din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2901 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » Ordinul 120/2010 pentru aprobarea Regulamentului de ordine interioara in directiile generale/directiile aparatului central al Ministerului Administratiei si Internelor

Ordinul 120/2010 pentru aprobarea Regulamentului de ordine interioara in directiile generale/directiile aparatului central al Ministerului Administratiei si Internelor

  Publicat: 01 Jun 2010       27061 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Ordinul 120/2010 pentru aprobarea Regulamentului de ordine interioara in directiile generale/directiile aparatului central al Ministerului Administratiei si Internelor

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 357 din 31 mai 2010

1. Aptitudine a persoanei de a-si da seama de sensul, importanta si urmarile actiunilor pe care le savarseste, precum si de a-si dirija liber vointa, potrivit cu scopurile urmarite.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Timpul de munca reprezinta timpul pe care salariatul il foloseste pentru indeplinirea sarcinilor de munca.
Cheltuielile care intervin in derularea proiectelor finantate din instrumentele structurale, implementate de organisme, autoritati, institutii sau societati comerciale din sectorul public,



Capitolul IV - Procesul managerial in cadrul aparatului central


Sectiunea 1 - Dispozitii generale


Art. 16
(1) In sensul prezentului regulament, procesul managerial reprezinta ansamblul de activitati prin care sefii unitatilor aparatului central planifica, organizeaza, coordoneaza si controleaza activitatea subordonatilor lor, in scopul realizarii obiectivelor propuse, in conditii de eficienta si de responsabilitate profesionala.
(2) Functiile procesului managerial in directiile generale/directiile sunt:
a) planificarea, organizarea si conducerea activitatilor;
b) coordonarea structurii si stimularea personalului;
c) controlul activitatilor;
d) evidenta si urmarirea executarii ordinelor si dispozitiilor.

Sectiunea 2 - Planificarea, organizarea, coordonarea si evaluarea activitatilor directiilor generale/directiilor


Art. 17
(1) Planificarea, avand ca principale instrumente de cunoastere diagnoza si prognoza, reprezinta alegerea sarcinilor care trebuie indeplinite pentru realizarea obiectivelor propuse, prezentarea modului in care trebuie indeplinite sarcinile si precizarea momentului in care trebuie indeplinite.
(2) Etapele planificarii sunt:
a) identificarea si stabilirea obiectivelor;
b) formularea variantelor de actiune, pe baza rezultatelor diagnozelor si prognozelor;
c) stabilirea prioritatilor;
d) stabilirea etapelor actiunii planificate;
e) normarea actiunii corespunzator etapelor;
f) programarea actiunii;
g) alocarea resurselor.

Art. 18
(1) Stabilirea si structurarea activitatilor pentru indeplinirea obiectivelor/misiunilor de catre directiile generale/directii se concretizeaza in:
# a) documente de planificare strategica: Strategia nationala de ordine publica;
# Strategia nationala privind accelerarea dezvoltarii serviciilor comunitare de utilitati publice;
# Planul strategic al M.A.I. si planurile strategice sectoriale, pentru domeniile gestionate de M.A.I.;
# planurile de actiune anuale, pentru implementarea strategiilor, a Planului strategic al M.A.I., precum si a planurilor strategice sectoriale;
# alte documente de planificare strategica nationale/sectoriale;
b) documente de planificare operationala:
# planurile anuale cu principalele activitati ale directiilor generale/directiilor, intocmite pe baza extraselor din Planul unic cu principalele activitati ale M.A.I.;
# planurile semestriale de activitati ale directiilor generale/directiilor;
# nota de sarcini lunare ale directiilor generale/directiilor;
# alte documente de planificare operationala.
(2) Structurile subordonate directiilor generale/directiilor si cele subordonate/in coordonarea M.A.I. isi organizeaza planificarea activitatilor, in functie de specificul fiecareia, prin metodologii proprii.

Art. 19
Planurile unice prevad, in mod expres, necesarul de fonduri pentru finantare, pe activitati si perioade de timp .

Art. 20
Planificarea activitatilor ce urmeaza a fi desfasurate se realizeaza in limita fondurilor alocate prin bugetul aprobat de catre ordonatorul principal de credite pentru directiile generale/directii, pe capitole de cheltuieli .




Afişează Ordinul 120/2010 pentru aprobarea Regulamentului de ordine interioara in directiile generale/directiile aparatului central al Ministerului Administratiei si Internelor pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Noutati legislative 2010    Monitorul Oficial 2010    OUG 30/2007    Legea 15/2008    Ordinul 120/2010    Ministerul Administratiei si Internelor

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.