din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3545 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute » Ordonanta de urgenta nr. 92/2008, privind statutul functionarului public denumit manager public

Ordonanta de urgenta nr. 92/2008, privind statutul functionarului public denumit manager public

  Publicat: 16 Mar 2009       15192 citiri        Secţiunea: Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute  


Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ordonanta de urgenta nr. 92/2008, privind statutul functionarului public denumit manager public.
Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 484 din 30/06/2008

Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Drept, competenta sau imputernicire conferita unei unitati, unui organ, unei functii sau persoane determinate,
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Piata special organizata de catre stat, intreprinzatori sau asociatii particulare si mixte,in cadrul carora se pot incheia
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Aceasta sintagma se refera la finantarea unei activitati de doua ori, din doua surse diferite.

2. elaboreaza si imbunatateste, in colaborare cu Unitatea centrala pentru reforma administratiei publice si Institutul National de Administratie, politicile publice si legislatia privind statutul si functia publica specifica de manager public;

3. identifica si centralizeaza nevoile autoritatilor si institutiilor publice din administratia publica centrala si locala privind infiintarea posturilor de manageri publici si propune, pe baza efectuarii unei analize anuale a acestor nevoi institutionale, numarul de participanti la programele de formare, precum si profilurile acestora;

4. elaboreaza Planul de repartizare a managerilor publici, pe baza nevoilor identificate la pct. 3, si colecteaza optiunile participantilor la programele de formare prevazute la art. 3 alin. (1);

5. transmite catre autoritatile si institutiile publice propunerile de numire in functia publica specifica de manager public a absolventilor programelor de formare;

6. asigura, in conditiile legii, aplicarea prevederilor referitoare la redistribuire, in conditiile art. 22 alin. (6);

7. asigura solutionarea contestatiilor privind procedura de evaluare profesionala individuala, in conditiile art. 22 alin. (2);

8. acorda asistenta autoritatilor si institutiilor publice la elaborarea fisei postului de manager public;

9. constituie si gestioneaza corpul de evaluatori externi, asigurand selectarea, evidenta si perfectionarea acestora;

10. asigura conditiile necesare desfasurarii evaluarii externe;

11. centralizeaza si comunica autoritatilor si institutiilor publice in care isi desfasoara activitatea managerii publici evaluati rezultatele ramase definitive in urma evaluarii acestora;

12. emite comunicarile prevazute la art. 22 alin. (2) si (3), in baza rezultatelor obtinute in urma evaluarii profesionale individuale;

13. asigura repartizarea, in termenul prevazut de lege, a managerilor publici, in situatiile prevazute la art. 24 alin. (3) si (4);

14. solutioneaza, in conditiile prezentului statut, solicitarile de reincadrare intr-o functie publica specifica de manager public;

15. identifica domeniile generale de perfectionare profesionala a managerilor publici;

16. pune la dispozitia Institutului National de Administratie, Unitatii centrale pentru reforma administratiei publice si altor structuri din subordinea Ministerului Internelor si Reformei Administrative, cu responsabilitati in aplicarea prevederilor prezentei ordonante de urgenta si a normelor de aplicare a acesteia, datele si informatiile detinute, necesare pentru exercitarea atributiilor acestora;

c) prin Institutul National de Administratie:

1. realizeaza recrutarea si selectia participantilor la programele de formare prevazute la art. 3 alin. (1) lit. a) si b), cu respectarea conditiilor prevazute la art. 6 alin. (2);

2. urmareste respectarea conditiilor prevazute la art. 7, in ceea ce priveste participantii la programele de formare prevazute la art. 3 alin. (1) lit. c);

3. asigura organizarea, derularea si finantarea programelor de formare prevazute la art. 3 alin. (1) lit. a) si b), evaluarea finala si stabilirea clasamentului final al absolventilor, pe care il transmite Agentiei Nationale a Functionarilor Publici;

4. aproba si urmareste aplicarea regulamentelor de studii ale programelor de formare, asigurand echivalenta metodelor, criteriilor si procedurilor de evaluare aplicate cu cele stabilite in acest sens de catre echipele de asistenta tehnica a proiectelor din domeniul reformei functiei publice, cu finantare externa;

5. aproba inmatricularea la programele de formare a participantilor admisi in urma selectiei si comunica, daca este cazul, aceasta situatie autoritatilor si institutiilor publice unde acestia si-au desfasurat activitatea;

6. constituie si gestioneaza corpul mentorilor prevazuti la art. 11, asigurand selectarea, evidenta si perfectionarea acestora;

7. asigura coordonarea activitatii mentorilor;

8. isi insuseste si asigura aplicarea procedurilor de constituire si functionare a grupurilor de experti independenti pentru evaluarea abilitatilor manageriale, prevazute la art. 14 alin. (2);

9. asigura plata bursei prevazute la art. 9 alin. (3);

10. asigura instruirea corespunzatoare, in conditiile legii, a persoanelor prevazute la art. 11 alin. (1), art. 14 alin. (2) si, respectiv, art. 20 alin. (2) lit. b);

d) prin Directia generala juridica, actioneaza pentru recuperarea debitelor provenite din nerespectarea prevederilor angajamentului semnat potrivit art. 8. Aceasta atributie poate fi indeplinita si prin externalizarea serviciilor de asistenta juridica, in conditiile legii.

(2) Unitatea centrala pentru reforma administratiei publice, Agentia Nationala a Functionarilor Publici si Institutul National de Administratie indeplinesc si alte atributii si obligatii care decurg din prevederile prezentei ordonante de urgenta sau care sunt stabilite prin normele de aplicare a acesteia.

Art. 29. - (1) Finantarea cheltuielilor necesare derularii programelor de formare prevazute la art. 3 alin. (1) lit. a) si b) si exercitarii atributiilor si indeplinirii obligatiilor stabilite prin prezenta ordonanta de urgenta se asigura de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Internelor si Reformei Administrative, bugetul Institutului National de Administratie si, respectiv, bugetul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, care se asigura in mod corespunzator, sau, daca este cazul, din surse externe.

(2) Finantarea cheltuielilor necesare derularii programului de formare prevazut la art. 3 alin. (1) lit. c) se asigura in conditiile prevazute de legislatia aplicabila programului Bursa speciala "Guvernul Romaniei".

Art. 30. - (1) Autoritatile si institutiile publice din administratia publica identifica nevoile privind angajarea de manageri publici si profilurile acestora si le comunica Agentiei Nationale a Functionarilor Publici.

(2) Autoritatile si institutiile publice din administratia publica infiinteaza, in conditiile legii, cu avizul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, posturile corespunzatoare functiilor publice specifice de manager public, pe baza Planului de repartizare.

(3) Posturile prevazute la alin. (2) se infiinteaza prin transformarea functiilor publice vacante in functii publice specifice de manager public sau prin crearea de noi posturi, in conditiile legii.

(4) Autoritatile si institutiile publice colaboreaza, in conditiile legii, cu Agentia Nationala a Functionarilor Publici in vederea asigurarii managementului functiilor publice specifice de manager public si persoanelor care ocupa aceste functii si transmit acesteia, in termen de 10 zile lucratoare, orice modificare intervenita in derularea raporturilor de serviciu ale managerilor publici.

(5) In vederea luarii masurilor necesare recuperarii debitelor provenite din nerespectarea prevederilor angajamentului semnat potrivit art. 8 alin. (1), Agentia Nationala a Functionarilor Publici comunica de indata Directiei generale juridice din cadrul Ministerului Internelor si Reformei Administrative incetarea raportului de serviciu al persoanelor care au detinut calitatea de manager public, cu precizarea perioadei in care acestea au ocupat o functie publica, in conditiile prezentei ordonante de urgenta.

(6) Institutiile si autoritatile administratiei publice comunica Directiei generale juridice din cadrul Ministerului Internelor si Reformei Administrative incheierea si incetarea contractelor de munca cu persoanele care au detinut anterior calitatea de manager public, in termen de 10 zile de la data incheierii, respectiv incetarii acestor contracte, in vederea calcularii perioadei prevazute la art. 8 alin. (1).

Art. 31. - Nerespectarea obligatiilor si termenelor stabilite conform prezentei ordonante de urgenta de catre autoritatile si institutiile publice, in a caror sarcina cade indeplinirea acestora, atrage raspunderea disciplinara, contraventionala, civila sau penala, dupa caz.



CAPITOLUL VI
Dispozitii tranzitorii si finale



Art. 32. - (1) Pe durata derularii proiectelor cu finantare integrala din alte surse decat bugetul de stat, pentru programele de formare prevazute la art. 3 alin. (1) lit. a) si b), prin exceptie de la prevederile art. 4, respectiv de la prevederile art. 6 alin. (1) si art. 28 alin. (1) lit. c) pct. 1, promovarea si derularea acestor programe si, respectiv, recrutarea si selectia, prin concurs national, se fac in conditiile stabilite prin contractele de finantare a acestor proiecte.

(2) Pe durata prevazuta la alin. (1), prin exceptie de la prevederile art. 14 alin. (2), art. 21 alin. (3) si (6), art. 28 alin. (1) lit. b) pct. 9 si 10 si lit. c) pct. 6 si 7, Unitatea centrala pentru reforma administratiei publice, Agentia Nationala a Functionarilor Publici si Institutul National de Administratie, dupa caz, monitorizeaza modul de aplicare a procedurilor stabilite prin contractele de finantare a proiectelor prevazute la alin. (1), care privesc:

a) evaluarea participantilor la programele de formare prevazute la art. 3 alin. (1) lit. a) si b) si a managerilor publici;

b) constituirea, functionarea si gestionarea grupurilor de experti independenti de evaluare a abilitatilor manageriale, a grupurilor si a corpului de evaluatori externi si a corpului de mentori.

(3) Pe durata prevazuta la alin. (1), prin exceptie de la prevederile art. 28 alin. (1) lit. b) pct. 7, 9, 10, 15 si ale art. 29, finantarea cheltuielilor respective se asigura de la bugetul de stat, prin bugetul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici si, respectiv, prin bugetul Institutului National de Administratie, daca nu este asigurata din alte surse de finantare .





Afişează Ordonanta de urgenta nr. 92/2008, privind statutul functionarului public denumit manager public pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice