EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3699
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Contencios Administrativ
» Legea 53/2011, pentru modificarea si completarea Legii nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare
Legea 53/2011, pentru modificarea si completarea Legii nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare
Publicat: 27 Apr 2011
73818 citiri
Secţiunea:
Contencios Administrativ
Legea nr. 53/2011, pentru modificarea si completarea Legii nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 290 din 26 aprilie 2011
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Este actul juridic procesual, final si de dispozitie prin care se solutioneaza cauza penala de catre instanta de judecata, punandu-se, astfel, capat judecatii.
Una din institutiile fundamentale ale dreptului penal,
Oficiu electoral - organism electoral constituit la nivelul sectoarelor municipiului Bucuresti, fara a avea atributia de a constata rezultatele alegerilor la acel nivel,
Forma a vinovatiei , reglementata in cap. I , t. II, art. 19, C. pen., partea generala.Legea arata ca fapta este savarsita cu intentie cand infractorul:
Una din institutiile fundamentale ale dreptului penal,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Legea 10 din 2001. Intervalul de timp in care s-a facut preluarea abuziva, cuprins intre 6 martie 1945 si 22 decembrie 1989, in cazul Legii nr. 10 din 2001 si al O.U.G. nr.94/2000, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 501/2002, respectiv cuprins intre 6 septembrie 1940 si 22 decembrie 1989, in cazul O.U.G. nr. 83/1999, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 66/2004;
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
(termen CNA). Ansamblul programelor de radiodifuziune sau de televiziune, al emisiunilor si al celorlalte elemente ale unor servicii specifice, furnizat de un radiodifuzor,
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Este actul juridic procesual, final si de dispozitie prin care se solutioneaza cauza penala de catre instanta de judecata, punandu-se, astfel, capat judecatii.
Una din institutiile fundamentale ale dreptului penal,
Reprezinta o faza a procesului penal, constand in activitatea desfasurata de organele de urmarire penala
Oragn judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care executa atributiile ce revin acestui minister.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Codul de procedura civila reglementeaza judecata in fond a cauzelor civile, judecata care cunoaste trei faze (etape):
Distanta dintre rude, masurata prin numarul nasterilor intervenite intre rudele in linie dreapta (tatal si fiul sunt rude de gradul I, bunicul si nepotul - de gradul II etc.)
Stare legala care indreptateste o persoana fizica sau juridica sa exercite in mod independent si in interes propriu folosinta, supravegherea si controlul asupra unui lucru sau animal.
"Trecerea in rezerva sau direct in retragere se face din oficiu, in conditiile prevazute la alin.
1 lit.
a), b), d), e), f), l), m) si n), la propunerea consiliilor de judecata, in conditiile prevazute la alin.
1 lit.
i) si j), iar in celelalte conditii, la propunerea comandantilor unitatilor din care fac parte, inaintata ierarhic."
23.
La articolul 85, alineatul 5 va avea urmatorul cuprins:
"Ofirii in activitate care au implinit limita de varsta in grad pentru clasa a III-a in rezerva, prevazuta la art.
86 alin.
4, precum si cadrele militare care au fost clasate medicale AA�inapt pentru serviciul militar cu scoatere din evidentaAA� se trec direct in retragere, prin aplicarea uneia dintre prevederile alin.
1, in raport cu motivele care determina schimbarea situatiei militare."
24.
La articolul 85, dupa alineatul 5 se introduce un nou alineat, alineatul 6, cu urmatorul cuprins:
"Cadrele militare nu pot fi trecute in rezerva ca urmare a prezentarii demisiei pe timpul executarii misiunilor prevazute la art. 2 din Legea nr. 42/2004 privind participarea fortelor armate la misiuni in afara teritoriului statului roman, cu modificarile ulterioare, precum si pe timpul executarii altor misiuni in strainatate."
25.
Articolul 86 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 86
Limitele de varsta in grad pana la care cadrele militare pot fi mentinute in activitate sunt varstele standard de pensionare pentru limita de varsta prevazute de legislatia asigurarilor sociale si pensiilor care reglementeaza sistemul
public
de pensii. pentru institutiile din domeniul apararii nationale, ordinii publice si sigurantei nationale.Generalii
si amiralii sunt mentinuti in activitate dupa implinirea varstei standard de pensionare pana la varsta de 60 de ani sau sunt trecuti in rezerva, la cerere, in conditiile prevederilor legale in vigoare
. raport cu nevoile de incadrare, cadrele militare, altele decat cele prevazute la alin.2, pot fi mentinute in activitate dupa implinirea varstei standard de pensionare pana la varsta de 60 de ani, cu aprobarea anuala a conducatorului institutiei.Limite de varsta in grad
pana la care cadrele militare in rezerva pot fi mentinute in evidenta sunt de 55 de ani pentru clasa I, 60 de ani pentru clasa a II-a si 63 de ani pentru clasa a III-a."
26.
La articolul 87, dupa alineatul 1 se introduce doua noi alineate, alineate 2 si 3, cu urmatorul cuprins:
"Cadrele militare in activitate condamnate prin
hotarare judecatoreasca
ramasa definitiva la
pedeapsa
inchisorii cu executarea faptului ca se trec in rezerva sau direct in retragere din
oficiu
.
Cadrele militare in activitate din Ministerul Apararii Nationale condamnate pentru infractiuni savarsite cu
intentie
la
pedeapsa
amenzii penale sau cu inchisoare, cu suspendarea executarii ori gratiate inainte de inceperea executarii pedepsei, pot fi trecute in rezerva sau direct in retragere ori pot fi mentinute in
activitate
. , pe baza propunerilor inaintate ierarhic comandantilor/sefilor care au stabilitate competente in acest sens, prin ordin al ministrului apararii nationale."
27.
Articolul 89 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 89
Hotararea privind mentinerea in activitate a cadrelor militare trimise in judecata pentru savarsirea de infractiuni se ia dupa solutionarea definitiva a cauzei. Cadrele militare in activitatea din Ministerul Apararii Nationale se suspenda din
functie
pe
perioada
. in care, fiind in stare de arest preventiv, sunt urmarite penal, trimise in judecata ori sunt judecate de catre instantele judecatoresti.
Prin exceptie de la prevederile alin.
2, cadrele militare, pe perioada suspendarii din functie, pot beneficia de dreptul prevazut la art.
9 lit.
e) si de dreptul de
folosinta
a locuintei de
serviciu
.
Cadrele militare in activitate din Ministerul Administratiei si Internelor, Serviciul Roman de Informatii, Serviciul de Telecomunicatii Speciale si Serviciul de Protectie si Paza se pun la
dispozitie
cand sunt trimise in judecata sau sunt judecate de catre instantele judecatoresti in starea de libertate pentru fapte in legatura cu exercitarea atributiilor functiilor in care sunt incadrate.
In Ministerul Apararii Nationale, cadrele militare in activitate se pun la
dispozitie
cand sunt trimise in judecata sau sunt judecate de catre instantele judecatoresti in stare de libertate pentru fapte in legatura cu exercitarea atributiilor functiilor in care sunt incadrate, numai la propunerea consiliilor de judecata si a comandantilor de unitati.
Cadrele militare puse la
dispozitie
in conditiile prevazute la alin.
4 si 5 indeplinesc atributiile de stabilitate, in scris, de comandantii unitatilor din care fac parte si beneficiaza de drepturi banesti corespunzatoare militare gradului pe care il au, la minimum, precum si celelalte drepturi de stabilitate a cadrelor in activitate conform dispozitiilor legale.
In cazul in care sa dispus achitarea, precum si in cazul scoaterii de sub urmarire penala, al incetarii urmaririi penale ori a procesului penal, cadrele militare care au fost suspendate din
functie
in conditiile alin.
2 si care s-au aflat la
dispozitie
in conditiile alin.
4 si 5 sunt repuse in drepturile avute la data suspendarii din
functie
sau la data punerii la dispozitie, dupa caz, inclusiv in functia detinuta anterior sau intr-o echivalenta, si vor primi toate drepturile ce li s-ar fi acordat in perioada cat s- au aflat suspendate, respectiv puse la dispozitie, potrivit normelor legale in vigoare la data reincadrarii in
functie
.
Cadrele militare condamnate prin
hotarare judecatoreasca
ramasa definitiva la o
pedeapsa
privativa de libertate cu executarea acesteia care anterior au fost suspendate din functii se trec in rezerva incepand cu date suspendarii.
Cadrelor militare care au comis fapte pentru care sa inceput
urmarirea penala
sau pentru care au fost trimise in judecata li se pot aplica sanctiuni disciplinare numai dupa solutionarea cauzei de catre
parchet
ori de catre
instanta
de
judecata
.
In acest timp procedura disciplinara se suspenda."
28.
Articolele 92, 92^1, 93 si 93^1 se abroga.
29.
La articolul 94, alineatul 2 va avea urmatorul cuprins:
"Pentru gradele de colonel, comandar si superioare acestora nu. se stabilesc stagii in
grad
."
30.
Articolul 95 va avea urmatorul cuprins:
"Art.
95
La calculul stagiului minim in grad nu se ia in considerare timpul in care cadrele militare in activitatea din Ministerul Apararii Nationale au absentat de la program datorita incapacitatii temporare de munca si concediilor prevazute la art.
15, daca absentele insumeaza 365 de zile pe 2 ani calendaristici consecutivi."
31.
La articolul 108^1, alineatul 2 se abroga.
32.
La 109, alineatul 3 va avea urmatorul cuprins:
"Dispozitiile art.
2 alin.
2^1 paragraful A, paragraful B lit.
a) si b), art.
5 alin.
2, art.
41^1, art.
50 alin.
5, art.
51 alin.
2, art.
75^1, art.
85 alin.
1 lit.
e^1) si art.
108^1 se aplica in exclusivitate cadrelor militare din Ministerul Apararii Nationale."
33.
La articolul 109, dupa alineatul 4 se introduce noua noi alineate, alineate 5aa��``13, cu urmatorul cuprins:
"Dispozitiile art.
27 se aplica in exclusivitate cadrelor militare din Ministerul Apararii Nationale, Ministerul Administratiei si Internelor, Serviciul de Telecomunicatii Speciale, Serviciul de Protectie si Paza si Serviciul Roman de Informatii.
Dispozitiile art.
85 alin.
1 lit.
n) se aplica in exclusivitate cadrelor militare din Ministerul Apararii Nationale, Ministerul Administratiei si Internelor, Serviciul de Telecomunicatii Speciale, Serviciul Roman de Informatii si Serviciul de Informatii Externe.
Dispozitiile art.
77^1 si art.
78 alin.
3 se aplica in exclusivitate cadrelor militare din Ministerul Apararii Nationale, Ministerul Administratiei si Internelor, Serviciul Roman de Informatii, Serviciul de Protectie si Paza si Serviciul de Telecomunicatii Speciale.
Dispozitiile art.
85 alin.
6 se aplica in exclusivitate cadrelor militare din Ministerul Apararii Nationale, Ministerul Administratiei si Internelor, Serviciul de Informatii Externe, Serviciul Roman de Informatii si Serviciul de Telecomunicatii Speciale.
Dispozitiile art.
87 alin.
1 se aplica in exclusivitate cadrelor militare din Ministerul Administratiei si Internelor si Serviciul de Protectie si
Paza
.
Inapoi
1
2
3
4
Inainte
Afişează
Legea 53/2011, pentru modificarea si completarea Legii nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Noutati legislative 2011
Monitorul Oficial 2011
Legea 80/1995
Militari
Legea 53/2011
Cadre militare
Legea 652/2001
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Articole Juridice
Ce acte normative va abroga Noua lege a pensiilor (Legea 263/2010)?
Sursa: EuroAvocatura.ro
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964