Motivul cererii este urmatorul:
Actul normativ trimis spre promulgare, prevede modificarea art. 29 alin. (2) din Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului si urbanismul, sens in care ``Certificatul de urbanism trebuie emis pentru adjudecarea prin licitatie a lucrarilor de proiectare si de executie a lucrarilor publice, precum si pentru intocmirea documentatiilor cadastrale de comasare, respectiv dezmembrare a terenurilor in cel putin 3 parcele, atunci cand operatiunile respective au ca obiect imparteli ori comasari de parcele solicitate in scopul realizarii de lucrari de constructii, precum si constituirea unei servituti de trecere cu privire la un imobil. In cazul vanzarii sau cumpararii de imobile, certificatul de urbanism cuprinde informatiile privind consecintele urbanistice ale operatiunii juridice, solicitarea certificatului de urbanism fiind in acest caz facultativa.`` Consideram oportun ca emiterea certificatului de urbanism sa fie obligatorie si pentru realizarea lucrarilor de infrastructura. In acest sens propunem introducerea sintagmei ``si de infrastructura`` astfel: ``a��atunci cand operatiunile respective au ca obiect imparteli ori comasari de parcele solicitate in scopul realizarii de lucrari de constructii si de infrastructura, precum si constituirea unei servituti de trecere cu privire la un imobil.`` De asemenea, pentru claritatea textului de lege, este necesar sa se reglementeze situatia in care solicitarea certificatului de urbanism este facultativa. Astfel, propunem introducerea in textul de lege a mentiunii conform careia ,,solicitarea certificatului de urbanism atunci cand operatiunile de imparteli ori comasari de parcele fac obiectul iesirii din indiviziune este facultativa, cu exceptia situatiei in care solicitarea este facuta in scopul realizarii de lucrari de constructii si/sau de lucrari de infrastructuraa��a��. Aceste recomandari de imbunatatire a textului de lege sunt in acord si cu punctul de vedere al Guvernului transmis Parlamentului cu privire la aceasta propunere legislativa. Fata de cele afirmate, am aprecia intelegerea manifestata de legiuitor pentru adoptarea acestei initiative legislative cu propunerile de reformulare din prezenta cerere . De aceea, avand in vedere competenta legislativa exclusiva a Parlamentului, va solicitam reexaminarea Legii trimise spre promulgare, tinand cont de motivele invocate.
9 decembrie 2014: Decrete de numire si eliberare din functie, judecatori si procurori 10 Dec 2014 | 2374
Legi promulgate in data de 2 decembrie 2014 03 Dec 2014 | 1907
Ordinea de zi a sedintei CSAT din data de 25 noiembrie 2014 25 Nov 2014 | 1307
27 octombrie 2014: Judecatori si Procurori eliberati din functie 28 Oct 2014 | 1633
Legi promulgate in data de 20 octombrie 2014 21 Oct 2014 | 1795
8 septembrie 2014: Judecatori si procurori eliberati din functie 08 Sep 2014 | 1927
Admisibilitatea actiunii in anulare a Certificatului de Urbanism Sursa: EuroAvocatura.ro
Contracte comerciale: Noi reglementari privind executarea creantelor Sursa: Avocatnet.ro
Anularea autorizatie de construire. Demolarea constructiei edificate Pronuntaţă de: Curtea de Apel Oradea, Sectia a II-a civila, de contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 2464 din 21.11.2011
Plangere contraventionala. Construire fara autorizatie Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj, Decizia nr. 80 din 25.01.2012
Anularea unei autorizatii de construire Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj, Sectia C.A.F., Sentinta civila nr. 317 din 31.01.2012
Cerere in anulare a planului urbanistic general. Conditii Pronuntaţă de: Sentinta nr. 89 din 20 mai 2005 a Tribunalului Olt � Sectia Comerciala si de Contencios Administrativ