din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2811 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale » Ordinul nr. 24/2009, privind normele metodologice de aplicare a Hotararii Guvernului nr. 1.083/2008 privind asigurarea despagubirilor de viata, sanatate si bunuri ale politistilor

Ordinul nr. 24/2009, privind normele metodologice de aplicare a Hotararii Guvernului nr. 1.083/2008 privind asigurarea despagubirilor de viata, sanatate si bunuri ale politistilor

  Publicat: 07 Apr 2009       5241 citiri        Secţiunea: Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale  


Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Ordinul nr. 24/2009, privind normele metodologice de aplicare a Hotararii Guvernului nr. 1.083/2008 privind asigurarea despagubirilor de viata, sanatate si bunuri ale politistilor

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 219 din 06/04/2009

1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
(Legea 10 din 2001). Este persoana fizica sau juridica cu experienta semnificativa in domeniu, competenta in evaluare pe piata proprietatilor imobiliare,
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Sunt participanti in procesul penal, alaturi de parti si organele judiciare. Persoanele sunt martorii, experti, interpretii, traducatorii, substituitii procesuali etc.
Act adoptat de organele de stat,
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
(In sensul Legii 10 din 2001). Orice teren si/sau constructie situat in intravilan, cu oricare din destinatiile avute la data preluarii, precum si orice bun mobil devenit imobil prin incorporare in aceasta constructie,
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
(Legea 10 din 2001). Este persoana fizica sau juridica cu experienta semnificativa in domeniu, competenta in evaluare pe piata proprietatilor imobiliare,
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Indicator care reflecta aportul valoric adus de o intreprindere prin activitatile sale asupra bunurilor cumparate.
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Sustinerile si punctele de vedere ale partilor si procurorului exprimate in cursul procesului penal cu privire la solutionarea cauzei deduse judecatii.
Pricipiu general de drept, potrivit caruia autoritatile de stat, institutiile publice si toti cetatenii sunt obligati sa respecte legea,comportamentul lor sa fie conform prevederilor acesteia.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.

CAPITOLUL III
Asigurarea despagubirilor pentru prejudiciile aduse
bunurilor politistului

Art. 10. - (1) Starea initiala a bunurilor, cu exceptia locuintelor de serviciu, se stabileste ca valoare de piata, in baza unui dosar de evaluare intocmit de un evaluator autorizat.

(2) Cheltuielile privind stabilirea valorii de piata a bunurilor cad in sarcina politistului.

(3) Dosarul de evaluare se inregistreaza si se pastreaza la secretariatul unitatii unde este incadrat politistul.

Art. 11. - (1) Pentru a beneficia de despagubirile acordate in temeiul art. 4 alin. (4) din hotarare, politistul se adreseaza conducerii unitatii in care este incadrat printr-o cerere scrisa, la care anexeaza:

a) documentele de constatare a evenimentului care a condus la producerea riscului;

b) documentele de evaluare a prejudiciului;

c) declaratie din care sa reiasa faptul ca prejudiciul a fost cauzat de terte persoane . Daca acestea sunt cunoscute, sunt precizate datele de identificare;

d) declaratia pe propria raspundere din care sa reiasa faptul ca prejudiciul nu a fost acoperit partial sau in totalitate ca urmare a existentei unei asigurari in sistemul privat.

(2) La lucrarile comisiei participa un reprezentant al Corpului National al Politistilor sau un reprezentant desemnat de organizatia sindicala din care face parte politistul, cu statut de observator.

Art. 12. - Constatarea evenimentului care a condus la producerea riscului prevazut la art. 3 lit. f) din hotarare se face de unitatea de politie in a carei raza este situat bunul imobil sau, in cazul vehiculelor, de unitatea de politie in a carei zona de competenta s-a produs evenimentul.

Art. 13. - (1) In cazul constructiilor cu destinatia de locuit si a anexelor acestora, evaluarea prejudiciului se face de catre un evaluator autorizat. Dispozitiile art. 10 alin. (2) se aplica in mod corespunzator.

(2) Pentru vehiculele aflate in proprietatea sau folosinta politistului, despagubirea pentru aducerea in starea initiala a acestora se acorda pe baza devizului de reparatie emis de o unitate specializata.

(3) In cazul in care din devizul estimativ emis de unitatea specializata se constata ca valoarea necesara aducerii bunului in starea initiala este mai mare decat valoarea bunului stabilita potrivit art. 10 alin. (1), despagubirea nu poate depasi aceasta din urma valoare .

Art. 14. - (1) La nivelul fiecarui ordonator de credite se numeste o comisie a carei activitate consta in a stabili, ori de cate ori este nevoie, daca politistul indeplineste sau nu conditiile pentru a fi despagubit pentru prejudiciile cauzate bunului/bunurilor.

(2) Comisia este alcatuita din:

a) presedinte - seful nemijlocit al politistului prejudiciat;

b) 3 membri titulari si 3 supleanti: cate un politist din cadrul structurilor financiare, juridice si logistice. Pentru situatiile in care in unitate nu exista decat un post la compartimentul juridic, supleantul acestuia este desemnat din cadrul structurii de resurse umane, urmarindu-se ca acesta sa aiba studii superioare juridice;

c) secretar - din cadrul structurii de resurse umane.

(3) Rezultatul activitatii comisiei se materializeaza intr-un proces-verbal, de concluziile caruia depinde acordarea sau nu a despagubirilor.

(4) La finalul procesului-verbal, presedintele comisiei, pe baza propunerilor formulate de membrii comisiei si consemnate in cuprinsul acestuia, decide acordarea sau, dupa caz, neacordarea despagubirilor.

(5) Decizia presedintelui comisiei este inaintata structurii de resurse umane care emite, dupa caz, actul administrativ necesar acordarii despagubirii sau decizia motivata de respingere a cererii.

(6) In cazul in care, in urma analizarii cererii si a documentelor justificative s-a stabilit acordarea despagubirilor, structura de resurse umane prezinta conducatorului unitatii dispozitia privind acordarea despagubirii solicitate, insotita de documentele justificative, vizata pentru control financiar preventiv propriu de organul de specialitate propriu si avizata pentru legalitate de structura juridica a unitatii. Dupa aprobare, documentele se transmit structurii financiar-contabile in vederea achitarii drepturilor cuvenite.

(7) In cazul in care in urma analizarii cererii si a documentelor justificative s-a stabilit neacordarea despagubirilor, structura de resurse umane propune conducerii unitatii, prin raport motivat, respingerea cererii si restituirea acesteia, impreuna cu toate documentele justificative, solicitantului, prezentand acestuia in scris motivele care au stat la baza deciziei.

CAPITOLUL IV
Dispozitii finale

Art. 15. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

p. Viceprim-ministru, ministrul administratiei si internelor,
Cristian Fainisi,
secretar de stat

Bucuresti, 19 martie 2009.





Afişează Ordinul nr. 24/2009, privind normele metodologice de aplicare a Hotararii Guvernului nr. 1.083/2008 privind asigurarea despagubirilor de viata, sanatate si bunuri ale politistilor pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice