentru produsele utilizate pentru rezolvarea cauzei care a determinat starea de alerta pot fi plafonate preturile, in conditiile art. 4 alin. (3) din Legea concurentei nr. 21/1996, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, doar daca in piata exista disfunctionalitati in privinta asigurarii acestora.

Art. 15. -

In vederea reluarii activitatii de catre furnizorii de servicii medicale pe durata starii de alerta, indiferent de natura furnizorului, se stabilesc prin ordin al ministrului sanatatii normele generale de functionare pe tipuri de specialitati.

SECTIUNEA a 3-a

Domeniul muncii si protectiei sociale

Art. 16. -





Afişează Legea nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 55/2020    Starea de alerta

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Carantina nelegala. Ordonanta presedintiala privind incetarea de indata a masurii carantinarii institutionalizate
Pronuntaţă de: Judecatoria BAIA MARE - SENTINTA CIVILA NR. 3787- Sedinta publica din 18 iunie 2020



Articole Juridice

Dialogurile MCP (V) � Legea Kurzarbeit (a somajului tehnic). Avantaje si lipsuri
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut