din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3422 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Imobiliara » HG nr. 151/2010 privind aprobarea Programului Renasterea satului romanesc - 10 case pentru specialisti

HG nr. 151/2010 privind aprobarea Programului Renasterea satului romanesc - 10 case pentru specialisti

  Publicat: 14 Mar 2010       15605 citiri        Secţiunea: Legislatie Imobiliara  


Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
Hotararea de Guvern nr 151/2010 privind aprobarea Programului Renasterea satului romanesc - 10 case pentru specialisti. Hotararea nr. 151/2010

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 162 din 12 martie 2010

Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Analiza complexa, premergatoare deciziei de investitii, avand drept scop stabilirea oportunitatii si eficientei dezvoltarii unei subramuri sau realizarii unor obiective de investitii.
Analiza complexa, premergatoare deciziei de investitii, avand drept scop stabilirea oportunitatii si eficientei dezvoltarii unei subramuri sau realizarii unor obiective de investitii.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Analiza complexa, premergatoare deciziei de investitii, avand drept scop stabilirea oportunitatii si eficientei dezvoltarii unei subramuri sau realizarii unor obiective de investitii.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
1. Unitate de constructie specializata in executarea de lucrari de constructii pe baza de contract.
Titluri de credit (efecte comerciale exprimate in moneda straina.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Cheltuielile care intervin in derularea proiectelor finantate din instrumentele structurale, implementate de organisme, autoritati, institutii sau societati comerciale din sectorul public,
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Aceasta sintagma se refera la finantarea unei activitati de doua ori, din doua surse diferite.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Efectuarea de incasari si pe aceasta baza lichidarea obligatiilor de plata prin intermediul conturilor deschise la banci, fara bani in numerar,
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
(in sensul legii contenciosului administrativ, legea 554/2004) Orice drept fundamental prevazut de Constitutie sau de lege, caruia i se aduce o atingere printr-un act administrative.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Act adoptat de organele de stat,
Unitate de baza a organizarii administrativ-teritoriale a statului, alcatuita dintr-unul sau mai multe sate si
Casa care functioneaza in cadrul casieriilor bancilor, prin care se efectueaza operatiuni de incasari de la depunatori, persoane fizice si juridice.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Unitate de baza a organizarii administrativ-teritoriale a statului, alcatuita dintr-unul sau mai multe sate si
Este actul juridic procesual, final si de dispozitie prin care se solutioneaza cauza penala de catre instanta de judecata, punandu-se, astfel, capat judecatii.

(1) Terenurile prevazute la art. 3 alin. (2) se preiau de Agentia Nationala pentru Locuinte, in folosinta gratuita, in conditiile legii, pe perioada realizarii obiectivelor de investitii privind constructia de case pentru specialisti, doar daca sunt libere de orice sarcina si sunt cuprinse cu destinatia propusa in planuri urbanistice aprobate.
(2) Pentru obiectivele de investitii prevazute in Program, Agentia Nationala pentru Locuinte va achizitiona studii de fezabilitate, care vor fi supuse aprobarii, potrivit legii.
(3) Finantarea studiilor de fezabilitate prevazute la alin. (2) se asigura din alocatii de la bugetul de stat, prevazute anual cu aceasta destinatie, prin bugetul Ministerului Dezvoltarii Regionale si turismului, aprobat in conditiile legii, precum si din resursele prevazute cu aceasta destinatie de catre Agentia Nationala pentru Locuinte in bugetul propriu, conform prevederilor art. 6 alin. (2) din Legea nr. 152/1998 privind infiintarea Agentiei Nationale pentru Locuinte, republicata.
(4) Studiile de fezabilitate supuse aprobarii conform alin. (2) vor fi insotite de cate un exemplar al contractelor incheiate potrivit prevederilor art. 3 alin. (4) din Legea nr. 152/1998, republicata.
(5) Aprobarea documentatiilor tehnico-economice ale obiectivelor de investitii prevazute la alin. (2) se face in conditiile prevazute de lege pentru investitiile publice.

Art. 7
(1) Dupa aprobarea studiilor de fezabilitate si dupa aprobarea finantarii programului de investitii prin legea anuala a bugetului de stat, Agentia Nationala pentru Locuinte organizeaza si desfasoara, potrivit legislatiei privind achizitiile publice, procedurile pentru achizitia proiectarii si a executiei lucrarilor, pe baza documentatiei tehnice elaborate.
(2) Inaintea incheierii contractului de antrepriza pentru executarea lucrarilor de constructii-montaj, Agentia Nationala pentru Locuinte transmite directiei coordonatoare din cadrul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului devizul general al investitiei privind realizarea caselor pentru specialisti, insotit de devize financiare estimative pentru categoriile de cheltuieli care nu intra in valoarea contractului de antrepriza, in vederea urmaririi alocarii fondurilor necesare pe categorii de cheltuieli . Decontarea cheltuielilor necesare realizarii obiectivelor de investitii cuprinse in devizul general se asigura pe surse de finantare .
(3) Agentia Nationala pentru Locuinte asigura urmarirea si supravegherea tehnica a lucrarilor, receptia la terminarea lucrarilor de constructii-montaj, conform graficului-anexa la contract, si punerea in functiune a obiectivelor de investitii. Agentia Nationala pentru Locuinte participa si la receptia finala a lucrarilor de constructii-montaj.
(4) Supravegherea tehnico-economica a lucrarilor de constructii-montaj se realizeaza de Agentia Nationala pentru Locuinte, prin personal propriu atestat, angajat cu contract sau prin unitati de consultanta, in conformitate cu reglementarile in vigoare. (5) Pentru consultanta si asistenta tehnica in urmarirea si derularea investitiilor, inclusiv pentru plata personalului de supraveghere pe parcursul realizarii obiectivelor de constructii privind realizarea de locuinte pentru specialisti in cadrul Programului, Agentia Nationala pentru Locuinte poate efectua si deconta cheltuieli in cuantum de pana la 3% din valoarea lucrarilor de constructii-montaj executate si admise la decontare. Aceste cheltuieli se cuprind in devizul general pentru obiectivele de investitii si se incaseaza pe masura realizarii lucrarilor de constructii-montaj.
(6) La finalizarea lucrarilor, in vederea efectuarii receptiei constructiilor de locuinte pentru specialisti, participa reprezentanti ai autoritatilor administratiei publice locale care urmeaza sa preia in administrare respectivele locuinte, precum si un reprezentat al Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului.

Art. 8
(1) In termen de 10 zile de la receptia prevazuta la art. 7 alin. (6), se va efectua predarea-primirea caselor pentru specialisti construite prin Program, precum si a terenurilor aferente, prin protocol incheiat intre Agentia Nationala pentru Locuinte si autoritatile administratiei publice locale. La aceeasi data, folosinta gratuita acordata Agentiei Nationale pentru Locuinte asupra terenurilor aferente locuintelor pentru specialisti inceteaza de drept .
(2) Receptia finala a caselor pentru specialisti este realizata prin grija autoritatilor administratiei publice locale care le au in administrare, din comisia de receptie facand parte si un reprezentant nominalizat de Agentia Nationala pentru Locuinte.

Art. 9
Administrarea caselor pentru specialisti construite prin Program se face in conditiile prevazute de lege pentru locuintele din fondul locativ de stat .

Art. 10
(1) In vederea solutionarii cererilor privind repartizarea caselor pentru specialisti construite prin Program, autoritatile administratiei publice locale vor stabili masurile necesare pentru luarea in evidenta si pentru examinarea solicitarilor primite. In acest scop, prin hotarari ale consiliilor locale ale comunelor se vor constitui comisii de examinare a solicitarilor de case pentru specialisti si se vor stabili si da publicitatii, prin afisare la sediul primariilor, actele justificative necesare care insotesc cererea si locul de primire a cererilor. In cazul in care exista mai multe cereri, consiliile locale vor stabili ordinea de repartizare, tinerii sub 35 de ani care au specializarile prevazute la art. 2 alin. (3) din hotarare avand prioritate in obtinerea unei locuinte.
(2) Casele construite prin Program vor fi repartizate in proportie de minimum 50% personalului didactic prevazut la art. 2 alin. (3) lit. a) din hotarare, celelalte fiind repartizate specialistilor prevazuti la art. 2 alin. (3) lit. b) si c), in fiecare comuna.
(3) Comisiile constituite conform alin. (1) vor examina cererile pentru casele construite prin Program, in ordinea de prioritate stabilita, si vor prezenta spre aprobare consiliilor locale ale comunelor lista cuprinzand solicitantii indreptatiti sa primeasca o casa . Dupa aprobare, listele se vor afisa la sediile primariilor comunelor.
(4) Contestatiile cu privire la stabilirea accesului la casele pentru specialisti construite prin Program, precum si la acordarea prioritatilor in solutionarea cererilor se vor adresa primarului in termen de 7 zile de la afisarea listelor prevazute la alin. (3). Solutionarea contestatiilor se va realiza in termen de 15 zile de la primire, in conditiile legii.

Art. 11
(1) Inchirierea caselor construite prin Program se face in conditiile prevazute de Legea locuintei nr. 114/1996, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/1999 privind protectia chiriasilor si stabilirea chiriei pentru spatiile cu destinatia de locuinte, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 241/2001, cu modificarile ulterioare, si de Hotararea Guvernului nr. 1.275/2000 privind aprobarea Normelor metodologice pentru punerea in aplicare a prevederilor Legii locuintei nr. 114/1996, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Durata contractelor de inchiriere va fi stipulata in contractul de inchiriere incheiat intre partile contractante, accesoriu la contractul de munca .
(3) Chiriasul are obligatia de a preda locuinta in termen de 30 de zile de la data la care inceteaza a-si mai desfasura activitatea in considerarea careia locuinta a fost inchiriata in comuna respectiva.
(4) Consiliile locale pot hotari plata chiriei din bugetele locale, in limita legii si potrivit competentelor stabilite prin lege, aceasta neputand sa fie mai mare decat cheltuielile cu administrarea imobilului.

Art. 12
In cazul in care casele construite prin Program raman vacante, acestea se pot repartiza si inchiria unor specialisti din alte domenii pe o perioada determinata, pana la aparitia unor noi cereri din partea solicitantilor prevazuti la art. 2 alin. (3) din hotarare .




Afişează HG nr. 151/2010 privind aprobarea Programului Renasterea satului romanesc - 10 case pentru specialisti pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    10 case pentru specialisti    HG 151/2010    Noutati legislative 2010    Monitorul Oficial 2010    Agentia Nationala pentru Locuinte    ANL    Locuinte    Legea 114/1996    Legea 213/1998

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.