din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2976 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale » OUG 70/2011 privind masurile de protectie sociala in perioada sezonului rece

OUG 70/2011 privind masurile de protectie sociala in perioada sezonului rece

  Publicat: 06 Sep 2011       37219 citiri        Secţiunea: Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
OUG 70/2011 privind masurile de protectie sociala in perioada sezonului rece

Publicata in Monitorul Oficial nr. 629 din 5 septembrie 2011

Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Dorinta populatiei si a companiilor de a detine active care pot fi usor schimbate contra bunurilor si serviciilor.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
In categoria activelor circulante, post ce se refera la creantele salariale, sociale si fiscale determinate
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Mijloace de proba prevazute in cap . II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Mijloc de proba scris, prevazut in sectiunea V., cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Document justificativ care sta la baza operatiunilor de vanzare - cumparare, emisa de catre furnizor si care cuprinde:
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Document justificativ care sta la baza operatiunilor de vanzare - cumparare, emisa de catre furnizor si care cuprinde:
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Lista recapitulativa de marfuri,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Document justificativ care sta la baza operatiunilor de vanzare - cumparare, emisa de catre furnizor si care cuprinde:
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Document justificativ care sta la baza operatiunilor de vanzare - cumparare, emisa de catre furnizor si care cuprinde:
Desemneaza persoana juridica, autoritatea publica locala, asociatia de persoane juridice/autoritati publice locale, care beneficiaza de finantare provenind din asistenta financiara nerambursabila, ca urmare a selectarii cererii de finantare.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.

(2) Dispozitiile prevazute la alin. (1) se comunica pana la data de 15 noiembrie titularilor ajutoarelor pentru incalzirea locuintei, direct, prin intermediul furnizorilor sau prin asociatiile de proprietari/locatari.
(3) In termenul prevazut la alin. (2) primarii vor transmite furnizorilor de energie termica in sistem centralizat, de gaze naturale si asociatiilor de proprietari/locatari, precum si agentiilor teritoriale situatia centralizatoare privind titularii ajutoarelor, venitul net lunar pe membru de familie si valoarea ajutorului calculata in conditiile art. 8, 9 si art. 11 alin. (1), atat in scris, cat si in format electronic.
(4) Dispozitiile primarului contin numele si prenumele titularului, cuantumul ajutorului acordat in conditiile art. 8, 9 si art. 11 alin. (1), perioada de acordare a acestuia, iar in cazul beneficiarilor care utilizeaza lemne, carbuni, combustibili petrolieri si data efectuarii platii acestuia.
(5) Pentru solicitantii care nu indeplinesc conditiile de acordare a ajutorului, in termenul prevazut la alin. (2) primarii vor comunica acestora dispozitia motivata privind respingerea cererii.
(6) In situatia in care consumatorii vulnerabili indeplinesc conditiile prevazute la art. 8, 9 si art. 11 alin. (1) pe parcursul sezonului rece, stabilirea dreptului la ajutorul pentru incalzirea locuintei se face, prin dispozitie a primarului, dupa cum urmeaza:
a) incepand cu luna depunerii cererii, pentru cei care au depus documentele pana la data de 20 a lunii respective;
b) incepand cu luna urmatoare, pentru cei care au depus documentele dupa data prevazuta la lit. a);
c) incepand cu luna depunerii cererii, pentru beneficiarii de ajutor social al caror drept de ajutor social este stabilit incepand cu acea luna, indiferent de data la care a fost depusa cererea .
(7) Dispozitia primarului prevazuta la alin. (6) se comunica titularului in termen de 5 zile de la emitere, prevederile alin. (3) si (4) aplicandu-se corespunzator.

Art. 18
(1) La stabilirea venitului net mediu lunar pe membru de familie, dupa caz, al persoanei singure se iau in considerare toate veniturile pe care membrii acesteia le realizeaza, inclusiv cele care provin din drepturi de asigurari sociale de stat, asigurari de somaj, obligatii legale de intretinere, indemnizatii, alocatii si ajutoare cu caracter permanent si alte creante legale, cu exceptia ajutorului social prevazut de Legea nr. 416/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, a burselor de studiu si a burselor sociale, precum si a sprijinului financiar prevazut de Hotararea Guvernului nr. 1.488/2004 privind aprobarea criteriilor si a cuantumului sprijinului financiar ce se acorda elevilor in cadrul Programului national de protectie sociala ``Bani de liceu``, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) In cazul in care familia sau persoana singura are in proprietate, inchiriere, concesiune, comodat sau alta forma de detinere cel putin unul dintre bunurile cuprinse in lista bunurilor ce conduc la excluderea acordarii ajutorului pentru incalzirea locuintei, aceasta nu beneficiaza de ajutor pentru incalzirea locuintei.
(3) Lista prevazuta la alin. (2) se stabileste prin normele metodologice de aplicare a prevederilor prezentei ordonante de urgenta.

Art. 19
(1) Titularii ajutoarelor pentru incalzirea locuintei sunt obligati sa comunice primarului orice modificare intervenita in componenta familiei si a veniturilor acesteia, in termen de 5 zile de la data modificarii.
(2) Comunicarea modificarilor prevazute la alin. (1) se va face prin depunerea unei noi declaratii pe propria raspundere, individual sau prin asociatiile de proprietari/locatari.
(3) In cazul modificarilor prevazute la alin. (1), primarii vor emite noi dispozitii, cu privire la modificarea valorii ajutorului calculat in conditiile prezentei ordonante de urgenta.
(4) Modificarile sau, dupa caz, incetarea dreptului la ajutorul pentru incalzirea locuintei, prevazute la alin. (3), se fac incepand cu luna urmatoare celei in care au intervenit modificarile.
(5) Primarii vor comunica titularilor ajutoarelor pentru incalzirea locuintei dispozitiile prevazute la alin. (3), in termen de 5 zile de la data emiterii, direct, prin intermediul furnizorilor sau prin intermediul asociatiilor de proprietari/locatari.
(6) In termenul prevazut la alin. (5) primarii vor transmite furnizorilor, asociatiilor de proprietari/locatari, precum si agentiilor teritoriale situatia privind modificarile prevazute la alin. (3) sau, dupa caz, incetarea dreptului la ajutor, atat in scris, cat si in format electronic.

Art. 20
(1) Lunar, pana cel tarziu la data de 3 a lunii, reprezentantul furnizorului de energie termica ori de gaze naturale impreuna cu reprezentantul asociatiei de proprietari/locatari, dupa caz, stabilesc consumul general de energie termica sau de gaze naturale.
(2) La stabilirea consumului general, persoanele prevazute la alin. (1) incheie un proces-verbal constatator al carui model se stabileste prin normele metodologice de aplicare a prezentei ordonante de urgenta.
(3) Pe baza datelor cuprinse in procesul-verbal constatator, asociatia de proprietari/locatari defalca consumul general pe consumatori individuali.
(4) Pana la data de 5 a fiecarei luni, asociatia de proprietari/locatari transmite furnizorilor prevazuti la alin. (1) situatia centralizatoare cuprinzand consumurile defalcate pentru beneficiarii de ajutor pentru incalzirea locuintei.
(5) Prevederile alin. (1)-(3) nu se aplica furnizorilor cu un numar de peste 1.000 de clienti, precum si in situatia existentei de repartitoare de incalzire, in cazul energiei termice, sau in situatiile in care reglementarile legale in domeniul energiei termice ori gazelor naturale dispun in alt fel.

Art. 21
(1) Pe baza situatiilor centralizatoare prevazute la art. 17 alin. (3) si la art. 20 alin. (4), respectiv a consumului efectiv inregistrat de consumatorii vulnerabili individuali, pana la data de 10 a fiecarei luni, furnizorii de energie termica calculeaza cuantumul efectiv al ajutorului pentru energie termica, cu respectarea prevederilor art. 8.
(2) In cazul asociatiilor de proprietari/locatari, furnizorii de energie termica in sistem centralizat transmit lunar factura reprezentand consumul general de energie termica la nivel de asociatie, precum si suma totala a ajutoarelor efective calculate potrivit alin. (1), in termen de maximum doua zile de la realizarea calculului.
(3) Factura prevazuta la alin. (2) este insotita de situatia detaliata cuprinzand beneficiarii ajutorului pentru energie termica si cuantumul efectiv al acestuia, defalcat pe surse de finantare, respectiv din bugetul de stat si din bugetul local, in conditiile art. 8, precum si suma individuala de plata .
(4) In cazul consumatorilor vulnerabili titulari de contracte individuale, furnizorii de energie termica in sistem centralizat transmit lunar, in termenul prevazut la alin. (2), facturile reprezentand consumul de energie termica ce vor contine cuantumul efectiv al acestuia, defalcat pe surse de finantare, respectiv din bugetul de stat si din bugetul local, in conditiile art. 8, precum si suma individuala de plata .
(5) Pe baza situatiei prevazute la alin. (3) si a facturilor prevazute la alin. (4), furnizorii de energie termica elaboreaza borderoul centralizator care se transmite primarului pentru certificare si constituie document de plata care, dupa certificare, se transmite agentiilor teritoriale in vederea decontarii.
(6) Modelul borderoului prevazut la alin. (5) se stabileste prin normele metodologice de aplicare a prezentei ordonante de urgenta.

Art. 22
(1) Lunar, in termen de 10 zile de la primirea facturii, asociatiile de proprietari/locatari au obligatia de a defalca cheltuielile privind energia termica pe consumatori individuali, tinand cont de ajutorul pentru incalzirea locuintei stabilit in conditiile prezentei ordonante de urgenta.
(2) In cazul asociatiilor de proprietari/locatari care utilizeaza pentru incalzirea locuintei energie termica furnizata in sistem centralizat, defalcarea cheltuielilor prevazute la alin. (1) se evidentiaza intr-un borderou care se transmite furnizorului in termen de maximum doua zile de la intocmire.
(3) Asociatia de proprietari/locatari are obligatia de a evidentia lunar ajutorul pentru incalzirea locuintei cu energie termica in tabelul cu cheltuielile de intretinere.

Art. 23
(1) Pe baza situatiilor centralizatoare prevazute la art. 17 alin. (3) si la art. 20 alin. (4), respectiv a consumului efectiv inregistrat de consumatorii vulnerabili individuali, lunar, furnizorii de gaze naturale calculeaza cuantumul efectiv al ajutorului pentru gaze naturale, cu respectarea prevederilor art. 10.
(2) In cazul asociatiilor de proprietari/locatari titulare de contracte de furnizare a gazelor naturale, furnizorii transmit factura reprezentand valoarea consumului general de gaze naturale la nivelul asociatiei de proprietari/locatari si, dupa caz, suma de plata, calculata ca diferenta intre valoarea consumului general si suma totala a ajutoarelor efective calculate potrivit alin. (1), in termen de maximum doua zile de la realizarea calculului.
(3) Factura prevazuta la alin. (2) este insotita de situatia detaliata cuprinzand beneficiarii ajutorului pentru gaze naturale si cuantumul efectiv al acestuia defalcat pe surse de finantare, respectiv din bugetul de stat si din bugetul local, precum si suma individuala de plata ce va fi suportata de beneficiar ca diferenta dintre contravaloarea consumului inregistrat conform art. 20 alin. (4) si ajutorul efectiv.
(4) In cazul consumatorilor vulnerabili titulari de contracte individuale, furnizorii de gaze naturale transmit lunar facturile reprezentand consumul de gaze naturale care vor contine, defalcat, ajutorul pentru gaze naturale acordat in conditiile art. 9, precum si suma individuala de plata stabilita ca diferenta intre contravaloarea consumului si ajutorul efectiv calculat in conditiile alin. (1).
(5) Pe baza situatiei prevazute la alin. (3) si a facturilor prevazute la alin. (4), furnizorii de gaze naturale elaboreaza borderoul centralizator care se transmite primarului pentru certificare si constituie document de plata care, dupa certificare, se transmite agentiilor teritoriale in vederea decontarii.
(6) Modelul borderoului prevazut la alin. (5) se stabileste prin normele metodologice de aplicare a prezentei ordonante de urgenta.




Afişează OUG 70/2011 privind masurile de protectie sociala in perioada sezonului rece pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Noutati legislative 2011    Monitorul Oficial 2011    OUG 70/2011    Ajutoare de incalzire

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.



Articole Juridice

Ce acte normative va abroga Noua lege a pensiilor (Legea 263/2010)?
Sursa: EuroAvocatura.ro