din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2176 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Cauze luate in dezbatere de CCR in data de 30 ianuarie 2019. Solutiile pronuntate.

Cauze luate in dezbatere de CCR in data de 30 ianuarie 2019. Solutiile pronuntate.

  Publicat: 31 Jan 2019       1053 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Legea suprema a unui stat care reglementeaza relatiile sociale fundamentale privind instaurarea, mentinerea si exercitarea puterii
In ziua de 30 ianuarie 2019, Plenul Curtii Constitutionale, investit in temeiul art.146 lit.a) teza intai din Constitutie si al art.11 alin.(1) lit.A.a) si art.15 din Legea nr.47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, a luat in dezbatere, in cadrul controlului anterior promulgarii, urmatoarele obiectii de neconstitutionalitate:

Partea finala a hotararii pronuntata de catre un organ de jurisdictie,care cuprinde solutia data cauzei.
Legea suprema a unui stat care reglementeaza relatiile sociale fundamentale privind instaurarea, mentinerea si exercitarea puterii
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Puterile publice existente in stat. Potrivit Constitutiei Romaniei autoritatile publice sunt:

A. Obiectia de neconstitutionalitate a Legii pentru modificarea si completarea Legii nr.35/1997 privind organizarea si functionarea institutiei Avocatul Poporului, obiectie formulata de Presedintele Romaniei


In urma deliberarilor, Curtea Constitutionala, cu unanimitate de voturi in privinta pct.I din dispozitiv si cu majoritate de voturi in privinta pct.II din dispozitiv, a decis:


1. A admis obiectia de neconstitutionalitate si a constatat ca dispozitiile art.I pct.8 [cu referire la art.9 alin.(4)], art.I pct.9 [cu referire la art.9 alin.(41)] si art.I pct.15 [cu referire la art.11 alin.(12)-(13)] din Legea pentru modificarea si completarea Legii nr.35/1997 privind organizarea si functionarea institutiei Avocatului Poporului sunt neconstitutionale.


2. A respins, ca neintemeiata, obiectia de neconstitutionalitate si a constatat ca dispozitiile art.I pct.10 [cu referire la art.9 alin.(6)], art.I pct.65 [cu referire la art.552 alin.(1), (2) si (4)] si art.I pct.67 [cu referire la art.57 alin.(2) si (4)] din Legea pentru modificarea si completarea Legii nr.35/1997 privind organizarea si functionarea institutiei Avocatului Poporului, precum si legea in ansamblul sau, sunt constitutionale in raport cu criticile formulate.


B. Obiectiile de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii privind declasificarea unor documente, in ansamblul sau, obiectii formulate de Inalta Curte de Casatie si Justitie, constituita in Sectii Unite, de un numar de 30 de senatori apartinand Grupurilor parlamentare ale Partidului National Liberal si Uniunii Salvati Romania si de Presedintele Romaniei


In urma deliberarilor, Curtea Constitutionala, cu unanimitate de voturi, a admis obiectiile de neconstitutionalitate si a constatat ca Legea privind declasificarea unor documente, in ansamblul sau, este neconstitutionala.


Curtea a retinut ca actul normativ criticat este de natura a contraveni dispozitiilor art.1 alin.(4) din Constitutie referitor la principiul separatiei si echilibrului puterilor in stat, Parlamentul intrand in sfera de competenta a autoritatii executive, singura autoritate publica cu atributii in organizarea executarii legilor. In raport de aceasta solutie, care vizeaza legea in ansamblul sau, Curtea nu a mai analizat celelalte critici de neconstitutionalitate formulate.


C. Obiectia de neconstitutionalitate a Legii privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 96/2016 pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniile educatiei, cercetarii, formarii profesionale si sanatatii, obiectie formulata de Presedintele Romaniei


In urma deliberarilor, Curtea Constitutionala, cu unanimitate de voturi, a admis obiectia de neconstitutionalitate si a constatat ca Legea privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 96/2016 pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniile educatiei, cercetarii, formarii profesionale si sanatatii este neconstitutionala in ansamblul sau.


D. Obiectia de neconstitutionalitate a Legii privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.105/2017 pentru modificarea art.23 alin.(1) lit.c) din Legea vanatorii si a protectiei fondului cinegetic nr.407/2006, obiectie formulata de Presedintele Romaniei


In urma deliberarilor, Curtea Constitutionala, cu unanimitate de voturi, a admis obiectia de neconstitutionalitate si a constatat ca Legea privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.105/2017 pentru modificarea art.23 alin.(1) lit.c) din Legea vanatorii si a protectiei fondului cinegetic nr.407/2006 este neconstitutionala in ansamblul sau.


Deciziile sunt definitive si general obligatorii si se comunica Presedintelui Romaniei, presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si prim-ministrului.



Citeşte mai multe despre:    OUG 96/2016    OUG 105/2017    Fondul cinegetic    Avocatul Poporului

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Modificarile Ordonantei privind formarea profesionala a adultilor au fost publicate in M. Oficial
28 Dec 2016 | 1220