din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3043 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Guvern a aprobat Legea privind cresterea calitatii arhitectural-ambientale a cladirilor (legea fatadelor)

Guvern a aprobat Legea privind cresterea calitatii arhitectural-ambientale a cladirilor (legea fatadelor)

  Publicat: 21 Mar 2011       3653 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Puterile publice existente in stat.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Aceasta este o lege la care lucram cel putin din vara anului trecut, pentru care ne-am consultat cu autoritatile publice locale, cu ONG-urile, cu asociatiile profesionale, cu Ordinul Arhitectilor, in asa fel incat, la final, sa fie o lege si utila, o lege care sa se poata aplica in acelasi timp, si o lege la care toata lumea sa achieseze, inclusiv cei carora aceasta lege le creeaza obligatii, a declarat Elena Uderea.

Ansamblul normativelor de calitate in furnizarea unui serviciu public si/sau de utilitate publica, stabilite prin acte normative.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Prevazuta in cap. IV, t. VII, art. 133, C. pen., partea generala, cauza care inlatura consecintele condamnarii si care da dreptul persoanei condamnate de a fi repusa in folosinta drepturilor de care a fost lipsita.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Drept al uneia dintre persoanele care sunt subiect intr-un raport juridic de obligatie, denumita creditor, de a pretinde celeilalte parti, denumita debitor, indeplinirea obligatiei acesteia.
Prevazuta in cap. IV, t. VII, art. 133, C. pen., partea generala, cauza care inlatura consecintele condamnarii si care da dreptul persoanei condamnate de a fi repusa in folosinta drepturilor de care a fost lipsita.
Suma de bani sau alte valori pe care o persoana numita creditor o acorda unei alte persoane, numita debitor,
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
Zile in care se cuprinde intreg intervalul de timp dintre momentul inceperii si implinirii termenului, inclusiv prima si ultima zi a termenului.
Suma de bani din venitul unei persoane fizice sau juridice varsata la bugetul statului sau la bugetele locale in virtutea unei legi care prevede acest lucru.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Prevazuta in cap. IV, t. VII, art. 133, C. pen., partea generala, cauza care inlatura consecintele condamnarii si care da dreptul persoanei condamnate de a fi repusa in folosinta drepturilor de care a fost lipsita.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este persoana fizica sau juridica titulara in exclusivitate sau in indiviziune a dreptului real asupra corpului de proprietate supus inscrierii.
Prevazuta in cap. IV, t. VII, art. 133, C. pen., partea generala, cauza care inlatura consecintele condamnarii si care da dreptul persoanei condamnate de a fi repusa in folosinta drepturilor de care a fost lipsita.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Prevazuta in cap. IV, t. VII, art. 133, C. pen., partea generala, cauza care inlatura consecintele condamnarii si care da dreptul persoanei condamnate de a fi repusa in folosinta drepturilor de care a fost lipsita.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Totalitatea regulilor obligatorii privind executarea hotararilor.
Urban Iulian - membru al Parlamentului Romaniei.

Necesitatea unei asemenea legi rezida din situatiile tot mai dese, in care siguranta si integritatea fizica a persoanelor a fost afectata de starea de degradare a cladirilor. Si este un fapt cunoscut de fiecare dintre noi ca exista un fond construit afectat format fie din cladiri vechi, care nu au mai fost reabilitate, fie din cladiri care s-au construit in ultimii ani, dar care nu au respectat standardele de calitate in constructii, toate acestea reprezentand un adevarat pericol public. Nu de putine ori treci pe strada si un indicator iti recomanda sa treci pe trotuarul celalalt pentru ca zidul sau tencuiala sta sa cada sau cladirea se afla in pericol de prabusire. Pentru astfel de situatii este creata aceasta lege si ea vine sa completeze cadrul legal deja existent. Si astazi exista obligativitatea pentru proprietarii sau detinatorii de imobile sa asigure reabilitarea fatadelor. Diferenta este ca sanctiunea pe care legea o prevede este o amenda, si nu se aplica niciodata. Prin aceasta lege dam posibilitatea autoritatilor publice locale sa intervina impotriva vointei detinatorului legal si sa reabiliteze fatada pe cheltuiala primariei, din fonduri constituie la nivelul bugetului local cu aceasta destinatie, urmand ca dupa aceea sa aiba o creanta impotriva detinatorului cladirii care a fost reabilitata.


De asemenea, dam posibilitatea detinatorului de locuinta sa acceseze un credit, asemanator cu cel de la reabilitarea termica a blocurilor de locuinte, un credit prin care sa-si poata finanta lucrari de reabilitare a fatadelor. Creditul este garantat de stat, in proportie de 100%, cu dobanda subventionata, prin Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului, in proportie de 100%, si este rambursabil in 5 ani de zile .


Alternativ, cream si alte facilitati pentru cei care doresc sa-si reabiliteze fatadele, si anume scutirea de la plata unor taxe, unor cote de 0,5%, 0,1%, 0,7% care se datoreaza pentru lucrari de constructie, fie Inspectoratului de Stat in Constructie, fie altor institutii, si lasam la latitudinea autoritatii publice locale scutirea pe impozit, timp de 5 ani consecutiv, de impozit pe cladire, pentru cei care aleg sa-si reabiliteze fatadele de buna voie. Procedura este urmatoarea: primariile au, din momentul in care aceasta lege va fi publicata, obligatia sa inventarieze toate cladirile care au nevoie de reabilitarea fatadelor, sa creeze un plan de actiune, sa stabileasca zone prioritare de actiune, pentru ca, in mod cert, nu vor putea sa porneasca cu toate cladirile deodata, prioritare fiind cele din centrele istorice, din zonele centrale, si desigur si in functie de resursele financiare pe care le au la dispozitie. Dupa aceasta vor instiinta proprietarii cu privire la obligatia de a-si reabilita fatadele. Ei trebuie sa raspunda in termen de 30 de zile, o luna, daca doresc sa o faca de buna voie sau nu, ramanand la latitudinea Primariei, in situatia in care proprietarul refuza, sa treaca la reabilitarea pe banii comunitatii a fatadei respective. In situatia in care proprietarii cladirii demonstreaza ca au un venit mediu net lunar pe membru de familie sub castigul salarial mediu net lunar pe economie, cheltuielile pot fi preluate in totalitate de catre Primarie, fara sa se ceara returnarea acestora.


De asemenea, daca vorbim de cladiri care sunt monumente istorice cheltuielile se pot cofinanta sau suporta in totalitate de catre Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului. As vrea sa precizez ca nu este vorba despre blocurile de locuinte, nu pentru acestea am dat aceasta lege, pentru blocurile de locuinta avem Programul de reabilitate termica in care se include si reabilitarea fatadelor. De regula, nu blocurile de locuinte constituie o problema in ceea ce priveste pericolul pentru trecatori, pericolul ca fatada sa se desprinda intrucat ele sunt constructii mai noi, ci ne referim cu prioritate la cladirile vechi, unele familiale, cladiri care fac parte dintr-un fond construit deja invechit.


Speram ca aceasta lege pentru care am solicitat, de asemenea, procedura de urgenta in Parlament, sa fie pusa in aplicare inca din acest an si in felul acesta sa reusim sa imbunatatim calitatea fondului construit cu aspectul urban .



Citeşte mai multe despre:    Legea fatadelor    Fatade cladiri    Elena Udrea

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri