din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3232 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Modificari in normele metodologice privind aprobarea normelor metodologice pentru determinarea costului standard per elev/prescolar si stabilirea finantarii de baza de la bugetul de stat

Modificari in normele metodologice privind aprobarea normelor metodologice pentru determinarea costului standard per elev/prescolar si stabilirea finantarii de baza de la bugetul de stat

  Publicat: 02 Apr 2019       840 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
In Monitorul Oficial nr. 249 din 01.04.2019 s-a publicat Hotararea nr. 168/2019 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 136/2016 privind aprobarea normelor metodologice pentru determinarea costului standard per elev/prescolar si stabilirea finantarii de baza de la bugetul de stat, din sume defalcate din T.V.A. prin bugetele locale, pe baza costului standard per elev/prescolar, pentru toti prescolarii si elevii din invatamantul general obligatoriu particular si confesional acreditat, precum si pentru cei din invatamantul profesional si liceal acreditat, particular si confesional precum si Hotararea nr. 169/2019 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 72/2013 privind aprobarea normelor metodologice pentru determinarea costului standard per elev/prescolar si stabilirea finantarii de baza a unitatilor de invatamant preuniversitar de stat, care se asigura din bugetul de stat, din sume defalcate din T.V.A. prin bugetele locale, pe baza costului standard per elev/prescolar.

Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Indicator rezultat din analiza raportului unor aspecte diferite din activitatea unei societati, cum ar fi coeficientul de randament, coeficientul de rotatie, de solvabilitate, rentabilitate, lichiditate etc.
Comune, orase, municipii si judete.

Incepand cu 1 aprilie 2019 au fost modificate normele metodologice pentru determinarea costului standard per elev/prescolar si stabilirea finantarii de baza de la bugetul de stat, din sume defalcate din T.V.A. prin bugetele locale, pe baza costului standard per elev/prescolar, pentru toti prescolarii si elevii din invatamantul general obligatoriu particular si confesional acreditat, precum si pentru cei din invatamantul profesional si liceal acreditat, particular si confesional.


Costul standard per elev/prescolar pentru cheltuielile cu salariile, sporurile, indemnizatiile si alte drepturi salariale in bani, stabilite prin lege, precum si contributiile aferente acestora, pentru coeficientul 1, corespunzator costului standard per elev din invatamantul gimnazial din mediul urban, este identic cu cel din invatamantul preuniversitar de stat . In anul 2019, valoarea costului standard pentru coeficientul 1 este de 5.384 lei, fiind astfel majorat de la 4.413 lei.


Costul standard per elev/prescolar privind cheltuielile cu pregatirea profesionala, cheltuielile cu evaluarea periodica a elevilor si cheltuielile prevazute la articolul bugetar "bunuri si servicii" este identic cu cel din invatamantul preuniversitar de stat . In anul 2019, valoarea costului standard pentru coeficientul 1 este de 370 lei operand si aici o majorare fata de reglementarea anterioara care prevedea un coeficient in valoare de 355 lei.


Unitatile de invatamant particular si confesional transmit proiectul planului de scolarizare inspectoratelor scolare spre verificare si aprobare, in raport cu capacitatea de scolarizare a unitatilor de invatamant, iar pana la data de 20 octombrie a fiecarui an calendaristic transmit inspectoratelor scolare numarul de elevi/prescolari pe nivel de invatamant, filiera, profil, specializare/domeniu, pentru elevii si prescolarii cu varsta peste 3 ani din invatamantul general obligatoriu particular si confesional acreditat, precum si pentru cei din invatamantul profesional si liceal acreditat, particular si confesional, din unitatea de invatamant.


Inspectoratele scolare, dupa efectuarea verificarii si aprobarii planului de scolarizare, in raport cu capacitatea de scolarizare a unitatii de invatamant, valideaza numarul de elevi/prescolari pe nivel de invatamant, filiera, profil, specializare/domeniu, pentru elevii si prescolarii cu varsta peste 3 ani din invatamantul general obligatoriu particular si confesional acreditat, precum si pentru cei din invatamantul profesional si liceal acreditat, particular si confesional, din unitatea de invatamant.


Dupa validarea numarului de elevi de catre inspectoratele scolare, unitatile de invatamant particular transmit catre unitatile administrativ-teritoriale in raza carora isi au sediul numarul de elevi/prescolari pe nivel de invatamant, filiera, profil, specializare/domeniu, pentru elevii si prescolarii cu varsta peste 3 ani din invatamantul general obligatoriu particular si confesional acreditat, precum si pentru cei din invatamantul profesional si liceal acreditat, particular si confesional, din unitatea de invatamant.


Inspectoratele scolare pot efectua activitati de verificare si control la unitatile de invatamant particular, privind numarul de elevi inmatriculati conform planului de scolarizare aprobat.
Ordonatorul principal de credite al bugetului local care a alocat sumele pentru finantarea unitatilor de invatamant particular si confesional acreditat verifica modul de utilizare a sumelor alocate.


Tot incepand cu data de 1 aprilie 2019 au fost modificate si normele metodologice pentru determinarea costului standard per elev/prescolar si stabilirea finantarii de baza a unitatilor de invatamant preuniversitar de stat, care se asigura din bugetul de stat, din sume defalcate din T.V.A. prin bugetele locale, pe baza costului standard per elev/prescolar.
Finantarea de baza a unitatilor de invatamant preuniversitar de stat, denumite in continuare unitati de invatamant, pentru cheltuielile cu salariile, sporurile, indemnizatiile si alte drepturi salariale in bani, stabilite prin lege, precum si contributiile aferente acestora se asigura, in anul 2019, din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Educatiei Nationale.


Costul standard per elev/prescolar pentru cheltuielile cu salariile, sporurile, indemnizatiile si alte drepturi salariale in bani, stabilite prin lege, precum si contributiile aferente acestora, pentru coeficientul 1, corespunzator costului standard per elev din invatamantul gimnazial din mediul urban, este calculat potrivit metodologiei prevazute de HG 72/2013. In anul 2019, valoarea costului standard pentru coeficientul 1 este de 5.384 lei.
In ceea ce priveste costul standard per elev/prescolar privind cheltuielile cu pregatirea profesionala, cheltuielile cu evaluarea periodica a elevilor si cheltuielile prevazute la articolul bugetar "bunuri si servicii", in anul 2019, valoarea costului standard pentru coeficientul 1 este de 370 lei.


Pentru unitatile de invatamant din mediul urban care au, in medie, clase cu cel putin 20 de elevi inmatriculati in invatamantul primar, respectiv, in medie, clase cu 25 de elevi inmatriculati in invatamantul gimnazial/liceal si profesional/dual, pot fi alocate sume suplimentare, prin redistribuire sau din sume ramase nerepartizate, dupa caz, in urma unei analize efectuate de inspectoratele scolare.


Pentru unitatile de invatamant din mediul urban care au clase sub 25 de elevi inmatriculati in invatamantul gimnazial/liceal si profesional/dual, daca sunt unice pe nivel/filiera/profil in unitatea administrativ-teritoriala, pot fi alocate sume suplimentare, prin redistribuire sau din sume ramase nerepartizate, dupa caz, in urma unei analize efectuate de inspectoratele scolare.



Citeşte mai multe despre:    HG 72/2013    HG 168/2019    Costul standard   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Monitorul Oficial al Romaniei nr. 133 din 13.03.2013
14 Mar 2013 | 2791