din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3277 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatia Domeniul Agricol » Legea nr. 138/2004 (Republicata 2009), a imbunatatirilor funciare

Legea nr. 138/2004 (Republicata 2009), a imbunatatirilor funciare

  Publicat: 25 Mar 2009       37949 citiri        Secţiunea: Legislatia Domeniul Agricol  


Legea nr. 138/2004 (Republicata 2009), a imbunatatirilor funciare

Republicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 88 din 13/02/2009

Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Procedura prin care se urmareste realizarea acordului partilor cu privire la stingerea unor litigii cum ar fi in procesele de divort sau in unele pricini de competenta comisiei de judecata.
Ansamblu de lucrari care au ca scop prevenirea consecintelor nevaforabile ale actinuii factorilor naturali asupra tarenurilor
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Ansamblu de lucrari care au ca scop prevenirea consecintelor nevaforabile ale actinuii factorilor naturali asupra tarenurilor
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Ansamblu de lucrari care au ca scop prevenirea consecintelor nevaforabile ale actinuii factorilor naturali asupra tarenurilor
Efect negativ, cu caracter patrimonial sau nepatrimonial, produs unei persoane prin fapta ilicita a altei persoane ori prin actiunea lucrurilor sau animalelor care se afla sub paza juridica a altei persoane.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Procedura prin care se urmareste realizarea acordului partilor cu privire la stingerea unor litigii cum ar fi in procesele de divort sau in unele pricini de competenta comisiei de judecata.
(din Legea 10 din 2001) Actul scris prin care un cult religios sau o comunitate a unei minoritati nationale care se pretinde a fi indreptatit/a,
Procedura prin care se urmareste realizarea acordului partilor cu privire la stingerea unor litigii cum ar fi in procesele de divort sau in unele pricini de competenta comisiei de judecata.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Procedura prin care se urmareste realizarea acordului partilor cu privire la stingerea unor litigii cum ar fi in procesele de divort sau in unele pricini de competenta comisiei de judecata.
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Procedura prin care se urmareste realizarea acordului partilor cu privire la stingerea unor litigii cum ar fi in procesele de divort sau in unele pricini de competenta comisiei de judecata.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Orice forma de comunicare destinata sa promoveze, direct sau indirect, produsele, serviciile, imaginea, numele ori denumirea, firma sau emblema unui comerciant ori membru al unei profesii liberale;
Procedura prin care se urmareste realizarea acordului partilor cu privire la stingerea unor litigii cum ar fi in procesele de divort sau in unele pricini de competenta comisiei de judecata.
Ansamblu de lucrari care au ca scop prevenirea consecintelor nevaforabile ale actinuii factorilor naturali asupra tarenurilor
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Ansamblu de lucrari care au ca scop prevenirea consecintelor nevaforabile ale actinuii factorilor naturali asupra tarenurilor
Ansamblu de lucrari care au ca scop prevenirea consecintelor nevaforabile ale actinuii factorilor naturali asupra tarenurilor
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Ansamblu de lucrari care au ca scop prevenirea consecintelor nevaforabile ale actinuii factorilor naturali asupra tarenurilor
Ansamblu de lucrari care au ca scop prevenirea consecintelor nevaforabile ale actinuii factorilor naturali asupra tarenurilor
(stat federativ). Stat format din 2 sau mai multe state membre, caracterizat prin functionarea a 2 randuri de organe de conducere -
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Ansamblu de lucrari care au ca scop prevenirea consecintelor nevaforabile ale actinuii factorilor naturali asupra tarenurilor
Ansamblu de lucrari care au ca scop prevenirea consecintelor nevaforabile ale actinuii factorilor naturali asupra tarenurilor
Ansamblu de lucrari care au ca scop prevenirea consecintelor nevaforabile ale actinuii factorilor naturali asupra tarenurilor
Ansamblu de lucrari care au ca scop prevenirea consecintelor nevaforabile ale actinuii factorilor naturali asupra tarenurilor
Prevazuta in cap. IV, t. VII, art. 133, C. pen., partea generala, cauza care inlatura consecintele condamnarii si care da dreptul persoanei condamnate de a fi repusa in folosinta drepturilor de care a fost lipsita.
Ansamblu de lucrari care au ca scop prevenirea consecintelor nevaforabile ale actinuii factorilor naturali asupra tarenurilor
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Ansamblu de lucrari care au ca scop prevenirea consecintelor nevaforabile ale actinuii factorilor naturali asupra tarenurilor
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Ansamblu de lucrari care au ca scop prevenirea consecintelor nevaforabile ale actinuii factorilor naturali asupra tarenurilor
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Ansamblu de lucrari care au ca scop prevenirea consecintelor nevaforabile ale actinuii factorilor naturali asupra tarenurilor
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Ansamblu de lucrari care au ca scop prevenirea consecintelor nevaforabile ale actinuii factorilor naturali asupra tarenurilor
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Act adoptat de organele de stat,
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Ansamblu de lucrari care au ca scop prevenirea consecintelor nevaforabile ale actinuii factorilor naturali asupra tarenurilor
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Ansamblu de lucrari care au ca scop prevenirea consecintelor nevaforabile ale actinuii factorilor naturali asupra tarenurilor
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Ansamblu de lucrari care au ca scop prevenirea consecintelor nevaforabile ale actinuii factorilor naturali asupra tarenurilor
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Ansamblu de lucrari care au ca scop prevenirea consecintelor nevaforabile ale actinuii factorilor naturali asupra tarenurilor
Ansamblu de lucrari care au ca scop prevenirea consecintelor nevaforabile ale actinuii factorilor naturali asupra tarenurilor
Este dreptul subiectiv ce apartine statului sau unitatilor administrativ-teritoriale si are ca obiect bunurile care, fie prin natura lor, fie printr-o dispozitie a legii sunt de uz sau de utilitate publica.
(stat federativ). Stat format din 2 sau mai multe state membre, caracterizat prin functionarea a 2 randuri de organe de conducere -
Ansamblu de lucrari care au ca scop prevenirea consecintelor nevaforabile ale actinuii factorilor naturali asupra tarenurilor
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.

(2) Un membru al organizatiei poate detine cel mult doua cincimi din numarul total de voturi.

(3) Membrii unei organizatii care nu are un sistem de reprezentare, precum si proprietarii care au dat in folosinta terenurile pe care le detin unei persoane care nu indeplineste conditiile prevazute la art. 12 pentru a fi membru al unei organizatii pot fi reprezentati in adunarile generale pe baza unei procuri speciale, autentificata.

Art. 19. - Comisia de conciliere solutioneaza neintelegerile patrimoniale in legatura cu activitatea organizatiei privind:

a) modalitatea de calcul si cuantumul tarifelor practicate pentru serviciile de imbunatatiri funciare prestate de organizatie si al altor asemenea tarife, precum si al cotizatiilor;

b) suportarea de catre membri a costurilor de exploatare, intretinere si reparatii a infrastructurii de imbunatatiri funciare aflate in folosinta sau proprietatea organizatiei;

c) livrarea apei pentru irigatii si prestarea altor servicii de imbunatatiri funciare la termenele si in conditiile stabilite, cu nerespectarea principiului distributiei echitabile si protectiei intereselor tuturor beneficiarilor;

d) orice alte neintelegeri patrimoniale dintre organizatie si membrii sai, precum si dintre membrii organizatiei.

Art. 20. - (1) Orice membru al organizatiei care a suportat un prejudiciu de natura celor prevazute la art. 19 se poate adresa presedintelui comisiei de conciliere cu o cerere .

(2) Cererea va fi solutionata de comisia de conciliere in termen de 14 zile de la data depunerii, cu participarea partilor, personal sau prin reprezentant.

(3) Comisia de conciliere analizeaza cererea si probele depuse de parti si emite o decizie motivata de admitere sau respingere a acesteia.

(4) Decizia emisa de comisia de conciliere este definitiva si obligatorie pentru parti si poate fi atacata la instanta competenta in termen de 30 de zile de la comunicare .

Art. 21. - Membrii consiliului de administratie, ai comisiei de cenzori si ai comisiei de conciliere nu sunt salariati ai organizatiei.

Art. 22. - (1) Federatia de organizatii de imbunatatiri funciare, denumita in continuare federatie, se infiinteaza din doua sau mai multe organizatii de imbunatatiri funciare, in vederea exploatarii, intretinerii si reparatiilor unor parti dintr-o amenajare sau a unei intregi amenajari de imbunatatiri funciare care deserveste in comun organizatiile membre.

(2) Federatia exploateaza, intretine si repara infrastructura de imbunatatiri funciare situata in afara teritoriului organizatiilor carora le poate presta servicii de imbunatatiri funciare si care este in legatura functionala cu sistemele de irigatii, de desecare si drenaj, cu lucrarile de aparare impotriva inundatiilor sau de combatere a eroziunii solului exploatate, intretinute si reparate exclusiv de acele organizatii.

(3) Federatiile sunt persoane juridice de utilitate publica fara scop patrimonial, ce se constituie si functioneaza in conformitate cu prevederile prezentei legi.

(4) Pot dobandi calitatea de membru al unei federatii numai acele organizatii care beneficiaza de partea din amenajarea de imbunatatiri funciare sau de intreaga amenajare pe care federatia o exploateaza, intretine si repara si carora li se pot presta servicii de imbunatatiri funciare de acea federatie.

Art. 23. - (1) Federatiile se constituie prin adoptarea de catre organizatiile membre a actului constitutiv si a statutului, al caror continut minim se stabileste prin normele metodologice de aplicare a prezentei legi, care cuprind si modelul documentelor de constituire si organizare.

(2) Constituirea federatiilor se face cu respectarea acelorasi conditii de avizare, autorizare, forma si publicitate ca si cele cerute pentru constituirea organizatiilor si potrivit procedurii prevazute de normele metodologice de aplicare a prezentei legi.

(3) Federatiile se organizeaza si functioneaza in conformitate cu prevederile normelor metodologice de aplicare a prezentei legi.

Art. 24. - In realizarea activitatilor de interes public, federatiile au urmatoarele atributii:

a) incheierea de contracte cu Administratia sau cu alti furnizori, pentru livrarea apei pentru irigatii si prestarea altor servicii de imbunatatiri funciare;

b) incheierea de contracte cu furnizorul de energie electrica sau termica pentru livrarea energiei necesare exploatarii unei parti autonome functional ori a intregii amenajari de imbunatatiri funciare aflate in administrarea sa;

c) prestarea de servicii de imbunatatiri funciare catre organizatiile membre si alti beneficiari, pe baza de tarife;

d) angajarea personalului calificat necesar;

e) achizitionarea, inchirierea, inlocuirea, exploatarea si intretinerea instalatiilor si echipamentului de imbunatatiri funciare;

f) asigurarea pazei si protectiei infrastructurii de imbunatatiri funciare din cadrul amenajarii de imbunatatiri funciare sau a partii de amenajare exploatate, intretinute si reparate de federatie;

g) deschiderea de conturi bancare si efectuarea de operatiuni financiare prin aceste conturi;

h) organizarea de instruiri ale reprezentantilor organizatiilor membre, prin specialistii proprii sau prin servicii prestate de terti;

i) aprobarea regulamentelor interne obligatorii pentru organizatiile membre, pentru reprezentantii organizatiilor membre participanti la activitatea federatiei, precum si pentru angajatii federatiei;

j) inaintarea de propuneri privind reabilitarea si modernizarea infrastructurii de imbunatatiri funciare din cadrul teritoriului sau;

k) angajarea de experti si consultanti pentru asigurarea sporirii eficientei functionarii federatiei sau a organizatiilor membre;

l) contractarea de studii de cercetare si de teren pentru extinderea amenajarii de imbunatatiri funciare existente, realizarea de noi sisteme, lucrari sau amenajari si dezvoltarea activitatii federatiei.

Art. 25. - Dizolvarea, lichidarea si reorganizarea organizatiilor si federatiilor, precum si modificarea statutului acestora se fac potrivit normelor metodologice de aplicare a prezentei legi, cu avizul Oficiului de reglementare.

CAPITOLUL III
Dreptul de proprietate si de folosinta asupra infrastructurii de
imbunatatiri funciare si a terenului

Art. 26. - Asociatiile utilizatorilor de apa pentru irigatii, infiintate potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 147/1999 privind asociatiile utilizatorilor de apa pentru irigatii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 573/2001, cu modificarile ulterioare, care se reorganizeaza, in conditiile prezentei legi, in organizatii ale utilizatorilor de apa pentru irigatii, preiau bunurile mobile si imobile aflate in proprietatea sau in folosinta acestora, precum si:

a) dreptul de proprietate detinut de asociatia utilizatorilor de apa pentru irigatii asupra infrastructurii de irigatii, constand din statii de pompare de punere sub presiune si constructii hidrotehnice, impreuna cu dotarile si terenul aferent, conducte subterane, precum si alte asemenea bunuri situate pe teritoriul organizatiei si obligatiile corelative;

b) dreptul de folosinta detinut de asociatia utilizatorilor de apa pentru irigatii asupra infrastructurii de irigatii apartinand domeniului privat al statului, unitatilor administrativ-teritoriale sau unor persoane fizice ori juridice, constand in statii de pompare de punere sub presiune si constructii hidrotehnice, impreuna cu dotarile si terenul aferent, conducte subterane, precum si alte asemenea bunuri situate pe teritoriul organizatiei.

Art. 27. - (1) Infrastructura de imbunatatiri funciare apartinand domeniului privat al statului, aflata in folosinta Administratiei, societatilor comerciale, statiunilor si institutelor de cercetare si productie agricola, unitatilor de invatamant agricol si silvic, precum si a altor institutii publice, situata pe teritoriul unei organizatii, se transmite la cerere, fara plata, in proprietatea acelei organizatii, in conditiile legii.

(2) Infrastructura de imbunatatiri funciare apartinand domeniului privat al unitatilor administrativ-teritoriale se transmite, la cerere, in proprietatea sau folosinta organizatiilor ori federatiilor prin hotarare a consiliului local, a consiliului judetean sau al municipiului Bucuresti, in conditiile legii.

(3) Organizatiile dobandesc dreptul de proprietate asupra infrastructurii de imbunatatiri funciare apartinand domeniului public al statului sau unitatilor administrativ-teritoriale, in conditiile Legii nr. 213/1998, cu modificarile si completarile ulterioare.

(4) Transmiterea dreptului de folosinta sau de proprietate asupra infrastructurii de imbunatatiri funciare aflate in administrarea Administratiei se face pe baza de protocol de predare-preluare aprobat prin ordin al ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale, cu specificarea obligatiilor privind exploatarea, intretinerea, reparatiile si paza integritatii bunurilor.

(5) Punerea in functiune a infrastructurii de irigatii care face obiectul transmiterii la cerere, fara plata, in folosinta sau in proprietatea unei organizatii se realizeaza din fonduri asigurate in totalitate de la bugetul de stat .

(6) Transmiterea dreptului de folosinta sau de proprietate asupra infrastructurii de imbunatatiri funciare aflate in proprietatea persoanelor fizice sau juridice se face cu respectarea prevederilor legale in vigoare privind publicitatea si inregistrarea circulatiei bunurilor imobile.

(7) In termen de 30 de zile de la data dobandirii personalitatii juridice, organizatia are obligatia de a incheia cu furnizorul de apa contract multianual pentru o perioada de cel putin 3 ani.

Art. 28. - (1) Federatiile pot primi in folosinta gratuita, in conditiile legii, o parte dintr-o amenajare de imbunatatiri funciare sau o intreaga amenajare de imbunatatiri funciare aflata in proprietatea publica a statului.

(2) Conditiile exploatarii, intretinerii si reparatiilor efectuate de federatie asupra partii de amenajare sau intregii amenajari de imbunatatiri funciare aflate in folosinta gratuita, conform alin. (1), precum si durata folosintei sunt cuprinse in protocolul de transmitere a folosintei gratuite.





Afişează Legea nr. 138/2004 (Republicata 2009), a imbunatatirilor funciare pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice