Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Jurisprudenţă » Contencios Administrativ » Informatii de interes public. Instanta competenta sa judece plangerea privind necomunicarea lor. Aplicarea prioritara a legii speciale.

Informatii de interes public. Instanta competenta sa judece plangerea privind necomunicarea lor. Aplicarea prioritara a legii speciale.

  Publicat: 12 Jun 2007       3360 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Legea 544/2001, art.22

Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Este calea de atac ordinara prin care la cererea procurorului si a partilor interesate se asigura repararea erorilor din hotararile judecatoresti pronuntate in fond, constituind al treilea grad de jurisdictie.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Unul dintre modurile de sesizare a organelor de urmarire penala,
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Este calea de atac ordinara prin care la cererea procurorului si a partilor interesate se asigura repararea erorilor din hotararile judecatoresti pronuntate in fond, constituind al treilea grad de jurisdictie.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.

Litigiul izvorat din necomunicarea unor informatii de interes public, revine tribunalului ca instanta de fond, dispozitiile art.22 al Legii nr. 544/2001, avand prioritate fata de normele generale de competenta in materie de contencios administrativ cuprinse in art. 3 Cod proc. civ. In aceste conditii chiar daca reclamanta si-a intemeiat cererea pe prevederile legii contenciosului administrativ, hotararea pronuntata de catre Curtea de apel este nelegala, fiind data cu incalcarea competentei altei instante.

Prin actiunea inregistrata la 17.02.2005 asociatia CF a solicitat obligarea paratului Guvernul Romaniei sa-i raspunda la petitia inregistrata la 28.12.2004 si prin care a cerut comunicarea informatiilor de interes public privind fondurile destinate romanilor din nordul Bucovinei.
In motivarea actiunii, reclamanta a aratat ca, scopul statutar al asociatiei include si sprijinul cultural catre romanii din nordul Bucovinei, ceea ce justifica obtinerea informatiilor de interes public solicitate paratului in baza Legii nr.544/2001, insa cererea sa nu a fost solutionata in termenul legal de 30 de zile de la inregistrarea petitiei.
Curtea de Apel Suceava Sectia comerciala, contencios administrativ si fiscal a pronuntat sentinta nr.226 /15.06.2005, prin care a admis actiunea si a obligat paratul sa raspunda cererii reclamantei.
Guvernul Romaniei a declarat recurs, invocand necompetenta materiala a instantei de fond, cu motivarea ca, litigiul s-a judecat in baza Legii nr.544/2001, care in art.22 prevede expres competenta tribunalului, astfel incat hotararea Curtii de Apel Suceava a fost pronuntata cu incalcarea competentei altei instante.
Recursul este fondat.
Actiunea formulata de reclamanta are ca obiect comunicarea unor informatii de interes public si instanta de fond a calificat corect natura litigiului, stabilind ca in cauza sunt incidente dispozitiile Legii nr.544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public.
Desi reclamanta a indicat ca temei juridic al cererii sale si art.1 din Legea contenciosului administrativ, instanta de fond a retinut corect ca informatiile solicitate sunt de interes public si ca, procedura de comunicare a acestora este reglementata de Legea 544/2001, ca lege speciala. De altfel, si petitia inregistrata la Guvernul Romaniei la 28.12.2004 a fost formulata de reclamanta in baza Legii nr.544/2001, asa dupa cum rezulta din copia depusa la dosar.
Fata de cauza juridica a pricinii, se constata insa ca este nelegala hotararea instantei de fond, care a fost pronuntata cu incalcarea competentei instantei prevazuta expres in legea speciala.
Potrivit art.22 din Legea 544/2001, persoana care se considera vatamata in drepturile sale prevazute de aceasta lege, poate face plangere la sectia de contencios administrativ a tribunalului in a carei raza teritoriala domiciliaza sau in a carei raza teritoriala se afla sediul autoritatii ori al institutiei publice.
In consecinta, instanta de fond nu a avut in vedere dispozitiile legii speciale referitoare la competenta materiala si a apreciat gresit ca sunt aplicabile normele generale de competenta in materie de contencios administrativ, cuprinse in art.3 Cod procedura civila.
Pentru considerentele expuse, Curtea a admis recursul a casat hotararea atacata a trimis cauza spre competenta solutionare Tribunalului Suceava.

Pronuntata de: Decizia nr. 154 din 18 ianuarie 2006, Inalta Curte de Casatie si Justitie , Sectia de contencios administrativ si fiscal


Citeşte mai multe despre:   



Comentează: Informatii de interes public. Instanta competenta sa judece plangerea privind necomunicarea lor. Aplicarea prioritara a legii speciale.
Articole Juridice

Cele mai importante 7 modificari aduse de O.U.G. nr. 82/2017
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Repausul saptamanal al lucratorilor nu trebuie acordat in mod necesar in ziua urmatoare unei perioade de sase zile consecutive de munca
Sursa: MCP Cabinet avocati

Filtrul Camerei preliminare in procesul penal din perpectiva Curtii Constitutionale a Romaniei
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim



Ştiri Juridice

Incheierea Acordului colectiv pentru trecerea CAS de la angajator la salariati. Consideratii practice
17 Nov 2017 | 1953

Ordonanta privind modificarea Codului Fiscal de la 1 ianuarie 2018 a fost publicata in M. Oficial
10 Nov 2017 | 323

Legislaţie

OUG 82/2017 pentru modificarea si completarea unor acte normative
OUG nr. 82/2017 pentru modificarea si completarea unor acte normative Publicata in Monitorul Ofic ...

OUG 79/2017, privind modificarea Codului Fiscal
Ordonanta de urgenta pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal (in v ...

LEGEA nr. 17/2017 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 1/2016 pentru modificarea Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedura civ
LEGEA nr. 17 din 17 martie 2017 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 1/2016 pent ...