- pretul nu este inferior valorii de piata a bunului;
- bunul nu are o importanta determinanta pentru reusita unui plan de reorganizare."
1510. La articolul 95, alineatul (7) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(7) Prin derogare de la prevederile Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Legii nr. 297/2004 privind piata de capital, cu modificarile si completarile ulterioare, planul propus de creditori poate prevedea modificarea, fara acordul statutar al membrilor sau asociatilor/actionarilor debitorului, a actului constitutiv."
1511. La articolul 100, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(3) Urmatoarele creante constituie categorii distincte de creante, care voteaza separat:
a) creante garantate;
b) creante salariale;
c) creante bugetare;
d) creante chirografare stabilite conform art. 96 alin. (1);
e) celelalte creante chirografare."
1512. La articolul 101 alineatul (1), dupa litera C se introduce o noua litera, litera D, cu urmatorul cuprins:
"D. creantele nedefavorizate prin plan vor fi considerate prezente la votarea planului si sunt socotite ca au acceptat planul."
1513. La articolul 107 alineatul (2), litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"b) in cazul procedurii generale, desemnarea unui lichidator provizoriu, precum si stabilirea atributiilor si a remuneratiei acestuia, in conformitate cu criteriile aprobate prin legea de organizare a profesiei."
1514. La articolul 112, dupa alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmatorul cuprins:
"(4) Creantele banesti asupra averii debitorului se considera scadente la data deschiderii procedurii de faliment."
1515. La articolul 113, alineatele (4) si (5) se abroga.
1516. Articolul 115 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 115. - (1) Inventarul va trebui sa descrie toate bunurile identificate ale debitorului.
(2) Actul de inventar va fi semnat de lichidatorul judiciar, de debitor, iar daca acesta nu participa la inventariere, numai de catre lichidatorul judiciar.
(3) In vederea conservarii patrimoniului, in cazul in care in averea debitoarei nu exista suficiente lichiditati, lichidatorul va putea valorifica de urgenta bunuri ale debitorului pentru obtinerea acestor lichiditati fara aprobarea creditorilor. Valorificarea se va efectua prin licitatie publica, dupa evaluarea prealabila, pornind de la valoarea de lichidare indicata de evaluator."
12. La articolul I, dupa punctul 17 se introduce un nou punct, punctul 171, cu urmatorul cuprins:
"171. La articolul 120, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) Daca vanzarea activelor se va face prin licitatie publica, procesul-verbal de adjudecare semnat de lichidatorul judiciar constituie titlu de proprietate . Cand legea impune pentru transferul dreptului de proprietate forma autentica, contractele vor fi perfectate de notarul public pe baza procesului-verbal de licitatie ."
13. La articolul I, dupa punctul 18 se introduce un nou punct, punctul 181, cu urmatorul cuprins:
"181. Articolul 130 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 130. - Dupa ce judecatorul-sindic aproba raportul final al lichidatorului, acesta va trebui sa faca distribuirea finala a tuturor fondurilor din averea debitorului. Fondurile nereclamate in termen de 30 de zile de catre cei indreptatiti la acestea vor fi depuse in contul prevazut la art. 4 alin. (4)."
14. La articolul I punctul 19, articolul 131 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 131. - (1) In orice stadiu al procedurii prevazute de prezenta lege, daca se constata ca nu exista bunuri in averea debitorului ori ca acestea sunt insuficiente pentru a acoperi cheltuielile administrative si niciun creditor nu se ofera sa avanseze sumele corespunzatoare, judecatorul-sindic va da o sentinta de inchidere a procedurii, prin care se dispune si radierea debitorului din registrul in care este inmatriculat.
(2) In cazul prevazut la alin. (1) nu sunt aplicabile prevederile art. 129."
15. La articolul I, dupa punctul 20 se introduce un nou punct, punctul 201, cu urmatorul cuprins:
"201. La articolul 138, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(3) Comitetul creditorilor sau creditorul care detine mai mult de jumatate din valoarea tuturor creantelor poate cere judecatorului-sindic sa fie autorizat sa introduca actiunea prevazuta la alin. (1), daca administratorul judiciar sau lichidatorul a omis sa indice, in raportul sau asupra cauzelor insolventei, persoanele culpabile de starea de insolventa a patrimoniului debitorului persoana juridica ori daca acesta a omis sa formuleze actiunea prevazuta la alin. (1) si raspunderea persoanelor la care se refera alin. (1) ameninta sa se prescrie."
16. La articolul I, dupa punctul 21 se introduce un nou punct, punctul 211, cu urmatorul cuprins:
"211. Dupa articolul 154 se introduc doua noi articole, articolele 1541 si 1542, cu urmatorul cuprins:
"Art. 1541. - Sectiile de insolventa prevazute la art. 6 se vor infiinta in termen de 6 luni de la intrarea in vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonante de urgenta. Procedurile in curs vor continua pe rolul instantelor la care au fost introduse.
Art. 1542. - Orice decaderi, limitari, interdictii ori altele asemenea instituite prin norme legale sau prevederi contractuale pentru cazul deschiderii procedurii de insolventa vor fi aplicabile doar de la data deschiderii falimentului. Dispozitiile contrare se abroga."
Art. II. - Litera c) a articolului 6 din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 173 din 29 iulie 1997, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"c) actiuni, cereri si contestatii introduse in temeiul Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei, cu modificarile si completarile ulterioare, si al Ordonantei Guvernului nr. 10/2004 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului institutiilor de credit, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 278/2004 - 120 lei."
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (1) din Constitutia Romaniei, republicata.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR p. PRESEDINTELE SENATULUI, ROBERTA ALMA ANASTASE ALEXANDRU PERES
Bucuresti, 7 iulie 2009.
Nr. 277.
Telemunca, noul regim de munca in era digitala Sursa: MCP avocati
Suspendarea contractului de munca pe durata suspendarii permisului auto al salariatului Sursa: MCP avocati
Contractul de munca pe perioada determinata. Mod de flexibilizare a relatiilor de munca Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti