din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3606 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Codurile Esentiale » Codul Aerian al Romaniei, consolidat cu Legea nr. 399/2005

Codul Aerian al Romaniei, consolidat cu Legea nr. 399/2005

  Publicat: 16 Mar 2009       45539 citiri        Secţiunea: Codurile Esentiale  


Codul Aerian al Romaniei, consolidat cu Legea nr. 399/2005. OG nr. 29/1997 a fost republicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 45 / 26 ianuarie 2001

Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Apartenenta persoanei la o anumita natiune.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Termen sinonim cu arestarea preventiva,
Proces, pricina, cauza, conflict, neintelegere intre doua sau mai multe persoane,
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Se aseaza asupra unui bun imobil, iar daca la scadenta debitorul nu plateste suma datorata, creditorul in favoarea caruia a fost constituita ipoteca e indreptatit sa ceara vanzarea bunului respectiv la licitatie.
Reprezinta incetarea voluntara si colectiva a lucrului de catre salariati.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Contract prin care este asigurata plata de catre debitor/garantul/garantii sai a obligatiilor sale fata de creditorul sau.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Reprezinta orice scriere care materializeaza pe hartie un act juridic, precum si orice obiect material care incorporeaza un asemenea act.
Este dreptul subiectiv ce apartine statului sau unitatilor administrativ-teritoriale si are ca obiect bunurile care, fie prin natura lor, fie printr-o dispozitie a legii sunt de uz sau de utilitate publica.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.

Faptele si actele juridice petrecute la bordul aeronavelor civile inmatriculate in Romania, precum si statutul juridic al incarcaturii aflate la bordul acestora, in timpul unui zbor international, dincolo de granitele Romaniei, sunt reglementate de legislatia romana, daca prin acordurile si conventiile internationale la care Romania este parte contractanta nu s-a stabilit altfel.

Capitolul IV - Nationalitatea si drepturile asupra aeronavelor civile

Sectiunea I - Nationalitatea si inmatricularea aeronavelor civile



Art. 17
(1) O aeronava civila poate opera in spatiul aerian national numai daca detine un certificat de inmatriculare in conformitate cu prevederile Conventiei de la Chicago.
(2) Certificatul de inmatriculare este document obligatoriu la bordul aeronavelor.
(3) Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului poate stabili, prin reglementari specifice, categorii de aeronave civile care pot opera in spatiul aerian national fara a detine un certificat de inmatriculare.

Art. 18
(1) O aeronava civila inmatriculata in Romania nu poate fi inmatriculata si in alt stat
(2) Certificatul de inmatriculare emis de Ministerul Transporturilor va contine datele de identificare a aeronavei civile, insemnul de nationalitate si marca de ordine, care vor fi inscriptionate in mod vizibil pe aeronava civila, cat si datele de identificare a detinatorului si/sau a proprietarului.

Art. 19
(1) Prin inmatricularea in Registrul unic de inmatriculare a aeronavelor civile din Romania, aeronava respectiva capata nationalitatea romana
(2) Inmatricularea unei aeronave civile in Registrul unic de inmatriculare a aeronavelor civile si certificatul de inmatriculare nu constituie dovada detinerii legale sau a proprietatii asupra aeronavei civile in nici o actiune juridica in care detinerea sau proprietatea aeronavei respective este in litigiu.

Art. 20
Abrogat, Legea nr. 399/2005

Sectiunea II - Drepturile asupra aeronavelor civile



Art. 21
Sunt recunoscute, fara discriminare, persoanelor fizice si juridice, romane sau straine, urmatoarele drepturi asupra aeronavelor civile:
a) dreptul de proprietate;
b) dreptul de folosinta in temeiul unui contract de inchiriere incheiat pe o durata determinata, caz in care locatarul capata si calitatea de detinator;
c) dreptul detinatorului legal de a dobandi proprietatea prin cumparare, caz in care cumparatorul capata calitatea de proprietar;
d) dreptul de a ipoteca ori de a greva aeronava civila sau componente ale acesteia cu orice drept real asemanator, constituit ca garantie a platii unei datorii, cu conditia ca un asemenea drept sa fie constituit conform legii statului de inmatriculare si transcris in registrul de sarcini al statului de inmatriculare a aeronavei civile.

Art. 22
(1) Actele de proprietate sau de transmitere a proprietatii, de constituire de ipoteci sau a altor drepturi reale care privesc o aeronava civila sunt reglementate de legislatia nationala si se inscriu in Registrul unic de inmatriculare a aeronavelor civile.
(2) Inscrierea in Registrul unic de inmatriculare a aeronavelor civile nu este constitutiva de drepturi si are ca efect numai opozabilitatea fata de terti a dreptului inscris.

Capitolul V - Aerodromurile civile



Art. 23
Aerodromurile civile pot fi proprietate publica sau proprietate privata, deschise ori inchise utilizarii publice

Art. 24
Infiintarea, functionarea si dezafectarea aerodromurilor civile sunt supuse reglementarilor specifice emise de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, cu avizul ministerelor abilitate, prin care se stabilesc cerintele tehnice, operationale, de siguranta a zborului, de securitate aeronautica si de protectie a mediului.

Art. 25
Abrogat, Legea nr. 399/2005





Afişează Codul Aerian al Romaniei, consolidat cu Legea nr. 399/2005 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Codul Aerian    Legea 399/2005

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Legea 223/2007. Sporul pentru conditii speciale acordat personalului aeronavigant
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti