Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
Articol unic. - Se aproba Ordonanta Guvernului nr. 21 din 29 august 2009 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 37/2007 privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele si perioadele de odihna ale conducatorilor auto si utilizarea aparatelor de inregistrare a activitatii acestora, adoptata in temeiul art. 1 pct. II.5 din Legea nr. 253/2009 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 599 in 31 august 2009, cu urmatoarele modificari:
1. La articolul I punctul 5, partea introductiva si punctele 8, 13-14, 17-20, 22, 24-29, 31 si 33 ale alineatului (1) al articolului 8 vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 8. - (1) Urmatoarele fapte reprezinta incalcari foarte grave ale dispozitiilor Regulamentului Parlamentului European si al Consiliului (CE) nr. 561/2006, ale Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85 si, dupa caz, ale Acordului AETR si constituie contraventii, daca acestea nu sunt considerate infractiuni potrivit legii penale:
...............................................................................................
8. nerespectarea perioadei minime de odihna zilnica, intr-un interval de 30 de ore, atunci cand vehiculul este condus de un echipaj, cu doua ore sau mai mult;
13. montarea/repararea unor tahografe neomologate, nesigilate, necalibrate, defecte, calibrarea incorecta a tahografelor sau montarea, repararea, calibrarea unor tahografe de catre un operator economic neautorizat;
14. utilizarea unor tahografe neomologate, nesigilate, necalibrate, defecte sau care au termenul de valabilitate al verificarii/calibrarii periodice depasit;
17. nerespectarea obligatiei intreprinderii/operatorului de transport rutier de a descarca si stoca la sediu, cel mai tarziu la fiecare 28 de zile, datele din cartelele tahografice ale conducatorilor auto si/sau nerespectarea obligatiei de a descarca si stoca la sediu, cel mai tarziu la fiecare 90 de zile, datele din tahografele digitale ale vehiculelor pe care le utilizeaza;
18. detinerea de catre un conducator auto a mai mult de o cartela tahografica valida;
19. utilizarea de catre un conducator auto a unei cartele tahografice eliberate altei persoane;
20. utilizarea unei cartele tahografice defecte sau expirate;
22. utilizarea unor diagrame tahografice sau cartele tahografice murdare sau deteriorate, cu datele ilizibile;
24. scoaterea neautorizata a diagramei tahografice din tahograf sau a cartelei tahografice din tahograful digital inaintea terminarii zilei de lucru, care afecteaza inregistrarea datelor relevante;
25. utilizarea diagramei tahografice sau a cartelei tahografice pentru o perioada mai lunga decat cea prevazuta, care afecteaza inregistrarea datelor relevante;
26. nerespectarea de catre conducatorul auto a obligatiei privind introducerea manuala a unor date;
27. incredintarea unui vehicul cu tahograf digital unui conducator auto care nu detine cartela tahografica;
28. nerespectarea prevederilor privind utilizarea comutatorului tahografului;
29. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor privind numele si/sau prenumele conducatorului auto;
31. neprezentarea in trafic a numarului necesar de diagrame tahografice, a cartelei tahografice sau a listarilor efectuate cu imprimanta tahografului digital;
33. nerespectarea masurii de imobilizare stabilita de personalul cu atributii de inspectie si control;".
2. La articolul I punctul 5, punctul 37 al alineatului (1) al articolului 8 se abroga.
3. La articolul I punctul 5, partea introductiva si punctele 1, 8, 11 si 13-16 ale alineatului (2) al articolului 8 vor avea urmatorul cuprins:
"(2) Urmatoarele fapte reprezinta incalcari grave ale dispozitiilor Regulamentului Parlamentului European si al Consiliului (CE) nr. 561/2006, ale Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85 si, dupa caz, ale Acordului AETR si constituie contraventii, daca acestea nu sunt considerate infractiuni potrivit legii penale:
1. depasirea perioadei maxime zilnice de conducere cu mai mult de o ora, dar mai putin de doua ore;
8. nerespectarea perioadei minime de odihna zilnica, intr-un interval de 30 de ore, atunci cand vehiculul e condus de un echipaj, cu mai mult de o ora, dar mai putin de doua ore;
11. neasigurarea unui numar suficient de diagrame tahografice omologate, corespunzatoare tipului de tahograf utilizat pentru efectuarea operatiunilor de transport rutier;
13. nerespectarea prevederilor privind reglarea ceasului tahografului analogic;
14. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor de incepere si de incheiere a cursei;
15. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor privind kilometrii inregistrati la plecare;
16. nerespectarea prevederilor privind obligativitatea repararii tahografului care s-a defectat in cursul calatoriei;".
4. La articolul I punctul 5, partea introductiva si punctele 1, 8 si 12-18 ale alineatului (3) al articolului 8 vor avea urmatorul cuprins:
"(3) Urmatoarele fapte reprezinta incalcari minore ale dispozitiilor Regulamentului Parlamentului European si al Consiliului (CE) nr. 561/2006, ale Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85 si, dupa caz, ale Acordului AETR si constituie contraventii:
1. depasirea perioadei maxime zilnice de conducere cu pana la o ora;