A. Obiectia de neconstitutionalitate a Legii pentru modificarea si completarea Legii nr.35/1997 privind organizarea si functionarea institutiei Avocatul Poporului, obiectie formulata de Presedintele Romaniei
In urma deliberarilor, Curtea Constitutionala, cu unanimitate de voturi in privinta pct.I din dispozitiv si cu majoritate de voturi in privinta pct.II din dispozitiv, a decis:
1. A admis obiectia de neconstitutionalitate si a constatat ca dispozitiile art.I pct.8 [cu referire la art.9 alin.(4)], art.I pct.9 [cu referire la art.9 alin.(41)] si art.I pct.15 [cu referire la art.11 alin.(12)-(13)] din Legea pentru modificarea si completarea Legii nr.35/1997 privind organizarea si functionarea institutiei Avocatului Poporului sunt neconstitutionale.
2. A respins, ca neintemeiata, obiectia de neconstitutionalitate si a constatat ca dispozitiile art.I pct.10 [cu referire la art.9 alin.(6)], art.I pct.65 [cu referire la art.552 alin.(1), (2) si (4)] si art.I pct.67 [cu referire la art.57 alin.(2) si (4)] din Legea pentru modificarea si completarea Legii nr.35/1997 privind organizarea si functionarea institutiei Avocatului Poporului, precum si legea in ansamblul sau, sunt constitutionale in raport cu criticile formulate.
B. Obiectiile de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii privind declasificarea unor documente, in ansamblul sau, obiectii formulate de Inalta Curte de Casatie si Justitie, constituita in Sectii Unite, de un numar de 30 de senatori apartinand Grupurilor parlamentare ale Partidului National Liberal si Uniunii Salvati Romania si de Presedintele Romaniei
In urma deliberarilor, Curtea Constitutionala, cu unanimitate de voturi, a admis obiectiile de neconstitutionalitate si a constatat ca Legea privind declasificarea unor documente, in ansamblul sau, este neconstitutionala.
Curtea a retinut ca actul normativ criticat este de natura a contraveni dispozitiilor art.1 alin.(4) din Constitutie referitor la principiul separatiei si echilibrului puterilor in stat, Parlamentul intrand in sfera de competenta a autoritatii executive, singura autoritate publica cu atributii in organizarea executarii legilor. In raport de aceasta solutie, care vizeaza legea in ansamblul sau, Curtea nu a mai analizat celelalte critici de neconstitutionalitate formulate.
C. Obiectia de neconstitutionalitate a Legii privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 96/2016 pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniile educatiei, cercetarii, formarii profesionale si sanatatii, obiectie formulata de Presedintele Romaniei
In urma deliberarilor, Curtea Constitutionala, cu unanimitate de voturi, a admis obiectia de neconstitutionalitate si a constatat ca Legea privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 96/2016 pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniile educatiei, cercetarii, formarii profesionale si sanatatii este neconstitutionala in ansamblul sau.
D. Obiectia de neconstitutionalitate a Legii privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.105/2017 pentru modificarea art.23 alin.(1) lit.c) din Legea vanatorii si a protectiei fondului cinegetic nr.407/2006, obiectie formulata de Presedintele Romaniei
In urma deliberarilor, Curtea Constitutionala, cu unanimitate de voturi, a admis obiectia de neconstitutionalitate si a constatat ca Legea privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.105/2017 pentru modificarea art.23 alin.(1) lit.c) din Legea vanatorii si a protectiei fondului cinegetic nr.407/2006 este neconstitutionala in ansamblul sau.
Deciziile sunt definitive si general obligatorii si se comunica Presedintelui Romaniei, presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si prim-ministrului.
Modificarile Ordonantei privind formarea profesionala a adultilor au fost publicate in M. Oficial 28 Dec 2016 | 1220